LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Ik lig weer eens in de clinch met UPC. Wat een triest bedrijf is het toch, ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.
Vorig jaar heb ik al maanden moeten knokken en vechten om ze te overtuigen dat de internetkabel niet goed was. Lang verhaal, maar uiteindelijk bleek dat er een breuk in de kabel zat en is deze vervangen. Ik dacht van alle ellende verlost te zijn, maar niets is minder waar.

Mijn internet is super, super traag! Eigenlijk bijna nihil. Ik hád een abo van 60Mb. Omdat het zo traag was heb ik het gewijzigd naar 120Mb, denkende dat dat zou helpen. Maar wat schetst mijn verbazing... er veranderde niets.
De laatse dagen heb ik meerdere malen per dag een speedtest gedaan (wifi, aan de kabel & direct aan de router). Van alle testen heb ik welgeteld 1x 20.49 Mbps gehad, wat de hoogste downloadsnelheid is geweest (op een ochtend) en 1x 20.09 op een avond om 22:20 uur. Van alle overige testen is de hoogste snelheid 0,47Mbps!! 0.47Mbps met een abo van 120! Dat kán toch niet??
Gezien de tijden ('s ochtends vroeg of 's avonds laat) waarop het nog enigszins wél werkt kán het bijna niet anders of alle Mb's worden door iemand weggevreten óf er is gewoon een capaciteitsprobleem met de huidige kabel.
Alle acties die ik zelf heb kunnen doen als check aan router/modem/laptop, die zijn gedaan en gecheckt. Daar ligt het gewoon niet aan. Aangezien ik 's avonds heel laat (of 's nachts) wél een snellere verbinding heb, moet het dus aan de capaciteit liggen (mijn logische gedachte).
De afgelopen dagen heb ik al dagelijks met UPC aan de lijn gehangen en gevraagd of zij zélf dan niet kunnen testen/nagaan hoe het met de capaciteit zit. Dat moeten ze toch kunnen meten?
Verder heb ik restitutie van mijn abo-geld gevraagd. Ik krijg nog géén 0,5% van het aantal Mb's waar ik voor betaal. Ze zouden me vandaag weer terugbellen... niet dus. Heb zelf maar weer gebeld. Morgen bellen ze terug.... ben benieuwd. Ik begrijp gewoon niet dat zo'n bedrijf hiermee weg kan komen.
Je moet werkelijk hemel en aarde bewegen om serieus genomen te worden en iets gedaan te krijgen (áls ze al iets doen).
Iemand nog tips? Mijn frustraties heb het kookpunt bereikt. Ik kán gewoon niet meer vriendelijk zijn tegen die aardige medewerkers bij UPC... :evil:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heb je het modem al eens 30 minuten van de stroom gehad. Mogelijk ligt daar het probleem. En als dat niet werkt, haal het modem dan eens 24 uur van de stroom. Dan krijg je mogelijk een nieuw ip adres en is je probleem misschien verholpen.
Helpt dit alles niet, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij UPC. Zij kunnen inderdaad een lijnmeting doen, als ze zin hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Zij kunnen inderdaad een lijnmeting doen, als ze zin hebben.
Je kunt zelf ook je signaalwaarden uitlezen in je modem, wat zeggen die ?
Heb je ook TV van ze ? Dat werkt wel goed (Digitaal, HD) ?

koffiemelk*

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door koffiemelk* »

Je kunt ook je Mac Address clonen !

