LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rickstar86
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:18

Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door rickstar86 »

Medio augustus heb ik telefonisch bij Tele2 een alles-in-een 50mb pakket besteld. Vanwege een opzegtermijn bij mijn oude provider heb ik de ingangsdatum maar op 1 oktober gezet. De bestelling werd afgehandeld en ik zou nog een bevestigingsbrief krijgen over verder hoe en wat. Verder is het wachten op 1 oktober tot het ingaat.

1 oktober: nog geen installatie pakket ontvangen, geen brief ter bevestiging of verdere informatie. Ik heb wel op de site gelezen dat het pakket zo'n 5 dagen voor ingang afgeleverd zou worden en dat ik een Track&Trace nummer via de Tele2 mail zou ontvangen. Nooit ontvangen. Verder heb ik ook (hier op Radar en bij Tele2 zelf) op het forum gelezen dat ze leveringsproblemen hebben. Dit heb ik zelf moeten uitzoeken, niet eens bericht over ontvangen.

3 oktober: Noch een installatiepakket, noch informatie over vertraging ontvangen. Dus maar even bellen met de klantenservice. Het is volgens mij al algemeen bekend dat de klantenservice slecht bereikbaar is. Laat ik daar maar niet over hebben. Volgens de meneer van de klantenservice zijn de leveringsproblemen opgelost en mijn pakket is inderdaad aangemeld, maar er zou wat mis zijn gegaan bij het verzenden. Dus zullen zij nogmaals een pakket verzenden. Dit zou 5 werkdagen duren.

10 oktober: Nog niks ontvangen. Inmiddels heb ik ook geen internet, tv en vast telefonie meer. Toch maar even bellen met de klantenservice. Enige wat ze mij konden vertellen is dat het pakket is verstuurd. Men heeft geen Track&Trace nummer omdat het verzenden nu via een 'ander' proces is gegaan. Het zal maximaal 5 werkdagen duren (hoeveel keer '5 werkdagen' heeft Tele2 wel niet nodig?!?!), dus geduld moet ik hebben.

14 oktober: Nogmaals gebeld met de klantenservice. Dit keer niet om te vragen wanneer ik mijn pakketje krijg, maar om contract te ontbinden. Ik ben het langzamerhand wel zat. Kreeg tot mijn stomme verbazing van de mevrouw te horen dat ik niet kostenloos het contract kan ontbinden! Hoezo niet? Ik heb geen enkel seconde gebruik kunnen maken van de dienst! Het kon echt niet etc etc. Ze ging mijn zaak persoonlijk oppakken zei ze, ze zet het in haar agenda dat ze dagelijks erachteraan zal gaan. Hoofdkantoor gebeld, pakket wordt nu verstuurd. Hoezo nu verstuurd? Dat zouden ze op 3 oktober toch ook al gedaan hebben? Nee zei ze, ze kon in het systeem niks terug vinden. Maar goed, ik zal Tele2 nog 1 kans geven. Ik heb haar ook gevraagd om alles op mail te zetten ter bevestiging en als het toch niet werd opgelost, ik iets heb om erop terug te vallen. Geen probleem zei ze. Mijn geduld wordt nogmaals getest.

Tot op heden heb ik nog helemaal niks ontvangen! Zelfs geen mail van mevrouw. Als het sturen van een email al niet lukt.... ik heb totaal geen vertrouwen meer. Inmiddels ruim 30 euro extra mobiel kosten vanwege bellen naar klantenservice. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Denk dat ik nog enkele dagen wacht, als ik dan nog niet kan internetten, ontbind ik mijn contract (nogmaals).

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste rickstar86,

Allereerst mijn excuses voor de gang van zaken en dat je al zo lang wacht op je apparatuur! Ik betreur de situatie en wil je hier graag bij helpen. Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via [email protected] o.v.v. rickstar86. Dan pak ik het voor je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door knabbab »

Wens je heel veel succes ...
wij zijn overgestapt naar ziggo en zijn zeer tevreden.

rickstar86
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:18

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door rickstar86 »

knabbab schreef:Wens je heel veel succes ...
wij zijn overgestapt naar ziggo en zijn zeer tevreden.
Dank je. Ik kom van Ziggo, heb nu spijt (en dat is heel wat om te zeggen!)

