LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hsommerdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2012 00:36

UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door hsommerdijk »

Begin december 2011 stelde ik UPC via e-mail een vraag over de overstap service. Een medewerker belde mij die dag, legde het goed uit en vroeg of ik telefonisch de order wilde plaatsen, en dit heb ik dan ook gedaan.

Afspraak was dat ik 25,- euro Activatie kosten zou betalen en 45,- euro borg voor de internet modem, zo is het ook opgenomen in de voicelog!

2 dagen later kreeg ik de telefonische order per e-mail bevestigd. Daarop zag ik ineens 30,- extra kosten voor Activatie kosten van de draadloze modem. Ik belde direct de UPC klantenservice en men gaf aan dat men niks kon doen omdat dit een bevestiging was en nog geen factuur was aangemaakt. Ik moest maar terug bellen als het fout zou gaan op de factuur.

Nou januari 2012 ontving ik de eerste factuur en ja, de 30,- extra kosten voor de draadloze modem zijn gefactureerd en geïncasseerd.

Ik neem contact op via het contact formulier en ik kreeg als antwoord dat deze kosten wel terecht in rekening gebracht zijn. Ik bel direct weer met de UPC klantenservice, daar krijg ik te horen dat deze kosten wel terecht zijn omdat de draadloze wifi modem alleen gratis is bij een 50MB totaal pakket en niet bij het pakket met 25MB internet.
Ik verwijs vervolgens naar de gemaakte voicelog waar we mondeling de kosten hebben besproken maar deze kon men niet beluisteren. Ik verwijs daarna na het gesprek wat ik met de klantenservice heb gehad n.a.v. de bevestigings e-mail en toen werd dood leuk gezegd dat die medewerker een notitie had gemaakt dat hij wel heeft doorgegeven dat deze kosten terecht waren!!!! NOU ECHT NIET, dan had ik direct de order geannuleerd.

Ik had maar moeten annuleren n.a.v. de bevestiging e-mail, jammer dan maar ik moet gewoon die 30,- betalen. Voor 30,- zit UPC nu met een zeer ontevreden klant en deze klant zal na het jaar contract direct opzeggen, maar aan mij verdienen ze straks niks meer. Wel erg jammer want voor de rest werkt alles prima, maar uit principe blijf ik dus geen UPC klant!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik had maar moeten annuleren n.a.v. de bevestiging e-mail, jammer dan maar ik moet gewoon die 30,- betalen. Voor 30,- zit UPC nu met een zeer ontevreden klant en deze klant zal na het jaar contract direct opzeggen, maar aan mij verdienen ze straks niks meer. Wel erg jammer want voor de rest werkt alles prima, maar uit principe blijf ik dus geen UPC klant!

Zie website van UPC met de vernoemde aanbiedingen.
TS heeft alle kans gehad om binnen 7 dagen te annuleren ivm een verschil van 5 euro en en een gratis draadloze wifi modem ter waarde van E 70,00, de UPC medewerker heeft zich vergist en corrigert het niet,de voicelog heeft TS opgenomen ? :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zo jammer dat men blijkbaar van elk gesprek met welk bedrijf of instantie dan ook, een schriftelijke (mail) samenvatting moet maken.

Ik zou dat alsnog doen en in de volgende faktuur om correctie vragen.
Houd de termijn voor melding onrechtmatige incasso in de gaten, zelf kun je ook het bedrag terug halen en het juiste overmaken (met begeleidende mail).
Vraag om de voicelog, het is niet voor niets dat daar van gebruik is gemaakt, het is natuurlijk niet logisch van UPC om dan te zeggen 'die kunnen we niet beluisteren'.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Ik had maar moeten annuleren n.a.v. de bevestiging e-mail, jammer dan maar ik moet gewoon die 30,- betalen. Voor 30,- zit UPC nu met een zeer ontevreden klant en deze klant zal na het jaar contract direct opzeggen, maar aan mij verdienen ze straks niks meer. Wel erg jammer want voor de rest werkt alles prima, maar uit principe blijf ik dus geen UPC klant!

