LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
atlas1302

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dieren horen nu eenmaal in de natuur thuis hoe je het went of keert, mensen willen perse dieren in huis hebben wat de nodige consequenties met zich meebrengen. Ik zou ook wel een gorilla willen hebben, lekker knuffelen...maar dat gaat niet lukken en dus gelijke monikken gelijke kappen.

Probleem opgelost, next.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

Moiseule58 schreef:Om het verhaal compleet te maken staat dit op het internet:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2906 ... at___.html

Dit vind ik ook niet verkeerd. Eindelijk eens een (gemeentelijke) overheid die er wat aan wil doen.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

[email protected] schreef:Bij een zeer laag tolerantie vermogen is er maar 1 oplossing. Verhuizen daar waar je buurman enkele kilometers bij je vandaan woont.

Ik weet het binnen Nederland vrijwel onmogelijk, maar ik zie geen andere oplossing.

Bewoner van een benedenhuis met een tuin, tegen zijn bovenbuurman, die regelmatig troep van boven in zijn tuin gooit: zeg, buurman, houd daar eens mee op!!!. Reageert de bovenbuurman: Joh, als het je niet bevalt, ga je toch ergens anders wonen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0139

Uit 1991. Het eerste artikel over kattenbelasting is uit 1916. Er wordt dus al ruim een eeuw over gezeverd. Uiteraard blijft het daarbij want praktisch onuitvoerbaar. Leuke discussie voor dwazen.

jpmesch1310
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017 16:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door jpmesch1310 »

kattenbelasting om kattenoverlast te bestrijden is alleen maar nog meer geld aftroggelen van de burgers. zo is ook gemeenteraadslid Smolders uit Tilburg van plan om kattenoverlast te bekeuren met maar liefst 400 euro per overtreding. wij hebben ook 2 katten die vrij door de buurt lopen en helaas hun behoefte doen in andermans tuinen. ben ik ook niet blij mee. maar je kunt stellen dat er op de 100 katten met een eigenaar er meer dan het dubbele, zwerfkatten zijn. deze katten zorgen er echter ook voor dat er zo goed als , geen muis bij ons in de wijk te zien is. en wie gaat deze regel handhaven. hebben we ook al geen verbod op: loslopende honden, honden poep niet opruimen, bellen achter het stuur, vuil langs de weg storten, etc. etc. allemaal regeltjes die niet gehandhaafd kunnen worden omdat????????????????????? er geen geld en mankracht is????????????????????.

mh73

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door mh73 »

Omdat er in de topics over overlast door vuurwerk steevast begonnen wordt over honden en katten die overlast veroorzaken, zie ik hier de kans om een lans te breken voor extra belasting op vuurwerk.

Slecht voor het milieu, veel troep op straat, stank en geluidsoverlast. Argumenten genoeg. Ik vind het vooral erg storend dat veel mensen die vuurwerk afsteken de zooi achteraf niet opruimen.

Onzin en in de praktijk onuitvoerbaar natuurlijk. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen zich in bovengenoemde groep vuurwerkafstekers bevinden die zich bijzonder storen aan kattenpoep in hun tuin.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Westone »

Heel strak plan van Smolders. Gelijk invoeren en tevens de eigenaren beboeten voor het laten loslopen. De overlast van katten is minimaal zo groot als van honden. Als eigenaar van een hond is het verplicht de troep op te ruimen en is het verboden los te laten lopen. Katten schijten en piesen overal en de eigenaar schuift de verantwoordelijkheid af. Het wordt hoog tijd dat daar een einde aan komt.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door harkja »

Als een poes zijn/haar behoefte doet in de tuin van de buurman dan kan die het beste
een gesloten kattenbak in zijn tuin plaatsen.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom niet gewoon een hok met afrastering? Op die manier kan de kat binnen en buiten, maar niet uit de tuin ontsnappen.

Gesloten