LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fonQ.nl waardeloze klantenservice

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
aartappletje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2016 08:49

fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door aartappletje »

​Onlangs heb ik een parasol van 80 euro gekocht bij fonQ.nl. Deze heeft een aantal weken in de doos in de schuur gestaan vanwege het slecht weer. Toen we hem op hadden gezet, bleek dat hij bij het kleinste zuchtje wind over de schutting van de buren hing. De parasol zat aan de bovenkant niet vast. Aangezien het 25 graden was en het zonder parasol niet uit te houden was in de tuin, hebben we snel een vervanging gekocht van een ander merk. Ik heb fonQ.nl een mail gestuurd met daarin een foto van de kapotte parasol en mijn ongenoegen geuit. fonQ.nl kwam met het voorstel tot 20 euro toekomstig kooptegoed. Daar raakte ik van geïrriteerd. Biedt dan niks aan. Ik heb dan ook aangegeven gebruik te willen maken van de garantie zodat ik een vervangende parasol van 80 euro zou krijgen die ik dan op marktplaats zou zetten voor 4 tientjes. Liever 40 euro cash vrij te besteden dan 20 euro korting op een verplichte toekomstige aankoop bij fonQ.nl. Ik heb daarna zoveel gelazer gehad met de klantenservice. Alle medewerkers die waarmee ik contact heb gehad, staken een ander verhaal af. Zo zou de parasol zonder doos opgehaald worden bij aflevering van de vervangende parasol. Daar ging ik mee akkoord. Vervolgens kreeg ik op de dag voor mijn vakantie, waarvan fonQ.nl op de hoogte was, een mail dat ik de parasol in de orginele doos binnen 2 weken bij een postagentschap moest aanleveren. Het stoom kwam me toen uit de oren want ik zou 3 weken op vakantie gaan en dat wist fonQ.nl Ik heb aangegeven dat ze die parasol maar moesten houden met het verzoek mijn klantgegevens te verwijderen en toen mijn verhaal op kieskeurig.nl gezet. 's-Avonds om 22.00 uur is een mail naar mijn werk gestuurd dat de volgende dag een parasol geleverd zou worden. Deze mail las ik ruim 3 weken later. fonq.nl heeft een automatische mail van mijn werk teruggekregen dat ik 3 weken onbereikbaar zou zijn. De parasol hebben we zaterdagochtend in ontvangst genomen en elkaar vreemd aangekeken waarom deze geleverd was want een dag eerder kregen we nog een mail dat we de parasol eerst moesten retourneren. Terug van vakantie lag er een betalingsherinnering. Afijn, uiteindelijk hebben we de parasol getourneerd in de doos die bij de nieuwe parasol zat en deze parasol aan een vriendin gegeven die het iets minder breed heeft. Maar daar stopt het niet. fonQ.nl bleef betalingsherinneringen sturen met iedere keer weer andere medewerkers met verschillende tegenstrijdige verhalen. Uiteindelijk is het afgewikkeld en heb ik fonQ.nl toegezegd dat als ik nog één mail van ze zou ontvangen dat ik los zou gaan op diverse sites. Vanmorgen kreeg ik een 'spam'-mail van fonQ.nl dus bij deze maak ik mijn belofte waar. Bestel niets bij fonQ.nl. Het is een waardeloos bedrijf dat klanten makkelijk denkt af te schepen en waar de klantenservice ronduit slecht is.

Mucha

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het klinkt alsof TS niet eens had betaald voor de parasol in zijn nogal warrige verhaal. Verder kregen ze blijkbaar wel gewoon garantie?

Ik zie het probleem niet. Waarom is TS dit bedrijf zwart aan het maken?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door newmikey »

Julie4444 schreef:Het klinkt alsof TS niet eens had betaald voor de parasol in zijn nogal warrige verhaal.
Dat dacht ik dus ook uit die woordenbrij te hebben opgemaakt maar wist het niet zeker. Gelukkig was ik dus niet de enige.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door grun »

