Trampoline voortuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
09 jun 2021 12:39
Als ze moeten plassen rennen ze via de voordeur ook naar binnen :D .
Dat gejoel, gegil, gekrijs is idd om gek van te worden.
Ik zou een voorstander zijn van een maximaal aantal kinderen.
Niet vergeten dat u zelf ook kind bent geweest en daarbij zeer waarschijnlijk hetzelfde speelgedrag vertoonde, want kindergedrag is van alle tijden. :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
09 jun 2021 12:39
Als ze moeten plassen rennen ze via de voordeur ook naar binnen :D .
Dat gejoel, gegil, gekrijs is idd om gek van te worden.
Ik zou een voorstander zijn van een maximaal aantal kinderen.
Bij ons in de wijk gaan de kids bij eigen huis naar de wc :lol:

Ja van mij mag er ook wel een rem op gezet worden, maar tegenwoordig moet je het normaal vinden al dat gekrijs.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb ook wel eens "buurtbezoek" in het zwembad of op de trampoline. Enthousiast geluid hoort er gewoon bij Maar -net als bij mij eigen kids- perk ik te langdurige of luide geluiden wel gewoon in - het moet óók voor de buren leuk blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
09 jun 2021 12:46
Niet vergeten dat u zelf ook kind bent geweest en daarbij zeer waarschijnlijk hetzelfde speelgedrag vertoonde, want kindergedrag is van alle tijden. :lol:
Nee hoor , niet vergeten , maar ik merk op dat kinderen van nu enorm wel heel veel krijsen en gillen . Ook in supermarkten .
Wij mochten dat echt niet en mijn kinderen ook niet. :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou zeggen: beperk het aantal kinderen. Of wordt uw voortuin als crèche misbruikt? :?

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Methusalah »

scontra schreef:
09 jun 2021 12:46
moederslink schreef:
09 jun 2021 12:39
Als ze moeten plassen rennen ze via de voordeur ook naar binnen :D .
Dat gejoel, gegil, gekrijs is idd om gek van te worden.
Ik zou een voorstander zijn van een maximaal aantal kinderen.
Niet vergeten dat u zelf ook kind bent geweest en daarbij zeer waarschijnlijk hetzelfde speelgedrag vertoonde, want kindergedrag is van alle tijden. :lol:

Niet bepaald want vroeger mocht ook niet schreeuwen. Dat is gewoon een stukje opvoeding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is vandaag nb wel nationale buitenspeeldag :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
09 jun 2021 12:51

Nee hoor , niet vergeten , maar ik merk op dat kinderen van nu enorm wel heel veel krijsen en gillen . Ook in supermarkten .
Wij mochten dat echt niet en mijn kinderen ook niet. :D


Hier is een keer er wat van gezegd over een kind van 6 jaar, die gilde onderhand de hele wijk bij elkaar :lol:

Moeder van het kind zei...... heb het gezegd, maar hij luistert niet ,.....dat ik denk 6 jaar en niet luisteren? :roll: dat gaat wat worden als die ouder is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
09 jun 2021 13:09
Het is vandaag nb wel nationale buitenspeeldag :D
:mrgreen: :mrgreen:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
09 jun 2021 13:26
moederslink schreef:
09 jun 2021 13:09
Het is vandaag nb wel nationale buitenspeeldag :D
:mrgreen: :mrgreen:
Misschien voor sommige Nationale buitenplaagdag :D

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Children should be seen, not heard", is in het VK een bekende, zij het wat ouderwetse uitdrukking, doorgaans gebezigd door enigszins zuinig kijkende, nette dames. Ofwel, om mij aan de forumregels te houden: Kinderen moet je zien, niet horen.

Zelf ben ik niet zo streng in de leer. Als kinderen plezier hebben, dan is dat toch leuk? Natuurlijk moeten de buren niet de godganse dag in de kolereherrie zitten. Kreten van oprechte vreugde zijn prima, constant en keihard gekrijs niet.

Wellicht kan TS een vast "zwemuurtje" instellen, eventueel in overleg met de buurvrouw. Als die weet dat het bv. alleen van 2 tot 4 rumoerig is, dan kan ze er rekening mee houden. Voorspelbaarheid vermindert vaak de ervaren overlast.

