LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuin afsnijden

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:Deze laatste reactie is nu juist mijn punt! Dit is een vergissing die we heel makkelijk maken en we blijven elkaar maar napraten zonder er over na te denken.
En jij blijft verzuimen op andere redenen te reageren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door berndv »

er valt inderdaad geen voordeel te behalen door het schuin afsnijden, behalve het door moneyman aangevoerde argument over een stomp mesje of schaar, wat zeer valide is. In ieder geval is er geen mens of plant dat nadeel gaat krijgen doordat de stengels schuin afgesneden worden. Het advies is misschien niet geheel correct, je wordt niet benadeeld door het opvolgen van dit advies.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:Wat is nou eigenlijk je punt, of beter gezegd: je bedoeling met dit topic? Er worden meerdere reacties en verklaringen gegeven, maar je reageert maar op een beperkt deel.
Komt vaker voor, dat mensen uit verveling een topic openen om een discussie over niets aan te zwengelen. :lol:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

beusen schreef:
Moneyman schreef:Wat is nou eigenlijk je punt, of beter gezegd: je bedoeling met dit topic? Er worden meerdere reacties en verklaringen gegeven, maar je reageert maar op een beperkt deel.
Komt vaker voor, dat mensen uit verveling een topic openen om een discussie over niets aan te zwengelen. :lol:
Helaas wel.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door absent »

Mijn schoonzus haalt twee keer in de week een bos bloemen. En pleurt de bos na thuiskomst gewoon zo in een vaas/ding. Niks snijden, elastiekje houdt het bossie mooi geordend. De bossen staan ongeveer een week.
Schuin afsnijden is echt een fabeltje.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Probeer eens een satè stokje recht ,dus dwars op de vezel, door te snijden , en doe het het dan eens schuin. Dan krijg je een mooie snede ,anders een ge- rafelde.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door absent »

Probeer eens recht te snijden met een broodmes en daarna met een nieuw breekmes.
Ik persoonlijk haal zelden een bod bloemen, en als ik dat wel doe Neem ik gewoon de vaas mee.

Mucha

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: schuin afsnijden

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef:Wie dit ooit verzonnen heeft!
Joh, toen ik een klein jochie was, leerde de bloemenman in het souterrain mij dat ik bloemen op de kop moest houden; dan bleven de druppels op het snijvlak liggen of zo. Anders zouden ze er af vallen.

Net als de mens van nu (probeer maar eens tussen alle blogjes en vlogjes in maar eens wat zinvolle informatie te vinden) bedachten de mensen van toen ook allerlei onzin. Net zoals sommigen het nodig vinden op dit forum allerlei topics over onzinnige dingen te openen omdat ze niks beters te doen hebben.

Gesloten