Pakket eindelijk ontvangen!20 dagen te laat... maar goed.
Nu het signaal nog.... kan er nog niks mee. Hopelijk wordt het snel opgelost. Heb er eigenlijk wel genoeg van zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door ciske »

rickstar86 schreef:
knabbab schreef:Wens je heel veel succes ...
wij zijn overgestapt naar ziggo en zijn zeer tevreden.
Dank je. Ik kom van Ziggo, heb nu spijt (en dat is heel wat om te zeggen!)

Pakket eindelijk ontvangen!20 dagen te laat... maar goed.
Nu het signaal nog.... kan er nog niks mee. Hopelijk wordt het snel opgelost. Heb er eigenlijk wel genoeg van zo.

creditering sturen je hebt recht op vergoeding, succes met die flut provider

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Rickstar86,

Ik heb zojuist van je begrepen dat je ook op het Tele2forum aanwezig bent (onder een andere naam). Op dat forum heb ik al met je gesproken en ik ben blij te horen dat je het installatiepakket inmiddels hebt ontvangen. Fijn dat je je diensten toch aan de praat hebt kunnen krijgen via de klantenservice, ondanks dat het in het begin even niet werkte.

Mocht er nog iets zijn, laat het me dan even weten via het Tele2forum. Zo bewaren we het overzicht.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

rickstar86
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:18

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door rickstar86 »

Klopt. Inmiddels pakket ontvangen, had nog wat problemen met de verbinding, maar is opgelost na het bellen met de klantenservice. Nu is de snelheid nog niet wat het moet zijn. Maar daar gaat men nog naar kijken. De problemen zijn bijna opgelost!

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door jolanda77 »

wens je heel veel sterkte buur vrouw naast me had ook tele2 naar dat het werkte is de elende begonnen naar een jaar heeft ze er alles van dat bedrijf er uit gegooit en alles terug gestuurd in aug en ja wat ge beurt er krijg ze vrijdag een brief dat ze de modem nog thuis had liggen wat een giller die hebben we samen weg gebracht naar post.nl en daar het bewijs van

dus tele2 zorg nu eens een keer dat je puin zooi op orde heb
word eens tijd dat de opta er wat tegen gaat doen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
dus tele2 zorg nu eens een keer dat je puin zooi op orde heb
word eens tijd dat de opta er wat tegen gaat doen
die puinzooi ruimen ze niet op, dan zit danielle zonder werk, hoewel werk, zijn meestal mensen die hun taakstraf moeten uitzitten.
zo dat is allemaal niet mis, zit Ciske nog steeds ;vast; bij Tele 2 ?

livinggood
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2011 15:00

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door livinggood »

Ja, de één heeft problemen bij Tele2, de ander bij Ziggo en de andere weer bij KPN en dan zijn het gelijk waardeloze providers.
Ik heb jaren Tele 2 gehad maar nog nooit één probleem bij ze gehad.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door ciske »

@henri, ik heb nooit bij dat flut tele2 gezeten maar bij die criminelen van alice en daar ben ik gelukkig weg.

@livinggood, als tele 2 zo geweldig is snap ik niet dat je er weg bent.

rickstar86
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:18

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door rickstar86 »

Als alles goed gaat is het prima, maar owee als er iets niet werkt.....

Denk dat we weinig providers echt 'goed' kunnen noemen. Alleen Tele2 springt er denk ik wel tussenuit kwa slechtheid. Zo heb ik best traag internet voor een 50mb pakket (ik haal als het even mee zit 13mb). Tv kijken gaat gepaard met stotterend beeld en wegvallend geluid. Ik zou hiervoor terug gebeld worden, maar nog niks gehoord. Ik wacht.....

Ik geloof best dat er bij veel mensen alles goed gaat, maar bij degene waarbij dat zo is heb ik het idee dat de service wel erg tekort schiet. Hopelijk denkt men bij Tele2 ook even aan de klant zelf ipv de portemonnee van de klant.

