LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lazertje122
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2012 11:48

Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door Lazertje122 »

Goedemorgen allemaal,

Het viel mij een paar dagen geleden op dat ik nu ook voor Concepts ICT als glasvezel provider kan kiezen. Deze Provider stond
eerst nog niet tussen het aanbod van providers, omdat ze hier in Tynaarlo in september gaan beginnen met de aanleg van glasvezel.

Ik vroeg me ook af of hier ook mensen zijn die goede ervaringen met Concepts ICT als glasprovider hebben :)
Op Tweakers.net staan ook wat mensen die hun ervaringen met Concepts ICT delen, en blijken erg tevreden zijn over de glasvezeldiensten
van Concepts ICT.

Alleen nu viel mij het volgende op aan de beltarieven die Concepts hanteerd:

Afbeelding

Bellen naar mobiele nummers is bijna 20 cent per minuut! Niet echt goedkoop te noemen...

Ook wat betreft Nieuwsgroepen wordt het volgende vermeld: Biedt Concepts ook nieuwsgroepen? Ja, echter wordt het gebruik van binaries niet ondersteund.

Dit zou dus betekenen dat je via nieuwsgroepen geen muziek of films kan downloaden?

Groeten,

Lazertje122

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.ispgids.com/ervaringen/concepts-ict

volgens mij staan hier wat ervaringen.

BjörnBerend
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2012 12:15

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door BjörnBerend »

Hoi Lazertje122,

Concepts staat zeker goed aangeschreven en is ook zeker aan te raden
Is volgens mij ook de eerste provider die glasvezel aanbied aan particulieren.
Hebben een hele goede vriendelijke klantenservice die je ook nog eens tegen een normaal tarief kunt bellen.
Zit in het zuiden van het land geloof ik en is tegen een normaal nummer te bereiken, daar kan menig klantenservice wat van leren.
Mobiele tarieven zijn wel aan de hoge kant maar tegenwoordig heeft iedereen een mobiel toch ? :D

Ze hebben geen nieuwsgroepen waarop je films etc. kunt downloaden dat is wel jammer. Zelf gebruik ik Spotnet dat werkt als een tierelier. Dat werkt wel met hun lijnen alleen hebben ze geen eigen films etc. op hun servers staan.

Ik zeg doen!

mankasters

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door mankasters »

Dat bedrijf is gevestigd in Breda en is onlangs overgenomen door KPN !
Dus voorzichtigheid is geboden.

http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

mankasters schreef:Dat bedrijf is gevestigd in Breda en is onlangs overgenomen door KPN !
Dus voorzichtigheid is geboden.

http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html

Iets wat met KPN verbonden is overslaan :lol:

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

mankasters schreef:Dat bedrijf is gevestigd in Breda en is onlangs overgenomen door KPN !
Dus voorzichtigheid is geboden.

http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html
alle providers die van reggefiber waren zijn overgenomen door KPN, dus Concepts,Lijbrandt,xms en ga zo maar door!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

Concepts hanteert 0,02 cent per minuut naar vast, dat is toch wel weer een stuk goedkoper.
Nu nog wel , maar bedenk wel dat als KPN ze heeft overgenomen, dat je zeker 0,10 cent gaat betalen per minuut.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door Har06 »

Contracten die aangegaan zijn met een parij worden niet gewijzigd door overname van een andere partijof dit nu KPN is of NN.
Wordt het tarief wel gewijzigd kun je het contract verbreken. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Contracten die aangegaan zijn met een parij worden niet gewijzigd door overname van een andere partijof dit nu KPN is of NN.
Wordt het tarief wel gewijzigd kun je het contract verbreken. :wink:

Link graag ....bewijs het maar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
Har06 schreef:Contracten die aangegaan zijn met een parij worden niet gewijzigd door overname van een andere partijof dit nu KPN is of NN.
Wordt het tarief wel gewijzigd kun je het contract verbreken. :wink:

