LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Vandaag ontvang ik plotseling een mail van Online.nl dat zij op 7 december ADSL voor mij gaan opleveren, dat ik een modem krijg etc. terwijl ik van niets weet.

Ik heb al een internet-abo, bij telfort, waar ik zeer tevreden mee ben overigens (minder duur dan *alle* abo's van online, zag ik net).

Uiteraard gebruikt online een no-reply e-mail-adres, en geven ze op hun website enkel en alleen betaal-contact-telefoonnummers op. Nergens een web-form voor service, laat staan gewoon een support mail adres.

Kan iemand mij bestaande werkende interne bedrijfs-mail-adressen van online.nl toesturen? (Mag via PM op dit forum..) Ik weiger namelijk te gaan betalen voor het ongedaan maken van een nooit door mij aangevraagd ADSL-abonnement.

Sowieso nogal bedenkelijk dat ik zo'n mail van ze ontvang, terwijl ik niets heb ondertekend, en er ook geen sprake kan zijn van misbruik van mijn identiteit (althans niet anders/meer dan via naam en adres, of via een inschrijving bij een ander bedrijf of instantie waar de boel gekraakt is o.i.d.).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

als je niks bestelt hebt dan hoef je niks te doen, simpel toch? laten ze maar bewijzen dat jij iets bestelt hebt.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Prima, maar onderstaande ziet er uit alsof ze alles al gereed hebben om mijn lijn over te nemen, ik heb geen zin om ineens zonder internet te zitten (het lijkt erop dat ze mijn bestaande abonnement zomaar kunnen opzeggen), of om zomaar geld van mijn rekening afgeschreven te zien worden.
En ik wil ook wel even zien waarvandaan de aanvraag voor ADSL Extra is ingediend..
Ons kenmerk: CONN_1320545477544
Uw klantnummer: W2167502

Oplevering van uw abonnement

Geachte heer x,

Op 07 december 2011 kunt u gebruik maken van ADSL Extra.

Zodra uw verbinding is opgeleverd, informeren wij u hierover. Ondertussen kunt u de voortgang van de oplevering volgen op http://www.online.nl/levering.

Installeren modem
Enkele dagen voor de opleverdatum ontvangt u het modempakket met alle benodigdheden om uw verbinding te installeren. De ADSL verbinding wordt op 07 december 2011 uiterlijk om zes uur 's avonds opgeleverd. Begin daarna met het installeren van uw modem. Voert u de installatie eerder uit, dan zal de verbinding nog niet werken.

Vragen?
Surf dan naar http://www.online.nl/klantenservice. De eerste vier weken na oplevering belt u onze klantenservice tegen gereduceerd tarief op 088 0038500 (€ 0,075/min). Buiten deze periode belt u 0900 9515 (€ 0,15/min). Houd bij telefonische vragen uw klantnummer bij de hand.

Met vriendelijke groet,
Online
Laatst gewijzigd door Bendg op 01 dec 2011 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bendg schreef: Kan iemand mij bestaande werkende interne bedrijfs-mail-adressen van online.nl toesturen? (Mag via PM op dit forum..)
Heb je 'ja' aangevinkt bij pop-up bij Privébericht?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je geen ander emailadres hebt dan die pagina die je zelf ook gevonden hebt, zou ik daar toch gebruik van maken.
Als jij duidelijk klantnr. en kenmerk vermeld (hun mail in het geheel plaatsen) is het verder aan online.nl om jouw reaktie daar te bezorgen waar 'ie hoort. Vraag om een bevestiging/indien nodig juist emailadres. Schrijf dat je dit NIET telefonisch wilt afhandelen.
Wat online.nl er verder mee doet, moet online.nl weten, als jij je best doet hen kenbaar te maken dat jij bij hen niks besteld heb, is het klaar.

(Enig idee, hoe jouw emailadres bij hen bekend is?)

grasma
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:26

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door grasma »

(Enig idee, hoe jouw emailadres bij hen bekend is?)
Dat kan een bekende gedaan hebben die TS een hak wil zetten of heeft hij zelf inlichtingen gevraagd omtrent een abbo.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Direct contact opnemen met Telfort en Online dat je deze wijziging niet wenst.
Online is verplicht de aanvraag te annuleren als u geen contract heeft.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

grasma schreef:
(Enig idee, hoe jouw emailadres bij hen bekend is?)
Dat kan een bekende gedaan hebben die TS een hak wil zetten of heeft hij zelf inlichtingen gevraagd omtrent een abbo.

dan moet je ook zijn/haar rekeningnummer hebben want zonder kan je niks bestellen.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

MrV1976 schreef:Direct contact opnemen met Telfort en Online dat je deze wijziging niet wenst.
Online is verplicht de aanvraag te annuleren als u geen contract heeft.
Nogmaals, ik ga niet 1 of ander duur betaal-nummer bellen om online.nl te bereiken. Graag gewoon, zoals iedere fatsoenlijke internet-gebruiker, per mail.

