LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jarre

Ongelezen bericht door jarre »

Ga dan terug naar de kabel.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is naar de rechter gaan een optie voor u?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door 16again »

informeer eens bij de OPTA of dit zomaar kan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door ciske »

jvdamme schreef:
alfatrion schreef:Is naar de rechter gaan een optie voor u?
Ik tegen KPN, daar komt die machtspositie weer.

Oh jawel hoor, ga maandag naar het juridisch loket , die weten de weg wel goed, je moet toch zeker diensten bij een ander kunnen afnemen?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door 16again »

Is naar de rechter gaan een optie voor u?
Geschillencommissie is ook een optie

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Vluchten van KPN is geen optie, als het je al lukt om weg te komen kopen ze een jaar later gewoon je nieuwe provider op.
Is me al twee keer eerder gebeurd, nu zit ik bij Lijbrandt, die is opgekocht en wordt Telfort.
Als we het hier over KPN hebben spreken we over het groene k......virus.

De kabel is nog de enige uitweg, zie KPN niet zo snel UPC opkopen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Deze reactie geeft mij nou niet echt een positief gevoel
Kan ik me voorstellen.
Twee jaar gelden was ik zo blij dat ik eindelijk (wéér) van ze af was, ik was klant geworden van Lijbrandt die op een voorlichtingsavond behoorlijk afgaf op KPN, kort nadat het ingegaan was bleek KPN de beheerder te zijn van het fysieke glasvezelnetwerk (domper nr. 1), weer een paar weken later bleek dat we niet de 1 op 1 ongecomprimeerde tv-beelden kregen die ons beloofd waren, maar dat er gebruik gemaakt werd van KPN zwaar gecomprimeerde beelden in adsl kwaliteit (domper nr. 2, maar is inmiddels wel verbeterd).
Onlangs heeft KPN de hele zooi opgekocht en ben (wéér) ongewild klant bij KPN (Lijbrandt wordt omgebouwd naar Telfort).
UPC wordt ineens weer een heel stuk sympathieker :-)


Weet je zeker dat je nieuwe provider ook niet gewoon een KPN dochter is?

MariaJ
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2013 22:03

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door MariaJ »

KPN is ons en onze buurman ook zwaar tegen gevallen. We zijn overgestapt van ADSL (KPN) naar glasvezel (KPN). Moeten twee maanden dubbel betalen; was een foutje van hen, omdat ze waren vergeten ons af te melden voor ADSL. We krijgen na ca. 2 maanden het dubbel betaalde bedrag terug. Hebben het gestorneerd, maar kregen een brief dat bij niet betalen we per 2 januari zouden worden afgesloten. Bij telefonisch contact konden ze niet vertellen wat er werd afgesloten; ADSL (dat we niet meer hebben) of glasvezel (wat wel gewoon betaald was). Dus om te voorkomen dat we afgesloten werden toch maar braaf dubbel betaald. Grrrr....

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Opzeggen van een glasvezel provider
Dit is absoluut nooit vertelt door welke glasvezel provider, en dat is dat als je wilt veranderen naar een andere glasvezel provider, dat je absoluut rekening moet houden dat het een ander halve maand kan gaan duren voordat je weer aangesloten bent bij een nieuwe glasvezel provider.

Waarom duurt dit zo lang?

Waar nooit rekening mee gehouden is, dat klanten namelijk ook wel eens van provider willen veranderen. Dit alles heeft te maken met een migratie, bij adsl kan je namelijk wel zeer snel een andere provider kiezen. Dit komt, omdat het mogelijk is om gebruik te maken van twee andere kabels, wat dus niet mogelijk is bij glasvezel. Doordat er nog niet gebruik kan worden gemaakt van een migratie, dat de ene provider direct je kan overnemen heeft dus te maken dat er geen migratie systeem aanwezig is.

De glasvezel moet eerst in zijn geheel opgezegd worden, dan moet de glasvezel de eerste twee weken daadwerkelijk leeg te zijn. Na die twee weken is het in ergste gevallen de kans dat de aansluiting pas zal werken in het geheel ander halve maand voordat je dus daadwerkelijk gebruik kunt maken van je nieuwe provider.

Dit laatste geld voor alle providers die via glasvezel hun diensten aanbieden.

Je kunt wellicht met je nieuwe provider iets afspreken, en dat is om even terug te stappen op adsl voor die anderhalve maand dat je dus geen gebruik kan maken van tv, internet, en telefoon.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Dr Jansen Steur schreef:Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

Dus snel een afspraak met mij maken Klaas ! Het is dringend in jouw geval.
En wie bent u dan wel??