Link graag ....bewijs het maar.
Wat voor bewijs wil je hebben voor contractbreuk? Valt weinig voor te bewijzen. Als een overeenkomst, en de tarievenlijst is onderdeel van de overeenkomst, in het nadeel wijzigt, mag je de overeenkomst ontbinden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door Har06 »

berndv schreef:
ciske schreef:
Har06 schreef:Contracten die aangegaan zijn met een parij worden niet gewijzigd door overname van een andere partijof dit nu KPN is of NN.
Wordt het tarief wel gewijzigd kun je het contract verbreken. :wink:

Link graag ....bewijs het maar.
Wat voor bewijs wil je hebben voor contractbreuk? Valt weinig voor te bewijzen. Als een overeenkomst, en de tarievenlijst is onderdeel van de overeenkomst, in het nadeel wijzigt, mag je de overeenkomst ontbinden.[/quote]

Bovenstaande staat in de wet, alle aangegane verplichtingen kun je beeindigen bij prijswijzigingen en AV voorwaarden wijzigingen. Een link naar het nederlands recht is op internet te vinden.roll:

BjörnBerend
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2012 12:15

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door BjörnBerend »

Is het niet bij alle providers dat upgraden altijd mag ?
Je gaat dan wel een nieuw contract aan vermoed ik.
Naar beneden in je snelheid kan volgens mij niet zomaar.
Bel ze eens, schijnen de telefoon erg snel op te nemen.
Op hun website staat 0767501620

Overigens is die overname nog geen feit.
Loopt een NMA procedure die nog niet is afgerond.
Rondje langs google geeft interessante resultaten
http://www.loyensloeff.com/nl-NL/News/P ... echt_5.pdf
http://www.nma.nl/search.aspx?sector=Co ... echnologie
Maar dan nog, zoals eerder beschreven oude contracten worden volgens mij door de wet beschermd.

Zover ik het weet:
Alle wijzigingen ten nadele van de klant (b.v. omhoog zetten telefoonkosten) geeft recht op een contract beëindiging indien gewenst.
Dit geld dus niet als de prijs word verlaagd.


Greetz
Laatst gewijzigd door Radar op 10 aug 2012 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik kan alleen maar uiterst lovend zijn over Concepts ict. Toen ik van KPN verlost wilde zijn (isdn) is in overleg met concepts mijn internet op de tweede aansluiting gezet zodat ik niet zonder kwam te zitten. Ondanks dat dit nooit eerder was gebeurd en men eerst niet begreep wat ik nu precies wilde is de opdracht correct en gratis uitgevoerd. Bovendien ging mijn kale aboprijs met ruim 7 euro p.m. naar beneden ! (snelheid niet naar beneden: in de praktijk bleek deze zelfs hoger te zijn). Niets dan hulde voor dit wat minder bekende bedrijf.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Gisteren overgestapt van Ziggo naar deze provider een wereld van verschil ook qua prijs bij Ziggo
60/6 abbo voor € 52,00 bij deze provider 100/100 voor € 56,00 bellen stukken goedkoper naar vaste nummers meer TV zenders fijne helpdesk altijd paraat geen blokkerige TV beelden meer signaalsterkte TV bij Ziggo 22% nu 68% bij Concepts ICT, bij Ziggo werd ik van het bekende kastje naar de muur gestuurd.

Concepts ICT is een aanrader voor glasvezel.

MarceldeV
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2013 13:37

Re: Concepts ICT Internet + Bellen Ervaringen

Ongelezen bericht door MarceldeV »

Begin hier niet aan mensen. Concepts ICT is 1 groot tranendal van storingen, lompe medewerkers die ophangen nadat je uren in de wacht hebt gestaan, onterechte incasso's en andere narigheid.

Zelfs na het ontbinden van het contract presteren ze het om te blijven afschrijven, een selectieve incassoblokkade en juridische dreigementen waren nodig om ze te doen ophouden.

TV werkt niet of heel slecht, internetsignaal is merendeels zwak. Dit alles bij andere glasvezelprovider perfect in orde, aan onze bekabeling en apparatuur ligt het dus niet.

TRIEST!

Zelfs UPC doet het beter ( en dat wil wat zeggen....)

Gesloten