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt ook je Mac Address clonen !
Zelfs als je geen Apple hebt

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Zij kunnen inderdaad een lijnmeting doen, als ze zin hebben.
Je kunt zelf ook je signaalwaarden uitlezen in je modem, wat zeggen die ?
Heb je ook TV van ze ? Dat werkt wel goed (Digitaal, HD) ?
Dat zegt opzich niet zoveel. Alleen UPC kan meten of de lijn inderdaad overbelast is (in feite het verdeelstation, de lijn zelf zal niet snel overbelast raken). Je signaalwaardes die je eigen netwerk aangeeft zegt iets over wat er binnen komt, niet waar de oorzaak ligt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat zegt opzich niet zoveel.
Je signaalwaardes die je eigen netwerk aangeeft zegt iets over wat er binnen komt, niet waar de oorzaak ligt.
Hier spreek je jezelf wel een beetje tegen, als de binnenkomende signaalwaarden ok zijn, je storingsvrij HD TV kunt kijken ga je toch in een andere hoek zoeken, misschien jouw overbelastingssuggestie alhoewel dat al jaren niet meer het geval is bij kabelproviders , en zeker niet de snelheidsverschillen van TS dan wanneer het binnenkomende signaal prut is, want dan het is toch zaak eens naar het stukje wijkverdeler -> AOP te (laten) kijken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Alleen UPC kan meten of de lijn inderdaad overbelast is


Klopt , maar dat kan er bij bprosman niet in, vooral niet als het over kabel gaat, dan moet alles wijken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Dat zegt opzich niet zoveel.
Je signaalwaardes die je eigen netwerk aangeeft zegt iets over wat er binnen komt, niet waar de oorzaak ligt.
Hier spreek je jezelf wel een beetje tegen, als de binnenkomende signaalwaarden ok zijn, je storingsvrij HD TV kunt kijken ga je toch in een andere hoek zoeken, misschien jouw overbelastingssuggestie alhoewel dat al jaren niet meer het geval is bij kabelproviders , en zeker niet de snelheidsverschillen van TS dan wanneer het binnenkomende signaal prut is, want dan het is toch zaak eens naar het stukje wijkverdeler -> AOP te (laten) kijken.
Kan allemaal best, maar UPC is gewoon te beroerd om een lijnmeting te doen. Kost namelijk geld. Die lijnmeting maakt wel direct een hoop duidelijk. En waarschijnlijk ook dat het probleem bij UPC zit. Moeten ze ook nog vergoeding betalen wegens niet geleverde diensten...Kost nog meer geld...Ergo geen zin in lijnmeting...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan allemaal best, maar UPC is gewoon te beroerd om een lijnmeting te doen. Kost namelijk geld.
Ben bang dat het de eerstelijn is die het niet begrijpt en dat je daar niet voorbij komt.
Een paar maanden terug had ik een verzopen kabel, (is hier nog ergens een topic van) , screenshot van mn signaalwaarden gestuurd en binnen 2 dagen stond er een monteur op de stoep, jammer genoeg tijdens een droge periode maar de 2e keer is de kabel vervangen (overigens Ziggo maar UPC en Ziggo is beiden DOCSIS).

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

TV werk goed, idd ook van UPC.
Dat van die verzopen kabel heb ik ook gehad, dat was dus het issue van vorig jaar.
Internet viel steeds uit, het viel op dat dat was als het vochtig was buiten, en nat. Aansluitingen in de kast waren verroest, die hebben ze vervangen toen, maar het lostte niets op, tenminste... als het regende had ik weer niks, dus moest het iets anders zijn. Idd... kapotte kabel die helemaal niet werkte als die nat werd en slecht werkte wanneer het droog was.
Nu dit dus weer. Heb alle tests gedaan die ik zelf maar kon doen denk ik? bekabeld, wifi en direct aan de router. Dit leverde ook maar 0,5Mbps op (gisteravond). Heb ze nog een boze mail gestuurd dat ze nog 4 uur de tijd hadden contact met me op te nemen... niet gebeurd. Daarna zelf maar weer gebeld... excuses, u hebt gelijk... en wat al niet meer. Het standaard riedeltje. Nogmaals vermeld dat ik mijn geld terug wil omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet heb. Klacht aan laten maken. Ik stond vorig jaar op de zwarte lijst heb ik gemerkt, want steeds als ik belde kreeg ik niet dat verdomde bandje, maar werd meteen doorgeschakeld. Dat ze dat nu maar weer doen. Het is een principekwestie geworden en ik ben een pittbul. Zal niet rusten voordat ik heb wat me toekomt en waar ik voor betaal. Het wordt toch hoog tijd dat dit bedrijf eens goed wordt aangepakt!? Maar wat kun je nou helemaal doen in je eentje?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar wat kun je nou helemaal doen in je eentje?
Beginnen met je signaalwaarden uit te lezen ? :wink:
Bij een verzopen kabel vervangen ze nooit de hele kabel naar je huis maar een stuk wat ze oplassen. Is die las wel goed ?
Neem anders via PB eens contact op met Renegade66, misschien heeft die nog tips.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door ciske »

