LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuinstoelen Hartman in stukken

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
manja1926
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017 15:39

Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door manja1926 »

In 2015 tuinset Florion aangeschaft, tafel met 4 standenstoelen. 3 jaar garantie.
Wij zijn op leeftijd en ik heb begin 2017 een nieuwe heup gekregen.

Enkele weken geleden stortte de eerste stoel in elkaar, achterpoot brak in 2 stukken. Stoel naar Blokker gebracht. Contact gezocht met klantenservice van Blokker. Begin deze week ging mijn man met stoel en al naar de grond, ook achterpoot afgebroken.
Klantenservice van Hartman verwijst naar leverancier, is in deze Blokker. Klantenservice van Blokker stuurt telkens een ontvangstbevestiging maar daar houdt het mee op. Hartman wil wel verkopen maar daar houdt het ook mee op.
Ik heb voorgesteld bij te betalen voor een duurdere set maar gaat Blokker niet op in.
Nu willen wij ons geld terug om een echte set te kopen. Ben benieuwd wanneer we wat horen.
Wij kopen in ieder geval nooit geen Hartman meer!

Als er meer van deze ervaringen zijn kunnen we wellicht onze krachten bundelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door Brahms »

Blokker is de verkopende partij, dus daar moet u voor de garantie wezen.
Zou maar eens in de winkel een praatje gaan maken en niet te snel de winkel verlaten !

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De Overheid en Consuwijzer zijn hier toch duidelijk over: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:De Overheid en Consuwijzer zijn hier toch duidelijk over: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Die baseren zich daarbij (natuurlijk) op de Wet: artikel 7:17 BW.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door 16again »

Je moet die tuinstoelen ook niet in de zon zetten! :twisted:
Dan verdwijnen de weekmakers uit het plastic, hierdoor hardt het plastic uit en wordt het breekbaar.
Ondeugdelijk product dus.

jjmoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2017 15:53

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door jjmoes »

Hartmann is al jaren geleden failliet gegaan. De serie stoelen is dus minstens even oud als de laatste productie.(2004) Blokker heeft die sets uit de boedel gekocht en vervolgens opgeslagen. Ook bij opslag gaat de weekmaker verloren in de kunststof en kun je na 10 jaar verwachten dat de boel instort. Blokker is dus duidelijk aan zet maar verkeert in zeer zwaar weer.Door interne familieruzies is de hele Blokkergroep net als Grohe, Birckenstock etc op zijn kant komen te liggen en moet er gehoost worden om te blijven drijven. Leen Bakker, Kwantum zijn al in de ramsh nu Blokker nog. Misschien is Op=Op meer dan een symbool voor een snel aflopende zaak. Fluiten naar Uw geld is het enige wat rest of U heeft een goede rechtsbijstandsverzekering met dito advocaten. Succes gewenst .
Tip: Ga bij de Kringloopwinkel kijken, wie eet staat daar nog een goed stel voor weinig geld.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door lordi »

Hartman is inderdaad failliet gegaan indertijd maar in 2005 weer opgestart.
Absolute onzin dus dat die stoelen al meer dan 10 jaar oud zouden zijn.

stofzuigertje

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je boven de 80 Kg bent en niet rustig gaat zitten maar je zelf laat ploffen.
Verder nog verstelbaar en was grendel wel goed aangedrukt...armleuning is niet zo stevig....

En naast zonlicht, oude voorraad kan ook maar vooral je laten ploffen in de stoel krijgen deze verstelbare flinke klappen.
Omdat er meerdere stoelen sneuvelden en ook de heup verwacht ik een verkeerd gebruik.
Als je jezelf zonder armleuning laat ploffen in plaats van rustig zakken... dan is je heup en de stoel extra zwaar belast en verstelbare zijn nu eenmaal zwakker dan de horeca stoelen die vrijwel altijd vast zitten.

Ik zag ooit stevige prijzen, veel keuze en als de verkoop achter bleef word elk model erg duur...
Ik koos voordeliger stoelen zijn nu 20 jaren oud en nog heel... niet zo mooi meer maar daarom zouden ze wel eens failliet gegaan kunnen zijn.
Prima producten maar te lage verkoopcijfers.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De discussie gaat uiteindelijk over Hartmann-tuinstoelen en dat was tenminste vroeger altijd een A-merk. Sinds de bouwmarkten óók een groot assortiment (uit China?) hebben klaarstaan wordt het knap voor de verwachte service bij de A-merken. Ik kocht enkele weken geleden een design-tweezitter bij Lidl! voor nog geen € 50,- ... Misschien is ons koopgedrag veranderd door de invloed van de grote concerns? Toch moet de verkopende partij van Hartmann=tuinmeubelen hier niet zomaar mee weg kunnen komen, want tuinstoelen naar binnen halen omdat de zon schijnt en de weekmakers brosheid veroorzaken (wanneer dat werkelijk de oorzaak is) is een smoes die juist bij Hartmann niet mag worden gebruikt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Omdat er verschillende soorten van garantie zijn, eerst even informeren en dàn eventueel contact opnemen met Consuwijzer. Uw verhaal wordt juridisch bekeken en u krijgt daarna binnen een week een (gratis) persoonlijk advies daarover, wat er wettelijk mogelijk is.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... n-garantie

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door malaga »

hänschen klein schreef:Omdat er verschillende soorten van garantie zijn, eerst even informeren en dàn eventueel contact opnemen met Consuwijzer. Uw verhaal wordt juridisch bekeken en u krijgt daarna binnen een week een (gratis) persoonlijk advies daarover, wat er wettelijk mogelijk is.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... n-garantie

Tuinstoelen zijn geen electronica? :mrgreen:

@manja1926

Probeer via Facebook contact te leggen, dat werkt vaak beter als via mail enz.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door chrisd1 »

jjmoes schreef:of U heeft een goede rechtsbijstandsverzekering
De 3500+ keren gemist, dat z.g. rbv-en op dit forum, meestal in negatieve zin, zijn langsgekomen??

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door simonswald »

jjmoes schreef:Hartmann is al jaren geleden failliet gegaan. De serie stoelen is dus minstens even oud als de laatste productie.(2004) Blokker heeft die sets uit de boedel gekocht en vervolgens opgeslagen. Ook bij opslag gaat de weekmaker verloren in de kunststof en kun je na 10 jaar verwachten dat de boel instort. Blokker is dus duidelijk aan zet maar verkeert in zeer zwaar weer.Door interne familieruzies is de hele Blokkergroep net als Grohe, Birckenstock etc op zijn kant komen te liggen en moet er gehoost worden om te blijven drijven. Leen Bakker, Kwantum zijn al in de ramsh nu Blokker nog. Misschien is Op=Op meer dan een symbool voor een snel aflopende zaak. Fluiten naar Uw geld is het enige wat rest of U heeft een goede rechtsbijstandsverzekering met dito advocaten. Succes gewenst .
Tip: Ga bij de Kringloopwinkel kijken, wie eet staat daar nog een goed stel voor weinig geld.
Wat een onzin weer.
Hartman (Met 1 n) bestaat nog gewoon hoor.
Toen ik er 25 jaar geleden werkte begon men al met importeren uit China,maar werd er ook nog volop in Enschede geproduceerd.
Ze staan nu te boek als groothandel en ik weet niet of ze zelf nog produceren of alles importeren.
Het is dus geen oud spul zoals hier beweerd.
Dat het niet meer het A merk van vroeger is,dat sluit ik niet uit.
Mijn 25 jaar oude tuinstoelen van Hartman zijn nog in nieuwstaat.
In mijn tijd kon je rechtstreeks met de klantenservice bellen als je een onderdeel nodig had.
Dit kreeg je dan zonder verdere vragen opgestuurd.
Het was mogelijk om op die manier in gedeelten een complete gratis stoel of ligbed te bemachtigen, was geen enkele controle op.

ASH/15
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2017 15:46

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door ASH/15 »

Ik heb ook al meer dan 20 jaar stoelen en een tafel van Hartman, prima spul.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Tuinstoelen Hartman in stukken

Ongelezen bericht door Willem-J »

lordi schreef:Hartman is inderdaad failliet gegaan indertijd maar in 2005 weer opgestart.
Absolute onzin dus dat die stoelen al meer dan 10 jaar oud zouden zijn.
Inderdaad.
En het hele verhaal over Grohe etc. heeft weinig met het onderwerp te maken en is te betwijfelen.

Gesloten