LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt ervaringen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door ozbob »

Ik spreek over de locatie Almere waar deze firma mij van tv, telefoon en internet voorziet. Zoals bij de meeste providers gaat er altijd wel eens wat mis, bij Lijbrandt is dit niet anders. Gelukkig is men tot op heden behulpzaam geweest om deze problemen op te lossen.

Ik ben prima te spreken over de kwaliteit van het geleverde. De voornaamste reden voor mij om met deze firma in zee te gaan was toch wel dat zij op mijn adres als enige analoge kabel tv/dvb-c konden leveren. Dit betekend dus dat op het kabel modem van lijbrandt direct op de kabel kan worden aangesloten zoals voorheen met UPC het geval was. Dat is dus heel praktisch geen kastjes en settop boxen om op meerdere tv's verschillende kanalen te kunnen bekijken.

Het internet doet het ook op de beloofde snelheid en de telefoon werkt ook naar behoren. De analoge telefoon (geen ISDN) kan direct op het modem worden aangesloten net als bij het tv signaal kunnen alle bestaande aansluitingen gewoon worden gebruikt. Daarmee heeft is de overstap toch wel erg makkelijk.

Tot zover al het goede, er zijn toch ook wel wat min punten, namelijk de website, deze is vooruitstrevender dan de systemen die men gebruikt. Aanpassingen die je als klant heirop maakt komen vaak niet juist door. Pas hier wel op!, het beste advies is niets hier te wijzigen en dit via de telefoon met een mederwerker te doen. Ik had 06 nummers geblokkeerd via de web site waarna alle nummers geblokkeerd werden. Ik had ook fixed prijs bellen aangezet na een maand bleek deze aanpassing ook niet in het systeem te staan. Uiteindelijk via de telefoon geregeld. De website is onlangs geheel herzien, helaas was deze aanpassing eerder een stap terug dan vooruit en echt geen verbetering. De problemen met het maken van aanpassingen via de site zijn kennelijk nog steeds niet opgelost. Het nieuwe prijzen en paketten waren kennelijk belanrijker dan het oplossen van de bestaande problematiek.

Al met al ben ik over deze provider tevreden, er zijn nog een aantal kinder ziektes in de mylijbrandt site maar gelukkig is de helpdesk behulpzaam met het oplossen van deze problemen. Als geheel geef ik ze tot op heden een 7

Update:
Een tijdje terug viel er een brief op de deurmat, daarin stond dat L genoodzaakt was de prijs van onbeperkt bellen te verhogen met 100%. Een lang verhaal kort, upgraden naar klaar 50 was hierdoor een betere keuze. Probeerde dit te doen via website alleen dan blijkt dat je je abo met een jaar verlengt. Ik ben het hier niet mee eens gewoon een upgrade en maandelijks opzegbaar. Maar nee dat wil Lijbrandt niet dus heb ik aangegeven akkoord maar dan wordt ik gewoon weer een nieuwe klant met 1 mnd gratis en settop. Eerst was dit een probleem toen werd ik gebeld door L en zij de medewerker dat mijn oude abo zou stoppen en dat ik dan gelijk overging naar klaar 50 als nieuwe klant met de daarbij behorende voordelen. Dus iedereen gelukkig.
Nu blijkt na de afspraak dat er nog niets is gebeurt geen breif met bevestiging, bij informeren kan dit ineens niet meer. Wacht nu op antwoord over het telefoon gesprek dat was opgenomen en de beloftes waren gedaan. Ben benieuwd of er een reactie komt....
Het is nu een principe questie, en wel hierom; afspraak is afspraak, wil men dat ik mij vastleg voor een jaar dan moet er ook maar wat tegenover staan anders zijn er nog genoeg andere providers beschikbaar waar ik een jaar aan vast zit waarbij ik wel van de voordelen geniet.
Laatst gewijzigd door ozbob op 21 sep 2012 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

postbus52
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:44

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door postbus52 »

Helaas heb ik inmiddels slechte ervaring met Lijbrandt.
Op 27 maart 2012 wijzigde ik mijn abonnement van compleet25 naar compleet50, een upgrade dus.
Op het moment dat ik akkoord ging, viel bij mij thuis alles uit van Lijbrandt.
Dus geen telefoon, internet en iptv meer.
Met mijn mobiele telefoon heb ik de storing gemeld, en de situatie uitgelegt en het zou worden doorgegeven aan de technische dienst.
Na veel telefoontjes en emails is er nog steeds geen resultaat.
Het is nu 3 mei 2012 en we zijn bijna 6 weken verder, zit ik nog steeds zonder telefoon, internet en iptv.

