LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

16again schreef:Eerdere botte reactie ...
Misschien moet u eens een forumberichtverwijderaar proberen. Daar wordt het hier een stuk schoner van...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja hoor, je mag je tuin inrichten zoals je wilt.

Maar als dat vooral met verharding is, dan betekent dat ook dat die keus ertoe leidt dat neerslag sneller moet worden afgevoerd. En dat de afwatering dus een hogere capaciteit nodig heeft dan bij niet verharde tuinen.

Jouw keus (en die van een hoop andere mensen) voor veel verharding betekent dus een hoop extra kosten voor de gemeenschap. Is het dan zo'n idioot plan als een deel van die kosten wordt verhaald op de mensen die deze kostenpost veroorzaken?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door thecure »

die kosten worden al verhaald. zoals ik zei, ik betaal waterbelasting, rioolbelasting en waterschapsbelasting. als ze daarmee geen riool kunnen onderhouden, weet ik het niet meer.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door artilux »

Zou hier geen vraag meer stellen,tegenwoordig word je alleen maar afgezeken.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

artilux schreef:Zou hier geen vraag meer stellen,tegenwoordig word je alleen maar afgezeken.
tegenwoordig? Je bent van langer geleden dan je registratiedatum?

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door artilux »

Dat bedoel ik.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn overigens in diverse steden plannen om een soort bestratings belasting te gaan heffen. Dus hoe meer tegels hoe meer belasting.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk, die discussie over wel of niet bestraten, maar die is natuurlijk volledig offtopic.

stofzuigertje

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

artilux schreef:Zou hier geen vraag meer stellen,tegenwoordig word je alleen maar afgezeken.
Maar dit zure gezeik zou wel eens een oplossing kunnen zijn voor de zwarte aanslag! :mrgreen:

Ik wacht nog steeds op merk/materiaal tegels en gebuikte reiniger!

ribakker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2015 10:44

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door ribakker »

Dirkie schreef:Het is ook volgens mij een beetje vreemd dat U niet bij de leverancier van de tegels om advies gaat vragen.
Ik weet het niet hoor... Als ik een gewone spijkerbroek koop, dan kan ik toch verwachten dat ik die met een gewoon wasmiddel uit de supermarkt kan wassen? En als ik een autoshampoo bij de automaterialenzaak koop, dan kan ik hier mijn gewone gezinsbak mee wassen? Het is misschien iets anders als ik mijn Italiaanse sportwagen wil gaan wassen. Of mijn dure lederen designerbank (die ik allebei niet heb, overigens). Dan gaat er bij mij misschien een belletje rinkelen dat ik de leverancier misschien even moet gaan bellen. Natuurlijk gaat de vergelijking niet helemaal op, maar ik wil ermee zeggen dat ik hier totaal geen kwaad in zag.

ribakker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2015 10:44

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door ribakker »

Wel jammer, overigens, dat een aantal mensen in mijn post een podium zien om over de inrichting van de buitenruimte e.d. te discussiëren...
stofzuigertje schreef:Ik wacht nog steeds op merk/materiaal tegels en gebuikte reiniger!
Ik wilde deze gegevens aanvankelijk niet plaatsen omdat ik niet de suggestie wil wekken dat ik een van de partijen onder druk wil zetten of op de een of andere manier wil benadelen. In de eerste plaats ben ik op zoek naar een advies wat ik met mijn klacht kan doen. Wie kan ik het beste aanschrijven? Wat zijn mijn rechten? Maak ik ergens nog kans op? Laat ik voorop stellen dat ik niet op de Amerikaanse manier op zoek ben naar een hoog geldbedrag... Ik wil "gewoon" van die donkere vlekken af :)

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik man en paard wel kan noemen. De bewuste tegels zijn van het merk MBI en zijn van het type GeoColor 3.0 in de kleur Graphite Roast. Het gebruikte middel is "Groene Aanslagverwijderaar" van HG.

De afgelopen weken heb ik heel wat mail contact heen-en-weer gehad met HG. Zij herkennen zich niet in mijn reclamatie. Ik heb ze uitgelegd, ondersteund met foto's, dat ik de proef op de som heb genomen met twee testtegels. Zij hebben nu aangegeven dat ik deze twee tegels kosteloos naar ze op mag sturen en dat ze deze gaan onderzoeken. Dat betekent natuurlijk nog niks, maar er blijkt wel bereidheid uit om mee te helpen zoeken naar een oplossing.

Ideeën en suggesties zijn nog altijd meer dan welkom!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt op het eerste gezicht alsof je wel hebt gedaan wat zou moeten. Maar even een heel andere benadering. Graphite Roast klinkt als een zeer donker bedoelde kleur. Zou het misschien kunnen zijn dat op die nieuwe tegels een soort beschermlaagje of kalksluier of zoiets zit/zat? En dat je met de aanslagverwijderaar juist die grauwe sluier eraf hebt gehaald en dat nu de kleur tevoorschijn komt zoals die was bedoeld? Nee hebt bv voor hardsteen ook middelen die speciaal bedoeld zijn om de kleur 'intenser' te maken, misschien is dat effect hier ook opgetreden?

ribakker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2015 10:44

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door ribakker »

@kweenie. Bedankt voor je reactie! Zo had ik het nog niet bekeken. Dit is nu het soort reacties/inzichten waar ik op hoopte bij het plaatsen van dit forumbericht.

Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er nog een soort cementsluier op de tegel aanwezig is/was. Nu ik de foto's op de website van MBI vergelijk met onze eigen tegels, dan moet ik zeggen dat die van ons een stuk(!) lichter zijn dan de tegels op de foto's. Heel eerlijk heb ik altijd al het idee gehad dat ik onze tegels lichter vond dan we hadden uitgekozen, maar ik heb het steeds genegeerd.

Inmiddels heb ik van HG bericht gekregen dat ik mijn testtegels mag opsturen naar hun antwoordnummer. Dat is inmiddels gebeurd en ze gaan ze onderzoeken. Wordt vervolgd...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door renewouters »

ribakker schreef: Bovendien, er staat met grote letters op het etiket dat het product "in verdunde vorm geen effect op gras en planten" heeft. Ik zag geen aanleiding om dit eerst uit te proberen en voorzag dit effect al helemaal niet.
Maar heb je het nu verdund of niet?

ribakker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2015 10:44

Re: Tuintegels verkleurd door gebruik aanslagverwijderaar

Ongelezen bericht door ribakker »

renewouters schreef:
ribakker schreef: Bovendien, er staat met grote letters op het etiket dat het product "in verdunde vorm geen effect op gras en planten" heeft. Ik zag geen aanleiding om dit eerst uit te proberen en voorzag dit effect al helemaal niet.
Maar heb je het nu verdund of niet?
Gebruiker Lowieze stelde op 05 dec 2017 15:09 dezelfde vraag. Toen was mijn antwoord: In de tweede alinea van mijn bericht schrijf ik "Precies volgens voorschrift hebben we dit middel gebruikt." Dus, ja, we hebben de gebruiksaanwijzing opgevolgd. We hebben het product volgens voorschrift verdund.

Gesloten