Zie website van UPC met de vernoemde aanbiedingen.
TS heeft alle kans gehad om binnen 7 dagen te annuleren ivm een verschil van 5 euro en en een gratis draadloze wifi modem ter waarde van E 70,00, de UPC medewerker heeft zich vergist en corrigert het niet,de voicelog heeft TS opgenomen ? :mrgreen:

Nietszeggend antwoord van Har/Henri........ook hier laat UPC weer steken liggen.
En weer een klant weg na einde abo.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
En weer een klant weg na einde abo
Ach, veel zeggen het, weinig doen het.

Ken er anders velen.....waaronder ikke binnenkort. Maar dit heeft niks met UPC te maken.....glasvezel aanbod.
En met mij gaan er vele mee, maar ja.... wat is veel

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
vogels schreef:
En weer een klant weg na einde abo
Ach, veel zeggen het, weinig doen het.

Ken er anders velen.....waaronder ikke binnenkort. Maar dit heeft niks met UPC te maken.....glasvezel aanbod.
En met mij gaan er vele mee, maar ja.... wat is veel
Ik zou ook wel glasvezel willen ipv de coax kabel van UPC, een onderzoek van een breedband bedrijf kwam uit op 20% van het dorp wat eventueel wilde overstappen, plan geskipt

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou ook wel glasvezel willen ipv de coax kabel van UPC
Denk dat de meesten hier hun ogen niet geloven :lol: :lol: henri die weg wil bij UPC :lol:

Olievijf
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2012 17:40

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Olievijf »

Nou glasvezel is bij deze temperaturen een ramp. Glasvezelkabel ligt circa 30 cm onder de grond. Zeker bevroren ik ga snel weer naar de kabel. TV ontvangst is naadje.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Olievijf schreef:Nou glasvezel is bij deze temperaturen een ramp. Glasvezelkabel ligt circa 30 cm onder de grond. Zeker bevroren ik ga snel weer naar de kabel. TV ontvangst is naadje.

30 cm ??? Hier toch zeker het dubbele. Was erbij toen werd aangelegd en aan straatkant werd zo doorgeschoten en vervolgens onder de fundering doorgetrokken naar meterkast.

Mn buren hebben geheel geen last.......gelukkig. Kan niet oordelen of en hoe glasvezel op vrieskou reageert maar lijkt mij toch dat daar rekening is mee gehouden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Ik zou ook wel glasvezel willen ipv de coax kabel van UPC, een onderzoek van een breedband bedrijf kwam uit op 20% van het dorp wat eventueel wilde overstappen, plan geskipt

Onderzoek van 1 breedbandbedrijf ???? Inderdaad moet er eerst gepolst worden OF er animo voor is maar er kunnen wel meerdere aanbieders zijn.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Ik zou ook wel glasvezel willen ipv de coax kabel van UPC
Denk dat de meesten hier hun ogen niet geloven :lol: :lol: henri die weg wil bij UPC :lol:
Inderdaad,de prijs kwaliteit en snelheid kunnen bepalend zijn, ik kan en wil niet weg aangezien de glasvezel in mijn dorp er niet komt.

Overigens op de website van UPC staat navolgende :
activatiekosten bij 50 mb is E 25,- borg modem E 45,-,De TS kan UPC wijzen op hun eigen website en de daarin omschreven aanbieding,(de borg(waarborgsom) is geleend geld):),mail eens naar [email protected] ,ik heb ook nog enkele 06 nummers via een PM :wink:
Laatst gewijzigd door Har06 op 05 feb 2012 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Vrieskou heeft totaal geen invloed op Glasvezel daar het licht is wat door die kabel gaat ipv stroom (en dat gaat er door Coax) en is totaal
ongevoellig voor vrieskou. Coax en koperlijnen echter wel want die kunnen door aanvriezend vocht meer oxidatie krijgen en dus daarmee meer weerstand en iedereen weet wat weerstand doet bij coax als deze te veel wordt.

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Teunbosseman schreef:
vogels schreef:
En weer een klant weg na einde abo
Ach, veel zeggen het, weinig doen het.

