LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
jorgen39
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2014 18:08

Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door jorgen39 »

Hallo, ik wilde eens vragen hoe de woningstichting een tuin moeten opleveren. Wij hebben sinds
eind December 2013 een woning toegewezen gekregen, de woning is prima maar de tuin van bijna 100m2 daar zijn wij niet tevreden over, het geval is namelijk dat er voorheen allemaal bomen en struiken hebben gestaan, deze zijn verwijderd (afgezaagd van onder) maar de wortels hebben ze laten zitten en dat zijn er nogal wat, ook heeft de vorige bewoonster van alles in haar tuin gedumpt, dit hebben wij vernomen van de buren en mensen die haar kennen. Nu is mijn vraag, zijn wij hier verantwoordelijk voor en moeten wij dit zelf in orde maken of kunnen wij de woningstichting hiervoor aansprakelijk stellen? Groetjes Jörgen

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door electomonteur »

en wat als je per kilo betaald of per lediging dan is het wel erg zuur dat je mag betalen voor de rommel van de oude bewoner
nee ben van mening dat de woningbouw dat dan mag doen en de kosten op de oud bewoner verhalen

of je nog niet inschrijven daar en de kliko buiten zetten en hopen dat het reinigings- bedrijf de verhuizing nog niet heeft verwerkt

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Klagen over een gesubsidieerde woning met een tuin van 100m2. Dat is een joekel van een tuin. Weest blij met wat je allemaal hebt gekregen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door electomonteur »

hangt ook nog van de provincie af hoor

in de randstad is 100m2 luxueus
in de grens gebieden is het een normale tuin

kennis van mij had in den haag een tuin van 30m2 en daar stond nog een schuur in en een pad van de rest van de straat
nu in Limburg een tuin van 126m2 en dan staat de schuur er buiten en is er geen medebewoners pad
en nee het is geen sociale woning bouw
gewoon een koop huis van een kleine ton
en de oude woning was 1.5 ton
dus daar zit wel degelijk een verschil in

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door laurens043 »

nou daar valt niks aan te doen ,wij hebben een nieuw huis gekocht ,met als cadeau bergen puin onder de tuin en andere rotzooi van de bouw ,dat moesten we dus zelf laten afgraven voor we de tuin gingen aanleggen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door bprosman »

Ooit heb ik een huurhuis gehad waar de hele schuur vol met rommel stond. Die heb ik afgevoerd en de kosten gedeclareerd bij de woningbouwvereniging.
Weest blij met wat je allemaal hebt gekregen.
Ik weet niet hoe het bij jou in de stad/dorp zit met de kosten voor storten maar hier in Den Bosch kost het storten van stenen per kilo MEER dan dat ze bij de bouwmarkt kosten.
,wij hebben een nieuw huis gekocht
Het gaat hier over een huurhuis

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Klagen over een gesubsidieerde woning met een tuin van 100m2. Dat is een joekel van een tuin. Weest blij met wat je allemaal hebt gekregen.
Goh, wanneer je een bank koopt moet de garantie gaan tot in de hemel, maar wanneer je een huurcontract aangaat voor duizenden euro's per jaar moet je maar alles slikken.

Je bent wel erg selectief hoor olaf...

@ts:

Ik denk dat de woningbouwvereniging op een nette manier moet opleveren. Jij zal de tuin op termijn op termijn ook netjes moeten opleveren.

Ik zou dan ook zeker aangetekend laten vastleggen dat je het niet eens bent met de staat van de tuin en dat je verwacht dat zij dat op hun kosten fatsoeneren. (Benoem ook concreet wat je verwacht zoals bijvoorbeeld dat de wortels van grote bomen verwijderd moeten worden en voeg foto's toe)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe moet de woningstichting een tuin opleveren

Ongelezen bericht door sjohie »

jorgen39 schreef:Hallo, ik wilde eens vragen hoe de woningstichting een tuin moeten opleveren. Wij hebben sinds
eind December 2013 een woning toegewezen gekregen, de woning is prima maar de tuin van bijna 100m2 daar zijn wij niet tevreden over, het geval is namelijk dat er voorheen allemaal bomen en struiken hebben gestaan, deze zijn verwijderd (afgezaagd van onder) maar de wortels hebben ze laten zitten en dat zijn er nogal wat, ook heeft de vorige bewoonster van alles in haar tuin gedumpt, dit hebben wij vernomen van de buren en mensen die haar kennen. Nu is mijn vraag, zijn wij hier verantwoordelijk voor en moeten wij dit zelf in orde maken of kunnen wij de woningstichting hiervoor aansprakelijk stellen? Groetjes Jörgen
Wat zou die vorige bewoonster dan gedumpt moeten hebben? Afval van een XTC-lab, of een maandje aardappelschillen? Die moet eea schoon opleveren, de woningbouw moet dat controleren, maar jij tekent bij aanvang ook een contract, waar volgens mij in staat dat jij je er van vergewist hebt dat alles is zoals afgesproken. :wink:

Gesloten