LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding op website Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

Ik ben klant bij Ziggo met een lopend contract voor een Alles in 1 plus pakket. Dit contract is maandelijks opzegbaar. Wij kijken alleen nog steeds analoog en ik zil graag een HD recorder hebben om "zoals op de reclame" tv te kunnen kijken.

Ik wilde een bestelling doen bij Ziggo voor het Alles in 1 basispakket met HD recorder voor 49 euro. Ik vind het prima als ik dan een jaar contract aan ga. Helaas lukte mij dit online niet, omdat ik 2 klantnummers heb en ik kan niet inloggen. (iets wat ze schijnbaar ook niet voor me kunnen oplossen...) Toen ging ik het telefonisch proberen. Ik moest 4x bellen, want ik werd niet goed geïnformeerd en moest steeds bij een andere afdeling zijn en doorverbinden kunnen ze helaas niet. :shock:

Uiteindelijk bij de juiste afdeling gekomen, maar toen bleek de actie voor mij niet te gelden, omdat ik bestaande klant ben. Ik ben met de dame de website door gelopen, waarbij je klikt op: 'Al klant bij Ziggo?' en vervolgens uit komt bij onderstaande gegevens:

Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.

Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen. De dame zag dit ook en zei dat dit niet klopt. Een HD recorder voor mij kost 119 euro. Die prijs kan ik alleen nergens vinden.
Ik zei dat ik dit misleidend vind en dat was ze met me eens. Ze bood me aan dat ik de recorder mag hebben voor 49 euro als ik een contract van 24 maanden neem. Ik wil dit niet, er staat dat de prijzen voor bestaande klanten ook 49 euro is en hier wil ik gebruik van kunnen maken in combinatie met een abonnement van 12 maanden.

De website geeft verkeerde informatie of is misleidend. Wat kan ik hiermee?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

LeontienSuzanne schreef:Ik ben klant bij Ziggo met een lopend contract voor een Alles in 1 plus pakket. Dit contract is maandelijks opzegbaar. Wij kijken alleen nog steeds analoog en ik zil graag een HD recorder hebben om "zoals op de reclame" tv te kunnen kijken.

Ik wilde een bestelling doen bij Ziggo voor het Alles in 1 basispakket met HD recorder voor 49 euro. Ik vind het prima als ik dan een jaar contract aan ga. Helaas lukte mij dit online niet, omdat ik 2 klantnummers heb en ik kan niet inloggen. (iets wat ze schijnbaar ook niet voor me kunnen oplossen...) Toen ging ik het telefonisch proberen. Ik moest 4x bellen, want ik werd niet goed geïnformeerd en moest steeds bij een andere afdeling zijn en doorverbinden kunnen ze helaas niet. :shock:

Uiteindelijk bij de juiste afdeling gekomen, maar toen bleek de actie voor mij niet te gelden, omdat ik bestaande klant ben. Ik ben met de dame de website door gelopen, waarbij je klikt op: 'Al klant bij Ziggo?' en vervolgens uit komt bij onderstaande gegevens:

Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.

Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen. De dame zag dit ook en zei dat dit niet klopt. Een HD recorder voor mij kost 119 euro. Die prijs kan ik alleen nergens vinden.
Ik zei dat ik dit misleidend vind en dat was ze met me eens. Ze bood me aan dat ik de recorder mag hebben voor 49 euro als ik een contract van 24 maanden neem. Ik wil dit niet, er staat dat de prijzen voor bestaande klanten ook 49 euro is en hier wil ik gebruik van kunnen maken in combinatie met een abonnement van 12 maanden.

De website geeft verkeerde informatie of is misleidend. Wat kan ik hiermee?
Overstappen naar een andere provider?

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

Daar heb ik aan gedacht, maar we hebben 3 televisies en ik vind het een gedoe om die allemaal met een speciaal digitenne kastje aan te sluiten. Dat hoeft bij Ziggo niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens staat bij die prijzen waar ook die 49 euro staat, duidelijk vermeld dat dit niet geldt voor mensen die al klant zijn, of dit de afgelopen 6 maanden zijn geweest. :wink:

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

Het gaat erom dat het zo vermeld staat op de website!
Elke nieuwe klant krijgt dit en voor bestaande klanten hebben ze deze aanbieding ook, zo staat het er.
Ik neem dan weer een contract voor een jaar, dus inderdaad; ik zie het probleem niet! Ik ben en blijf een trouwe klant.

Omslachtig zou ik ook het abonnement kunnen opzeggen en een nieuw abonnement nemen op naam van mijn partner die bij mij inwoont. Dan kan het allemaal wel volgens de dame. Maar mijn punt blijft dus dat ze op de website zeggen dat deze actie ook voor bestaande klanten is.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

@sjohie

Als je naar Alles in 1 basis gaat en klikt op meer info. Dan zie je rechts in beeld "Al Ziggo klant?"
Klik daarop dan kom je bij dit scherm:

Ik ben al Ziggo klant
Gelden de acties ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan krijgt u bij bestelling van Alles-in-1 dezelfde korting als een nieuwe klant.
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
Wijzigen zonder zorgen
Ziggo herkent bij de verwerking van de order uw huidige abonnement. Tegelijk met het ingaan van uw nieuwe abonnement wordt uw oude abonnement automatisch aangepast dan wel beëindigd, dus u heeft nooit dubbele kosten.
Bestaande instellingen en gegevens voor producten die u behoudt in het nieuwe abonnement, zoals e-mailadressen en telefoonnummers gaan naadloos over. U hoeft dus niks aan te passen en raakt ook niks kwijt wat u niet heeft opgezegd.