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door ciske »

Klaas01 schreef:
Dr Jansen Steur schreef:Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

Dus snel een afspraak met mij maken Klaas ! Het is dringend in jouw geval.
En wie bent u dan wel??
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=254377 :lol:

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Dr Jansen Steur schreef:
Klaas01 schreef:
Dr Jansen Steur schreef:Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

Dus snel een afspraak met mij maken Klaas ! Het is dringend in jouw geval.
En wie bent u dan wel??
Neurochirurg in Duitsland die zin staat in de gedragsregels van de Tros. Haal die **** maar weg alvorens je een ban krijgt.
Bent u dan niet een beetje van uw doelgroep verwijderd zoals in niveau gedaald om ergens een antwoord op te geven dat waar u totaal niets mee te maken hebt. Dat wanneer er spraken is van afwijkend gedrag in het plaatsen van een topic, is naar mijn mening de webmaster van Tros radar zelf wel capabel om dit kenbaar te maken.

Het zal wellicht ook zeer verstandig zijn, om niet uw beroep zoals u die omschrijft uit te oefenen. En wellicht zal het verstandig zijn, om Dr. ervan af te halen, gezien uw afwijkend gedrag.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

jvdamme schreef:
Klaas01 schreef:Opzeggen van een glasvezel provider
Dit is absoluut nooit vertelt door welke glasvezel provider, en dat is dat als je wilt veranderen naar een andere glasvezel provider, dat je absoluut rekening moet houden dat het een ander halve maand kan gaan duren voordat je weer aangesloten bent bij een nieuwe glasvezel provider.

Waarom duurt dit zo lang?

Waar nooit rekening mee gehouden is, dat klanten namelijk ook wel eens van provider willen veranderen. Dit alles heeft te maken met een migratie, bij adsl kan je namelijk wel zeer snel een andere provider kiezen. Dit komt, omdat het mogelijk is om gebruik te maken van twee andere kabels, wat dus niet mogelijk is bij glasvezel. Doordat er nog niet gebruik kan worden gemaakt van een migratie, dat de ene provider direct je kan overnemen heeft dus te maken dat er geen migratie systeem aanwezig is.

De glasvezel moet eerst in zijn geheel opgezegd worden, dan moet de glasvezel de eerste twee weken daadwerkelijk leeg te zijn. Na die twee weken is het in ergste gevallen de kans dat de aansluiting pas zal werken in het geheel ander halve maand voordat je dus daadwerkelijk gebruik kunt maken van je nieuwe provider.

Dit laatste geld voor alle providers die via glasvezel hun diensten aanbieden.

Je kunt wellicht met je nieuwe provider iets afspreken, en dat is om even terug te stappen op adsl voor die anderhalve maand dat je dus geen gebruik kan maken van tv, internet, en telefoon.

Beste Klaas01,

Bedankt voor uw uitleg en verduidelijking.
Ik begrijp niet waarom mij dit al die tijd nooit verteld is door wie dan ook!
Ook is mij nooit de optie geboden om met adsl die tijd dat ik niets heb op te vangen.
Komt het er dan op neer dat wanneer je wil overstappen van glasvezelprovider je altijd met een periode van 1,5 maand komt te zitten voordat de nieuwe provider zijn diensten kan leveren?
Dat zou toch anders geregeld moeten worden?

@ Dr Jansen Steur: Waar komt uw reactie opeens vandaan, ik weet niet of mij nou zo helpt met uw uitlatingen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om te stoppen met uw irrelevante reacties?
Klopt helemaal, de hoofd reden dat niet nooit is vertelt, heeft te maken met het zoveel mogelijk klanten aan te trekken. Als klanten dit weten, is het niet meer aantrekkelijk om over te stappen naar glasvezel. En aanvullende op dit gedeelte is dat wanneer je eenmaal klant bent, zal je tweemaal beter opletten om over te stappen naar een andere glasvezel provider.

Klopt ook dat het niet aangeboden zal worden door een provider om ADSL voor die periode te gebruiken. Het is dan ook raadzaam om dit zelf voor te stellen aan de nieuwe provider. De reden dat waarom ik dit aangeef, hiermee kom je namelijk mee achter, dat of deze nieuwe provider het waard is om bij hun als klant aan te melden. Willen ze je niet die optie geven, is het die nieuwe glasvezel provider het je niet waard om als klant te hebben.

Ja bij alle glasvezel providers, is er een wachttijd van zeker 1,5 maand om over te kunnen stappen naar een andere glasvezel provider. Dit is momenteel niet anders, omdat er nog geen overeenkomsten zijn om deze migratie mogelijk te maken.

