LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo tht,

Bedankt voor je reactie.

Heeft de monteur gister het "alles in een pakket" goed bij je geïnstalleerd? Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

reinr
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 18:59

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door reinr »

In december 2011 zijn wij verhuist. Toen hebben we Ziggo gevraagd of ze onze account (Televisie, telefonie en internet) konden verhuizen met 1 aanvullende vraag. We wilde graag Telefonie en internet op een zakelijke account hebben en betaal televisie op een privé account.

Dit zou geen probleem moeten zijn. De werkelijkheid is heel anders. We kwamen erachter dat de dit niet was doorgevoerd. Alles stond nog op onze zakelijke account. Toen maar even gaan bellen. O.....sorry meneer etc etc. We hebben het verkeerd doorgevoerd. We gaan het direct veranderen. Prima "kunt u gelijk Sport 1 toevoegen en eredivisie live"? vroegen wij aan de beste Ziggo medewerker. "natuurlijk" kregen wij als antwoord. " Duurt een paar uurtjes". En ja hoor..na een paar uur stond Sport 1 en Eredivisie live erbij. We hebben hier zelfs nog een bevestiging per post van gekregen.

Nu schijnt de beste medewerker van Ziggo het verkeerd te hebben ingevoerd met als gevolg dat wij vanaf afgelopen vrijdag geen betaal zenders meer hebben. Dus geen sport 1 meer en geen eredivisie live. Toch lekker nu de eredivisie in een zeer spannende fase zit. Zaterdag maar weer gaan bellen. En dat hebben we geweten. We zijn letterlijk het slachtoffer geworden van de NIET samenwerking tussen Ziggo zakelijk en Ziggo consument. Ze treden naar buiten als 1 bedrijf maar dat is niet zo. Dit zijn twee aparte bedrijven die los van elkaar werken. Als je Ziggo consument belt dan verwijzen je door naar Ziggo zakelijk (Je moet zelf bellen) en als je Ziggo zakelijk belt dan verwijzen je ze door naar Ziggo consument. Je mag je eigen fout zelf oplossen. Maar wie gaat die telefoonkosten dan betalen? Het is nu maandag en het is allemaal nog veel erger geworden. We hebben namelijk alleen nog maar NED 1. Hoe bestaat het. Zo simpel als de vraag is, zo moeilijk is het doorvoeren ervan. Fout op fout wordt er gemaakt en ze geven elkaar allemaal de schuld. Is er iets bij consument dan komt het door de collega's van zakelijk. Is er iets zakelijks fout dan komt het door Ziggo consument. Ik heb in totaal 12 medewerkers mogen spreken. Zelf is er contact gelegd met een z.g.n "coaching lijn". Medewerkers kunnen dan de hulp van een "coach" inschakelen. Niet dat het helpt hoor. Allemaal zonder resultaat. Excuses na excuses heb ik ontvangen "nu is het echt opgelost meneer". Helaas beste heren van Ziggo...het is nog steeds niet opgelost. En voor mijn gevoel gaat dit ook niet gebeuren.

Beste forum lezers, ik kan hier nog heel lang over uitweiden maar het heeft allemaal toch geen zin. 1 tip kan ik jullie misschien wel geven (voor ons heeft deze helaas niet gewerkt. Maar we waren dichtbij). Alle Ziggo medewerkers zijn eigenlijk geen Ziggo medewerkers. Dit is een callcenter die opneemt met "Goedmorgen met Ziggo". Zij lezen standaard oplossingen voor vanaf een speciale computer als u aangeeft dat u een probleem heeft. Nu schijnt dit alom al bekend te zijn (het feit dat je te maken hebt met een callcenter). Voor mij was dit nieuw.

Echter....een medewerkster van dit callcenter gaf mij een tip.. Ze zei: "Wilt u direct met iemand van Ziggo spreken (dus iemand die bij Ziggo op de loonlijst staat) dan moet u gewoon op STORING drukken in het keuze menu. Achter deze knop zitten de echte Ziggo medewerkers. Dus....heeft u een probleem met uw factuur, klacht etc etc Altijd op STORING drukken. Die medewerkers kunnen in ieder systeem inloggen. Mijn advies? altijd standaard op STORING drukken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dus heeft u niets te doen en zit u om een praatje verlegen dan moet u zich aansluiten bij Ziggo. Wilt u gelijk goed geholpen worden dan zou ik daar nog eens goed over nadenken. Ik kan alleen mijn ervaring met u delen. Doe hier uw voordeel mee

tht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 11:25

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door tht »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo tht,

Bedankt voor je reactie.

