LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kolporteur van scarlet.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door manondoris »

glasvezel van scarlet aan de deur ! hallo mevr alle klanten van upc word scarlet glasvezel ,ik o ,hij ja of je nu wil of niet er komt een kabel van glasvezel naar uw kasje en tv !!! ik ,ik snap er niets van en ik houd me er niet mee bezig want dat doet mijn man allemaal,heeft hij dan iets aangevraagd bij jullie ? hij , mag ik even binnen komen om het uit te leggen ,ik,ja hoor kom maar even binnen ! in nog geen 5 min een formulier erbij enof ik mijn gegevens incl banknummer en handtekening wil zetten ! ja hoor daaaaag en tot ziens ,hij ja dan kan ik niks voor je doen !!! nee ook raar :? volgends mij klopt er geen hout van dus ik bellen naar de upc met de vraag of het klopt dat scarlet alles over neemt van upc ? aan de andere kant een proestende man van het lachen en zegt ja dit klinkt ons bekend in de oren .wat ze doen is strafbaar en mag niet helaas trappen er een hoop mensen in vooral oudere ! hij zou er iets mee doen. het gekke is dat er nergens iets te vinden is over de praktijken van scarlet op het internet . maar mensen pas op trap er niet in :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door sjohie »

manondoris schreef:glasvezel van scarlet aan de deur ! hallo mevr alle klanten van upc word scarlet glasvezel ,ik o ,hij ja of je nu wil of niet er komt een kabel van glasvezel naar uw kasje en tv !!! ik ,ik snap er niets van en ik houd me er niet mee bezig want dat doet mijn man allemaal,heeft hij dan iets aangevraagd bij jullie ? hij , mag ik even binnen komen om het uit te leggen ,ik,ja hoor kom maar even binnen ! in nog geen 5 min een formulier erbij enof ik mijn gegevens incl banknummer en handtekening wil zetten ! ja hoor daaaaag en tot ziens ,hij ja dan kan ik niks voor je doen !!! nee ook raar :? volgends mij klopt er geen hout van dus ik bellen naar de upc met de vraag of het klopt dat scarlet alles over neemt van upc ? aan de andere kant een proestende man van het lachen en zegt ja dit klinkt ons bekend in de oren .wat ze doen is strafbaar en mag niet helaas trappen er een hoop mensen in vooral oudere ! hij zou er iets mee doen. het gekke is dat er nergens iets te vinden is over de praktijken van scarlet op het internet . maar mensen pas op trap er niet in :evil:
Of je het wilt of niet? Zo werkt de aanleg van glasvezel gelukkig niet kan ik uit ervaring zeggen. Je krijgt voordat ze beginnen een brief, waarin je kan kiezen of je kosteloos een aansluiting tot in de woonkamer/meterkast hebben wilt, wat een éénmalige aanbieding is tijdens de uitrol van het netwerk. Daarna kan je er op een later moment voor kiezen om diensten (van bijvoorbeeld scarlet, vodafone of een andere provider) op die glasvezelaansluiting af te nemen, maar dat hoeft dus niet.

Mocht je later toch glasvezel willen, dan betaal je aansluitkosten, dus de meeste mensen (ook wij) kiezen ervoor om tijdens de aanleg de gratis aansluiting in huis te nemen, altijd handig voor de toekomst, en het maakt de koopwoning ook net ietsjes aantrekkelijker.

En je kan je afvragen of een colporteur die doordramt zo gek is, ik bedoel, als een hond tegen een lantaarnpaal aan plast, is het dan een vandaal, of simpelweg een hond die een hondending doet? :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door manondoris »

klopt wij hebben vorig jaar de aansluiting en het kastje gekregen ! kostenloos vanuit de gemeente ,nu moeten we kiezen uit een provider , maar daar zit het de een na de ander aan de deur met leuke praatjes en aanbiedingen ! hier heb ik tot op zekere hoogte geen probleem mee . maar vandaag scarlet zegt ,u heeft upc en dat word overgenomen door scarlet !! dus of je wil of niet de glasvezel word aangesloten binnen . facturen gaan over naar scarlet want upc bestaat hier straks niet meer ,het kost u niks en alles blijft zoals het is . totdat ze klaar zijn met hun relaas en je een aanvraag formulier willen laten tekenen, oftewel contract waardoor je over bent naar scarlet ! gemeen omdat mensen gewoon voor de gek gehouden worden ,gelukkig trap ik er niet in maar hoeveel oudere wel???

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door sjohie »

manondoris schreef:klopt wij hebben vorig jaar de aansluiting en het kastje gekregen ! kostenloos vanuit de gemeente ,nu moeten we kiezen uit een provider , maar daar zit het de een na de ander aan de deur met leuke praatjes en aanbiedingen ! hier heb ik tot op zekere hoogte geen probleem mee . maar vandaag scarlet zegt ,u heeft upc en dat word overgenomen door scarlet !! dus of je wil of niet de glasvezel word aangesloten binnen . facturen gaan over naar scarlet want upc bestaat hier straks niet meer ,het kost u niks en alles blijft zoals het is . totdat ze klaar zijn met hun relaas en je een aanvraag formulier willen laten tekenen, oftewel contract waardoor je over bent naar scarlet ! gemeen omdat mensen gewoon voor de gek gehouden worden ,gelukkig trap ik er niet in maar hoeveel oudere wel???
Gewoon zelf, en uw ouders etc, 1 simpel ding voorhouden, en dat is als eerste aan de deur zeggen "er wordt nergens een handtekening voor gezet, niet voor folders, niet voor een offerte, nergens voor".