En dit laatste wordt aan gewerkt, echter ze kunnen niet met zekerheid aangeven dat wanneer dit wel mogelijk zal zijn. De signalen die ik hierin heb opgevangen is, dat het ergens tegen het einde van maart 2013 misschien mogelijk zal zijn dat je van de ene glasvezel provider naar een andere kunt overstappen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

jvdamme schreef:
Dr Jansen Steur schreef:Allemaal nonsens wat Klaas hier neer plempt ook voor providers zijn er wettelijke regels vastgesteld, zowel voor de kabelboer als voor de glasvezelboys.
Kunt u mij dan aangeven waar dit wettelijk vastgelegd staat?
Dat zou mij weer wat handvaten kunnen geven om verder te strijden tegen deze KPN frustratie!
jvdamme,
ik raad u aan om niet een weder topic te plaatsen naar "Dr Jansen Steur", het is spijtig dat er mensen zijn die graag dingen uitlokken in een forum. Hieronder valt deze zogenaamde Dr Jansen Steur onder. De benaming die er wordt opgegeven is ook terug te vinden in het nieuws onder de naam Jansen Steur. Zie hiervoor het artikel bij de nos.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door 16again »

Klopt ook dat het niet aangeboden zal worden door een provider om ADSL voor die periode te gebruiken
Dat is volgens mij dure grap voor de provider.
Volgens mij kan ADSL dienst niet even voor een maandje aangezet worden (zeker als je geen koperlijn meer hebt). Provider moet altijd kosten aan kpn afdragen voor het gebruik koper en omzetting, dit is pas rendabel bij DSL jaarabonnement.

kobos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013 18:08

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door kobos »

Wij hadden kpn glasvezel het werd ons te duur en andere probleem we hadden geen radio ontvangst op onze oude aperatuur we zijn terug gegaan naar ziggo goed koper en voor ons voldoende aan bod internet en telefonie en tv-radio we hadden een mail gekregen dat we sinds 9 november 2013 geen klant meer zijn. Helaas krijgen we steeds rekeningen binne ook voor dit jaar als ik bel dan krijg ik te horen dat we geen klant meer zijn en het zullen door geven maar het werkt blijkbaar niet hoe kom ik hier van AF ??

GROETEN kO

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door Klaas01 »

kobos schreef:Wij hadden kpn glasvezel het werd ons te duur en andere probleem we hadden geen radio ontvangst op onze oude aperatuur we zijn terug gegaan naar ziggo goed koper en voor ons voldoende aan bod internet en telefonie en tv-radio we hadden een mail gekregen dat we sinds 9 november 2013 geen klant meer zijn. Helaas krijgen we steeds rekeningen binne ook voor dit jaar als ik bel dan krijg ik te horen dat we geen klant meer zijn en het zullen door geven maar het werkt blijkbaar niet hoe kom ik hier van AF ??

GROETEN kO
Is de e-mail voorzien van een KPN logo ?
Zo ja, dan geld die e-mail ook als bewijsmiddel dat je geen klant meer bent van KPN. Print hem wel uit als bewijsstuk.

Als je aangeschreven brief hebt gekregen van KPN, en daar de vermelding instaat dat je niet langer klant bent van KPN. Dan geld dat ook als bewijsstuk dat je geen klant meer bent van KPN.

Als je alle papieren hebt gehad van KPN, dan is het alleen zaak dat u uw rekening blokkeert van automatische incasso. Zodra je zelf aan kunt tonen dat je diverse malen met KPN contact hebt gezocht, kan je alle rekening die je hebt ontvangen zoals nog binnen krijgt deponeren in de vuilnisbak. En verder gewoon niet meer reageren op verder post of e-mail van hen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door ciske »

hadden een mail gekregen dat we sinds 9 november 2013 geen klant meer zijn
Moet dat niet 9 november 2012 zijn?

H.Pol
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2013 12:12

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door H.Pol »

Klaas01 schreef:
Ja bij alle glasvezel providers, is er een wachttijd van zeker 1,5 maand om over te kunnen stappen naar een andere glasvezel provider. Dit is momenteel niet anders, omdat er nog geen overeenkomsten zijn om deze migratie mogelijk te maken.

En dit laatste wordt aan gewerkt, echter ze kunnen niet met zekerheid aangeven dat wanneer dit wel mogelijk zal zijn. De signalen die ik hierin heb opgevangen is, dat het ergens tegen het einde van maart 2013 misschien mogelijk zal zijn dat je van de ene glasvezel provider naar een andere kunt overstappen.
Dus wat Reggefiber mij via de mail vertelt klopt dus niet??
"Om over te stappen van Concepts naar KPN kunt u uw nieuwe service provider, in dit geval KPN, verzoeken een migratie order in te dienen.
Op die manier wordt Concepts 's ochtends van de lijn gehaald en KPN er 's middags opgezet."

Wat ik hier zo allemaal lees op het forum... Ik vrees dat de order annuleren (indien mogelijk.....) de beste optie is... Dan maar ADSL of Kabel....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN houdt glasvezellijn onterecht bezet

Ongelezen bericht door ciske »

Dus wat Reggefiber mij via de mail vertelt klopt dus niet??
"Om over te stappen van Concepts naar KPN kunt u uw nieuwe service provider, in dit geval KPN, verzoeken een migratie order in te dienen.
Op die manier wordt Concepts 's ochtends van de lijn gehaald en KPN er 's middags opgezet."
Dat klopt inderdaad niet , je moet echt dan een maandje of 2 wachten, ondertussen weet je niet wanneer je de oude provider kan opzeggen.

Annuleren kan ook per mail. Je geeft ze 7 dagen , moet je zien kan je zo weg.

Gesloten