Heeft de monteur gister het "alles in een pakket" goed bij je geïnstalleerd? Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Goedendag,

De monteur is de bij de 2e afspraak (10 april 2012) wel komen opdagen. Verder is alles keurig geinstalleerd.

Voor de zekerheid toch maar even gebeld: Ik werd verzekerd: ik zou pas gaan betalen als de modem geactiveerd zou worden.

Wat mij verbaast dat ik vervolgens wel een rekening krijg voor het "alles in een pakket" waarbij ik betaal vanaf de 30 maart terwijl op die datum verzaakt is mij het "alles in een pakket" te leveren en dus nog niet aangesloten was.

Wederom slordig in de afhandeling en wederom een klantenservice die incorrecte informatie geeft.

Daarnaast ben ik op mezelf aangewezen om de zaken recht te zetten, geen klantenservice die er direct bovenop springt na de melding van een gebrek om dit zo snel mogelijk recht te zetten.

Overigens ben ik erg tevreden over de geleverde diensten/verbindingen.

MVG Thomas Trommel
klntnr: 14904107

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door TheLD »

Je moet je klantnummer niet op een forum plaatsen.

Koster87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2013 20:03

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Koster87 »

Hoi
We hebben ook een abonnement bij ziggo alles in 1 en betalen 80 euro in de maand.
Wij hebben vanaf het begin al storing met wifi, we slechte verbinding ieder keer met wifi daarover hebben we al gebeld en toen gekregen te horen dat de lijn instabiel was en dat het met een update weer zou gaan functioneren maar helaas nog altijd slechte tot geen verbinding. Maar dat is het enige niet we zitten nu sinds een paar dagen al zonder televisie en weer zou het probleem binnen huis liggen na contact hebben gehad met ziggo. We zijn zo zat dat altijd het probleem bij de klant ligt en niet bij hun. Kom eens met fatsoenlijke oplossingen ziggo want we betalen toch niet voor niets 80 euro aan jullie in de maand.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Heb je de lijn ook getest met utp kabels/bedraad internet? 1 kabel rechtstreeks naar een laptop dichtbij de modem bijvoorbeeld. Laptop kan je wellicht mocht je die niet hebben misschien even van een vriend/vriendin familie lenen of eventjes gebruiken... Zo kan je helemaal uitsluiten of het aan je lijn c.q. internetverbinding ligt of alleen het probleem is bij de wifi module in je modem/router

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

In je router zit ook een "Error counter" die je uit kunt lezen, net als de signaalwaarden.
Wat betreft de TV, probeers eens met een nieuw stuk kabel rechstreekt vanaf het AOP (meestal in de meterkast) dan kun je het stuk binnen uitsluiten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:In je router zit ook een "Error counter" die je uit kunt lezen, net als de signaalwaarden.
Wat betreft de TV, probeers eens met een nieuw stuk kabel rechstreekt vanaf het AOP (meestal in de meterkast) dan kun je het stuk binnen uitsluiten.

Ooit wel eens er aan gedacht dat het aan ziggo ligt??
Ik heb geen ziggo , maar word wel moe van dat betweterige van jou bprosman, neem mensen serieus.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Rim69 »

ciske schreef: Ooit wel eens er aan gedacht dat het aan ziggo ligt??
Ik heb geen ziggo , maar word wel moe van dat betweterige van jou bprosman, neem mensen serieus.
Het kan aan Ziggo liggen maar ook aan jezelf. Er is natuurlijk in de loop dere jaren wel wat gewijzigd bij Ziggo, maar veel mensen hebben nog steeds dat eerste oude coaxkabeltje liggen. Die zijn sowieso wel eens aan vervanging toe en daarmee kan je tevens proberen uit te sluiten dat het probleem wel bij jou ligt.