Met vriendelijke groet,
H.N. Knol te Berkel en rodenrijs

ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door ozbob »

postbus52 schreef:Helaas heb ik inmiddels slechte ervaring met Lijbrandt.
Op 27 maart 2012 wijzigde ik mijn abonnement van compleet25 naar compleet50, een upgrade dus.
Op het moment dat ik akkoord ging, viel bij mij thuis alles uit van Lijbrandt.
Dus geen telefoon, internet en iptv meer.
Met mijn mobiele telefoon heb ik de storing gemeld, en de situatie uitgelegt en het zou worden doorgegeven aan de technische dienst.
Na veel telefoontjes en emails is er nog steeds geen resultaat.
Het is nu 3 mei 2012 en we zijn bijna 6 weken verder, zit ik nog steeds zonder telefoon, internet en iptv.

Met vriendelijke groet,
H.N. Knol te Berkel en rodenrijs
Dat is dan weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellende service van Lijbrandt. Misschien heb ik tot op heden geluk gehad. Misschien ligt het probleem aan de regio, ik heb dat ook gezien bij UPC waarbij de service lokaal niet werkt en bij het landelijke nummer wel. Ik heb geen idee hoe dit zit bij Lijbrandt.

Remkoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:18

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door Remkoe »

Regio Houten

Zeer slechte ervaringen met Lijbrandt wat betreft communicatie.
Laat ik niet beginnen over de 2 maanden durende periode waarin ik aangesloten zou worden en telkens met loze beloftes van hun kant de gesprekken beeindigde.
Ook het aanpassen van je pakket via de inlogpagina lijkt een loze belofte. Ja je kan inderdaad je pakket aanpassen via de pagina, maar daadwerkelijk je pakket aanpassen doen ze dan weer niet.(hier geen actie op ondernomen omdat ik ga verhuizen)
i.v.m. de verhuizing wilde ik mijn abonnement opzeggen, hiervoor informatie ingewonnen bij de klantenservice (waar wel snel wordt opgenomen) welke mij kon vertellen dat ik een mail moest versturen naar [email protected] met daarin een opzegbrief met handtekening én een bewijs van verhuizing. Zo gezegd zo gedaan, 2 weken later nog niks gehoord dus maar weer een telefoontje erop wagen. Nu wordt mij verteld dat ze achterlopen met mail beantwoording en dat ik volgende week nog een keer moet bellen als ik dan nog niks heb gehoord.
Uiteraard de week erop niks gehoord, dus weer de klantenservice(weliswaar gratis tel.nr. voor abonnees) gebeld waar een andere medewerker weet te vertellen dat de mail nog niet doorgekomen is bij hun klachtenafdeling en dat ik het mailtje maar opnieuw moet versturen, maar dan naar [email protected]
Dus we wachten opnieuw af...............

Peter_1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2010 19:47

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door Peter_1979 »

Ook ik heb nu slechte ervaring met Lijbrandt.
Het was 1,5 jaar zonder problemen gegaan en ik was toen ook erg tevreden.
Maar toen een "upgrade" binnen lijbrandt en toen meteen viel alles weg.
Op moment van typen is het al 2 maanden dat ik zonder internet,tv,telefoon zit.
Je moet lang wachten bij de helpdesk.
Communicatie is erg slecht.
Steeds worden dingen gezegt die niet nagekomen worden. Ik heb ook meerdere keren gehoord dat ik terug gebeld zou worden op moment dat ze meer wisten. Tussendoor was blijkbaar het probleem volgens hun systeem opgelost terwijl ik nog steeds niets had. Probleem was in begin in hun systeem, de upgrade was niet goed gegaan en was op geblokkeerd komen te staan en wilde daar niet vanaf.
Daarna is blijkbaar ook nog iets anders fout gegaan, want het werkt nog steeds niet.
"Als het goed is" wordt ik zo snel mogelijk gebeld door een monteur om het kastje uit te wisselen, want die zal waarschijnlijk kapot zijn.
We wachten maar weer opnieuw af...

postbus52
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:44

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door postbus52 »