Tegen de forumregels, maar te leuk om te missen: Een goede Engelse vriend zei met een boosaardige glimlach: Children should neither be seen, nor heard.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
09 jun 2021 13:42
Moneyman schreef:
09 jun 2021 13:26
moederslink schreef:
09 jun 2021 13:09
Het is vandaag nb wel nationale buitenspeeldag :D
:mrgreen: :mrgreen:
Misschien voor sommige Nationale buitenplaagdag :D
Of een nationale buitenblaagdag. Een keer alle blagen naar buiten, lekker hun energie eruit gooien en dan weer hup naar binnen toe.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door sjohie »

Waar het voor de gemeente hier, die van dat landelijk bekend geworden zwembad, onder andere klem ging zitten was het feit dat er een rechtsongelijkheid bestaat tussen de gemeente en een burger. Die laatste kan wel goedbedoelt een bordje "eigen verantwoordelijkheid - geen toezicht" oid bij zo'n openbaar toegankelijk zwembad of trampoline zetten, maar een rechter zal bij brokken, altijd oordelen dat de handhavende instantie, in dit geval een gemeente, met hun veel grotere kennis van de wetten en regels, en handhavingsplicht, verantwoordelijk is, want het bevindt zicht in de openbare ruimte. In ronde 2 alhier, ging het zwembad de voortuin in, maar daar kon je zo vanaf de stoep ook nog in stappen, en dan lijkt het al aardig op wat hier speelt.

Kortom, ik zou dit, zeker met de geluiden van de buren, niet zo doen.

cleo01
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:11

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door cleo01 »

Even om eea in perspectief te plaatsen:
Het gaat hier om mini zwembad waar max 4 kids in kunnen. Zo'n ding van kruitvat.
Gisteren hebben hier 3 kids ingezeten ( dochter en 2 speelvriendjes).

Trampo: max 2kidsop trampo en betreft speelvriedjes uit de buurt.
Zondag waren we met 4 meiden in voortuin. ....

Dus speel paradijs iwas niet mijn terminologie....
En klopt inderdaad dat trampo en zwembad van openbare weg bereikbaar zijn maar spelen in de tuin mag na akkoord ....dus geen openbaar speelterrein.

Aansprakelijkheid vraag had ik specifiek moeten zijn zo te lezen....zijn de ouders van de kinderen aansprakelijk voor materiële schade of ik? .... wa5 niet anders is eigenlijk dan als je kinderen op bezoek hebt die iets mollen in de buurt.

En wie is aansprakelijk voor letsel schade?

Is er iemand die juridisch onderlegd is want een mening is wat anders dan een APV.

Huurcontract nagepluist en staat niets vermeld over gebruik van oprit.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door witte angora »

Leg het eens aan je verzekeraar voor. Dat is degene waar je terecht komt als er schade is. Die kan het je precies vertellen.

cleo01
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:11

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door cleo01 »

Toppie...doe ik.

Ps. Om verhaal nog sappige te maken...het is hier woon erf en doodlopende straat maar de buuf was ook van mening dat kids maar op gras veld dan moeten spelen en zeker niet in de straat want daar staan auto's 😱

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
09 jun 2021 16:50
Offtopic
Offtopic? Van het onderwerp afwijkend, bedoel je? :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

cleo01 schreef:
09 jun 2021 16:35
Ps. Om verhaal nog sappige te maken...het is hier woon erf en doodlopende straat maar de buuf was ook van mening dat kids maar op gras veld dan moeten spelen en zeker niet in de straat want daar staan auto's 😱
Daar zit wat in :D

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Lowieze schreef:
09 jun 2021 07:42
witte angora schreef:
09 jun 2021 06:55

(…)

Haar auto staat op haar oprit in haar voortuin, als die kinderen schade toebrengen aan die auto ben je gewoon aansprakelijk. Daar helpt een bordje niks tegen. Eigenlijk geef je met dit idee al een beetje aan dat de klacht van de buurvrouw grotendeels terecht is.
De veroorzaker van de schade is dan aansprakelijk, niet TS. De ouders van het kind dat de schade toebrengt kunnen het verhalen op hun aansprakelijkheidsverzekering.
Nou... er bestaat nog zoiets als groepsaansprakelijkheid. De schadelijdende hoeft maar 1 persoon uit de groep aan te wijzen dat die erbij was toen de schade ontstond en die ouder draait op voor de gehele schade.

En als er iets gebeurt en die kinderen racen snel alle kanten op dan is er maar 1 die ze herkent, nl het buurmeisje!

Dus kan TS dan alsnog betalen en is ze zelf verantwoordelijk voor het verhalen op de echte dader...
Al met al, verhuis het maar snel naar de achtertuin....(krijg je wel weer klachten over privacy :-) )

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik herinner mij dat wij ooit een balkon hadden van 1 bij 2 meter dat daar voor onze kleine een badje stond met 5 cm water en toezicht. Het hangt ervan af waar het zwembadje staat, hoe groot het is en hoelang dat daar staat en of er alleen de eigen kinderen erin spelen. Wordt het gebruikt als buurtzwembad dan kan ik mij voorstellen dat er een vorm van overlast ontstaat. En helaas, een gil verbod kan je wel willen opleggen, maar daar hebben de kids @#$%^& aan.

Gesloten