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door sandra56 »

rickstar86 schreef:Als alles goed gaat is het prima, maar owee als er iets niet werkt.....

Denk dat we weinig providers echt 'goed' kunnen noemen. Alleen Tele2 springt er denk ik wel tussenuit kwa slechtheid. Zo heb ik best traag internet voor een 50mb pakket (ik haal als het even mee zit 13mb). Tv kijken gaat gepaard met stotterend beeld en wegvallend geluid. Ik zou hiervoor terug gebeld worden, maar nog niks gehoord. Ik wacht.....

Ik geloof best dat er bij veel mensen alles goed gaat, maar bij degene waarbij dat zo is heb ik het idee dat de service wel erg tekort schiet. Hopelijk denkt men bij Tele2 ook even aan de klant zelf ipv de portemonnee van de klant.


Heb je al een vergoeding/compensatie ge-eist en gekregen? moet je doen!

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door sandra56 »

Ik heb het zelfde probleem gehad als Rickstar86 en zovelen en ik heb vorig maand (october) een vergoeding/compensatie van Tele2 gekregen nadat ik mijn brief op de normale manier voor tele2 hebt gepost, maar had geen rekening van ze ontvangen. nadat ik viritueel contact hebt gehad kreeg ik vandaag een email die geen duidelijkheid geeft over mijn rekening van vorige maand...dus ik vraag weer via de viritueele rommel om een gespecificeerde rekening en men zegt dat ik dat via Mijntele2 kan inzien. Op Mijntele2 kan ik alleen mijn telefoonverbruik (die ook niet klopt) inzien :x
Maar ik laat t niet hierbij zitten, want het zijn gewoon een stelletje amateurs/oplichters de alleen maar aan winst maken denken! :evil:

livinggood
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2011 15:00

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door livinggood »

@livinggood, als tele 2 zo geweldig is snap ik niet dat je er weg bent.[/quote]

Niet omdat ik problemen had met Tele2

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Wat een topics over Tele2, en maar bashen op een provider dat het ruk is en dergeijke. Elke provider heeft wel iets, zoals er bij elk bedrijf iets mis gaat. Elk werkend mens maakt wel eens iets mee in zijn/haar bedrijf wat fout gaat.

Zie mijn vorige topic over mijn positieve ervaring met Tele2. ja ik heb de keuze gemaakt om over te stappen vanwege een storing die té lang liep. Een andere klant had misschien gewoon gewacht. Keuzes, keuzes, keuzes. Alleen wordt ik een beetje moe van dat factor 10 bashen over een provider vanwege 1 probleem. Bij elke provider is het gewoon zo dat je overgeleverd bent aan hoe hun service bieden wanneer je een probleem hebt. Ik heb tot nu toe geen groot probleem gehad bij XS4ALL, dus wanneer dat zich aandient gaan we pas kijken hoe goed de service is voor mij als klant.

Ik vind het echt dom gezwets van "jah ik heb 1 keer een HP laptop gehad en die was ruk dus neem geen HP" of "mijn buurvrouw haar nichtje, en daar een vriend had Ziggo en dat was ellende, dus neem geen Ziggo" Ondanks je probleem, blijf objectief en ga niet een heel bedrijf met al haar mensen bashen terwijl jij één van de vele klanten bent.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door ciske »

Wat een topics over Tele2, en maar bashen op een provider dat het ruk is en dergeijke. Elke provider heeft wel iets, zoals er bij elk bedrijf iets mis gaat. Elk werkend mens maakt wel eens iets mee in zijn/haar bedrijf wat fout gaat.


Ben het wel met je eens dat als je er weg bent of wat dan ook , dat er eens wordt opgehouden, maar begin eens bij jezelf.

In een ander topic verklaar je dat de provider er wat aan moet doen, en ja ik heb ook kritiek op alice (tele2) vind het een flutprovider maar ben er weg en klaar mee.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

ciske schreef:
Wat een topics over Tele2, en maar bashen op een provider dat het ruk is en dergeijke. Elke provider heeft wel iets, zoals er bij elk bedrijf iets mis gaat. Elk werkend mens maakt wel eens iets mee in zijn/haar bedrijf wat fout gaat.


