LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Hugo,

wat is een 'uitgaande' migratie dan?
En, is er dan ook een 'inkomende'?

Wel vreemd, dat je als klant zomaar 'weg moet' omdat een ander een fout maakt - en je als klant dus kennelijk geen inspraak hebt ...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Wel vreemd, dat je als klant zomaar 'weg moet' omdat een ander een fout maakt - en je als klant dus kennelijk geen inspraak hebt ...
Heel vreemd, want die klant zit dan wel zonder internet en telefoon, niet netjes van Hugo.

dus alweer Telfort die niet goed is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ciske schreef: Heel vreemd, want die klant zit dan wel zonder internet en telefoon, niet netjes van Hugo.

dus alweer Telfort die niet goed is.
Niet noodzakelijk.
Het schijnt een wettelijke bepaling te zijn.

Maar, dan nog, wel vreemd dat de wet voorschrijft dat iemand de fouten van een andere ISP maar moet slikken, omdat hij/zij geen enkele zeggenschap schijnt te hebben over zijn verbinding.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Telfort webcare schreef:De ontvangende telco (in dit geval Telfort) kan de overname tot 24 uur van tevoren tegenhouden.
Fabeltjes dus?
Wat vreemd, Hugo. Ik moet toch op z'n minst toestemming aan mijn huidige contract-eigenaar (telfort) geven om de lijn te laten kapen door een ander?

Blijkbaar kan iedere gek de ADSL van een wildvreemde laten overnemen door een andere ISP.
Laatst gewijzigd door Bendg op 08 dec 2011 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

@Bendg


effe naar het juridisch loket gaan, straks zit je zonder internet en telefoon, niet normaal meer Hugo.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door oppie11 »

Als NAW gegevens kloppen dan kan dat inderdaad. Nogmaals mijn eerdere vraag Bendg: Wat is er uit je contact met Online gekomen?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Bendg schreef:
Telfort webcare schreef:De ontvangende telco (in dit geval Telfort) kan de overname tot 24 uur van tevoren tegenhouden.
Fabeltjes dus?
Wat een onzin, Hugo. Ik moet toch op z'n minst toestemming aan mijn huidige contract-eigenaar (telfort) geven om de lijn te laten kapen door een ander?

Kan je me vertellen wat mijn contract met telfort waard is, als opzeggen niet eens DOOR MIJ bevestigd/ondertekend hoeft te worden? Crisis wat een achterlijke procedures hanteren jullie, zowel bij online (t-mobile) als bij telfort (KPN/O2).
Blijkbaar kan iedere gek de ADSL van een wildvreemde laten overnemen door een andere ISP.
Geen fabeltje maar een vergissing van mij. Nogmaals mijn welgemeende excuses daarvoor. De ontvangende telco is in dit geval Online en niet Telfort. Het is een uitgaande migratie voor Telfort, een inkomende voor Online en Online is dan de partij die de overname kan annuleren. Providers zijn verplicht mee te werken met een overname en zijn hierin gebonden aan regelgeving van de OPTA. Het is heel erg zuur als de ontvangende partij dan niet snel genoeg meewerkt en er alsnog een ongewenste overname plaatsvindt. Ik heb mijn uiterste best gedaan de overname (al dan niet onofficieel) tegen te houden maar dit is helaas niet gelukt. Ik hoop dat Online nog op tijd is.

Hugo

P.s. Jammer dat er hier meteen weer op de man gespeeld wordt. Ik heb op 18, 22 en 25 november om gegevens gevraagd en heb deze pas 1 december gekregen. Voor die tijd heb ik niet kunnen controleren of het een inkomende of uitgaande migratie betrof.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