Bij mij is het dus ook fout gegaan na een upgrade van mijn abonnement en heeft uiteindelijk ruim 10 weken geduurd. Lijbrandt had het toen opgegeven en gaf mij het advies om voor een jaar naar een andere provider te gaan, omdat ik mijn telefoonnummer wilde behouden. Want ik wilde op mijn verzoek dat ik helemaal uit het systeem zou worden verwijdert om vervolgens opnieuw te worden aangemeld. Maar dan kon niet worden gegarandeerd dat mijn nummer kon worden behouden. Vandaar de switch naar een andere provider. Inmiddels zit ik nu bij UPC en alles werk weer maar ik kan haast niet wachten om terug te keren naar Lijbrandt, want als het wel werkt, ben je daar niet alleen goedkoper uit, het werkt veel prettiger en het internet is veel stabieler via de glasvezel.

emrmulder
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2012 11:08

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door emrmulder »

Helaas heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met Lijbrandt. Mijn eerste aansluiting bij Lijbrandt (mijn vorig adres) duurde 3 maanden voordat die was gerealiseerd. Daarbij ook nog een aantal weken optellen voor het realiseren van de juiste telefoonnummers/verbindingen. Nu woon ik op een ander adres (het 1e abonnement loopt nog steeds door) en heb ik opnieuw een abonnement aangevraagd bij Lijbrandt. Blijkt dat ik degene ben die continue moet bellen wat de status is en dat ik telkens een aantal keren moet bellen om na een paar keer te horen dat de order was geannuleerd. Door wie? Tja door het systeem! Na 3x opnieuw invoeren zou het dan eindelijk goed gaan. Helaas, een utopie! Ik ben nu ruim 1 maand bezig om een aansluiting te krijgen, Reggefiber belde mij op maandag voor een afspraak voor het einde van de week, maar toen ik uitlegde dat ik al ruim een maand wachtte, toonde Reggefiber zich flexibel en maakte de afspraak om dezelfde middag het glasmodem aan te sluiten. Bravo voor Reggefiber! Top! Installatie opgeleverd via de verbinding en nu even wachten op Lijbrandt. Daar wacht ik dus nu nog steeds op. mensen achter keuze 3 van de servicedesk weten niet waar aan het ligt. De servicedesk kan de orderdesk niet intern raadplegen omdat ze daar geen telefoon schijnen te hebben. Snippermiddag genomen omdat ik met mijn laptop rechtstreeks aan het modem een aantal dingen moest doen. Helaas betrof dat het op remote opleveren van de aansluiting wat dus al gebeurd was. Ook toen geen extra mensen met kennis bij Lijbrandt ingeschakeld. (of zouden ze geen mensen met adequate kennis hebben?) In ieder geval heb ik nu nog steeds geen TV, telefoon of internet. Bijgevoegd het mailtje wat ik aan Lijbrandt heb gestuurd:
Aan: "[email protected]" <[email protected]>
Onderwerp: Jammer


Dames/heren,

Jammer dat jullie bureaucratie geen flexibiliteit kent. Het glasvezelmodem is geplaatst, maar activering kan nog wat langer duren. Ik heb de pech dat Murphy's Law bij mij nu geldt. Server problemen van 1 van mijn hostingservers in Canada, maar ik kan er niet bij. Om dat via mijn smartphone te doen in geen beginnen aan. Jullie bureaucratie is sterker. Zou ik vandaag nog teruggebeld worden door een collega, helaas heb ik die nog niet gehoord. Bel ik zelf, krijg een jongeman aan de lijn, die verteld mij doodleuk dat internet het nu wel moet doen, want hij kan in het modem kijken. Ik vlug een kabel met spoed aan laten leggen, blijkt dat het nog tot het einde van de week kan duren. Blijkt dus niet genoeg kennis van zaken achter keuze 3 te zitten. Treurig. Ondanks dat alles, blijf ik hopen dat jullie eea toch snel kunnen activeren. Reggefiber zou eerst vrijdag het modem aanleggen, maar toen ik de situatie van mij had uitgelegd, kreeg ik begrip en werd het modem dezelfde dag (vandaag!!!) nog geïnstalleerd en geactiveerd. Spijtig dat jullie dat jullie die flexibiliteit niet hebben.
Niet anders kunnende, wacht ik maar af, maar ik wil toch even mijn diepe teleurstelling laten blijken.

