LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC EPC3925 modem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door AppieHappi »

In verband met een upgrade naar 60mb internet van UPC heb ik helaas noodgedwongen mijn vorige modem en router moeten vervangen door de UPC Cisco EPC 3925. Ik heb een alles in 1 Horizon pakket en daar hoorde deze router ook bij blijkbaar. Maar goed ook want die Horizon router functie is ook niet alles , maar dat terzijde.

UPC biedt in dit pakket 60 mb internet en dat klopt ook , maar alleen als je bekabelt surft of met je laptop zowat in je router gaat zitten. Ik ben geen IT expert maar ik snap ook wel dat hoe verder je van je router komt het signaal zwakker wordt , maar dat ik 1 verdieping hoger maar 10mb overhoudt lijkt me wat weinig. Sterker nog , op zolder zie ik zo'n 10 tot 15 wifi routers uit de buurt , behalve de mijne. Let wel , ik woon op de hoek in een 4 onder 1 kap en het huis direct langs me staat leeg. De rest van de huizen staan minimaal 25 tot 30 meter ver weg zowel voor , links als achter me.

Ik heb UPC gebeld maar die vragen alleen maar of de router wel vrij of centraal hangt/staat en niet tussen kabels en verwarmingsbuizen. Vanwege die vraag heb toen ook nog maar even de ouwe trouwe linksys letterlijk erlangs gehangen en die zie ik op zolder wel met een zeer goed signaal , maar die kan maar 25 mb aan dus dat wordt 'm ook niet. Verder fröbelen ze wat met frequenties wat ook niet helpt en dat is het dan. Ze erkennen het probleem wel en er is sinds kort een mogelijkheid om de modem te bridgen en er zelf een andere router aan te hangen die wel werkt maar dat is het verleggen van het probleem. Bied het dan niet aan als een subliem wifi systeem maar als een "gratis" minimale wifi mogelijkheid , of , lever een degelijke router erbij. Want ik zou toch echt overal in huis 60mb draadloos internet moeten hebben als ik de commercials mag geloven. Maar het mag niks kosten en het werkt dus voor geen meter...

Wie heeft er nog meer problemen met deze low budget router van UPC ?

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door mje »

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3#p1740983

Daar hoef je toch geen nieuw topic voor te openen :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door Har06 »

mje schreef:https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3#p1740983

Daar hoef je toch geen nieuw topic voor te openen :D


Deze topic staat er nu eenmaal, de Horizon box kan niet vaak genoeg benoemd worden :oops:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

Speciaal voor Har06 dan maar even dat andere topic hier plakken :
Tsja , ik heb ook Horizon sinds Oktober en de eerste weken was het een drama. Na een hoop gebel en een paar software updates later draait het nu eigenlijk verbazingwekkend goed. Ik ben er wel achter gekomen dat het met je coax kabels en splitters veel kritischer komt dan met de "oude" UPC box. Het ding heeft toch echt wel een goed signaal nodig en de box zegt zelf dat het maar zo'n 30% is van wat het zou moeten zijn , als het ook maar iets minder is heb je al problemen.
Alleen de wifi router functie in de box werkt niet echt zoals het zou moeten , het signaal is een paar meter verder/hoger al gauw erg slecht en verbinding met internet komt vaak niet tot stand. Ook als het wifi signaal op de laptop 100% is en je een meter van de box af zit.......
de Horizon box kan niet vaak genoeg benoemd worden
Het belang van goede bekabeling ook niet. :wink:
Laatst gewijzigd door bprosman op 31 jan 2013 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door ciske »

Het belang van goede bekabeling ook niet
Al heb je dat, dan nog draait de Horizon bij de meeste mensen nog steeds niet goed.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ciske, heb je gelezen wat ik neergeplakt heb ? Dat is een post van iemand anders :
Na een hoop gebel en een paar software updates later draait het nu eigenlijk verbazingwekkend goed.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Ciske, heb je gelezen wat ik neergeplakt heb ? Dat is een post van iemand anders :
Na een hoop gebel en een paar software updates later draait het nu eigenlijk verbazingwekkend goed.

Daar heb ik overheen gekeken, tis niet anders :oops: :lol:

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door AppieHappi »

mje schreef:https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3#p1740983

Daar hoef je toch geen nieuw topic voor te openen :D

Jawel , want die Cisco is gewoon een draak van een wifi router !

Maar die Horizon draait toch echt als een tiet sinds December , onbegrijpelijk eigenlijk. In het begin dat ik hem had crashte ie wel 10-20 keer op een dag of zo , dat ging helemaal nergens over !!

Alleen de menu opbouw/structuur daarvan dat slaat nog steeds nergens op. T...e...r...g...e...n...t. traag en een het is me een partij omslachtig , belachelijk ! Zeker vergeleken bij dat ouwe kleine HD boxje dat we boven hebben , werkt nog steeds briljant !

Maar ik wil hier alleen zeuren over dat wifi ding , het lijkt wel of er een kooi van faraday in zit....