Julie4444 schreef:Het klinkt alsof TS niet eens had betaald voor de parasol in zijn nogal warrige verhaal.
Dat kan ik er niet uit op maken, maar misschien ligt dat aan mij. Ik denk dat de eerste parasol wel betaald is, maar de tweede niet. Daar zal dan de betalingsherinnering voor zijn. Dat had niet zover hoeven komen als de eerste parasol op tijd geretourneerd was, maar dat ging niet vanwege de vakantie. Na de vakantie is die alsnog geretourneerd, maar toen was het betalingsverzoek al onderweg. Wat op zich niet zo vreemd is, dat is meestal een automatisch proces en de computer houdt geen rekening met vakanties.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat ik vooral lees - ik had geen moeite met het lange verhaal gelukkig - is dat ts gefrustreerd is omdat hij bij de klantenservice zoveel verschillende mensen heeft gesproken en zoveel verschillende verhalen heeft aangehoord. Daar kwam dan nog die actie van die computer bij...
Als er iets mis gaat met een product is het niet erg; erg is het als je dan niet vlot geholpen wordt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je alles goed leest is de leverancier niet degene die alles fout doet maar TS, na een aantal weken, zo schrijft deze, wel, na een aantal weken kun je niet meer retourneren, of je de parasol gebruikt hebt of niet, deze termijn is duidelijk en u bent daar reeds over heen gegaan.

het enigste wat TS had kunnen doen is zich beroepen op garantie en ja, dan moet je de leverancier in de gelegenheid stellen om te repareren OF om de parasol om te ruilen voor een nieuwe als deze niet meer gerepareerd kan worden, je hebt dus GEEN recht om geld terug te vragen of op welke andere compensatie ook!!!

U, TS, zet Fonq nu in een kwaad daglicht zonder dat hiervoor aanleiding is, zal verwarrend zijn allemaal met al die verschillende medewerkers maar zo zit het en niet anders, ik hoop voor u dat Fonq u niet gaat vervolgen wegens smaad!!!

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door Willemzelf »

U kreeg uiteindelijk een nieuwe parasol.
Precies wat u wilde.
En onder garantie.
U kreeg betalingsherinneringen.
Dus de parasol was niet betaald.
Die parasol moet u dus nog betalen.
En toen gaf u die nieuwe parasol gratis en voor niets aan een vriendin.
Een kadootje van 80 euro, omdat u een goedzak bent, en die vriendin het niet zo breed heeft.
U gaf de parasol gratis weg, met als resultaat dat u opnieuw een parasol moet kopen !
En volkomen logisch : omdat u in het klantenbestand zit ontving u automatisch hun reclame mail in uw spambox.
Dat maakte u pisboos, want u had ze gewaarschuwd, en toen schreef u dit vreemde stukkie.
JAJA, en u denkt dat ik gekke Henkie ben ?

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door huzky »

Vreemd verhaal, eerlijk gezegd.
Zelf ervaring met fonq. Mijn elektrische deken was kapot. Voor mij i.v.m. ziekte hard nodig, maar op dat moment geen elektrische deken in de winkels te koop (augustus), dus op internet gezocht en bij fonq terechtgekomen. Werd snel geleverd, maar... helaas, na enige tijd kapot. Gebeld, ik kon hem terugsturen en had binnen een paar dagen een andere. Heel vervelend, ook deze vertoonde na een aantal maanden hetzelfde euvel. Weer gebeld, uitgelegd dat ik (het was toen in de wintermaanden) eigenlijk niet zonder kon. Zeer vriendelijk te woord gestaan, ze hebben dezelfde dag al een nieuwe deken gestuurd, nog voordat ik de kapotte had geretourneerd, dus dat was voor fonq eigenlijk een risico. Ik vond het vervelend om voor de tweede keer een deken terug te sturen, maar mij werd verteld dat het gewoon goed moest werken en dat ik, als de nieuwe ook onverhoopt kapot zou gaan, niet moest schromen opnieuw te reclameren en dat ze dan meteen weer een nieuwe zouden sturen. Zelden zulke meedenkende en meelevende mensen bij een afdeling klantenservice meegemaakt. Ik zal dan ook niet twijfelen om meerdere bestellingen bij fonq te gaan plaatsen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: fonQ.nl waardeloze klantenservice

Ongelezen bericht door GJvdZ »

TS gebruikt dus de email van zijn werk voor prive-doeleinden. Het zou je werknemer zijn....

Gesloten