LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe modem van Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

Beste Alex van Ziggo,

Als oude klant van Ziggo (voorheen jaren bij Casema) was ik vanaf medio mei tot eind augustus 2011 met mijn Alles in 1 Plus pakket met TV Extra in de race voor een nieuwe modem. Inderdaad kan de klantenservice mij nog steeds niet vertellen wanneer ik de nieuwe modem kan verwachten! We spreken nu over eind oktober en tot op heden zelfs nog geen brief met daarin de vermoedelijke datum van levering mogen ontvangen. Dit vind ronduit onbehoorlijk bestuur van de Ziggo organisatie, de medewerkers kunnen hier in principe niets aan doen maar worden wel als pispaal cq afleiders gebruikt! Dus beste Alex, kun jij dan voor mij eens met opgave van mijn postcode met huisnummer eens uitzoeken waarom de beloofde modem zolang op zich laat wachten? Postcode 2406AV, nummer 74.

Alvast bedankt,

Rinus G.
Laatst gewijzigd door rinusgroenevelt op 29 okt 2011 20:51, 5 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

We kopen zelf wel een wifi-systeem. Maar de vraag is: welke.......???
Bij mij komt er niets anders meer in als Linksys.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

bprosman schreef:
We kopen zelf wel een wifi-systeem. Maar de vraag is: welke.......???
Bij mij komt er niets anders meer in als Linksys.
Die dus. Perfecte klantenservice.

rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

Bij Ziggo beloven ze mij bij mijn abonnement een downloadsnelheid van 40 Mbps, maar de speedtest.net geeft een maximum snelheid van slechts 10, 47 Mbps aan. Net aan een kwart van het beloofde waarvoor je dus rijkelijk betaalt met mijn oude Motorola haaienvin. Actie Ziggo!!

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Kangodo »

Met een Motorola hoor je bekabeld op het modem rond de 25 mbit te halen.
Het abonnement is gratis verhoogd naar 40 mbit, dus dat betekent dat je een nieuw modem hoort te krijgen.
Maar als je snelheid 10 is, dan is er misschien wat verder mis dan alleen het type modem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kangodo schreef:Met een Motorola hoor je bekabeld op het modem rond de 25 mbit te halen.
Het abonnement is gratis verhoogd naar 40 mbit, dus dat betekent dat je een nieuw modem hoort te krijgen.
Maar als je snelheid 10 is, dan is er misschien wat verder mis dan alleen het type modem.
De gegevens van speedtest.net zijn niet altijd even betrouwbaar. De servers zijn nogwel eens overbelast. Ik zou je de speedtest van ziggo aanraden (speedtest.ziggo.nl) en deze meerdere keren op verschillende tijdstippen uitvoeren. Bij kabel is het normaal dat je maximaal 10% onder de snelheid zit bij download en 20-25 bij upload. Als je minder haalt is er iets mis.

rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

Ik heb vandaag meerdere keren met diverse speedtesten de download verbinding getest en de resultaten vallen in het bereik van minimaal 10 M tot maximaal 22 M aan de vaste UTP 5 kabel, met een 4-core processor in de computer en draaiend onder Windows 7 Home Edition. Over de upload heb ik geen klagen. Voor wat betreft de Ziggo speedtest, dat is ongeveer hetzelfde als een slager die zijn eigen vlees keurt, de onafhankelijkheid is mij niet gegarandeerd 8)
Laatst gewijzigd door rinusgroenevelt op 31 okt 2011 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

rinusgroenevelt schreef:Ik heb vandaag meerdere keren met diverse speedtesten de download verbinding getest en de resultaten vallen in het bereik van minimaal 10 M tot maximaal 22 M aan de vaste UTP 5 kabel, met een 4-core processor in de computer en draaiend onder Windows 7 Home Edition. Over de upload heb ik geen klagen.
Dan heb je inderdaad kans dat het aan je modem ligt, al vind ik de fluctuatie wel erg groot.
Er kan ook nog een probleem met je ethernet kabel zijn. DAt is natuurlijk vrij gemakkelijk uit te sluiten door een andere kabel te gebruiken. Verder kan ook je huisbekabeling (dus van de deur naar het aansluitpunt) niet optimaal zijn.
Je schreef eerder dat je een oud modem hebt. Volgens mij moet ziggo gewoon snel een nieuw modem leveren dat de beloofde snelheid wel aan kan.

kleinegreetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door kleinegreetje »

Modem is in huis. Op jullie advies hebben we de Linksys E1200 gekocht. Nu nog aansluiten. Zal ook wel gaan lukken. Dank allemaal.

rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

De UBEE EVW3200 modem is spontaan bij mij aan de deur bezorgd. Na het lezen van de installatie handleiding blijkt dat ik een activeringscode moet intoetsen die in een brief staat vermeldt. Helaas heb ik die bewuste brief nog niet ontvangen, die komt normaal gesproken 1 week eerder dan de modem. Nog maar even in de afwachtende houding...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Of bel de helpdesk.

mois
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 13:05

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door mois »

Ik heb het zelfde probleem dat de beloofde snelheid niet gehaald wordt.
Er is al twee keer een monteur geweest en steeds is de conclussie dat het modem niet correct functioneert.
Echter krijg ik geen uitsluitsel wanneer het probleem opgelost wordt en krijg ik de standaard reactie dat het probleem allemaal aan mijzelf zou liggen terwijk twee monteurs en de serviceplus helpdesk tot een andere conclussie zijn gekomen.
Ik ben dan ook al drie maanden met Ziggo in conclaaf hierover.
Helaas tot geen reslutaat en zeer onbeschoft gedrag van een aantal medewerkers gelukkig niet alle medewerkers er zijn gelukkig ook nog medewerkers die wel mee willen werken maar niet kunnen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb het zelfde probleem dat de beloofde snelheid niet gehaald wordt.
Draadloos of bedraad ?

trixteun44
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 20:08

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door trixteun44 »

@ kleine Greetje, wij zijn door Ziggo 4 maanden aan het lijntje gehouden door de belofte van een WiFi modem, uiteindelijk, na een aantal keer bellen en vragen wanneer het modem zou komen werd me verteld dat ik helemaal geen modem kreeg.
Hebben nu zelf een WiFi modem gekocht en dat werkt perfect, we kunnen niet overstappen anders zouden we dat meteen doen.
Ziggo mag nu aanbieden wat ze willen, wij hebben niets meer van ze nodig

manfred231
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 18:44

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door manfred231 »

Ik ben tevreden over ziggo

Ik heb alles in een plus van hen.
Heb een ciscomodem/router van hen de 3925 en wifi was hij 22,3 mbps nu heb ik de kabels erin gedaan omdat de wifi straling meer bijwerkingen heeft dan verwacht en heb nu een snelheid van 51,03 mbps terwijl ze het verhoogd hebben naar 50 mbps dus niets te klagen.

Manfred

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door Calavera »

@Beschuitje

Holy!
Dat is super snel, u mag nooit meer klagen haha!

Ik ga proberen mijn plaatje erin te krijgen :wink:

Afbeelding

T. Kuiper
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 16:36

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door T. Kuiper »

Wij hebben zo'n nieuwe router gekregen van Ziggo. Onze "oude" wifi router konden we wel weggooien werd er gezegd. Ik heb hem maar bewaard, want ik dacht, misschien kan ik iemand er nog blij mee maken. Maar het is nu zo dat ik de "oude" wifi router weer heb moeten aansluiten op de nieuwe Ziggo router. Wij zitten te midden van verschillende routers van Ziggo, en worden dusdanig gestoord door onze buren her en der, dat onze eigen router niet goed kan werken. We moesten alle frequenties maar uitproberen, (10 verschillende) en dan moest het goed komen. Helaas, na de frequenties 3 x te hebben doorgelopen, bleef het probleem ( wegvallen van de wifi) bestaan. Toen kregen we van Ziggo het advies om onze oude wifi router maar weer aan de nieuwe Ziggo router te koppelen. Nu gaan we weer qua snelheid terug naar vroeger. Hebben we een snelle router, maar langzame wifi. Zijn we weer terug naar af. Geen succes dus de nieuwe Ziggo wifi router.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

Heb jij een router van Ziggo gekregen, of spreken wij over een Modem met ingebouwde router?
Welke kanalen gebruiken de buren?
Kan je dan niet een kanaal gebruiken wat niet bezet is?

dytmk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2012 15:55

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door dytmk »

Ik zie het wel of ie komt.
Laatst gewijzigd door dytmk op 24 dec 2012 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Nieuwe modem van Ziggo

Ongelezen bericht door sadfly »

Wifi modem van ziggo. ik heb er al wat over gehoord en al wat over gesproken met iemand die het heeft.
Het kan handig zijn., omdat je dan meschien eindelijk 2 ip's hebt.. Maar verderr is het eigelijk slecht nieuws om een Router van ISP te krijgen. zeker als er ook nog wifi op zit.

Goede nieuws, in het ergste geval kan je hem nog gewoon terug laten zetten als modem.
Ik zie het wel als het ding er ooit is..

Gesloten