LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Alles in 1 pakket

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gertruud Dijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2012 21:43

KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Gertruud Dijkstra »

Zijn sinds vorige week overgestapt naar alles in 1 pakket van KPN, inclusief gratis monteur.
Op woe 28/09 heeft deze monteur het pakket geinstalleerd. Echter, interactive tv was nog niet actief, en connectie met internet kreeg hij niet tot stand. vanaf moment van installatie tot nu heeft het alles in 1 pakket niet goed gefunctioneerd, met als dieptepunt gisteravond: zowel internet als tv functioneerde niet meer. We hebben dagelijks ontact met de klantenservice, maar zonder bevredigend resultaat. Inmiddels is een nieuwe router geleverd die we zelf moesten installeren, nu doet internet het via een kabeltje, en 1tv zendt uit met haperingen.
We hebben getekend voor een jaarabonnement, maar wil er eigenlijk direct vanaf.
Enig idee hoe we dit kunnen aanpakken?
Gertruud

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt KPN aangetekend in gebreke stellen. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door ciske »

En als je moet bellen , gebruik dan dit nummer 0800-0115 , hoop dat het gauw is opgelost.

magneetje

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door magneetje »

Heb je KPN Glasvezel?
Dat de tv hapert kan zijn dat de stekker van de ontvanger misschien via een verlengkabel of stekkerdoos in het originele stopcontact zit, dat geeft een storing.

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door yaden3107 »

na 12 jaar upc ook kpn genomen en er spijt van,
nu na 1 week al een mediabox die je niet van bbc af krijg dus 5 keer resetten en nog vast.
40mb gekocht werkelijke snelheid 17 mb ze zijn allemaal hetzelfde die providers,
gouden bergen en eenmaal klant besta je niet meer. mvg bert

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom ben je overgestapt dan ?

magneetje

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door magneetje »

Ik ben zeer tevreden over KPN glasvezel.
Goede service (behalve met installeren).
Een volgende monteur deed het wel goed en snapte ook niet dat de vorige monteur zo alles afgeraffeld had.
Had een oude HDrecorder/ontvanger en deze was traag.
Zelfde avond werd er een nieuwe afgeleverd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door ciske »

ze zijn allemaal hetzelfde die providers
Dat is een feit.

Bobski
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Bobski »

Mijn ervaring met KPN Alles-in-1 is ook bedroevend.
Allereerst laten ze het abonnement ingaan op 28 augustus maar het signaal voor internet & televisie kreeg ik pas op 24 september.
Eerst maakte een mevrouw van de helpdesk me wijs dat ik GEEN aparte kabels nodig had voor de tv; staat zelfs op hun supportsite dat je netwerkkabels nodig hebt of speciale stekkers om het signaal via stroomnet te laten gaan.
Daarna bleek mijn internetsnelheid niet boven de 7 Mbit te komen terwijl ik een 40 Mbit abonnement had genomen. Verteld een mevrouw van de helpdesk me doodleuk dat ik de kleine lettertjes maar had moeten lezen en dat de KPN bij een 8.1 Mbit snelheid al geen wanprestatie meer te verwijten valt.
Toen zakte mij de broek helemaal af dus aangegeven op 27 september dat ik het heleboeltje niet meer wil. Meneer van de helpdesk zou het in orde maken en me een brief sturen waarin vermeld staat wanneer en hoe de spullen weer opgehaald worden. Toen ik deze week nog geen brief gekregen had, heb ik maar weer eens contact gezocht met de helpdesk en wat schetst m'n verbazing: er was niets beëindigd en ik heb nu een contract tot oktober 2013! Mevrouw van de helpdesk kon ook niets voor me betekenen; ik moest maar een schriftelijk klacht indienen. Zelfs correct mij het adres geven lukte al niet; mevrouw geeft een andere postcode dan vermeld staat op de KPN-site.
Iedereen wordt wel eens verneukt in het leven en dat kost je leergeld alleen zou je het niet verwachten van een firma zoals KPN. Het ergste vind ik wel dat er bij die helpdesk niemand z'n verantwoordelijkheid durft te nemen om dit soort zaken fatsoenlijk af te handelen maar men verschuilt zich allemaal achter elkaar.
De hoeveelheid tijd en moeite die het me nu al gekost heeft; ben er moedeloos van geworden.