P.s. Jammer dat er hier meteen weer op de man gespeeld wordt. Ik heb op 18, 22 en 25 november om gegevens gevraagd en heb deze pas 1 december gekregen. Voor die tijd heb ik niet kunnen controleren of het een inkomende of uitgaande migratie betrof
jammer dat telfort weer zo slecht met de klanten om gaat, tis een zooi daarzo, doe er eens wat aan Hugo.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Telfort webcare schreef:Jammer dat er hier meteen weer op de man gespeeld wordt. Ik heb op 18, 22 en 25 november om gegevens gevraagd en heb deze pas 1 december gekregen. Voor die tijd heb ik niet kunnen controleren of het een inkomende of uitgaande migratie betrof.
Wat was er in vredesnaam onduidelijk dan? Iedereen leest dat ik schrijf dat ik telfort abonnee ben en dat er een andere ISP is die de lijn over wil nemen. JIJ komt met dat je dat tot 24 uur vantevoren kunt tegenhouden.
Sorry, maar waar kun je je hierin nu 'vergissen'?

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

oppie11 schreef:Als NAW gegevens kloppen dan kan dat inderdaad. Nogmaals mijn eerdere vraag Bendg: Wat is er uit je contact met Online gekomen?
Staat eerder al beschreven.
Laatst gewijzigd door Bendg op 08 dec 2011 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Bendg, als je nu gewoon op dag 1 gebeld had met online ( dan maar heel iets kosten maken, duh! ) was het binnen 1 of hooguit 2 dagen misschien geregeld.
Ik zie het probleem daarvan niet in. Koppigheid? Jazeker! De schuld bij de provider leggen klopt gedeeltelijk, gezien het om een ongevraagde overstap gaat, maar het ongedaan maken had je zelf op een makkelijke manier kunnen oplossen.

Buiten dat om, Hugo heeft gelijk dat hij al een paar keer om de gegevens heeft gevraagd. Nu gefrustreerd richting Telfort uithalen lijkt mij geen optie, gezien je zelf verzaakt hebt om je gegevens zo snel mogelijk te versturen.

Er kloppen een aantal dingen niet. Eerst zeg je 100% tevreden te zijn over Telfort, nu reageer je brutaal en onderaan de streep wordt het zeker "vanwege de klant onvriendelijkheid van Telfort ben ik toch over gestapt" ?
Begint steeds meer op goedkope reclame te lijken, dit topic.

Fijne dag verder!

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Daan_1978 schreef:Bendg, als je nu gewoon op dag 1 gebeld had met online ( dan maar heel iets kosten maken, duh! ) was het binnen 1 of hooguit 2 dagen misschien geregeld.
Ik zie het probleem daarvan niet in. Koppigheid? Jazeker! De schuld bij de provider leggen klopt gedeeltelijk, gezien het om een ongevraagde overstap gaat, maar het ongedaan maken had je zelf op een makkelijke manier kunnen oplossen.

Buiten dat om, Hugo heeft gelijk dat hij al een paar keer om de gegevens heeft gevraagd. Nu gefrustreerd richting Telfort uithalen lijkt mij geen optie, gezien je zelf verzaakt hebt om je gegevens zo snel mogelijk te versturen.

Er kloppen een aantal dingen niet. Eerst zeg je 100% tevreden te zijn over Telfort, nu reageer je brutaal en onderaan de streep wordt het zeker "vanwege de klant onvriendelijkheid van Telfort ben ik toch over gestapt" ?
Begint steeds meer op goedkope reclame te lijken, dit topic.
Stel je niet zo aan man. Er is niets onduidelijk over wat er gaande is. Feit dat ik hier al over moet schrijven is al erg genoeg. Ik weiger aan die geldklopperij mee te doen. Het is een internet provider, die hoort maar te leren email te gebruiken.

Overigens hebben ze mij ook niet gebeld om dit te checken, dus dat lijkt me de omgekeerde wereld, dat ik dan gedwongen word ongevraagd te gaan bellen met online.

En het gaat om 7 december, Hugo heeft het over tot 24 uur vantevoren, dus dat ik niet meteen reageerde heeft 'ie zelf in de hand gewerkt.

