LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan niet overstappen naar een andere provider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door sirdrake »

Het gaat over het internet en bellen van KPN ik heb bij kpn een aansluiting van internet en bellen via adsl maar kan niet over stappen naar een andere provider vanwege dat ik een isdn aansluiting heb gehad en de kpn het wel over gezet heeft naar ADSL maar schijnbaar nog een rest recidu achterlaat van de ISDN was gemakshalve makkelijker om de ADSL over de ISDN te laten lopen zeggen ze, zodat andere providers je niet over kunnen nemen dit is denk ik toch wel heel erg dat dit kan ik wil graag overstappen naar een andere provider maar kan dit nu niet maar de kpn zegt niets daarover hoorde het van de andere provider waar ik naartoe wil maar die kunnen nu niets voor me doen en kpn doet ook niets terwijl kpn de knowhow ervoor heeft en het zo kan veranderen, dit kan toch niet mensen gijzelen zodat ze niet over kunnen stappen ik wil dat ze dat veranderen zodat je gewoon makkelijk over kunt stappen maar dat kan ik rustig vergeten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pfff, wat een lange zin is dat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Pfff, wat een lange zin is dat.
:lol: zeker een lange zin, maar volgens mij kan je gewoon overstappen en maken ze je wat wijs.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door sirdrake »

nee ik kan niet overstappen want kpn vertikt het om het te veranderen ze hoeven alleen maar een knopje om te zetten maar dat doen ze niet

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Iedereen kan een provider opzeggen en een overeenkomst aangaan met een andere provider! Hooguit heb je een opzegtermijn en kan het niet per direct, maar overstappen kan altijd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik begrijp dat je nog steeds eennisdn lijn hebt. je moet deze eerst laten omzetten (door) KPN en daarna kan je overstappen. Je kunt nu niet overstappen omdat andere providers kennelijk geen mogelijkheid bieden om een aansluiting via Een isdn lijn te maken. Waar ik me overigens wat bij voor kan stellen, want de kosten zijn buitensporig hoog om beide types te ondersteunen, zeker gezien het lage aantal isdn gebruikers.

Dus zelf zorgen dat je een "normale" aansluiting krijgt en dan kan je overstappen.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door sirdrake »

Dat zou ik wel willen ik kan per maand opzeggen maar kpn vertikt het om het te veranderen heb met vriendelijke woorden gevraagd of ze dat wilden omzetten maar daar begonnen ze niet aan want dan moesten ze zo zij de medewerker een nieuwe kabel van de kast in de wijk naar ons huis leggen
Echt ik al van alles gepeobeerd maar ze blijven gewoon weigeren om het te doen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sirdrake,

stuur anders een mail, fax of aangetekende brief waarin je dit verzoekt - en vermeld daarin dat je telefonisch niets gedaan krijgt.

Vraag op schrift de reden waarom men deze wijziging niet wil uitvoeren.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Gewoon blijven drammen. Het heeft ons, in hetzelfde geval, een jáár gekost maar het is in orde gekomen.
Succes ermee.

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door sirdrake »

dankje voor de tip ik ga vandaag nog een brief schrijven :D

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Als ik het goed begrijp is de oude situatie:
- ISDN telefonie aansluiting (met 2 of 4 telefoonummers) met daarover ADSL. Aangesloten met ISDN splitter en ISDN ADSL modem. Dit heet ISDN shared.

Huidige situatie:
- ISDN telefonie gedeelte opgezegd, hoofdnummer overgezet naar VoIP (Internet+bellen). Modem nog steeds ISDN en eventueel de ISDN splitter verwijderd. De lijnstandaard is technisch gezien nog ISDN, er is een ISDN modem nodig om verbinding te maken maar de ISDN telefoniedienst is niet meer aanwezig. Dit heet ISDN dedicated.

Weinig DSL providers leveren meer over ISDN en hebben ISDN modem in het assortiment. De 1e situatie 1:1 overnemen is dus wel mogelijk, de keuze aan providers is alleen beperkt.

