LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paddestoelen in de graszoden.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
leon.tine
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 22:18

Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door leon.tine »

Eind februari hebben wij graszoden in onze tuin gelegd. Nu hebben we behoorlijk last van paddestoelen in dit gras, terwijl we tot op heden nog nooit een paddestoel in ons gazon hebben gezien.
Weet iemand of wij hiervoor de leverancier aansprakelijk kunnen stellen?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ala je kan bewijzen, dat ze die paddestoelen hebben meegeleverd, denk ik wel. Maar dat zal heeeeel moeilijk worden.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door overname »

Paddestoelen zijn toch leuker dan gras?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niets mis met paddestoelen. Ze doen geen kwaad. Als je geluk hebt en heel vroeg opstaat kan het gebeuren dat je de pech hebt een paddestoel te zien wiebelen. Dan moet je direkt de hovenier bellen want er is dan een kabouter ingetrokken. De hovenier is hiervoor verzekerd dus voel je niet bezwaard. Hij heeft waarschijnlijk vaker met dit bijltje gehakt. :wink:

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door overname »

HEHE :P Inderdaad! Die puntmutsjes trekken graag in bij mensen met paddestoelen in een grasveldje :P

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door fj »

Ik haat paddestoelen :evil:

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door fj »

En ik haat ook mensen die paddestoelen haten :evil:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wees blij dat er paddestoelen zijn. Anders heb je z'on brutale, boerende en scheldende kabouter is je huis. Ja in je huis, want daar zitten ze als er geen paddestoelen zijn. Ze schelden op mijn buurvrouw die niet in kabouters gelooft. Ze heeft nu de pik op me. :evil:

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door fj »

Ik haat ook buurvrouwen en huizen.
en kabouters haat ik, omdat zij alle paddenstoelen innemen.
Laat lolsmurf hun maar de verrassingen uitpakken.
:evil:

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door overname »

Wat doen jullie kinderachtig. Laat die kaboutertjes lekker onder hun paddestoel zitten, en een aardig liedje zingen :P

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door sjoegel »

he overname, jij hebt zeker nog nooit een kabouter in huis gehad ? Dan piep je wel anders. Ze kloppen op de achterkant van de plinten met kleine hamertjes totdat je er gek van wordt. :evil:

Maar om niet off topic te geraken. je hebt ook paddestoelen waar graszodenwinkeltjes inzitten. Daar verkopen ze graszoden waar ook weer paddestoeltjes inzitten...

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door puck15 »

wat late reactie...

paddestoelen hebben te maken met de vochtigheid in de grond....
kun je nu weinig aan doen, zometeen in het voorjaar (feb/ mrt) redelijk wat kalk strooien en je zult minder last hebben...
begin aug. (oftewel nu in okt.) wederom kalk strooien en nagenoeg alle pado's zullen niet opkomen door verhoogde zuurgraad

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door fj »

En dan heb je dus ook geen last van kaboutertjes :wink:

mama van dessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2009 19:49

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door mama van dessie »

hallo, wij hebben nu ook sinds kort een grasveldje achter het huis voor de kinderen en gelegd doormiddel van grasrollen, zo ineens stonden hier ook allemaal paddestoelen in en sommige van jullie maken wel leuke grapjes over kabouter en de paddestoelen zelf maar, maar ik heb een dochter van 3 jaar die normaal op dit gras speelt en nu er dus niet kan spelen omdat ze er gisteracond waarschijnlijk 1 paddestoel van in de mond heeft gestopt, we zijn bij de doktersdienst en alles geweest...
dus nee niet zo grappig paddestoelen in je gras

nog even als reactie op het aansprakelijk stellen van de leverancier... dit kan inderdaad wel als je bewijzen hebt dat het hun schuld is.. hierbij moet je kijken hoelang je het gras had voor je de paddestoelen zag... deze kunnen namelijk in 2 dagen al opkomen... en je moet kijken op je geen eikelboom of zo in de buurt heb staan zoals bij ons het geval dus wel is daar komen de zaadjes vanaf waardoor de paddestoelen gaan groeien tussen het gras

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Paddestoelen in de graszoden.

Ongelezen bericht door rene117 »

heb hier kunstgras liggen geweldig nergen probleemen mee
kids spelen heel de dag er op geen problemen meer

Gesloten