LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Gisteren op het NOS-journaal : enkele badmeesters zijn veroordeeld voor het verdrinken van een kind zonder zwemdiploma in een zwembad.

Toen ik zwemles had,begin jaren 80,mocht je zonder een zwemdiploma-embleem op je zwembroek als kind niet in het diepe bad zwemmen.
Dit embleem moest je op je zwembroek naaien.
Het werd gecontroleerd door de badmeester bij het water.

Waarom is dit veranderd?

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Kan je je geblaat niet in één topic houden?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb in die tijd nog nooit zo'n embleem gezien, laat staan gehad!

mh73

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door mh73 »

Costnix schreef:Ik heb in die tijd nog nooit zo'n embleem gezien, laat staan gehad!
In die jaren heb ik mijn zwemdiploma's gehaald. Ik kan me bij Costnix aansluiten. Ook bij mij is niets van emblemen bekend. De enige emblemen die ik me kan herinneren waren die van de gymvereniging die mijn moeder op het turnpakje naaide.

Mucha

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik kan me dat niet herinerren dat we dat ooit hebben gehad ook niet op de zwemclub

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet overdrijven Mucha. het ding was 3x5 cm, ja en moet wel enig formaat hebben anders kun je het als badmeester niet zien.
Er waren in die tijd 2 soorten diploma's, een zwemdiploma uitgegeven door het (plaatselijke) zwembad en een "Bondsdiploma" waarbij tijdens het examen bobo's van de KNZB aanwezig waren, bij die laatste kreeg je het embleem.
Wie wat bewaart die heeft wat. :wink:
Maar niemand droeg ze op zijn zwembroek.
Kwestie van handhaving, bij ons werd je zonder embleem naar huis gestuurd.
Zwemdiploma_2.jpg
(13.5 KiB) 2672 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door scontra »

John van Drongelen schreef:Gisteren op het NOS-journaal : enkele badmeesters zijn veroordeeld voor het verdrinken van een kind zonder zwemdiploma in een zwembad.

Toen ik zwemles had,begin jaren 80,mocht je zonder een zwemdiploma-embleem op je zwembroek als kind niet in het diepe bad zwemmen.
Dit embleem moest je op je zwembroek naaien.
Het werd gecontroleerd door de badmeester bij het water.

Waarom is dit veranderd?
@John.........,

De betreffende badmeesters hebben niemand verdronken in een zwembad, er is onder hun toezicht een kind verdronken in een zwembad en dat is een wezenlijk, maar wel belangrijk, verschil.
Uw voorstel is op zich nog niet zo gek en je kan er beter mee voor "joker lopen" zoals iemand oppert, dan verzuipen lijkt mij.
Ook dit voorstel van u, zal net als alle andere voorstellen die u hier heeft gedaan, niet verder komen dan dit topic om vervolgens in het grote 'niet' te verdwijnen.
Dien uw idee in bij de zwembond (KNZB) en wacht hun reactie af, op het almachtige Google vindt u de contact mogelijkheden met deze bond.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door sjohie »

Kan me niet heugen dat ik er ooit eentje op mijn zwembroek heb gehad, die liggen volgens mij nóg bij mijn ouders ergens in een naaimandje ofzo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Dien uw idee in bij de zwembond (KNZB) en wacht hun reactie af, op het almachtige Google vindt u de contact mogelijkheden met deze bond.
Het idee was destijds van de KNZB :wink:

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het niet beter om zo'n ding er op te plakken bij iemand die niet kan zwemmen, dan dat 95% er mee rondloopt?

Mucha

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door scontra »

bprosman schreef:
Dien uw idee in bij de zwembond (KNZB) en wacht hun reactie af, op het almachtige Google vindt u de contact mogelijkheden met deze bond.
Het idee was destijds van de KNZB :wink:
En zou door het voorstel van @John...... aan de bond daar weer actueel kunnen worden en mogelijk weer kunnen worden ingevoerd. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Mooi kan ik m na 41 jaar eindelijk op mn zwembroek naaien :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door kweenie »

Wordt nog leuk, aangezien de meeste kinderen ieder jaar nieuwe zwemkleding moeten hebben een veel kinderen bovendien meer dan één setje hebben. Benieuwd hoe dat opgelost zou moeten worden.

stofzuigertje

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zullen we John nu een zwemverbod geven want hij heeft het niet meer of is zijn zwembroek nu iets te klein geworden?
:mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Wordt nog leuk, aangezien de meeste kinderen ieder jaar nieuwe zwemkleding moeten hebben een veel kinderen bovendien meer dan één setje hebben. Benieuwd hoe dat opgelost zou moeten worden.
Laat mijn moeder daar 40 jaar geleden nou al een oplossing voor gevonden hebben.
Amazing discoveries, heet een schaar, of een tornmesje, daarmee haal je de stiksels los en naai je m op een nieuw zwempak/zwembroek.
Bij meer dan 1 setje kon je ze bijbestellen.

Tja 40...50 jaar geleden dachten we in oplossingen , tegenwoordig zien we schijnbaar alleen nog de beren op de weg :(
Interresant zwemdiploma, je naam staat er niet op.
Als jij nou per se de versie met mn naam wil zien dan mag dat hoor, de koffie staat klaar. Voor dit topic heeft het geen toegevoegde waarde.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja 40...50 jaar geleden dachten we in oplossingen , tegenwoordig zien we schijnbaar alleen nog de beren op de weg :(
Nee, tegenwoordig snappen we dat het er niet om gaat dat je zo'n kaartje op je zwembroek hebt, maar dat je kan zwemmen.
Dat kaartje ( dat je zo kan bijbestellen en op ieders zwembroek/pak kan naaien zegt daar eigenlijk helemaal niets over. De enige competentie die het aangeeft is dat je (moeder) in staat is zo'n ding erop te naaien.

In plaats van goed naar de kinderen en hun zwemkunsten te kijken, focust het alleen maar op zo'n nietszeggend kaartje.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door bprosman »

maar dat je kan zwemmen.
Tja dat veplichte schoolzwemmen (ook uit uitvinding van vroeger) had toch wel wat :wink:

mh73

Re: Zwemdiploma-embleem op zwembroek verplicht voor kinderen

Ongelezen bericht door mh73 »

bprosman schreef:
maar dat je kan zwemmen.
Tja dat veplichte schoolzwemmen (ook uit uitvinding van vroeger) had toch wel wat :wink:
Volgens mij ging het nu juist mis met schoolzwemmen met dit meisje.

Gesloten