Werkt voor mij altijd prima, en zo kan je ook niet in hun soms zeer subtiele valkuilen vallen. :wink:

Daarnaast heb ik wel wat ICT kennis, en zou ik het echt wel weten als scarlet UPC over zou nemen.

Scarlet Medewerker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 feb 2010 13:31

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door Scarlet Medewerker »

Scarlet hecht grote waarde aan goed opgeleide en nette huis-aan-huisverkopers. Daarom maken wij gebruik van externe bureaus wiens vak dit is. Dat betekent uiteraard ook dat wij van hen verwachten dat zij op een nette wijze verkopen.

Om vervelende situaties in de toekomst te voorkomen en de juiste mensen hier op aan te spreken is het dus van belang dat Scarlet weet op welke datum dit gebeurd is, ongeveer op welk tijdstip en dat wij uw adresgegevens kennen. Uit privacyoverwegingen raden wij u af dat openbaar op dit forum te doen maar een mail te sturen naar [email protected]. Vermeld u a.u.b. ook dat het een klacht op het forum van Radar betreft over een huis-aan-huisverkoper zodat uw gegevens bij de juiste persoon terecht komen.

Wanneer u het bezoek van de huis-aan-huisverkoper als vervelend heeft ervaren en indien er inderdaad onjuiste informatie is gegeven, bieden wij onze excuses aan en zullen het juiste bureau en de juiste persoon hier op aanspreken nadat wij de gevraagde gegevens hebben ontvangen.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door Frank445 »

Heb 4 stickers op de deur en die verdienen zich na 1 week al terug. Nooit meer geleur aan de deur.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door devious »

je hebt al kinderpostzegels?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door Barman »

Frank445 schreef:Heb 4 stickers op de deur en die verdienen zich na 1 week al terug. Nooit meer geleur aan de deur.
Heb ik ook niet met 1 sticker.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door ciske »

devious schreef:je hebt al kinderpostzegels?
:lol: :lol:

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Frank445 schreef:Heb 4 stickers op de deur en die verdienen zich na 1 week al terug. Nooit meer geleur aan de deur.
Dat lijkt me onmogelijk, want nu wordt je helemaal niet meer benaderd voor al die mooie aanbiedingen toch :?

marloesh
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2013 18:36

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door marloesh »

Net zo'n jongen aan de deur gehad. Mijn vriend gaf aan geen interesse te geven. Ja maar u krijgt veel sneller internet, het is de toekomst blabla voor hetzelfde geld. Dus wat is uw voorletter?
Het lijkt mij niet normaal om iemand voor iets in te willen schrijven, wanneer hij zegt geen interesse te hebben? Mijn vriend dacht dat het om een folder zou gaan of iets dergelijks, dus ik ben er maar even tussen gesprongen. De verkoper blijkt niet te snappen dat 54 euro meer is dan 35 en hij snapt ook niet dat nee, nee betekent. Uiteindelijk werd het duidelijk en droop hij af. Belachelijk.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door devious »

hmm, en als ze hier aan mijn deur staan gooi ik em gewoon midden in een zin dicht. Maar eerst de poort dicht en de hond naar buiten. Da's vaak genoeg.

Papillon3338
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2014 17:16

Re: kolporteur van scarlet.

Ongelezen bericht door Papillon3338 »

Scarlet Medewerker schreef:Scarlet hecht grote waarde aan goed opgeleide en nette huis-aan-huisverkopers. Daarom maken wij gebruik van externe bureaus wiens vak dit is. Dat betekent uiteraard ook dat wij van hen verwachten dat zij op een nette wijze verkopen.

Om vervelende situaties in de toekomst te voorkomen en de juiste mensen hier op aan te spreken is het dus van belang dat Scarlet weet op welke datum dit gebeurd is, ongeveer op welk tijdstip en dat wij uw adresgegevens kennen. Uit privacyoverwegingen raden wij u af dat openbaar op dit forum te doen maar een mail te sturen naar [email protected]. Vermeld u a.u.b. ook dat het een klacht op het forum van Radar betreft over een huis-aan-huisverkoper zodat uw gegevens bij de juiste persoon terecht komen.

Wanneer u het bezoek van de huis-aan-huisverkoper als vervelend heeft ervaren en indien er inderdaad onjuiste informatie is gegeven, bieden wij onze excuses aan en zullen het juiste bureau en de juiste persoon hier op aanspreken nadat wij de gevraagde gegevens hebben ontvangen.
Scarlet nu Stipte, hecht grote waarde aan kolporteur????? Daar merk ik niets van. Eind februari had ik een kolporteur aan de deur ,Hij heeft twee fouten gemaakt o.a heb ik de formulieren die ik in bezit moet hebben niet gekregen!! Hij beloofd dat die via de mail zouden komen!! Nooit gekomen. Wij hadden interaktieve tv,ik heb hem nadrukkelijk gevraagd hoe gaat dat in zijn werk als ik alleen internet en telefonie bij Scrarlet (nu stipte) heb, o mevrouw zei hij: gewoon het snoertje van de tv in het modem van scarlet stoppen en u hebt tv!!!. Binnen 14 dagen na zijn komst gebeld met scarlet ,stipte daarover en zij zeiden dat dit inderdaad niet mogelijk was,aangegeven dat ik geen abonnement wenste te hebben,omdat ik geen formulieren heb ontvangen en de kolporteur foutieve informatie heeft gegeven. Ik heb verschillende brieven geschreven, telefonisch kontakt gehad, ja mevrouw uw zaak is in onderzoek, allemaal heel vervelend maar we zoeken het uit.Ik ben nu drie maanden bezig met dit bedrijf. Zie ook drama afzegging scarlet ,stipte.

Gesloten