LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Best tevreden over KPN internet plus bellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Oprechte Olivier
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2010 15:14

Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door Oprechte Olivier »

Af en toe iets positiefs melden lijkt me niet verkeerd.

Wij hebben al jaren internet plus bellen van Kpn 8 mb, tegenwoordig heet het anders. Gaat eigenlijk best goed, wel eens een storing gehad maar geen drama's.
Alleen een beetje aan de dure kant vind ik momenteel dus we overwegen (toch) over te stappen omdat we op de kleintjes moeten passen.
Betalen nu 45 euro per maand gemiddeld, 30 basistarief, 5 bel weekend/avond en de rest belkosten
Maar al met al toch een beoordeling van een 7,8 waard denk ik zo

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door bprosman »

Het grootste nadeel van KPN Internet is dat als je op de helpdesk een "2e lijn" of verder nodig hebt zij een "terugbelafspraak" willen maken die 2 a 3 dagen verder ligt. Als je bij een familielid bent met problemen is dat niet echt handig want je moet daar speciaal voor terug komen rijden.
Bovendien zit de klant dan 2..3 dagen langer zonder internet.
Bij Telfort is dat bijvoorbeeld niet (om even in de ADSL te blijven).

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door adkoster »

Wij hebben InternetPlusBellen sinds maart 2007 en sinds (volgens mij) 2009 hebben we er ook interactieve TV bij. Sinds begin 2003 had ik al internet van Planet (nu dus KPN)
Ook wij zijn uiterst tevreden. Ook de prijs vind ik zeer redelijk.
We betalen nu 61 euro voor 20 Mb internet, Altijd Vrij bellen (behalve naar 0900 en mobiel) en TV met iets van 50 kanalen. Dus het basispakket.
Voorheen hadden we TV van Ziggo en betaalden daar ongeveer 18 euro voor.
Dus we hebben eigenlijk voor minder dan 45 euro internet en telefoon.

In al die jaren heb ik 1x de helpdesk moeten bellen en dat ging redelijk snel.
Ook ik werd teruggebeld door de tweede lijn. Niet op dezelfde dag, maar een dag later.
Mijn probleem werd toen keurig opgelost.

Heel wat anders dan bij een bejaarde kennis, die Ziggo heeft.
Haar draadloze router was defekt. Dat was volledig duidelijk. Dat had ik uitgetest.
Het ding was geleverd door Ziggo en er zat garantie op, dus wilden we een nieuwe hebben.
Ik ging voor haar bellen met het gratis HelpDesk nummer (dat is keurig bij Ziggo) en heb eerst 20 minuten in de wacht gestaan, om vervolgens allerlei opdrachten uit te voeren die de helpdesk medewerker mij opdroeg. Die had ik allemaal al gedaan en dat vertelde ik ook.....
Maar goed, na een dik half uur kwam de beste man tot de conclusie die ook ik al had gedaan, namelijk dat er niets anders overbleef dan dat de router inderdaad kapot was.
Maaaaar..... hij mocht daar niet over beslissen, dus moest ik de BETAALDE helpdesk bellen tegen iets van 60 cent per minuut........ Daar kreeg ik de zelfde opdrachten nog een keer en zat dus weer een half uur aan de lijn.

Het kwam er op neer dat de telefoonnota zo'n 19 euro was en dat er daarna pas een nieuwe router werd opgestuurd....... Hadden ze toch de kostprijs van dat ding vrijwel terugverdiend.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ondanks de slechte ervaringen met de helpdesk van Ziggo.
We betalen nu 61 euro voor 20 Mb internet
Best wel een forse prijs voor een relatief lage snelheid.
(Maar dat is inherent aan ADSL).
Maaaaar..... hij mocht daar niet over beslissen, dus moest ik de BETAALDE helpdesk bellen tegen iets van 60 cent per minuut........
Is al een tijdje geleden dan want die is nu 2 cent per minuut (werd mij gisteren electronisch verteld toen ik mobiel belde).

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door Gizmo© »

adkoster schreef:We betalen nu 61 euro voor 20 Mb internet
Dan kan je beter voor het zelfde geld Alles-in-1 Plus nemen. Je hebt dan 2x zo snel internet. Evt. voor 10 euro extra Volop Bellen, maar je moet wel uitrekenen of je dat eruit haald.

