LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mesru
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:01

Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door Mesru »

Hallo,
ik heb al langere tijd een probleem met mailen naar mensen met een quicknet account. En erg veel mensen hier in de buurt hebben een quicknet account.
Quicknet was van Multikabel, maar dat is overgenomen door Ziggo. En Ziggo is NIET bereikbaar voor mensen, die geen klant zijn.

Mijn probleem is het volgende. Ik gebruik gmail en dat gaat over het algemeen erg goed. Als ik iemand een nieuwe mail stuur, dan is er niets aan de hand, die wordt gewoon afgeleverd. Maar als iemand met een quicknet account een mail naar mij stuurt (of een mail van mij beantwoordt) en ik stuur een antwoord op deze mail, dan wordt mijn mail iedere keer geweigerd door het spam-filter van quicknet.
Dit is een erg vervelende situatie, sommigen raken geirriteerd omdat ze denken dat ik niet reageer op hun mailtjes, terwijl die mailtjes dus door hun eigen provider geweigerd worden!

Ik heb geprobeerd met Ziggo in contact te komen, maar zonder klantnummer lukt het totaal niet om een vraag aan ze te stellen.
Het enige wat ik wil weten is waarom die antwoorden op mailtjes iedere keer geweigerd worden en wat ik er aan moet doen om dit te verhelpen.

Heeft iemand een idee?
Groetjes, Coby

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb geprobeerd met Ziggo in contact te komen, maar zonder klantnummer lukt het totaal niet om een vraag aan ze te stellen.
Ook via telefoon geprobeerd?
Is Quicknet niet door Vodafone overgenomen?

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door oppie11 »

Jij hebt gmail en geeft aan dat het probleem enkel speelt bij mensen met een quicknet account, dan moet het aan die kant opgelost worden, kun jij weinig aan doen. De persoon of personen die het email adres bij quicknet/ziggo afnemen zullen het kenbaar moeten maken daar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mesru schreef:Hallo,
ik heb al langere tijd een probleem met mailen naar mensen met een quicknet account. En erg veel mensen hier in de buurt hebben een quicknet account.
Quicknet was van Multikabel, maar dat is overgenomen door Ziggo. En Ziggo is NIET bereikbaar voor mensen, die geen klant zijn.

Mijn probleem is het volgende. Ik gebruik gmail en dat gaat over het algemeen erg goed. Als ik iemand een nieuwe mail stuur, dan is er niets aan de hand, die wordt gewoon afgeleverd. Maar als iemand met een quicknet account een mail naar mij stuurt (of een mail van mij beantwoordt) en ik stuur een antwoord op deze mail, dan wordt mijn mail iedere keer geweigerd door het spam-filter van quicknet.
Dit is een erg vervelende situatie, sommigen raken geirriteerd omdat ze denken dat ik niet reageer op hun mailtjes, terwijl die mailtjes dus door hun eigen provider geweigerd worden!

Ik heb geprobeerd met Ziggo in contact te komen, maar zonder klantnummer lukt het totaal niet om een vraag aan ze te stellen.
Het enige wat ik wil weten is waarom die antwoorden op mailtjes iedere keer geweigerd worden en wat ik er aan moet doen om dit te verhelpen.

Heeft iemand een idee?
Groetjes, Coby
Mogelijk sta je op een blacklist. Dan is je account in het verleden gebruikt voor spam, mogelijk is het account gekraakt (geweest)?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef: Mogelijk sta je op een blacklist. Dan is je account in het verleden gebruikt voor spam, mogelijk is het account gekraakt (geweest)?
Dat is inderdaad de meest plausibele suggestie. Meestal kan je dat zien in de retour email die je krijgt waarin de foutcode van de ontvangende server staat.

Meestal zie je daar een foutcode, gevolgd door text zoals deze "Mail rejected by xxxx for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. "

Mesru
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:01

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door Mesru »

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Message refused by spam filter. (state 17).

Dit is de foutboodschap, die ik krijg.

Ik heb geprobeerd Ziggo te bellen, maar dan moet je ook een klantnummer intoetsen.

Als je via de site probeert met ze te mailen, moet je ook een klantnummer opgeven. Op de site wordt ook duidelijk aangegeven, dat het niet mogelijk is om contact met ze op te nemen....

Ik word echt een beetje simpel van dat @$&#-Ziggo... :evil:

Als ik inderdaad op een blacklist sta, dan zou ik graag willen weten hoe ik daar van af kom, maar als je geen contact met die gasten kan krijgen dan wordt dat een beetje moeilijk... :?

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

Het lijkt er in dit geval op dat degene die u probeerd te mailen zijn spamfilter te strak heeft ingesteld en uw mail hierdoor niet aankomt.

Dit is iets wat de persoon in kwestie zelf dient aan te passen.

De kortste stap is in dit geval de ontvanger toch te vragen het spamfilter iets minder scherp in te stellen. Dit kan allemaal worden uitgevoerd in het emailbeheer gedeelte van Mijn Ziggo.

Mocht bovenstaande niet het gewenste resultaat geven of zijn er nog vragen dan helpen wij u graag verder.

Graag ontvangen wij de vraag dan via een privé bericht.

Met vriendelijk groet,

Ziggo Webteam Erwin

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

En Ziggo is NIET bereikbaar voor mensen, die geen klant zijn.
Je kunt ook de ontvanger laten bellen.
Of.... bel Ziggo... kies in de menu's dat je een adreswijziging door wil geven en je krijgt een "mens" aan de telefoon.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door berndv »

Ziggo gaat voor jou als niet klant echt niet de individuele spamfilters van klanten aanpassen :?

Lijkt me dan voor kwaadwillenden wel erg makkelijk om door een spamfilter heen te komen:

Hey joh, belmiep, voeg mijn mailadres even toe aan de veilige lijst, mijn mailbom wordt geweigerd :lol:

Mesru
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:01

Re: Mail wordt geweigerd door Quicknet/Ziggo

Ongelezen bericht door Mesru »

Ziggo Webteam Erwin schreef:Het lijkt er in dit geval op dat degene die u probeerd te mailen zijn spamfilter te strak heeft ingesteld en uw mail hierdoor niet aankomt.
Dank je voor het meedenken Erwin. Het lijkt me alleen wel vreemd, dat uitsluitend mensen met een quicknet account het spamfilter te strak hebben ingesteld en iedereen met een ander account dat dan blijkbaar niet hebben.
Bovendien staat er in de foutmelding "rejected by the recipients domain" dus lijkt het mij, dat het bericht geweigerd wordt door quicknet en het niet eens de geadresseerde bereikt.
Mijn eigen spam filter plaatst berichten die hij niet vertrouwt in de map "ongewenste e-mail" en dan mag ik zelf kiezen of ik die mail wel of niet weggooi.
berndv schreef:Hey joh, belmiep, voeg mijn mailadres even toe aan de veilige lijst, mijn mailbom wordt geweigerd :lol:
Als je goed gelezen had, had je gezien dat het niet om grote aantallen gaat, maar om mail die beantwoord wordt. En als dat antwoord naar verschillende mensen gestuurd wordt, wordt het alleen geweigerd door quicknet.
Maar een beetje afzeiken doet het natuurlijk altijd erg goed daar in het oosten.

Gesloten