En voor de duidelijkheid:

Ik beheer mijn eigen mail-server, die is nooit geraadpleegd door een vreemde. Als ik al niet eens PER EMAIL hoef te bevestigen dat ik naar een nieuwe provider over wil stappen lijkt me dat er iets heel erg gammel is aan die procedures.
Zelfs een accountje bij een willekeurig webforum kom je niet in zonder mail-bevestiging.
Ik ontving de 'Oplevering' mail van Online op mijn eigen mail-server. Dus dat is kennelijk al zonder fatsoenlijke check voor elkaar. Feit dat ik dan niet eens op DIE mail kon antwoorden was wat mij hier bracht. Ik dacht alleen maar: Wat moet ik met dit soort spam?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Er kloppen een aantal dingen niet. Eerst zeg je 100% tevreden te zijn over Telfort, nu reageer je brutaal en onderaan de streep wordt het zeker "vanwege de klant onvriendelijkheid van Telfort ben ik toch over gestapt" ?
Begint steeds meer op goedkope reclame te lijken, dit topic.

hier ben ik het niet mee eens, TS heeft niks bestelt dus dat telfort er dan een zootje van maakt ken TS niks aan doen.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door smartjean »

Bendg schreef:
Daan_1978 schreef:Bendg, als je nu gewoon op dag 1 gebeld had met online ( dan maar heel iets kosten maken, duh! ) was het binnen 1 of hooguit 2 dagen misschien geregeld.
Ik zie het probleem daarvan niet in. Koppigheid? Jazeker! De schuld bij de provider leggen klopt gedeeltelijk, gezien het om een ongevraagde overstap gaat, maar het ongedaan maken had je zelf op een makkelijke manier kunnen oplossen.

Buiten dat om, Hugo heeft gelijk dat hij al een paar keer om de gegevens heeft gevraagd. Nu gefrustreerd richting Telfort uithalen lijkt mij geen optie, gezien je zelf verzaakt hebt om je gegevens zo snel mogelijk te versturen.

Er kloppen een aantal dingen niet. Eerst zeg je 100% tevreden te zijn over Telfort, nu reageer je brutaal en onderaan de streep wordt het zeker "vanwege de klant onvriendelijkheid van Telfort ben ik toch over gestapt" ?
Begint steeds meer op goedkope reclame te lijken, dit topic.
Stel je niet zo aan man. Er is niets onduidelijk over wat er gaande is. Feit dat ik hier al over moet schrijven is al erg genoeg. Ik weiger aan die geldklopperij mee te doen. Het is een internet provider, die hoort maar te leren email te gebruiken.

Overigens hebben ze mij ook niet gebeld om dit te checken, dus dat lijkt me de omgekeerde wereld, dat ik dan gedwongen word ongevraagd te gaan bellen met online.

En het gaat om 7 december, Hugo heeft het over tot 24 uur vantevoren, dus dat ik niet meteen reageerde heeft 'ie zelf in de hand gewerkt.

En voor de duidelijkheid:

Ik beheer mijn eigen mail-server, die is nooit geraadpleegd door een vreemde. Als ik al niet eens PER EMAIL hoef te bevestigen dat ik naar een nieuwe provider over wil stappen lijkt me dat er iets heel erg gammel is aan die procedures.
Zelfs een accountje bij een willekeurig webforum kom je niet in zonder mail-bevestiging.
Ik ontving de 'Oplevering' mail van Online op mijn eigen mail-server. Dus dat is kennelijk al zonder fatsoenlijke check voor elkaar. Feit dat ik dan niet eens op DIE mail kon antwoorden was wat mij hier bracht. Ik dacht alleen maar: Wat moet ik met dit soort spam?
Hoewel ik je snap dat dit vervelend is wil ik je een tip geven: Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door smartjean »

ciske schreef:
Er kloppen een aantal dingen niet. Eerst zeg je 100% tevreden te zijn over Telfort, nu reageer je brutaal en onderaan de streep wordt het zeker "vanwege de klant onvriendelijkheid van Telfort ben ik toch over gestapt" ?
Begint steeds meer op goedkope reclame te lijken, dit topic.