Oprechte Olivier
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2010 15:14

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door Oprechte Olivier »

Krijg toch regelmatig een flinke rekening voor telefoneren. Ik kan ook bij KPN blijven en een belonbeperkt Altijd erbij van 10 euro, heb nu avond/weekend. Zou ik minstens een paar tot vijftien euro per maand kunnen besparen. Of de gok nemen met telfort, das nog goedkoper. Zijn die nu wat braver?
Tele2 is niet echt goedkoper dan kpn en voor de rest vertrouw ik er niet zo veel. Wie durft er met T-mobile in zee :?

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik belde minder dan 2 maanden geleden naar die helpdesk van Ziggo voor die 60 cent per minuut.....

En gezien de slechte ervaringen die ik in het verleden zelf met Casema/Ziggo heb gehad, zal ik daar niet snel naar teruggaan. Ook al leveren ze misschien op papier meer snelheid voor het zelfde geld.

In de leveringsvoorwaarden stond, volgens de rechter, want zover is het toen gekomen, dat Casema maar 1 bitje per maand over de drempel hoefde te brengen om aan hun voorwaarden te voldoen.
Daarnaast gaven ze toendertijd volmondig toe dat ze liever klagende klanten hadden dan tevreden, want die brachten veel meer op. Ik belde toen vanaf een gewoon ouderwets vast nummer naar hun helpdesk en dat kostte kapitalen. Hun reactie was echter altijd het zelfde: het is jullie computer en niet ons netwerk.
We hadden een groepje opgericht en belden om beurten als het weer niet werkte.
Maar het lag altijd aan onze computers. Ook al ging het om vijf verschillende computers in vijf verschillende straten.
Zo'n bedrijf wil ik geen klant bij zijn.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door Ulbe »

De kwaliteit van het Ziggo netwerk is best goed te noemen, hier keurig 40Mbit netto op mijn Alles-in-1 Plus aansluiting!, :P

Helaas is de helpdesk van Ziggo helaas bagger te noemen!, diverse malen kontakt gehad met hen, alles beloven ze, niks doen, :evil:

Technisch werkt het hier perfect, ( snelheid, betrouwbaarheid ) maar krijg geen problemen, dan is het gokken wanneer de boel weer goed functioneert,

Wel makkelijk is het 1200 nummer, die je gratis kan bellen met je Ziggo aansluiting, deze is gratis hoe lang je ook belt met de helpdesk, wél moet je aansluiting werken..., anders bellen bij familie of kennissen die ook een Ziggo pakket hebben.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 19 okt 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door bprosman »

het is jullie computer en niet ons netwerk.
in 2/3e van de gevallen is dat ook zo :-).
Nadeel van veel helpdesken , dat is niet alleen bij Ziggo zo is dat er "goedwillende studenten" zitten die een scriptje aflopen. Qua kosten kun je moeilijk verwachten dat ze daar gecertificeerde IT'ers neerzetten met 20 jaar ervaring. Dit is niet alleen bij Ziggo zo maar ook bij andere bedrijven. Het netwerk van Ziggo heeft echt wel de nodige kinderziektes gehad de afgelopen 10 jaar (Sinds @Home) maar tegenwoordig is het best betrouwbaar.
XS4ALL had vroeger een hele deskundige helpdesk, maar de abonnementen waren daar ook aanzienlijk duurder en sinds het onderdeel van KPN is , is ook dat drama (2 weken gezever om een backup terug te krijgen van een site die ze om zeep geholpen hadden door interne miscommunicatie).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Best tevreden over KPN internet plus bellen

Ongelezen bericht door ciske »

Oprechte Olivier schreef:Krijg toch regelmatig een flinke rekening voor telefoneren. Ik kan ook bij KPN blijven en een belonbeperkt Altijd erbij van 10 euro, heb nu avond/weekend. Zou ik minstens een paar tot vijftien euro per maand kunnen besparen. Of de gok nemen met telfort, das nog goedkoper. Zijn die nu wat braver?
Tele2 is niet echt goedkoper dan kpn en voor de rest vertrouw ik er niet zo veel. Wie durft er met T-mobile in zee :?

ken je maar 1 advies geven, ga nooit naar tele2 en als internet het goed doet ga dan niet weg, dan ken je beter een 10 tje bij betalen voor onbeperkt bellen.

ik spreek uit ervaring ben ook over gestapt en zit nu al meer dan 6 weken zonder telefoon en internet, dus bedenk je goed.

Gesloten