De ISDN dedicated situatie is gewoon over te nemen door iedere DSL provider. Bij de overname veranderd uw lijn van ISDN dedicated naar PSTN dedicated (analoog) en vanaf dat moment is er een analoog ADSL modem nodig om verbinding te kunnen maken. Eerst zelf de lijn om laten zetten naar analoog is dus niet nodig, dit gebeurt tijdens de overname.

Ik help u graag met het juist aanvragen van de overstap :) U kunt daarvoor uw contactgegevens kenbaar maken via een privebericht.

Hugo

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door jolanda77 »

als ik uw was zou ik zeker geen telfort nemen dat is echt een drama
en ze bedondere de boel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door ciske »

jolanda77 schreef:als ik uw was zou ik zeker geen telfort nemen dat is echt een drama
en ze bedondere de boel

mee eens, als je kritiek op telfort hebt zit je zonder internet staat hier ook een topic over.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=99040

sirdrake
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:40

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door sirdrake »

was ik al niet van paln om naar telfort te gaan had daar al meer over gehoord wordt een andere provider :D

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door stronkstronk »

jolanda77 schreef:als ik uw was zou ik zeker geen telfort nemen dat is echt een drama
en ze bedondere de boel
Gebaseerd op?? Ehh laat ik wel wezen: ik ben niet voor Telfort of tegen Ziggo of voor UPC of tegen Alice. Gewoon nieuwsgierig.

Ik had ooit Ziggo en voelde mij door hun belazerd. Overgestapt op Telfort. Vanaf het begin alles in kannen en kruiken tot op de dag van vandaag. Ben ik dan een van de weinigen die tevreden is over Telfort?
Laatst gewijzigd door stronkstronk op 18 aug 2011 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stronkstronk schreef:
jolanda77 schreef:als ik uw was zou ik zeker geen telfort nemen dat is echt een drama
en ze bedondere de boel
Gebaseerd op?? Ik had ooit Ziggo en voelde mij door hun belazerd. Overgestapt op Telfort. Vanaf het begin alles in kannen en kruiken tot op de dag van vandaag. Ben ik dan een van de weinigen die tevreden is over Telfort?

Zolang zaken goed gaan - is iedere provider goed.
Pas bij problemen blijkt echt HOE goed ze zijn.

De meesten vallen daarbij genadeloos door de mand.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Guardian72 schreef: Zolang zaken goed gaan - is iedere provider goed.
Pas bij problemen blijkt echt HOE goed ze zijn.

De meesten vallen daarbij genadeloos door de mand.
Juistem!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door ciske »

stronkstronk schreef:
jolanda77 schreef:als ik uw was zou ik zeker geen telfort nemen dat is echt een drama
en ze bedondere de boel
Gebaseerd op?? Ehh laat ik wel wezen: ik ben niet voor Telfort of tegen Ziggo of voor UPC of tegen Alice. Gewoon nieuwsgierig.

Ik had ooit Ziggo en voelde mij door hun belazerd. Overgestapt op Telfort. Vanaf het begin alles in kannen en kruiken tot op de dag van vandaag. Ben ik dan een van de weinigen die tevreden is over Telfort?

wat dacht je van dit.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=99040

trouwens elke provider heeft wel eens wat, ik zou telfort niet kiezen gezien de dingen die ik weet van bekenden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door seconds-out »

Guardian72 schreef:

Zolang zaken goed gaan - is iedere provider goed.
Pas bij problemen blijkt echt HOE goed ze zijn.

De meesten vallen daarbij genadeloos door de mand.
Ja.
Weet je, volgens mij schiet je zo weinig op met het veranderen van provider als je niet tevreden bent, :arrow: ze kijken allemaal naar elkaar, er is er geen 1 echt beter of goedkoper.
Kan ook niet als zaken voorop staan.
Er moet winst gemaakt worden, winst met het doorgeven van info.,, :evil:
Want als het alleen kostendekkend zou zijn, had iedereen 100 zenders voor een tientje per maand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kan niet overstappen naar een andere provider

Ongelezen bericht door ciske »

Weet je, volgens mij schiet je zo weinig op met het veranderen van provider als je niet tevreden bent
al eens overgestapt dan? ik wel ben er op vooruit gegaan.

Gesloten