Ik heb wel Ziggo en wordt een beetje moe van dat betweterige van jou ciske, dat je altijd dezelfde mensen probeert terecht te wijzen. Als iemand het eens een keer met jou niet eens durft te zijn, dan kan die persoon in het vervolg rekenen op dit stalkgedrag.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door ciske »

Het kan aan Ziggo liggen maar ook aan jezelf
Dat is precies wat ik zeg , marcel, oeps rim.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ooit wel eens er aan gedacht dat het aan ziggo ligt??
Ja, daar heb ik aan gedacht vandaar dat ik aanraadt in het modem te kijken want dan kun je zien of het signaal wegvalt aan de ZIGGO kant.
Ik heb geen ziggo , maar word wel moe van dat betweterige van jou bprosman, neem mensen serieus.
Dat doe ik ook vandaar dat ik met tips komt om uit te vissen of het aan Ziggo ligt of bij de mensen thuis.
Dat is precies wat ik zeg , marcel, oeps rim.
Dat is ook precies wat ik zeg maar ik vertel er ook nog bij HOE je dat verschil kunt zien.
De eerste nuttige technische bijdrage van jou moet ik nog tegenkomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is ook precies wat ik zeg maar ik vertel er ook nog bij HOE je dat verschil kunt zien
Dat is niet wat jij zegt...

Ander topic lees je terug van...hoe durven ze het ziggo kwalijk te nemen.

Maar voor de rest ben ik klaar hier mee, heb geen ziggo en neem gelukkig de mensen serieus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door sjohie »

Aerssens schreef:Ik heb me 2 maanden geleden aangemeld bij Ziggo voor het Alles-in-1 Extra pakket. Op 4 april tussen 12.00 en 18.00 zou het geïnstalleerd worden door de Ziggo-monteur. Op 2 april kreeg ik een herinnering aan de afspraak per sms, wat ik echt netjes vond. U raadt het al: 4 april komt de monteur niet opdagen, belt niet, Ziggo informeert je niet! Mijn vrouw heeft de hele dag vrij genomen voor de afspraak. Dit kost ons gewoon geld. Mijn vrouw belt naar Ziggo en legt het probleem voor (na ontzettend lange menu's doorlopen te hebben en lang in de wacht te hebben gestaan). Het antwoord was volgens Ziggo heel simpel: we krijgen Euro 20,00 vergoeding (mijn vrouw mist een dag werken, schade is veel groter) en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor 12 april want eerder is onmogelijk. Belachelijk dat ze mij, als nieuwe klant, blijkbaar wel kunnen negeren en geen antwoorden geven op mijn vragen over het waarom er niet geïnformeerd wordt, maar niet de tijd vinden om mij te helpen. Omdat mijn contract met de oude provider 10 april afloopt, zal ik met dank aan Ziggo 2 dagen zonder telefoon, internet en televisie zitten. Als de monteur op 12 april komt opdagen want dat weet je nooit zeker (en Ziggo zelf ook niet).
Mijn ervaringen met Ziggo zijn wat betreft monteurs toch wel wat beter. Toen wij geen goed signaal hadden in ons nieuwe huis, werd er na 10 minuten telefonisch troubleshooten aangeboden om een monteur te sturen. Toen bij een laatste inspectie, de dag voor de afspraak met de monteur, bleek dat ik zelf een montagefoutje had gemaakt bij de wandcontactdoos, kon ik nog geen 24h van te voren kosteloos annuleren, en wenste de medewerkster aan de telefoon me veel plezier van mijn Ziggo aansluiting. Dat noem ik klantvriendelijk.

Overigens ben ik al 12+ jaar een tevreden Ziggo/@home klant, op 3 adressen en na 4 modemwissels. En al die verhuizingen gingen foutloos, de diensten werden veelal eerder geleverd dan in de voorafgaande brieven stond, en in al die jaren heb ik slechts 1x meer dan een dag geen internet gehad, waarvoor ik ook nog een kleine compensatie heb gekregen.

