LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
M1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:08

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door M1978 »

Schuttingschermen worden zelden voorgeboord. Hoogstens bij hardhouten panelen. De schroeven worden in de schermen geschoten, net als spijkers. Voordeel is als je een plank wil uithalen, opschuiven of wat dan ook als je bijvoorbeeld een scherm moet inkorten kan je de schroef er wel uit en weer indraaien. Het schieten gaat veel sneller, anders zou een scherm veel duurder zijn aan arbeid. Eerst voorboren en dan schroeven draaien kest veel meer arbeidstijd.

Douglas, maar de meeste andere houtsoorten ook, geven scheurvorming. Dit is normaal, hoort bij hout.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleen goedkope schermen worden in elkaar geschoten. De duurdere en betere kwaliteit wordt geschroeft. De grote scheur op de foto hoort niet in een kwaliteitsscherm of plank

M1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:08

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door M1978 »

juliomariner schreef:
13 apr 2020 20:53
Alleen goedkope schermen worden in elkaar geschoten. De duurdere en betere kwaliteit wordt geschroeft. De grote scheur op de foto hoort niet in een kwaliteitsscherm of plank
Als je leest wat ik schrijf zie je dat de SCHROEVEN er in geschoten worden. die schermen die jij bedoeld zijn met nieten of spijkers geschoten. Ze schroeven tegenwoordig echt niet schroef voor schroef. Alleen de kleinere productie wordt nog wat geschroefd Douglas is een duurdere kwaliteits houtsoort. een douglasscherm behoort echt wel tot een kwaliteitsscherm.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet mijn woorden verdraaien , ik heb nergens gezegd dat van Douglas geen kwaliteits schermen worden gemaakt. Ik zeg alleen dat de schutting van TS scheuren heeft die in goed gedroogd hout niet zouden mogen voorkomen.
Veel van de schermen op de NL markt worden door sociale werkplaatsen en soortgelijke instanties in elkaar geschroefd en worden de schroeven er niet in geschoten.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Dorfje »

juliomariner schreef:
13 apr 2020 20:53
Alleen goedkope schermen worden in elkaar geschoten. De duurdere en betere kwaliteit wordt geschroeft. De grote scheur op de foto hoort niet in een kwaliteitsscherm of plank
Dan is dus de vraag of het hier om de duurdere en betere kwaliteit schermen gaat. EUR 2.700,- en vier buren zegt eigenlijk niks.

M1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:08

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door M1978 »

We zien eigenlijk ook maar 1 foto van 1 detail. Zou best kunnen dat er 1 of 2 planken een grotere scheur hebben als normaal, maar hoe ziet de schutting er totaal uit? feit blijft dat douglas werkt en scheuren vormt. Overigens werkt alle hout, maar dat terzijde.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dorfje schreef:
14 apr 2020 00:22
Dan is dus de vraag of het hier om de duurdere en betere kwaliteit schermen gaat. EUR 2.700,- en vier buren zegt eigenlijk niks.
M1978 schreef:
14 apr 2020 08:28
We zien eigenlijk ook maar 1 foto van 1 detail. Zou best kunnen dat er 1 of 2 planken een grotere scheur hebben als normaal, maar hoe ziet de schutting er totaal uit?
Het gaat in dit topic uberhaupt niet over een schutting, maar over een hek.

M1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:08

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door M1978 »

schutting - hek maakt voor het feit niks uit

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Moneyman »

M1978 schreef:
14 apr 2020 12:54
schutting - hek maakt voor het feit niks uit
Klopt, maar voor de discussie over prijs/ kwaliteitsverhouding wél. Vandaar mijn "sideletter" om de discussie op het juiste spoor te houden.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maken dan vier buren gebruik van dat “hek”.? En hoe groot is dat hek dan. Als ik naar die foto kijk, ziet het er niet uit.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door gosewijn »

Over welke scheur hebben we het ?.

Links is en krimpscheurkomt door de noest
Rechts volgens mij een zaagsnede.

M1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2019 12:08

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door M1978 »

gosewijn schreef:
14 apr 2020 13:42
Over welke scheur hebben we het ?.

