LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

ciske schreef:Ik zeg niet dat TS het niet serieus moet nemen, maar alsnog als ik voor 100% zeker weet dat ik niks bestelt heb ga ik nergens achteraan, ja naar een jurist om die zooi aan te pakken.
Snap ik, alleen als blijkt dat er na 7 december ineens geen internet is ( of wel? via "nieuwe" provider? ) is het lastiger terug te draaien dan dat je er van te voren iets aan probeert te doen.
ciske schreef:hij/zij had inderdaad voor de rust in het leven beter kennen bellen , maar nogmaals als die niet schuldig aan dit is dan snap ik hem/haar wel.
Voorkomen is beter dan genezen.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

smartjean schreef:Hoewel ik je snap dat dit vervelend is wil ik je een tip geven: Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.
Ik kwam hier niet om vliegen te vangen, ik kwam hier om te melden hoe vreemd het is dat een internet provider mij een email stuurt zonder dat ik daar op kan antwoorden. Dat die internet provider mij uit het niets wil aansluiten (het was de eerste email die ik van Online heb ontvangen hierover) is in feite bijzaak.

Het meest storende van dit alles vind ik dat zij mij in een email te kennen geven dat er schijnbaar een aanvraag voor een abonnement bij hen loopt, maar dat ik hier niet op kan antwoorden per email. Zij dwingen mij op die wijze tot extra inspanning, door mij een duur nummer te laten bellen, of door mij een moeilijke zoektocht op te dringen waarlangs ik mogelijk contact kan krijgen met deze 'internet' provider die niet gewoon kan emailen.

1 van de redenen dat ik ze niet ga bellen is dat ze dan óók nog over mijn telefoonnummer beschikken, het nummer waar mijn ADSL aan vast zit. Het is mij onderhand namelijk duidelijk geworden (zie eerdere bericht op pagina 1) dat zij mijn telefoonnummer niet hebben.
Laatst gewijzigd door Bendg op 02 dec 2011 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Daan_1978 schreef:Het feit dat telfort aangeeft tot 24 uur van te voren het nog tegen kan houden, geeft jouw niet het recht om te zeggen dat ze jouw late reactie zelf in de hand hebben gewerkt,
Natuurlijk wel. Ik heb alle recht dat te zeggen, zeker als hier mensen ineens moeilijk gaan doen over het feit dat ik een paar dagen toevallig even wat belangrijkers te doen heb dan mij ongevraagd opgezadeld gezeik met Online af te handelen.
Verder moeten jullie niet zo lopen zeuren. Die Hugo zal een prima vent zijn, maar het is nogal wat om stoer te komen beweren dat je deze lijn voor mij wel even kunt blokkeren tot uiterlijk 24 uur voor overname-datum, en dat dan ineens helemaal niet blijkt te kunnen. Het verbaast mij niets dat ik het dan 'op de man ga spelen', dat zou iedereen in mijn positie doen.

Voor mij is telfort qua internet-connectiviteit een uitstekende provider, en dat blijft zo. Hun email loopt via Italië geloof ik, beetje vaag, maar die gebruik ik toch niet.
Overigens heb ik inmiddels begrepen dat het abo wat Online mij wil opdringen duurder is dan wat ik nu bij telfort heb, maar niet sneller. Dus waarom ik zou willen overstappen zou sowieso een raadsel zijn.
Laatst gewijzigd door Bendg op 02 dec 2011 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je geeft aan veel verstand te hebben van computer technologie. Je zult dan vast ook weten dat je het nummer waarmee je belt ook kunt verbergen, zodat deze niet zichtbaar wordt op de nummermelder aan de andere kant?

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Daan_1978 schreef:Je geeft aan veel verstand te hebben van computer technologie. Je zult dan vast ook weten dat je het nummer waarmee je belt ook kunt verbergen, zodat deze niet zichtbaar wordt op de nummermelder aan de andere kant?
Menig ISP ziet dan nog steeds je nummer, ja.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ bendg -

maar, als je online belt, en het is - wat ik direct aanneem - onterecht, zullen zij toch echt je kosten moeten vergoeden.
Dus ook die belkosten.

Ik zou trouwens overwegen ook een klacht bij OPTA neer te leggen - want je verschuilen achter een 0900 nummer zou ook bewust kunnen zijn om extra inkomsten te genereren.

Wel vreemd dat Telfort zich wel meld, maar Online zich in stilte hult. Geen webcare (en dus geen klantenservice) ?

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door smartjean »

ciske schreef:
smartjean schreef:
hier ben ik het niet mee eens, TS heeft niks bestelt dus dat telfort er dan een zootje van maakt ken TS niks aan doen.
Hoezo maakt Telfort er nou weer een zooitje van?
TS heeft niks bestelt en dat telfort daar dan op in gaat is hun fout en niet van TS.
Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar volgens mij staat in de openingspost dat Online een mail stuurt omdat ze de aanvraag hebben behandeld. De aanvraag die niet is gedaan door TS.

