LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt prijsverhoging 100% onbeperkt bellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Lijbrandt prijsverhoging 100% onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door ozbob »

Recentelijk een brief van Lijbrandt ontvangen over een btw verhoging en een verhoging van onbeperkt bellen van 100%. Het laatste is het probleem, vooral omdat door deze verhoging van 5 naar 10 euro het product 'compleet 25' en 'klaar 50' nu hetzelfde kosten alleen heet klaar 50 de dubbele snelheid voor hetzlefde bedrag. Tot zover lijkt het duidelijk overstappen naar klaar 50. Wat blijkt dat Lijbrandt dan inees een nieuw contract voor een jaar geeft, andere opties zijn er niet.

Het gaat mij hierbij vooral om het principe, Lijbrandt had ook gewoon een snelheidsverhoging kunnen aanbieden op de huidige abonnments vorm, of minimaal een transparante overgang kunnen voorstellen naar klaar 50. Gezien deze optie niet is gegeven en alleen de keus naar een nieuw jaar contract dan staat daar wat mij betreft tegenover dat ik voor het vastleggen door een jaar contract eigenlijk net zo goed het huidige kan opzeggen om dan gelijk een nieuw contract af te sluiten en daarmee de bijbehorende voordelen zoals 1 mnd gratis en een settop box.
Ik heb dit aan de helpdesk voor gelegd eerst werd mij verteld ja dat klopt, en dat kan; " we zullen het nieuwe contract op dezelfde dag laten ingaan als het oude wordt opgeheven, zal ik u even door verbinden met de afdeling opzeggingen?" De medewerker opzeggingen nog eens het verhaal gedaan maar die wist het zo zeker nog niet; "ja dan kan het zijn dat u een tijd zonder diensten zit, mogelijk wordt ook de settop box berekend omdat u er al een heeft...." Mijn commentaar daarop ik zou niet inzien waarom indien ik een nieuw contract krijg voor een upgrade niet het oude kan opzeggen en een nieuw aanvragen. "Tja u wordt terug gebeld is dat goed?"

Zoals gebruikelijk ben je als bestaande klant slechter af dan een nieuwe klant, deze provider wil wel graag dat je een jaar langer vast zit maar stelt daar niet tegenover een jaar extra als trouw klant door de strot geperst :evil:

Toch weer jammer want ik was tot op heden best tevreden met deze provider. :(

UPDATE:
Ik ben zojuist terug gebeld, Lijbrandt blijft erbij dat er een nieuw contract moet komen voor een jaar indien ik naar klaar 50 wil overgaan. De mederwerker gaf aan dat ik gebruik kon maken de voordelen van een nieuw contract, ik krijg dus 1 mnd gratis internet en een settop box omdat ik naar klaar voor de toekomst 50 ben overgestapt.
Toch nog netjes geregeld door Lijbrandt; niet allen de nadelen maar ook de voordelen van een nieuw contract.
Nu maar hopen dat alles zonder problemen verloopt.

DUS NIET:
Een aantal dagen na het gesprek kreeg ik een e-mail van de helpdesk dat het toch weer allemaal anders was. Weer gebeld want ik zou nog een bevestigings brief ontvangen..... nee die komt pas volgende week want we hebben het druk. Ok. Na twee weken nog geen brief, weer bellen de medewerker kon er niets van zien in het systeem over wat eerder was afgesproken. Maar er was een opname gemaakt die gaan ze nu beluisteren en naar zeggen opvolgen wat daarin was afgesproken.
Ik zie het allemaal somber in, ben maar vast aan het shoppen naar een andere provider in geval Lijbrandt weer niet thuis geeft.
Laatst gewijzigd door ozbob op 21 sep 2012 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lijbrandt prijsverhoging 100% onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door ciske »

http://ictrecht.nl/contracten-en-algeme ... anbieders/

Hier staat iets over je rechten ten opzichte van de BTW tarieven.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt prijsverhoging 100% onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De telefoontikken per minuut (naar vaste lijn) gaan ook 100% omhoog.

Gesloten