Ken er anders velen.....waaronder ikke binnenkort. Maar dit heeft niks met UPC te maken.....glasvezel aanbod.
En met mij gaan er vele mee, maar ja.... wat is veel

Krijg je waarschijnlijk te maken met de grillen van KPN. Of je daar nou zo gelukkig van wordt...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Teunbosseman schreef:Ken er anders velen.....waaronder ikke binnenkort. Maar dit heeft niks met UPC te maken.....glasvezel aanbod.
En met mij gaan er vele mee, maar ja.... wat is veel
Smitsmannetje schreef:Krijg je waarschijnlijk te maken met de grillen van KPN. Of je daar nou zo gelukkig van wordt...
Zit niet bij KPN, zal van hun grillen dus geen last hebben. In verleden wel bij KPN maar ook toen geen noemenswaardige problemen.
Iedere provider heeft wel wat, zelfs het zo geroemde xs4all.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door renegade66 »

Vrieskou heeft totaal geen invloed op Glasvezel daar het licht is wat door die kabel gaat ipv stroom (en dat gaat er door Coax) en is totaal
ongevoellig voor vrieskou. Coax en koperlijnen echter wel want die kunnen door aanvriezend vocht meer oxidatie krijgen en dus daarmee meer weerstand en iedereen weet wat weerstand doet bij coax als deze te veel wordt.
huh? aanvriezend vocht in een coaxkabel????? en hoe zou dat in een niet vochtdoorlatende grondkabel moeten komen????

die onzin heb ik nog niet eerder gehoord, het kan natuurlijk wel als er een beschadiging in die kabel zitten, maar dat is hetzelfde als met glasvezel, ook die kan niet goed gepolijst zijn o.i.d.

maar wat is nu de meerwaarde van glasvezel?
het enige voordeel is de upload snelheid, maar wie upload er nu zoveel zodat je die snelheid nodig hebt?
alleen bepaalde bedrijven hebben er wel profijt van.

ik zie er verder nog niet veel verschil in zitten. het draait bij lange na nog niet echt heel erg goed, gezien de vele klachten en coax kan nog steeds de downloadsnelheid makkelijk bijbenen.

maar wat nu Hen/har, ga je toch bij je idool weg?????
wat zullen ze je missen :lol: :lol: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door ciske »

maar wat nu Hen/har, ga je toch bij je idool weg?????
die gaat echt niet bij zijn idool weg :lol: :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
maar wat nu Hen/har, ga je toch bij je idool weg?????
die gaat echt niet bij UPC weg [/b


Een idool heb ik zeker ,maar dat is meer op het menselijke vlak.
Ciske vliegt als een boemerang door alle providers heen middels wouten rechtswinkels dreigementen kwaad zijn ed.
Rustig aan doen en nemen zoals het gaat is verstandiger Tennis :roll:

Ik overweeg niet om bij UPC weg te gaan na 10 jaar redelijke services en correcte prijsafspraken, maar als in ons dorp glasvezel zou komen ????
Laatst gewijzigd door Har06 op 29 feb 2012 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: UPC medewerkers liegen en nu kan ik betalen!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik had maar moeten annuleren n.a.v. de bevestiging e-mail, jammer dan maar ik moet gewoon die 30,- betalen.
Dat was inderdaad een optie geweest. U had op dat moment zelf misschien de website kunnen raadplegen voor meer informatie.
Voor 30,- zit UPC nu met een zeer ontevreden klant en deze klant zal na het jaar contract direct opzeggen, maar aan mij verdienen ze straks niks meer. Wel erg jammer want voor de rest werkt alles prima, maar uit principe blijf ik dus geen UPC klant!
Met andere woorden behalve die 30 euro (= 2,50 euro per maand) bent U helemaal tevreden over UPC.
Wij zien U hier tegen het einde van jaar wel terug vanwege de problemen met
- het opzeggen van UPC
- het vinden van, het aansluiten van en het werken met Uw nieuwe provider.
Ik vind ook dat U in principe helemaal gelijk heeft, maar soms kun je beter pragmatisch zijn dan principieel :mrgreen:

Gesloten