hier ben ik het niet mee eens, TS heeft niks bestelt dus dat telfort er dan een zootje van maakt ken TS niks aan doen.
Hoezo maakt Telfort er nou weer een zooitje van?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

smartjean schreef:
hier ben ik het niet mee eens, TS heeft niks bestelt dus dat telfort er dan een zootje van maakt ken TS niks aan doen.
Hoezo maakt Telfort er nou weer een zooitje van?
TS heeft niks bestelt en dat telfort daar dan op in gaat is hun fout en niet van TS.
Laatst gewijzigd door ciske op 02 dec 2011 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het feit dat telfort aangeeft tot 24 uur van te voren het nog tegen kan houden, geeft jouw niet het recht om te zeggen dat ze jouw late reactie zelf in de hand hebben gewerkt, gezien er op 3 verschillende data reeds om gevraagd is.
Deze laxheid ligt toch echt bij jezelf. Normaal wil je immers zo snel mogelijk duidelijkheid in dit soort zaken en snel handelen is dus, indien je te eigenwijs bent om te bellen, wel aan te raden.

Daarnaast blijf ik erbij, als je echt de zekerheid wilde en ontbinding van dat zogenaamde contract welke absoluut onterecht is, je gewoon even had moeten bellen. Het is niet aan jou om te oordelen dat zij maar mail "moeten" hebben, want dat is nu immers niet het geval en de beller is sowieso sneller ( standaard kreet, ondanks de ict van tegenwoordig... )

Nuchter nadenken komt uit op het feit dat als er niks meer aan gedaan kan worden, je dit enigszins wel had kunnen voorkomen door je koppigheid aan de kant te zetten.

Oh ja, jij bent degene wie je aanstelt door zo te zaniken en moeilijk doen over het plegen van 1 telefoontje. Zeker gezien dat je een hoop verdere frustratie had gescheeld.
Dus nee, ik ben het absoluut niet eens met jouw manier van handelen. Je kunt blijven herhalen dat ik me aanstel, maar als mijn mening je niet aanstaat had je hier niet moeten posten.
Op fora kun je nu eenmaal mensen met een andere mening dan de jouwe verwachten!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

@Daan , als ik van iemand iets krijg wat ik niet zelf heb bestelt ga ik er ook niet achteraan. Dat is de boel bevestigen, bij providers moet je gewoon niet achter ze aan lopen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

ciske schreef:@Daan , als ik van iemand iets krijg wat ik niet zelf heb bestelt ga ik er ook niet achteraan. Dat is de boel bevestigen, bij providers moet je gewoon niet achter ze aan lopen.
Volgens mij was de mail welke TS kreeg behoorlijk definitief. Een dergelijke mail zou ik wel degelijk serieus nemen, anders zit je er straks mooi mee opgezadeld en aan vast of juist zonder internet.
Even actie door een belletje had een hoop voorkomen.

Als je dergelijke dingen hebt, zoals TS, zou ik even bekijken wat de snelste manier is om het recht te zetten en die gebruiken om het te regelen.
Laxheid, koppigheid en eigenwijsheid zorgen er in dit topic voor dat dingen meer frustratie opleveren dan bedoeld was en de tijd begint behoorlijk te dringen. Zonde dus, terwijl het zo simpel had gekund.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Volgens mij was de mail welke TS kreeg behoorlijk definitief. Een dergelijke mail zou ik wel degelijk serieus nemen, anders zit je er straks mooi mee opgezadeld en aan vast of juist zonder internet.
Even actie door een belletje had een hoop voorkomen
Ik zeg niet dat TS het niet serieus moet nemen, maar alsnog als ik voor 100% zeker weet dat ik niks bestelt heb ga ik nergens achteraan, ja naar een jurist om die zooi aan te pakken.

hij/zij had inderdaad voor de rust in het leven beter kennen bellen , maar nogmaals als die niet schuldig aan dit is dan snap ik hem/haar wel.

Gesloten