Ed Mulder
Daarna heb ik nog maar een mailtje gestuurd waarin ik het geloof in Lijbrandt maar heb opgezegd. Ik laat de aanleg wel gewoon doorgaan, maar heb nu ook maar ADSL aangevraagd bij een andere provider. Ik zit wel een jaar aan Lijbrandt vaast, maar dan heb ik toch ook even de tijd om naar een betrouwbare provider te zoeken die kennis van zaken heeft en flexibel genoeg is om bij problemen een stapje extra te moeten doen. Mijn 1e contract wat nog steeds bij Lijbrandt loopt gaat in ieder geval over naar die nieuwe provider. Lijbrandt is een communicatiebedrijf, maar communiceren kunnen ze niet.

Ed Mulder
Nijkerk

LIJBRANDT? Ik heb liever dat we die naam maar niet meer noemen!

emrmulder
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2012 11:08

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door emrmulder »

Toch nog even een reactie op de naam Lijbrandt. In mijn vorig bericht meldde ik dat ik die naam liever niet meer noemde, gisteren toch nog even gebeld of de order toch gewoon doorgang vond. Dat was dus zo, maar ik denk dat ze logistiek ook een probleem hebben. is maandag het glasvezelmodem opgeleverd, het pakket met de ipbox hebben ze waarschijnlijk nog niet kunnen versturen. Het is nu donderdag en nog niets ontvangen, ook geen mail dat de box onderweg is of wordt verzonden. Treurig gesteld met deze niet communicerende communicatie organisatie. Ja er zijn heel veel afdelingen bezig met mijn order en ze gaan mij handmatig opleveren werd er gezegd toen ik toch nog even belde. Ik heb maar geantwoord van: 'Ik zie het wel, maar ik geloof er niet meer in'. Ben benieuwd of mijn ADSL2 die ik maar extra heb aangevraagd nog eerder komt dan L...... Heb ik wel voor een jaar een dubbele internetverbinding, maar ja, als je op L.... moet wachten moet je wel wat. Zou het nu aan mij liggen? Hoeveel kennis zit daar eigenlijk? Als ze met meerdere afdelingen voor mij bezig zijn en het nog niet in een paar dagen voor elkaar kunnen krijgen?

Wordt (misschien) vervolgd.

Ed Mulder
Nijkerk

Webcare Lijbrandt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:30
Contacteer:

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door Webcare Lijbrandt »

Beste meneer Mulder,

Wij kijken graag of wij iets voor u kunnen doen. U vraagt zich af wanneer de tv ontvanger wordt geleverd, wij beantwoorden graag deze, en andere, vragen voor u. Wilt u uw adresgegevens sturen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Fleur
Lijbrandt Webcare

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

Webcare Lijbrandt schreef:Beste meneer Mulder,

Wij kijken graag of wij iets voor u kunnen doen. U vraagt zich af wanneer de tv ontvanger wordt geleverd, wij beantwoorden graag deze, en andere, vragen voor u. Wilt u uw adresgegevens sturen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Fleur
Lijbrandt Webcare

Het is toch wel triest met die providers ook he? Wel geld goed ontvangen, maar leveren is altijd naadje.

ErvaringDelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2013 10:53

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door ErvaringDelen »

Lijbrandt bevalt op zich wel, maar ik vind het té duur. Ik ben ook verplicht om kosten te betalen voor digitale t.v. Ik heb erover gebeld maar als ik die kosten niet wil betalen, dan gaat ook de digitale t.v. weg. Heel asociaal dus.
Het t.v. kastje laat echter te wensen over. Ik ben nog niet zolang klant bij Lijbrant, 10 maanden pas, maar ik zit al aan mijn 2de kastje. Het gaat steeds kapot!
Om de hoge kosten en de slechte kastjes zeg ik mijn abonnement per 1ster mogelijkheid op.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ErvaringDelen schreef:Ik ben ook verplicht om kosten te betalen voor digitale t.v. Ik heb erover gebeld maar als ik die kosten niet wil betalen, dan gaat ook de digitale t.v. weg. Heel asociaal dus.
Wat is daar gek aan? Als je ergens niet voor betaalt krijg je het niet. Dat is overal zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:
. Dat is overal zo.

Nee hoor, bij de kabel niet.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Lijbrandt ervaringen

Ongelezen bericht door devious »

Ik denkt dattie inderdaad alleen analoge TV wenst, maar ook digitaal krijgt. Volgens mij is de optie TV voor beide "streams" en is alleen analoog niet mogelijk. Wel grappig dat je bij UPC analoog èn digitaal krijgt en ook alleen betaalt voor analoog.

Gesloten