LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
eliza1955
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2014 13:09

Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eliza1955 »

Iemand op de buurt heeft talloze katten. Zij laat de katten niet steriliseren. Ook heeft zij konijnen. Die laat ze ook los. Die zorgen voor grote kuilen in onze tuin. Mag dit zomaar? Wat kunnen we doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

In gesprek gaan met " iemand"?

eliza1955
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2014 13:09

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eliza1955 »

Goeie tip. Veel zaken zijn op te lossen door met elkaar in gesprek te gaan. Helaas is gebleken dat dit niet bij iedereen zo werkt. Het is ons probleem zo wordt er verteld door de overlastgever. En als een buurtbemiddeling er tussen wordt gezet, dan krijgen die te horen dat zij niet de eigenaar is van de konijnen en katten. Wat je ook zegt het lost niets op. Dus we staan met onze rug tegen de muur. Iedereen mag zelf weten hoeveel huisdieren hij of zij neemt.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tortle »


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou een mosquito proberen. Mede-forummer gezondheid kan u alles over dat apparaat vertellen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door prem »

In onze jonge jaren hadden mijn broer en ik het snel opgelost met het befaamde Diana luchtdrukpistool, oogluikend toegestaan door papa Prem. Maar ja dat mag niet meer in beschaafd NL.
In Belgie knallen we nog steeds de kraaien uit de bomen :) :)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

eliza1955 schreef: Iedereen mag zelf weten hoeveel huisdieren hij of zij neemt.
Nou, da's natuurlijk niet helemaal waar. Als de dieren aantoonbaar overlast veroorzaken dan kan er altijd ingegrepen worden. Volgens mij kan de gemeente ook iets voor u betekenen, of indien van toepassing de verhuurder.
Ga eens bellen stel ik voor.
Argument van de bewoner slaat natuurlijk nergens op, voor hetzelfde geld heeft ie een kudde olifanten in de tuin.....

stofzuigertje

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens een betere neus dan welk mens dan ook zijn planten die zij beslis niet willen aanschaffen voldoende....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met zulke mensen valt niet te praten. Vraag de gemeente om er een BOA op af te sturen (niet een boa die de katten en konijnen kan opeten maar een Bijzonder Opsporings Ambtenaar). Deze kan een boete opleggen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:Wegens een betere neus dan welk mens dan ook zijn planten die zij beslis niet willen aanschaffen voldoende....
Ja...da's dus onzin en planten doen het niet zo goed in de winter......dan is een mosquito nog beter.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

Bob Schurkjens schreef:Met zulke mensen valt niet te praten. Vraag de gemeente om er een BOA op af te sturen (niet een boa die de katten en konijnen kan opeten maar een Bijzonder Opsporings Ambtenaar). Deze kan een boete opleggen.

Hoe dan? Zal ie toch eerst een strafbaar feit moeten constateren en dat kan ie niet want hij/zij heeft geen toegang tot de woning.....

stofzuigertje

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

[Off-topic passage verwijderd door de Moderator]

Maar planten, via google te vinden en sommige geven in de wintermaanden ook geur af, dus die groen blijvende coniferen en vetplanten naast de sterk stinkende (persoonlijke mening die niet iedereen deelde) dus ook in de winter voldoende....
Mijn eigen kat komt daarom nooit achter in de tuin omdat ik die van de buren niet meer wilde.
Ik was en ben nooit tegen welke kat dan ook geweest maar wel tegen de terreur en bloedvergieten van mijn wilde Russische kat uit Siberië die de gehele buurt terroriseerde...

Dus ik gebruik het voor andere weg te houden en die erg A sociale etterbak van mezelf elders weg te houden...

Een helaas ervaringsdeskundige die weet welke planten niet kat vriendelijk zijn!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tenormin »

eliza1955 schreef:Iemand op de buurt heeft talloze katten. Zij laat de katten niet steriliseren. Ook heeft zij konijnen. Die laat ze ook los. Die zorgen voor grote kuilen in onze tuin. Mag dit zomaar? Wat kunnen we doen?
Hoeveel is "talloze" katten? Want natuurlijk mag je huisdieren hebben maar idioot veel, waar ook medebewoners last van hebben kan natuurlijk niet. U kan dan toch niet de enige zijn die last van de katten en konijnen heeft. 't Is bij de konijnen af! Als er werkelijk aantoonbare schade is, niet alleen bij u, want die beesten zal het worst zijn waar ze kuilen graven en de buren zijn niet "aanspreekbaar", vraag eens bij een naburig asiel hoeveel dieren "normaal" is. Komt u er dan nog niet uit ga dan maar eens vragen wat u er tegen kan doen. http://www.juridischloket.nl geeft antwoord op vele vragen. Is gratis en voor niks. FF op buren klikken, staat uw vraag er niet bij, misschien een adres in de buurt zoeken en langsgaan. Suc6

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door moederslink »

De konijnen graven kuilen ( voor een ander... :lol: )
Aan te tonen door verborgen camera.s.....(.foei stomme konijnen!)
Tja de enige effectieve en diervriendelijke methode die ik ken is een flinke plens water erover heen gooien...geen luchtbuks , geen Mos,
geen gif ...
en wat zijn talloze katten , 4 of 24?? En loslopende konijnen??
Wat een ellende...tja , praten met de buren helpt dus blijkbaar niet , dan misschien een dossier aanleggen met de andere buurtbewoners, samen sta je sterk(er) en met de WBV gaan praten?
In geen geval eigen rechter gaan lopen spelen zou mijn advies zijn!