Idioot debiel, dat zo'n provider niet eens in staat is email te filteren op spam en dus niet per email bereikbaar is. Zou voor mij al voldoende reden zijn geen abo af te sluiten met deze club amateurs.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door oppie11 »

Indien de mails die je ontvangt aan jou zijn gericht en jouw gegevens bevatten zou ik me toch eens afvragen hoe ze aan die gegevens komen. Dat is geen toeval. Heb je iets aangevraagd of geannuleerd? Een familielid die wellicht iets heeft aangevraagd? Er zal een verklaarbare reden voor zijn.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Er is zo ontzettend veel gekraakt de laatste tijd dat het me niet zal verbazen als mijn gegevens langs die weg in iemands handen zijn gekomen..

Maar nogmaals, wat me bijzonder bevreemdt is dat ze niet gewoon kunnen emailen bij een notabene Internet Service Providert. Belooft niet veel goeds voor de email 'service' die ze aan mogelijke klanten bieden..
Laatst gewijzigd door Bendg op 19 nov 2011 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Bendg,

Exuus, zie dit topic nu pas. De ontvangende telco (in dit geval Telfort) kan de overname tot 24 uur van tevoren tegenhouden. De overnamedatum is 7 december dus dat gaat helemaal goed komen! :)

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht, dan kan ik voor u aan de slag.

Hugo

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Telfort webcare schreef:@Bendg,

Exuus, zie dit topic nu pas. De ontvangende telco (in dit geval Telfort) kan de overname tot 24 uur van tevoren tegenhouden. De overnamedatum is 7 december dus dat gaat helemaal goed komen! :)

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht, dan kan ik voor u aan de slag.

Hugo
Hoi Hugo, denk dat dit niet meer nodig is; Online klantenservice heeft gereageerd en is er mee bezig nu, lijkt het. Toch heel erg bedankt. Ik ben echt happy met mijn ADSL/IP van telfort, nooit problemen gehad, en een keurige prijsvoering, die al heel lang onveranderd laag is gebleven. Snelheid en ping-pong ook stabiel en erg goed.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door oppie11 »

Wat is er uit het contact met online gekomen? Heb je ze al gesproken? Overigens vind ik je argument dat er zoveel gehackt wordt tegenwoordig een slap excuus. NAW, contactgegevens, bankrekeningnr etc bewaar je dus allemaal op je PC. Mooi verhaal.

stofzuigertje

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wel deze Telfort link gebruiken want ze blokkeren dan een fout in de overstap.
Wat Online beloofde, er gaat daar ook wel eens iets fout en beloftes die niet nagekomen worden en toch overstap kan zit je lang zonder Telfort.

Dus gebruik die kans om de overname per December 2011 te blokkeren!
Als ze het 1 week later toch uitvoeren zit je anders alsnog in de problemen.
De Telfort Medewerker kan deze wel terug houden en je moet nooit zomaar iemand vertrouwen op een belofte, want bij Online gaat teveel fout.

Dus stuur alle gegevens naar Telfort voor de zekerheid, kost niets!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Bendg,

Ik ontvang voor de zekerheid toch graag uw gegevens! Ook om een eventuele administratieve opzegging tijdig te kunnen tegenhouden.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Bendg,

Ik heb helaas nog geen postcode en huisnummer van u ontvangen en na het weekend zitten we al in de laatste week voor uw ongewenste overname. Ik ontvang ze heel graag zo snel mogelijk!

Hugo

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

oppie11 schreef:Wat is er uit het contact met online gekomen? Heb je ze al gesproken?
Heb geen mondeling contact met Online gehad, omdat ik daar ook geen zin in had. Ze hebben me wel iets gestuurd als antwoord op mijn melding bij 'abuse'.
Subject: Re: Verzoek tot contact W2167502 (KMM2652319I15977L0KM)
From: "x" (naam bewust gewijzigd in x)
Date: Sat, November 19, 2011 11:14
To: "Online Klantenservice" < xxx @online.nl>

> Geachte heer x,
> Gister en vandaag hebben wij een aantal maal getracht te bellen op
06-26993265 en 020-6993265. Helaas hebben wij u niet weten te
> bereiken.
> Wij wilde de aanvraag van uw internetabonnement bij ons met u
> bespreken.