Gertruud Dijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2012 21:43

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Gertruud Dijkstra »

het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben, alleen lost dat het probleem niet op.
na dagelijks bellen met de klantenservice, komt er komende week een monteur, op kosten van KPN, tenminste, dat hoop ik....
Ik heb nog nooit eerder gehoopt op een tariefverhoging, maar zit er nu met smart op te wachten... dit is volgens mij de enige kans om zo snel mogelijk van deze ellende verlost te zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door ciske »

komt er komende week een monteur, op kosten van KPN
Hou dit goed in de gaten, dergelijke uitspraken heb ik vaker van KPN gehoord, later kwam de rekening.

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

KPN alles-in-één wat een ellende is dat en wel hierom:
- interactievetelevisie: regelmatig vastlopen van de Motorola ontvanger VIP 1853, geen land me mee te bezeilen, de stekker eruit halen, daarna weer herstarten;
- teletekst verstoord: wegvallen van tekstdelen;
- internet: premium tot 80 mb/s, haal slechts ruim 30 mbs/s;
- als enige op channel 8 met WiFi: RSSI: 53;
- KPN geeft aan dat 48 mb/s haalbaar is op mijn adres;
- is de Experiabox H220N wel geschikt voor tot 80 mb/s?

Verlaat KPN weer na de contractperiode, mei 2013. Of zoveel eerder als de aanleiding hiertoe eigent wegens wijziging(en) van de algemene voorwaarden e.d.

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

yaden3107 schreef:na 12 jaar upc ook kpn genomen en er spijt van,
nu na 1 week al een mediabox die je niet van bbc af krijg dus 5 keer resetten en nog vast.
40mb gekocht werkelijke snelheid 17 mb ze zijn allemaal hetzelfde die providers,
gouden bergen en eenmaal klant besta je niet meer. mvg bert
Ik kan het zeker beamen!

Korenwolf Claudia
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:01

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Korenwolf Claudia »

Gertruud Dijkstra schreef:het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben, alleen lost dat het probleem niet op.
na dagelijks bellen met de klantenservice, komt er komende week een monteur, op kosten van KPN, tenminste, dat hoop ik....
Ik heb nog nooit eerder gehoopt op een tariefverhoging, maar zit er nu met smart op te wachten... dit is volgens mij de enige kans om zo snel mogelijk van deze ellende verlost te zijn.
Het enige voordeel is wel dat als het contract wordt gewijzigd, dit geen nieuw jaarcontract wordt.

Wacht ook mijn kans af om KPN de rug toe te keren: bij (onverenigbare) wijziging van de algemene voorwaarden dan wel een (exorbitante) tariefswijziging of pakketwijziging.

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Wij zouden overstappen van Ziggo naar KPN en op 3 dagen voor de overstap zou er een installatie pakket komen voor de monteur. De afspraak was dat bij ontvangst van het pakket wij zelf de gratis monteur zouden bellen zodat die op 31 oktober het pakket zou kunnen installeren.
Wij zijn speciaal een paar dagen voor die datum naar huis gekomen en wat bleek...???
Het pakket was al op 20 oktober bij de buren afgeleverd, echter wij waren er niet dus geen monteur gebeld.
Nu vandaag op 25 oktober contact opgenomen met ene meneer X en wij krijgen pas op 2 november een monteur. Dus een paar dagen zonder internet en tv.
Zo balen dat we speciaal onze vakantie hebben onderbroken en dat nog schrijnender dat we op een dag voor aflevering van het pakket vertrokken waren.
En je kunt met je frustratie nergens terecht, want het advies was dat we klantenservice moesten bellen en dan zelf de monteur moesten betalen en dat alles omdat KPN ons had benaderd met allerlei voorstellen, en betere services en betere afspraken en nu zitten we met een pakket vanaf 20 october i.p.v. 3 dagen voor de installatie ( 31 october) en dus een paar dagen geen tv en geen internet.
Spijt dus van dit besluit.