MavdBo schreef:TV werk goed, idd ook van UPC.
Dat van die verzopen kabel heb ik ook gehad, dat was dus het issue van vorig jaar.
Internet viel steeds uit, het viel op dat dat was als het vochtig was buiten, en nat. Aansluitingen in de kast waren verroest, die hebben ze vervangen toen, maar het lostte niets op, tenminste... als het regende had ik weer niks, dus moest het iets anders zijn. Idd... kapotte kabel die helemaal niet werkte als die nat werd en slecht werkte wanneer het droog was.
Nu dit dus weer. Heb alle tests gedaan die ik zelf maar kon doen denk ik? bekabeld, wifi en direct aan de router. Dit leverde ook maar 0,5Mbps op (gisteravond). Heb ze nog een boze mail gestuurd dat ze nog 4 uur de tijd hadden contact met me op te nemen... niet gebeurd. Daarna zelf maar weer gebeld... excuses, u hebt gelijk... en wat al niet meer. Het standaard riedeltje. Nogmaals vermeld dat ik mijn geld terug wil omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet heb. Klacht aan laten maken. Ik stond vorig jaar op de zwarte lijst heb ik gemerkt, want steeds als ik belde kreeg ik niet dat verdomde bandje, maar werd meteen doorgeschakeld. Dat ze dat nu maar weer doen. Het is een principekwestie geworden en ik ben een pittbul. Zal niet rusten voordat ik heb wat me toekomt en waar ik voor betaal. Het wordt toch hoog tijd dat dit bedrijf eens goed wordt aangepakt!? Maar wat kun je nou helemaal doen in je eentje?

[email protected] <[email protected]> TS , met deze heb ik contact gehad, is Marcel van UPC , mail die effe.

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Nou, de hele straat heeft open gelegen van de kast naar mijn voordeur en ik heb ze de kabel uit zien rollen... dus er ligt écht wel een nieuwe kabel... :D
Bedankt voor het mailadres.
Laatst gewijzigd door MavdBo op 05 mar 2013 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door ciske »

MavdBo schreef:Nou, de hele straat heeft open gelegen van de kast naar mijn voordeur en ik heb ze de kabel uit zien rollen... dus er ligt écht wel een nieuwe kabel... :D

Precies , jij zal echt wel weten hoe of wat, mail die Marcel van UPC eens, moet je wel effe bij vermelden trosradar, dan belt die je wel.