Je hebt gelijk als je zegt dat Telfort een aanvraag in behandeling heeft genomen die er niet is, echter voor Telfort is die aanvraag er legitiem wel. Zij mogen er namelijk van uit gaan dat de melding die ze krijgen van Online juist is.

Het is Online die zich de ogen uit de kop moet schamen, niet Telfort. Dat Telfort Webcare een foute aanname heeft gedaan is wellicht niet handig echter (maar ze reageren tenminste nog, dat heb ik nog niet gezien van online) dat is nog steeds een gevolg van de actie van Online.

Mijns inziens is het niet Telfort die hier de zwarte piet toegeschoven dient te krijgen maar Online.

Overigens doet dit helemaal niets af aan het feit dat het raar is dat iedereen zomaar een aanvraag kan doen op andermans naam.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door smartjean »

Bendg schreef:
smartjean schreef:Hoewel ik je snap dat dit vervelend is wil ik je een tip geven: Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.
Ik kwam hier niet om vliegen te vangen, ik kwam hier om te melden hoe vreemd het is dat een internet provider mij een email stuurt zonder dat ik daar op kan antwoorden. Dat die internet provider mij uit het niets wil aansluiten (het was de eerste email die ik van Online heb ontvangen hierover) is in feite bijzaak.

Het meest storende van dit alles vind ik dat zij mij in een email te kennen geven dat er schijnbaar een aanvraag voor een abonnement bij hen loopt, maar dat ik hier niet op kan antwoorden per email. Zij dwingen mij op die wijze tot extra inspanning, door mij een duur nummer te laten bellen, of door mij een moeilijke zoektocht op te dringen waarlangs ik mogelijk contact kan krijgen met deze 'internet' provider die niet gewoon kan emailen.

1 van de redenen dat ik ze niet ga bellen is dat ze dan óók nog over mijn telefoonnummer beschikken, het nummer waar mijn ADSL aan vast zit. Het is mij onderhand namelijk duidelijk geworden (zie eerdere bericht op pagina 1) dat zij mijn telefoonnummer niet hebben.
Ben het met je eens dat het raar is dat ze wel een mail sturen maar dat je daar niet op kan reageren (zeker voor een internetprovider), ik snap ook dat je huiverig bent om ze te bellen opdat ze je nummer hebben.

Echter nu heb je nog de kans te voorkomen dat je ongewild bij Online aangesloten wordt. Wellicht is een optie om vanuit een telefooncel (voor zover ze er nog zijn) of via skype te bellen dan zien ze wel een nummer maar niet die van je adsl lijn. Ik snap dat je ongevraagd op kosten wordt gejaagd maar hoeveel meer gaat het je kosten als je niets doet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Guardian72 schreef:@ bendg -

maar, als je online belt, en het is - wat ik direct aanneem - onterecht, zullen zij toch echt je kosten moeten vergoeden.
Dus ook die belkosten.

Ik zou trouwens overwegen ook een klacht bij OPTA neer te leggen - want je verschuilen achter een 0900 nummer zou ook bewust kunnen zijn om extra inkomsten te genereren.

Wel vreemd dat Telfort zich wel meld, maar Online zich in stilte hult. Geen webcare (en dus geen klantenservice) ?

TS je ken beter wel doen wat hier het advies is , gooi er een telefoontje tegenaan, en dan ben je van dat gezeik af. zoals hier al wordt gezegd je krijgt het vergoed.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door oppie11 »

Je maakt het jezelf onnodig lastig door een dergelijke houding aan te nemen. Zelfs wanneer online je wilt benaderen om dit te bespreken weiger je contact. Dan kies je bewust voor een incasso traject. Veel succes ermee.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Online hoeft niet voor te schrijven dat dat contact telefonisch moet verlopen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Online hoeft niet voor te schrijven dat dat contact telefonisch moet verlopen.
Nee maar als ze niet op een normale manier (dus normaal nummer of mail) te bereiken zijn - moet je toch wat om problemen te voorkomen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als antwoord op de mail van TS met daarin IK WENS HELEMAAL GEEN ABONNEMENT BIJ ONLINE TE HEBBEN, HEB GEEN AANVRAAG VERRICHT HIERVOOR,

kreeg hij per brief als antwoord dat Online aannam dat het probleem verholpen was.

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar een telefoongesprek hoeft niet perse meer duidelijkheid te geven, er is niks zwart op wit, zodat je na het gesprek de inhoud alsnog (via webformulier) op schrift stelt.