Koster87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2013 20:03

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Koster87 »

Dekseldopje schreef:Heb je de lijn ook getest met utp kabels/bedraad internet? 1 kabel rechtstreeks naar een laptop dichtbij de modem bijvoorbeeld. Laptop kan je wellicht mocht je die niet hebben misschien even van een vriend/vriendin familie lenen of eventjes gebruiken... Zo kan je helemaal uitsluiten of het aan je lijn c.q. internetverbinding ligt of alleen het probleem is bij de wifi module in je modem/router
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog. Dus het probleem ligt wel bij ziggo en niet bij ons. Betreft internet is alles draadloos en als we dicht bij de modem zitten met de laptop valt de verbinding ook weg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

OP : Maar dat is het enige niet we zitten nu sinds een paar dagen al zonder televisie
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog
Ik snap je niet helemaal , heb je nu wel of geen TV ?
Overigens kun je analoog best beeld hebben maar dan hoeft het digitaal / internet nog niet te werken, kijk je ook digitaal of alleen analoog ?

Heb je ook al geprobeerd om je laptop/PC via een kabel aan het modem te hangen zoals ook al door anderen gesuggereerd valt dan je verbinding ook weg ?

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

vogels schreef:
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog. Dus het probleem ligt wel bij ziggo en niet bij ons.
Duidelijk geen enkele kennis van zaken!
Ben ik het jammer genoeg mee eens, en aneloog bestaat niet analoog wel. Iedereen kan een analoge signaal ontvangen, dit staat los van digitaal. Concreet is het handig te vertellen of je wel of geen DIGITALE tv kan ontvangen.

En inderdaad die opmerking had ik ook al gemaakt, 1 laptop rechtstreeks aan de modem zodat maar 1 apparaat internetverbinding kan ontvangen via de modem. Wifi komt later wel.

Soms is het wel erg vermoeiend om iemand te helpen met computer/internet gerelateerde zaken. Aan de andere kant, diegene die nu kennis heeft had het ook ooit eens niet.

Koster87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2013 20:03

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Koster87 »

bprosman schreef:
OP : Maar dat is het enige niet we zitten nu sinds een paar dagen al zonder televisie
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog
Ik snap je niet helemaal , heb je nu wel of geen TV ?
Overigens kun je analoog best beeld hebben maar dan hoeft het digitaal / internet nog niet te werken, kijk je ook digitaal of alleen analoog ?

We kunnen alleen tv kijken op de oude wetse manier dus geen digitale tv op dit moment, normaal gesproken kijken we digitaal we hebben vandaag weer contact gehad met ziggo meerdere malen eindelijk naar veel gebel bleek dat het kastje aan de muur van ziggo ( versterker ) mogelijk kapot is en daardoor dus geen digitale tv kunnen kijken. We krijgen nu een nieuwe toe gestuurd en hopelijk kunnen we dan weer gewoon digitaal tv kijken.

Koster87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2013 20:03

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Koster87 »

vogels schreef:
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog. Dus het probleem ligt wel bij ziggo en niet bij ons.
Duidelijk geen enkele kennis van zaken!

Nee heb ik misschien ook niet maar heb je wel eens van typefouten gehoord.

Koster87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2013 20:03

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Koster87 »

Koster87 schreef:
bprosman schreef:
OP : Maar dat is het enige niet we zitten nu sinds een paar dagen al zonder televisie
Ja aan de kabels ligt het niet omdat we wel beeld hebben via aneloog
Ik snap je niet helemaal , heb je nu wel of geen TV ?
Overigens kun je analoog best beeld hebben maar dan hoeft het digitaal / internet nog niet te werken, kijk je ook digitaal of alleen analoog ?

We kunnen alleen tv kijken op de oude wetse manier dus geen digitale tv op dit moment, normaal gesproken kijken we digitaal we hebben vandaag weer contact gehad met ziggo meerdere malen eindelijk naar veel gebel bleek dat het kastje aan de muur van ziggo ( versterker ) mogelijk kapot is en daardoor dus geen digitale tv kunnen kijken. We krijgen nu een nieuwe toe gestuurd en hopelijk kunnen we dan weer gewoon digitaal tv kijken.

Betreft het internet hebben we ook geprobeerd met kabel stoort nog steeds. Heb nu een nummer gekregen om te bellen dan kunnen ze na kijken waar het probleem ligt

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door ciske »

dubbel
Laatst gewijzigd door ciske op 25 mar 2013 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten