Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Censor

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Censor » 08 jun 2018 12:11

Iedereen bedankt voor de adviezen en de goede raad.
Ik had niet eerder tijd om te reageren , we werken allebei part-time en we zijn bezig geweest met het plaatsen van 4 nieuwe schuttingdelen, samen met de buurman :wink:
We hebben een goede relatie met de buren en naar de rechter gaan we natuurlijk niet.
De buurman heeft ons € 100 gegeven en we vinden dat verder prima zo.
Ik weet niet of hij verzekerd is en of hij toch nog de schade gaat claimen, en dat gaat ons verder ook niets aan.

Ik heb de woningbouw gebeld en zij bemoeien zich er verder ook niet mee en hoeven ook geen toestemming te geven of zo.
In ons huurcontract staat dat wij de schutting overnemen , ook al is hij gratis.
Maar zo te lezen is dat per woningbouw en regio of stad verschillend dus.

De tuin is ongeveer 10 meter diep en we hebben de 4 kapotte delen er tussen uit gehaald en vervangen .
Het zou een beetje raar zijn om deze schutting er nu helemaal uit te trekken en alles op ons eigen stuk grond te zetten. Dat was ook veel te veel werk geweest.

Het is klaar en opgelost en als wij gaan verhuizen zien we wel weer verder, dan is het een zaak tussen de volgende bewoners en de huidige buren.
Je moet dus hier wél tekenen in je contract dat je de schutting overneemt.
Of de huidige buren dat toen ook gedaan hebben weet ik eigenlijk niet , maar ik neem aan van wel, net als wij toen.
Het was verzekeringsgeld, dus we hebben geen financieel verlies geleden verder .
Onze verzekering dekt stormschade , we hadden foto.s gemaakt en opgestuurd en er is gewoon direct uitgekeerd.

iedereen nu blij en we zitten weer vrij.

Nogmaals bedankt allemaal.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 08 jun 2018 12:17

Mooi dat alles in der minne is opgelost. :D

Censor

Ongelezen bericht door Censor » 08 jun 2018 12:36

Ja, en we hebben een wijntje gezamenlijk gedronken :wink:
Het ging ons er vooral om hoe dat juridisch zit en of wij de buren konden verplichten om mee te betalen .
Ik denk dat ook in hun contract staat dat ze deze schutting "overnemen ".
Misschien vraag ik er nog eens naar.

Ook is het wel van belang voor ons om te weten hoe het een en ander in elkaar steekt , bijvoorbeeld als wij gaan verhuizen en we komen weer in een huis met tuin waar al een schutting staat .

Een van de reacties was om de buren een brief te overhandigen, maar dat komt al helemaal niet in ons op , wij praten met elkaar :D .
We overlopen elkaar niet en groeten elkaar en zo nu en dan drinken we iets gezamenlijk en ik houd er al helemaal niet van om de boel op de spits te drijven , daar is niemand bij gebaat.
Het is goed zo!

Nogmaals iedereen bedankt !

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 08 jun 2018 14:07

Fijn dat u een terugkoppeling plaatst

Peter1950

Ongelezen bericht door Peter1950 » 12 jun 2018 11:15

Als je niet teveel wilt uitgeven voor een schutting zoek dan via marktplaats en wacht anders tot het najaar dan zijn er veel aanbiedingen.een schutting kost gemiddeld tussen de 35 en 40 euro.een paal 7 tot 10 euro.dan nog evt bezorgkosten.het voordeel is wel u betaald dus u bepaalt ook welk soort schutting er komt.en vindt u dit nog te duur even kijken op marktplaats bij particulieren die een gebruikte schutting verwijderen en handel daar mee.

Plaats reactie