Online heeft wel per mail gereageerd op het 'abuse webformulier', via diezelfde weg kunnen ze schrijven wat ze telefonisch zouden willen zeggen.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 02 dec 2011 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, zeggen die telefoonnummers die Online vermeldt, je iets?
Weet je aan de hand daarvan wie jou dit (be- of onbewust) bezorgd heeft?

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Jolijn schreef:Als antwoord op de mail van TS met daarin IK WENS HELEMAAL GEEN ABONNEMENT BIJ ONLINE TE HEBBEN, HEB GEEN AANVRAAG VERRICHT HIERVOOR,

kreeg hij per brief als antwoord dat Online aannam dat het probleem verholpen was.

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar een telefoongesprek hoeft niet perse meer duidelijkheid te geven, er is niks zwart op wit, zodat je na het gesprek de inhoud alsnog (via webformulier) op schrift stelt.

Online heeft wel per mail gereageerd op het 'abuse webformulier', via diezelfde weg kunnen ze schrijven wat ze telefonisch zouden willen zeggen.
Allemaal precies mijn punten. Ik weet uit ervaring met diverse andere zaken waar ik in mijn leven in verwikkeld ben geraakt, dat de meeste bedrijven die email ontlopen/vermijden dat heel bewust doen, om te voorkomen dat ze -zoals je al oppert- aan hun woord te houden zijn. Een email met source IP-adres is namelijk zware bewijslast, i.t.t. een telefoontje van een anonieme medewerker van zo'n bedrijf.
Jolijn schreef:TS, zeggen die telefoonnummers die Online vermeldt, je iets?
Weet je aan de hand daarvan wie jou dit (be- of onbewust) bezorgd heeft?
De genoemde nummers;

06-26993265 en
020-6993265

lijken beiden wel heel erg op:

0900 6993265

Ik denk dat ze 'verzonnen' zijn, zodat er iets kon staan, en dat de invuller ervan iets wilde invullen wat niets met een 'derde' partij (dus buiten mij of Online) te maken zou hebben. Ik heb geen van beide nummers geprobeerd trouwens.
Laatst gewijzigd door Bendg op 02 dec 2011 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb geen van beide nummers geprobeerd trouwens.

De kans is groot dat je binnenkort zonder internet en telefoon zit, en dat door je halstarrige houding, al begrijp ik die wel :wink:

ik zou dat risico niet nemen, heb ervaren hoe het is zonder te zitten, ze staan op dat gebied nou eenmaal sterker dan jou ook al is het hun fout.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

Als dat zo is, dan is dit de slechtste reclame voor Online die je via Google kunt vinden. Feit alleen al dat ze *uitgerekend* alle belangrijkste emails (die waarin ik vraag om een bevestiging voor het feit dat ik heb verzocht om het stopzetten van de procedure van hun kant) niet beantwoorden is toch buitengewoon SLECHT ondernemerschap voor een 'Internet Provider'.

Ik heb echt geen goed woord over voor de wijze waarop deze ISP ( T-Mobile / Online ) communiceert met al dan niet potentiele klanten. Dat alleen al zou voor mij een reden zijn nooit naar deze provider te zullen overstappen.

Overigens moet ik hier aan toevoegen dat Telfort, van wie ik iets meer communicatie had verwacht, óók geen antwoord op mijn belangrijkste vragen dienaangaande geeft. Ik heb al 3 keer bij de klantenservice verzocht om duidelijkheid omtrent mijn positie in dezen, en of men bij telfort deze door Online opgedrongen overname-poging tegen wil houden.

Ik heb trouwens nooit mijn contractnummer/code van telfort ergens bij Online zien staan, derhalve zou het, dunkt mij, administratief niet eens zijn toegestaan om mijn lijn over te nemen. Waarom Online dan wel die procedure erdoor probeert te drukken is mij een raadsel.
Laatst gewijzigd door Bendg op 04 dec 2011 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Het kan wel slechte reclame voor online zijn, dat is het nu al doordat het hier staat, maar ben jij daar mee geholpen dan?

als jij zonder internet of telefoon zit dan baal je als een stekker, ken je alleen op het werk of anders in een internetcafe iets doen.

Ik snap nogmaals jouw reactie wel maar door je halstarrigheid ( die ik ook nog snap) is de kans heel groot dat je binnenkort zonder zit.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door Bendg »

De halsstarrige partij is Online, niet ik.
En ik zit nog liever een maand zonder internet (wifi van de buren is ook heel degelijk hier, en de buren staan dat toe want ik ben al jaren hun computer-hulp) dan dat ik 1 cent aan die oplichters zal betalen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Bendg schreef:De halsstarrige partij is Online, niet ik.
En ik zit nog liever een maand zonder internet (wifi van de buren is ook heel degelijk hier, en de buren staan dat toe want ik ben al jaren hun computer-hulp) dan dat ik 1 cent aan die oplichters zal betalen.

okee succes dan.

Gesloten