Ben het wel met je eens dat als je er weg bent of wat dan ook , dat er eens wordt opgehouden, maar begin eens bij jezelf.

In een ander topic verklaar je dat de provider er wat aan moet doen, en ja ik heb ook kritiek op alice (tele2) vind het een flutprovider maar ben er weg en klaar mee.
tuurlijk moet een provider er wat aan doen voor een klant, immers we betalen ook voor een stukje support. Nu zijn er eenmaal verschillende situaties waarin klanten zich begeven, dus ook verschillende manieren om problemen op te lossen. Dat er op de achtergrond door de servicedesk bepaalde processen en procedures gevolgd moeten worden, daar weet de klant misschien helemaal niks van. Soms werken die procedures met je mee, en soms werken ze tegen je.

Er is een verschil tussen service en service, en verschilt per klant wat die er van verwacht. Ik ben naar mijn mening goed geholpen door Tele2 in de tijd dat ik er klant ben geweest. Daarentegen kan een andere klant vinden dat ze in mijn geval ook wat verder hadden moeten gaan. Het is maar wat er zelf van verwacht. En dat gezeik met zoveel ct. per minuut betalen, je betaalt dan op die manier voor een service/dienst, aangezien zij door de klant (provider) betaalt worden om hun werk te doen. En hun werk te doen volgens de regels van de klant. Dus als de klant (provider) vindt dat er een produkt (ps3) niet ondersteund wordt, dan mag je dat niet ondersteunen vanuit je functie als servicedeskmedewerker. Al zou je de consument misschien persoonlijk wel zouden willen en kunen helpen. En deze achtergrondinformatie heeft ook niet iedereen door....heb ik het idee dan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door ciske »

En dat gezeik met zoveel ct. per minuut betalen, je betaalt dan op die manier voor een service/dienst, aangezien zij door de klant (provider) betaalt worden om hun werk te doen. En hun werk te doen volgens de regels van de klant.
ik zelf vind dat geen gezeik ,heb namelijk zelf ervaren hoe het is om een 0900 nummer te bellen en dan nog niks op geschoten, nee als je van kastje naar de muur verwezen wordt, vind ik dat je als provider superslecht bezig bent.

daarentegen , (dat valt voor niemand mee), moet je ten alle tijde gewoon ondanks dat je je kapot ergert netjes houden, scheelt een boel ergenis.

ik heb bv. nog 31,89 plus 22 euro en nog wat te goed van Alice hebben ze mij toegezegd, maar staat het op mijn rekening? NEE!!!

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Bespaar ellende!! Neem geen Tele2

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

ciske schreef:
En dat gezeik met zoveel ct. per minuut betalen, je betaalt dan op die manier voor een service/dienst, aangezien zij door de klant (provider) betaalt worden om hun werk te doen. En hun werk te doen volgens de regels van de klant.
ik zelf vind dat geen gezeik ,heb namelijk zelf ervaren hoe het is om een 0900 nummer te bellen en dan nog niks op geschoten, nee als je van kastje naar de muur verwezen wordt, vind ik dat je als provider superslecht bezig bent.

daarentegen , (dat valt voor niemand mee), moet je ten alle tijde gewoon ondanks dat je je kapot ergert netjes houden, scheelt een boel ergenis.

ik heb bv. nog 31,89 plus 22 euro en nog wat te goed van Alice hebben ze mij toegezegd, maar staat het op mijn rekening? NEE!!!
dat je zo'n nummer belt en niet goed geholpen wordt, dat is idd erg zuur. De kosten worden door je provider gedeeltelijk afgedragen aan de helpdesk die zij hebben ingehuurd. Dus de provider is niet slecht bezig an sich. Nee, de helpdesk is slecht bezig.

Ik heb mijn rekening van 30 euro ingediend en gekregen van Tele2 toen ik geen vaste telefonie had.

Gesloten