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Kom ik na mijn werk thuis, ligt alles eruit... Eerste gedachte: goed zo, ze zijn met iets bezig.
20 min later krijg ik een sms: er is een storing in uw regio, wij hebben uw afspraak met de monteur geannuleerd.... WTF!!... Dus weer bellen... waarom ik vandaag niet ben terug gebeld en wat er aan de hand is.... Storing, alles ligt eruit zegt de helpdienst... ja, duh!! Dat had ik ook al gezien. Maar als het niets met mijn probleem te maken heeft, waarom is die monteur dan geannuleerd? Die moet dus terug in de agenda en snel graag! En waarom ben ik nog niet terug gebeld? 'Uw klacht staat nog open bij de snelheidsdienst mevrouw'.... Snelheidsdienst zeg ik? Wordt het niet eens tijd dat ze die naam gaan veranderen?? En.... ik wil mijn geld terug, nog steeds! zeg ik.
Half uur later wordt ik gebeld door 'een meneer' van UPC met de mededeling dat er een 'algehele netwerkwijziging met spoed is doorgevoerd' en dat er daarom verbetering zou moeten zijn. Of hij me donderdag nog een keer mag terugbellen. Ja, héél graag zelfs en ik zal testen... héél veel testen.
1e test zojuist: download 15.77Mbps, upload 9.58Mpbs. Dat is natuurlijk nog véél en véél te weinig met een 120Mb abo, maar vergeleken met wat ik had (en dat was nog trager dan een inbelverbinding) is het idd een verbetering. Voor het eerst sinds mijn abo bij UPC een YouTube filmpje kunnen kijken zonder te haperen en op een hogere kwaliteit van 240. Jihaa!!!
Nou ben ik benieuwd wat die aardige 'mijnheer' van UPC donderdag nog te melden heeft. Er is idd verbetering, maar ik krijg nog steeds niet waar ik voor betaal. Het begin is gemaakt in ieder geval, maar ik wil weten wat er gebeurd en aan de hand is. En dan heb ik 'm nog wel wat te melden:
Als ik nog eens bel en ik krijg een juffrouw van het callcenter aan de lijn die me voorstelt de antenne-kabel los te halen en er eens in te blazen, dan vraag ik me toch écht af wat voor idioten er daar aan de telefoon zitten.... Daar gaan mijn handen dus écht van jeuken...
Wordt vervolgd!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Er zit in ieder geval vooruitgang in, al is het nog niet wat je moet hebben. Mail die Marcel van upc eens, hoe meer er op de hoogte , hoe harder ze ( hopelijk) lopen :mrgreen:

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@MavdBo,

Vervelend dat je verbinding zo extreem langzaam is en dat het probleem ondanks dat je meerdere malen contact hebt opgenomen nog niet is verholpen.

Ik zoek graag voor je uit wat er mis gaat en wat ik voor je kan betekenen. Kun je een e-mail sturen met daarin je postcode en huisnummer naar [email protected] onder vermelding van "Reactie Tros Radar"? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Marcel

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Ben inmiddels gebeld door iemand van de UPC special-care afdeling. Keurig netjes moet ik zeggen. Zelfs met al mijn frustratie blijft men vriendelijk en behulpzaam, dat moet gezegd. We waren het in ieder geval over één punt eens: dat een snelheid van 0,3 (en 0,5 direct aan het modem) op zijn zachtst gezegd té belabberd is voor woorden. Een inbelverbinding van 20 jaar geleden was zelfs nog sneller.
Heb nu een tel. afspraak voor morgen en met deze mijnheer ook voor maandag. Intussen zo veel mogelijk testen en ik zal een logboek bijhouden met de speeds. Gelukkig komt de communicatie nu op gang en ziet men écht in dat er iets niet klopt.
Het eerste wat ik straks ga doen is alles een tijdje loskoppelen en opnieuw verbinden en opstarten, zodat er een 'clean' start is. Eens kijken of dat nog wat andere gegevens oplevert.
Verder ga ik testen op wifi, bekabeld en direct aan het modem en zal deze data noteren én screenprints maken als bewijs. Ik blijf testen met de UPC speedtest, omdat ik nu eenmaal hierop ben aangesloten.
Als de snelheid niet omhoog gaat is er dus nog iets wat niet goed loopt cq klopt in de verbinding.
Afspraak met de monteur zaterdag blijft staan. Advies van Special Care is om het modem ook uit te wisselen, alhoewel er van betreffende modem geen problemen bekend zijn, maar aangezien dit nog nooit is uitgewisseld, zou het er toch mee te maken kunnen hebben. Ook dat moet worden uitgesloten.

Bedankt voor het reageren Marcel. Misschien kun je in mijn dossier zien wat inmiddels is afgesproken en genoteerd. Om niet iedereen bij UPC helemaal gek te maken misschien even deze afspraken opvolgen en afwachten?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Je upload (~10Mb) lijkt aardig ok, alleen de down is inderdaad nog wel heel erg laag.

Gesloten