U kunt de nodige informatie dienaangaande vinden op deze website:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1378352

Hopende u hiermee voldoende duidelijke informatie verschaft te hebben, groet ik u,

x
Aan hun email was overigens mooi te zien dat die telefoonnummers niet bestaan, het zijn althans niet MIJN telefoonnummers, en mobiel en vast hebben dezelfde cijfers. Lachen.

Hun respons:
Geachte heer x,

Indien wij u niet telefonisch kunnen bereiken kunnen wij uw klacht niet
voor u verhelpen. Het communiceren via een forum is geen optie. U
verzocht om contact per email, wij emailen u met een verzoek zodat wij u
kunnen bellen op onze kosten. Nu verwijst u ons naar een forum. Nogmaals
het verzoek tot het kenbaar maken van een bereikbaarheidsnummer zodat
wij contact met u kunnen zoeken.

Met vriendelijke groet,
Online klachtafhandeling
Hier heb ik, heer x, op gereageerd met:
Indien u het niet begrepen heeft nogmaals in het kort het probleem:

IK WENS HELEMAAL GEEN ABONNEMENT BIJ ONLINE TE HEBBEN, HEB GEEN AANVRAAG VERRICHT HIERVOOR, EN HEB DAN OOK GEEN ZIN HIER NOG LANGER MET U OVER TE COMMUNICEREN.

> Nogmaals het verzoek tot het kenbaar maken van een
> bereikbaarheidsnummer zodat wij contact met u kunnen zoeken.

Mooi niet, dat nummer gebruikt u straks nog om mijn ADSL te kapen door te beweren dat ik een abo op die lijn heb aangevraagd.
Als reactie op deze email aan online heb ik een brief van ze ontvangen, waarin wordt gesteld dat zij aannemen dat mijn 'klacht' verholpen is.
Wat niet echt klopt, want prompt is er vandaag een postpakket van Online aangekomen. Waarschijnlijk zit daar een leuke modem in. Zadelen ze me ook nog op met de ellende van het moeten terugsturen van een pakketje. Nou, ze kunnen 'm komen ophalen, ik ga er in elk geval geen seconde/cent meer aan besteden.
oppie11 schreef:Overigens vind ik je argument dat er zoveel gehackt wordt tegenwoordig een slap excuus. NAW, contactgegevens, bankrekeningnr etc bewaar je dus allemaal op je PC. Mooi verhaal.
Het is helemaal geen 'argument', laat staan een 'excuus' of 'verhaal', het zijn vermoedelijk de harde feiten die dit hebben veroorzaakt. Ik bewaar NAW, contactgegevens, bankrekeningnr niet op mijn PC. Ik werk al meer dan 30 jaar met computers en in de ICT, mijn PC is nog nooit 'gekraakt' en ik zie dat ook niet gauw gebeuren. De (databases van) diverse gemeenten, instanties en online shops/bedrijfjes zijn het probleem, die beschikken over mijn gegevens en rommelen erg vaak maar wat aan met het beheer ervan. Bekijk dit filmpje eens, misschien steek je er nog wat van op.
Laatst gewijzigd door Bendg op 06 dec 2011 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pakje?
Niets besteld?

Dan is het levering om niet - om tot koop te overreden (dus, reclame).

Die mag je dan houden.

Als online dit terug wilt, dienen zij maar contact met jou op te nemen, en kunnen ze het afhalen na overleggen van waar jouw gegevens vandaan komen (dus, hoe zij erbij komen dat jij een abbo bij hen zou willen) en een tegemoetkoming voor alle tijd en zorgen die dit gedoe jou gekost heeft.
Daarnaast - afhalen alleen op een tijdstip dat het jou uitkomt!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik heb mij helaas vergist, het betreft hier een uitgaande migratie en dan kan alleen de ontvangende partij (Online) de overname annuleren. Ik heb gepoogd het overnameverzoek te annuleren maar dit is helaas niet toegestaan. Ik hoop dat Online dit vandaag of morgen nog doet.

Hugo

Gesloten