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

kooi van Faraday heeft er helemaal niets mee te maken: het is dus een waardeloze metafoor.

Hoezo kan je router maar 25 Mbps ( of MBps? ) aan? De modem werkt op 8 sporen, daar heeft je router niets mee te maken. Het enige dat je router wèl kan veroorzaken is een vertraging is de data-stream. Maar dat kun je ondervangen door een aantal instellingen te wijzigen. Bij Linksys hoor je eigenlijk de DMZ uit te schakelen, moet je wel een aantal zaken zelf even aanzetten...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door sadfly »

Een hoop oude routers zijn beperkt in snelheid wat ze op de WAN port kunnen leveren.
En dat is in dit geval 25Mbit.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Ik heb sinds een week internet van UPC (60mb), en heb de zelfde UPC EPC3925 modem van Cisco mee gekregen.
De ontvangst is inderdaad op de 1e verdieping en hoger gewoon bagger! Omdat ik bij mijn vorig provider (Telfort) ook onvoldoende ontvangst had heb ik toen een WiFi-extender van Netgear gekocht. Was een prima oplossing. De extender wilde echter niet samenwerken met de router, en na overleg met de klantenservice van Netgear blijkt dat dit probleem speelt voor veel meer extenders met deze router. Dit is zo sinds de laatse firmware-update door UPC, eind vorig jaar. Advies van Netgear: ga met UPC in overleg om de laatste update terug gedraaid te krijgen. Ik heb daarover gebeld met de klantenservice van UPC, en mijn vraag wordt als een onmogelijke opgaaf bestempeld. Als ik op het Forum an UPC kijk blijken er veel meer klachten over de ondersteuning van WiFi-extenders te zijn. Ik heb UPC bericht dat ik ontevreden ben met de gang van zaken, dat ik zomaar mijn (gecertificeerde) apparatuur wil afschrijven omdat UPC een bug in hun Firmware meestuurt :x
Het wordt weer tijd dat UPC in de publiciteit komt!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

Heeft Netgear ook gezegd wat dan het probleem is ?

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

bprosman schreef:Heeft Netgear ook gezegd wat dan het probleem is ?
Nee,
enkel dat de laatste firmware update door UPC de nodige klachten bij Netgear heeft veroorzaakt.

groet,
Rob

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

En dat probleem heeft alleen netgear ? Of alle extenders (Linksys, Cisco) ?

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

bprosman schreef:En dat probleem heeft alleen netgear ? Of alle extenders (Linksys, Cisco) ?
Op het Forum van UPC leest ik dat ook andere (merken) extenders niet meer werken.
Het bevreemdt toch wel dat UPC reclame maakt met "TV door je hele huis" als je dan een benedenmaats presterende router krijgt. Als je dat dan (op eigen kosten) probeert te verhelpen kan dat ook niet!

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

bprosman schreef:En dat probleem heeft alleen netgear ? Of alle extenders (Linksys, Cisco) ?

Kijk ook maar eens op http://forum.upclive.nl/thread.jspa?thr ... 0&tstart=0

groet,

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door Har06 »

rob.kuijer schreef:
bprosman schreef:En dat probleem heeft alleen netgear ? Of alle extenders (Linksys, Cisco) ?

Kijk ook maar eens op http://forum.upclive.nl/thread.jspa?thr ... 0&tstart=0

groet,
Het product Horizon blijkt in de praktijk bij veel afnemers een misbaksel te zijn, kunnen de gedupeerden terug naar de basic box ???

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Het product Horizon blijkt in de praktijk bij veel afnemers een misbaksel te zijn, kunnen de gedupeerden terug naar de basic box ???[/quote]


Ik weet het niet. Ik heb vrijdag in een mail naar UPC hen wel de wacht aangezegd. Ik heb de vorige box (die overigens ook nog een véél gebruikersvriendelijker is) nog niet geretourneerd. Maar mijn oude internetabonnement wel beëindigd (was geen UPC).

gr.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door ciske »

@rob

Op het upc forum kan je rechtstreeks met iemand van upc pb sturen, krijg je waarschijnlijk eerder antwoord.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

ciske schreef:@rob

Op het upc forum kan je rechtstreeks met iemand van upc pb sturen, krijg je waarschijnlijk eerder antwoord.
Heb je op het forum daar al gekeken?

" Deze discussie is gesloten - reacties zijn niet toegestaan. "

Maakt, lijkt mij, duidelijk hoe UPC er tegen over staat.
De discussie is gestart in 27-10-2012, en ontwikkelde zich in de richting dat repeaters niet ondersteund worden anders dan dat je eerst encryptie uitzet. En dat op een Cisco router! UPC lijkt me met 3 miljoen klanten invloedrijk genoeg om van Cisco een update te eisen die dit oplost. Ik zou allang van Cisco een concrete toezegging hebben geëist hiervoor, om daar ook mee naar de klant te gaan. Dan heeft het Forum ook nut gehad.

gr.

Gesloten