Links is en krimpscheurkomt door de noest
Rechts volgens mij een zaagsnede.
Daarom hebben we het over vanalles, maar zolang er geen duidelijke foto's komen anders als die 'ene' van het hek of schutting is niet te bepalen of de klacht terecht is. Of er sprake is van een ondeugdelijk produkt, wanprestatie, prijs/kwaliteit. We zien één scheur (of zaagsnede) dat zal wel niet de kleinste zijn. hoe ziet het totaal eruit? is dit de enige scheur, of 2, of alle planken?

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door chris1963 »

Ons is door de verkoper verteld dat douglas hout het beste was en zeker minimaal 10 jaar mee zou moeten kunnen, maar de scheuren worden per dag groter en verroest het beslag ook heel erg wat zogenaamd ook niet zou kunnen. We zijn dus niet goed voorgelicht en iets van krimp kan maar dit is absurd en ja zie ik het als een miskoop wanneer een verkoper zegt dat zijn dossier gesloten is en niet komt kijken naar een hek wat ons 2700 heeft gekost!

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door chris1963 »

Aan ons hek grenzen 3 buren ja..links en rechts en voor ons . De verkoper van douglas nederland heeft geconstateerd aan de hand van foto`s dat er te veel schroeven in zitten. Er schijnen er maar 2 boven en beneden te zitten. zodat het hout kan werken liet hij mij weten.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is het nu een schutting of een hek rond uw tuin als afscheiding met de buren?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door crazyme »

chris1963 schreef:
14 apr 2020 15:22
De verkoper van douglas nederland
Ik kom uit bij de parfumeriezaak.

Douglas is een houtsoort. En voor zover ik weet hebben bomen geen vertegenwoordiging.

Douglas is zeker een mooie en goede houtsoort voor buiten, maar dat wil nog niet zeggen dat er dan geen scheuren in kunnen komen.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Jasper45 »

chris1963 schreef:
14 apr 2020 15:17
...en ja zie ik het als een miskoop wanneer een verkoper zegt dat zijn dossier gesloten is en niet komt kijken naar een hek wat ons 2700 heeft gekost!
Die z.g. sluiting betekent voor de koper niets en met een krimpscheur als in deze post hoeft hij bij een rechter niet aan te komen.
Laatst gewijzigd door Jasper45 op 14 apr 2020 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het totale gebrek aan concrete informatie, en het niet beantwoorden van vragen, maakt dit een nutteloos topic.

Voor wat betreft "Douglas Nederland": doel je wellicht op deze club?
https://www.douglashoutnederland.nl/

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een slimme ondernemer verkoopt het onder douglashout.nl

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Hek is totale miskoop, tuincentrum geeft niet thuis!

Ongelezen bericht door chris1963 »

Het valt mij op, dat ik in dit forum een probleem naar voren heb gebracht en dat daar door de zgn beste stuurlui aan wal volop gereageerd wordt met zelfs allerlei meningen, oordelen en futiliteiten over bv namen, buren, merken etc terwijl inmiddels overduidelijk is bewezen, dat dit hek niet voldoet aan wat ons is verteld, door iemand die al meer dan 20 jaar ervaring heeft met dit houtsoort. Enkele hoveniers en deskundigen hebben het ook bekeken en zijn het er over eens, dat het tuincentrum in gebreke is gebleken en het ook zelf wel met eigen ogen had moeten komen bekijken en dat er veel fout is gegaan etc etc en ik ga daar verder ook niet over strijden.

Ik dacht bij deze een consumentenprobleem te hebben willen aankaarten en merk dat alle experts dus hier zitten met hun vaak goed bedoelde meningen, die ik ook zeer waardeer. Helaas ook heel veel (voor-)oordelen. Die laat ik dus ook voor lief! Ik kan tenslotte wel melden een juridische procedure te zijn opgestart omdat ik daarin zeer zeker in mijn recht sta volgens de mensen, die capabel genoeg zijn om daar echt over te oordelen. Bedankt ook voor de opbouwende, positieve reacties, waar ik wat mee kan!

Gesloten