@stofzuigertje , " gezondheid " zou blij met je kunnen zijn en je advies tav mosquito.s en de rechtszaak ertegen goed kunnen gebruiken :mrgreen:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

eliza1955 schreef:Goeie tip. Veel zaken zijn op te lossen door met elkaar in gesprek te gaan. Helaas is gebleken dat dit niet bij iedereen zo werkt. Het is ons probleem zo wordt er verteld door de overlastgever. En als een buurtbemiddeling er tussen wordt gezet, dan krijgen die te horen dat zij niet de eigenaar is van de konijnen en katten. Wat je ook zegt het lost niets op. Dus we staan met onze rug tegen de muur. Iedereen mag zelf weten hoeveel huisdieren hij of zij neemt.
In dat geval zijn het zwerf dieren en dus kunnen ze met de dierenambulance naar het asiel ;)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Juist, van katten is het inmiddels algemeen geaccepteerd dat zij loslopen (ik ben het daar niet mee eens overigens), maar konijnen door de buurt laten struinen is niet normaal. Die zou ik dan ook vangen en naar het asiel brengen. Mag mevrouw zelf uitzoeken waar ze zijn gebleven. De katten, tja, daar kunt u weinig aan doen als de wijkagent en (indien van toepassing) de woningbouwvereniging niets willen doen. Er is geen wet die verbiedt dat katten los door de buurt lopen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

Nicky_The schreef:
eliza1955 schreef:Goeie tip. Veel zaken zijn op te lossen door met elkaar in gesprek te gaan. Helaas is gebleken dat dit niet bij iedereen zo werkt. Het is ons probleem zo wordt er verteld door de overlastgever. En als een buurtbemiddeling er tussen wordt gezet, dan krijgen die te horen dat zij niet de eigenaar is van de konijnen en katten. Wat je ook zegt het lost niets op. Dus we staan met onze rug tegen de muur. Iedereen mag zelf weten hoeveel huisdieren hij of zij neemt.
In dat geval zijn het zwerf dieren en dus kunnen ze met de dierenambulance naar het asiel ;)
Je leest verkeerd: je moet het zo lezen dat buurtbemiddeling niet de eigenaar is...

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

dhc schreef:
Nicky_The schreef:
eliza1955 schreef:Goeie tip. Veel zaken zijn op te lossen door met elkaar in gesprek te gaan. Helaas is gebleken dat dit niet bij iedereen zo werkt. Het is ons probleem zo wordt er verteld door de overlastgever. En als een buurtbemiddeling er tussen wordt gezet, dan krijgen die te horen dat zij niet de eigenaar is van de konijnen en katten. Wat je ook zegt het lost niets op. Dus we staan met onze rug tegen de muur. Iedereen mag zelf weten hoeveel huisdieren hij of zij neemt.
In dat geval zijn het zwerf dieren en dus kunnen ze met de dierenambulance naar het asiel ;)
Je leest verkeerd: je moet het zo lezen dat buurtbemiddeling niet de eigenaar is...

Ik denk dat jij verkeerd leest ;)

De eigenaar zegt tegen de bemiddeling dat ze niet de eigenaar is. Dan is de eigenaar van deze dieren dus onbekend en daarmee worden het zwerfdieren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tenormin »

Nicky_The schreef: Ik denk dat jij verkeerd leest ;)

De eigenaar zegt tegen de bemiddeling dat ze niet de eigenaar is. Dan is de eigenaar van deze dieren dus onbekend en daarmee worden het zwerfdieren.
Hier hebben we jarenlang overlast gehad van "wilde katten" die van niemand waren. Probleem was dat oude vrouw in haar scootmobiel ze iedere dag ging voeren. Toen ze was overleden heeft de dierenbescherming ze gevangen, niet in 1 keer want 't waren tenslotte zwervertjes, maar iedere keer kwamen ze weer met een mand en werd het langzaamaan leger en leger. Nu is er geen enkele zwerfkat meer. Fijn voor zowel die poezen en katers als voor ons.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

@ Nicky_The: Lees het eerste bericht, daarin staat duidelijk dat " iemand" in de buurt katten heeft en ze niet laat steriliseren. Overduidelijk dat ze dus de eigenaar is.

Gesloten