Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MaaikeM

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Een pakket zonder tv is helaas niet echt een pakket zonder tv. Ze kunnen het tv gedeelte via de kabel niet volledig uitschakelen, zo heb ik het begrepen. Een basic pakket met 4 HD zenders zit daarom nog altijd overal standaard bij in verwerkt. Toen ik het tv gedeelte van mijn Internet en TV Start abonnement stopzette, werd mijn pakket 5 euro goedkoper per maand. In de praktijk heb ik dus nog steeds tv, alleen dan iets beperkter. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... dan-gedaan in dit artikel staat er ook wat over ;)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is daar “helaas” aan?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 17:00
FF lezen ,ze kijkt geen tv alleen netflix

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 16:35
Een pakket zonder tv is helaas niet echt een pakket zonder tv. Ze kunnen het tv gedeelte via de kabel niet volledig uitschakelen, zo heb ik het begrepen. Een basic pakket met 4 HD zenders zit daarom nog altijd overal standaard bij in verwerkt. Toen ik het tv gedeelte van mijn Internet en TV Start abonnement stopzette, werd mijn pakket 5 euro goedkoper per maand. In de praktijk heb ik dus nog steeds tv, alleen dan iets beperkter. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... dan-gedaan in dit artikel staat er ook wat over ;)
Nu er geen analoge tv meer is zouden ze een pakket zonder tv kunnen aan gaan bieden. Het is alleen maar de vraag of dat momenteel al interessant genoeg is. Als er maar een paar procent van de klanten voor een pakket zonder tv kiest is het niet de moeite waard om de systemen aan te passen. Dat treft de IT stack en wijzigingen daarin zijn niet goedkoop. En Liberty Global wil vooral schaalgrootte, met zo min mogelijk variaties. Product management houdt het ongetwijfeld in de gaten. Als er teveel mensen opstappen die alleen maar internet willen dan zullen ze wel moeten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 16:35
Maar welk internet only pakket (glasvezel) heb je kunnen vinden dat dezelfde snelheid biedt maar veel goedkoper is?

Lady1234

reggie2 schreef:
18 apr 2021 17:48
Lady1234 schreef:
Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.

MaaikeM

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 18:34
reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:
Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.
Het 'Kabel TV' pakket maakt nog steeds deel uit van mijn abonnement en is niet opzegbaar (en zit dus ook gewoon verwerkt in de abonnementsprijs). De 5 euro die ik nu minder betaal, is voor het opzeggen van 'TV Start'. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het Start abonnement met redelijk wat HD zenders is op te zeggen, het basic pakket dat Kabel TV heet niet. Dat is nou juist het hele punt. De zenders die ik nog kan ontvangen, zijn niet gratis of zo.

@angel1978:
Het zou kunnen dat een alternatief niet veel goedkoper is, of dat er ook daar tv verplicht bij in zit. Zolang er geen glasvezel aangeboden wordt hier, heeft het weinig zin om naar de opties te gaan kijken. Het irriteert mij gewoon al jaren dat ik 'verplicht' ben om tv af te nemen. Ik heb verder niet de illusie dat het dan ineens nog maar de helft van de prijs is bij een andere aanbieder, maar het zal echt wel iets goedkoper kunnen.

reggie2

Lady1234 schreef:

Volgens mij moet jij een bril kopen!
Ik zeg sowieso nergens helaas.

Lady1234

reggie2 schreef:
18 apr 2021 19:18
Lady1234 schreef:

Volgens mij moet jij een bril kopen!
Ik zeg sowieso nergens helaas.

Ga naar Hans Anders

Mijn reactie staat onder due van MaaikeM.

reggie2

Moet je mij niet quoten

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 18:47
Lady1234 schreef:
reggie2 schreef:

Het 'Kabel TV' pakket maakt nog steeds deel uit van mijn abonnement en is niet opzegbaar (en zit dus ook gewoon verwerkt in de abonnementsprijs). De 5 euro die ik nu minder betaal, is voor het opzeggen van 'TV Start'. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het Start abonnement met redelijk wat HD zenders is op te zeggen, het basic pakket dat Kabel TV heet niet. Dat is nou juist het hele punt. De zenders die ik nog kan ontvangen, zijn niet gratis of zo.

@angel1978:
Het zou kunnen dat een alternatief niet veel goedkoper is, of dat er ook daar tv verplicht bij in zit. Zolang er geen glasvezel aangeboden wordt hier, heeft het weinig zin om naar de opties te gaan kijken. Het irriteert mij gewoon al jaren dat ik 'verplicht' ben om tv af te nemen. Ik heb verder niet de illusie dat het dan ineens nog maar de helft van de prijs is bij een andere aanbieder, maar het zal echt wel iets goedkoper kunnen.
Tja heel vervelend, maar dan moet je niet bij de Kabel TV aanbieder zijn ( dat is ziggo van origine ).

MaaikeM

Tsja. Het alternatief is een lage maximale internetsnelheid. Kiezen of delen. Als je een beetje fatsoenlijk internet wil, kun je hier weinig anders nemen dan Ziggo. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in. En anders is het te hopen dat steeds meer klanten ook geen tv meer willen, zodat er op dat vlak wellicht een keer iets mogelijk wordt. Ben er nu iig al echt niet de enige in ;)

Maar goed, deze discussie heeft weinig meer te maken met de snelheidsupgrade. Die is los hiervan in ieder geval wel zeer welkom.

Lady1234

reggie2 schreef:
18 apr 2021 19:44
Moet je mij niet quoten
U begon. 😀😀

U quote mij.

Plaats reactie