Gertruud Dijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2012 21:43

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Gertruud Dijkstra »

Ben inmiddels verlost van kpn. Na 3e monteur aan huis was kpn overtuigd dat het door hun geleverde product niet naar behoren funtioneerde.
Mijn weer terug bij Ziggo, tot nu toe zonder problemen en supersnel internet. Wel iets duurder maar dat heb ik er wel voor over.

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Mijn situatie kreeg een prima wending. Alsnog een monteur die gratis alles installeerde en het pakket bevalt ons prima en is goedkoper dan Ziggo en meer mogelijkheden.
Ik ben zeer tevreden over de service van KPN.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door ciske »

Mooi Gertruud Dijkstra, beter iets duurder en werkend , dan iedere keer gedoe.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door queenfan »

Korenwolf Claudia schreef:is de Experiabox H220N wel geschikt voor tot 80 mb/s?
Die moeten ze zo snel mogelijk vervangen, mijn WiFi hapert moet deze iedere dag resetten. Heb maar mijn oude Apple Airport Extreme ontdaan van de nodige stof en aangesloten, heb nu nergens last van.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN Alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Klaas01 »

ADSL, VDSL internet gebruikers, het maakt absoluut niet uit welke internet provider je gebruikt. Het is een feit voor meer dan 10 jaar, dat de snelheid nooit behaald kan worden dat wat ze je aanbieden. Op dit soort methode van internet leveren, is er altijd een zeer groot verschil in snelheden.

Het grootste probleem ligt namelijk ook aan de kabel die vanaf de telefoonaansluiting naar de modem is verbonden. Die draad is absoluut veel te dun en van zeer slechte kwaliteit. Als je geen andere keuze hebt dan alleen via een telefoonlijn een internet verbinding te verkrijgen, dan doe je er verstandig aan, om die kabel (adsl) te vervangen door een dubbel geaarde kabel. Je zou dit zelf in elkaar kunnen zetten, maar dit raad ik iedereen toch af. Laat dit doen door iemand die de spullen ervoor hebt, dan ben je er ook zeker ervan dat de kabel daadwerkelijk werkt.

Door te werken met een dubbel geaarde adsl kabel, haal jij je snelheid absoluut mee omhoog. Ook hier wil dit absoluut niet zeggen dat je de snelheid behaald wat een internet provider je belooft. Maar de internet snelheid zal zeker meer zijn dan je gewend bent.


Glasvezel providers.
Dit dient absoluut even de aandacht, dat wanneer iemand toch alsnog beslist om over te stappen naar glasvezel. Al bij voorbaat wil ik aangeven dat je dus niet voor XMS moet kiezen, anders lijkt het net dat als je weer te maken hebt, met een trage helpdesk zonder verstand.

Opzeggen van een glasvezel provider
Dit is absoluut nooit vertelt door welke glasvezel provider, en dat is dat als je wilt veranderen naar een andere glasvezel provider, dat je absoluut rekening moet houden dat het een ander halve maand kan gaan duren voordat je weer aangesloten bent bij een nieuwe glasvezel provider.

Waarom duurt dit zo lang?

Waar nooit rekening mee gehouden is, dat klanten namelijk ook wel eens van provider willen veranderen. Dit alles heeft te maken met een migratie, bij adsl kan je namelijk wel zeer snel een andere provider kiezen. Dit komt, omdat het mogelijk is om gebruik te maken van twee andere kabels, wat dus niet mogelijk is bij glasvezel. Doordat er nog niet gebruik kan worden gemaakt van een migratie, dat de ene provider direct je kan overnemen heeft dus te maken dat er geen migratie systeem aanwezig is.

De glasvezel moet eerst in zijn geheel opgezegd worden, dan moet de glasvezel de eerste twee weken daadwerkelijk leeg te zijn. Na die twee weken is het in ergste gevallen de kans dat de aansluiting pas zal werken in het geheel ander halve maand voordat je dus daadwerkelijk gebruik kunt maken van je nieuwe provider.

Dit laatste geld voor alle providers die via glasvezel hun diensten aanbieden.

Je kunt wellicht met je nieuwe provider iets afspreken, en dat is om even terug te stappen op adsl voor die anderhalve maand dat je dus geen gebruik kan maken van tv, internet, en telefoon.

Gesloten