Als je verder klikt dan kom je bij de prijzen van 49,- euro voor een HD recorder.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

LeontienSuzanne schreef:Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen.
Ik vind dit niet misleidend, maar wel rechtsgeldig. Ik zou een screenshot maken en schriftelijk aangegeven dat u dit aanbod aanvaard.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

Ja, zo kan ik ook alles selectief lezen.

https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... -ontvanger

Dan kom ik op €199,-

Klik je op icm een abo dan staat er toch duidelijk: Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

199 euri bij een losse bestelling. Bij een alles in 1 abo 49

Printscreen en klacht indienen! Je hebt gelijk, Ziggo-***** niet.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

vogels schreef:Wat begrijp je niet aan het woord NIEUWE?
Is de site te moeilijk voor je? Grappig, 1 klik verder van de link staat:
Tijdelijk hoge korting op een Interactieve HD recorder

Als u nú Alles-in-1 bestelt, krijgt u tijdelijk korting op de Interactieve HD recorder. Daarmee betaalt u geen € 199, maar € 49 voor een Interactieve HD recorder! Een smartcard is inbegrepen bij de Interactieve HD recorder.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

Er staat inderdaad ergens dat de aanbieding geldt voor nieuwe klanten. En er staat ook dat voor niet klanten de HD recorder 199 euro is. Maar klik op 'Al Ziggo klant?' onder het kopje meer informatie bij Alles in 1 basispakket en er staat:

Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.

Je kunt dan op 'interactieve ontvangers' klikken wat suggereert dat je bij de recent verlaagde prijzen komt, want hoe zou je die anders moeten weten?!? En dan kom je uit bij de prijs 49,- euro.
De dame aan de telefoon zei ook dat dat verwarrend is. Ik vind dat misleidend, want naar het schijnt zou die prijs dus niet kloppen. Dat is raar. De prijs van 199 euro klopt trouwens dus ook niet.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

vogels schreef:Ik lees dit nl:

Ik ben al Ziggo klant

Gelden de acties ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan krijgt u bij bestelling van Alles-in-1 dezelfde korting als een nieuwe klant.

Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.

@vogels: Ik lees dat eerste stukje natuurlijk ook, maar wat denkt u dan als u het 2e stukje leest over ik heb nu al Alles-in-1 van Ziggo. Daar zeggen ze dat ze onlangs de prijzen sterk verlaagd hebben. Als je vervolgens op de link klikt kom je bij 49,- euro uit.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Ik ben van mening dat je het gelijk aan jouw zijde hebt, LeontienSuzanne. Maar goed, een klacht indienen moet je sowieso doen, en dan maar hopen dat het binnen een redelijke termijn wordt afgehandeld. Dat kan weleens lang gaan duren. Succes!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo ziet de ene na de andere klant overstappen op glasvezel :mrgreen:
Die we dan vervolgens hier weer terugzien met klachten over planning, helpdesk en klanten die niet begrijpen dat ze daar nieuwe (LAN) kabels moeten gaan trekken :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik klik op de aanbieding van alles-in-1 op de frontpage, kom ik op een pagina met aanbiedingen, oa een interactieve decoder voor 0 euro, een interactieve recorder voor 49 euro, of een galaxy tab. Bovenaan staat duidelijk een "*", in het midden "**" en bij kies uw aanbieding "***", waarbij onderaan bij die *** staat

"Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen. Uw Alles-in-1 abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo-account."

Wat is daar dan precies misleidend aan? Je bent geen nieuwe klant, want je hebt al alles-in-1-plus, en dus is die korting niet voor jou. Daarvoor kan je via "mijn ziggo" (of het callcenter) vragen naar een andere aanbieding, met andere prijzen.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

@sjohie doe het dan eens op de manier die ik al een paar keer heb omschreven. Ga naar alles in 1 Basis. Klik op meer informatie en dan zie je rechts in beeld ''al klant bij ziggo?' Daar kun je verder en dan kom je bij de prijs van 49 euro uit.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

De prijzen zijn onlangs sterk gedaald voor bestaande klanten die weer een contract willen aangaan. Sorry hoor dan vind ik het niet duidelijk als je weer niet bij die sterk gedaalde prijzen uitkomt....!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

LeontienSuzanne schreef:@sjohie doe het dan eens op de manier die ik al een paar keer heb omschreven. Ga naar alles in 1 Basis. Klik op meer informatie en dan zie je rechts in beeld ''al klant bij ziggo?' Daar kun je verder en dan kom je bij de prijs van 49 euro uit.
En dat is weer de beginpagina van het bestelproces, met de *** aantekening dat dit enkel voor nieuwe alles-in-1-klanten is. :wink:

Dat jij het niet duidelijk vindt is vervelend, maar subjectief. Voor mij als bestaande alles-in-1 klant is het wél duidelijk namelijk.

LeontienSuzanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2013 14:54

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door LeontienSuzanne »

De ziggo dame aan de telefoon vond het ook misleidend. Dus ligt niet alleen aan mij. En die 49 euro kan dus wel voor bestaande klanten alleen dan moet ik ineens een contract voor 24 maanden aangaan. Lekkere klantenbinding.... Ik blijf toch klant! Ik vind het echt raar en nog steeds blijf ik erbij dat ik het heel onduidelijk en niet juist op de site vind staan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Misleiding op website Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

ZiggoChat schreef: devious: op de site staan verschillende bedragen en daar word ik een beetje tuureluurs van
Joyce: die is dan in combinatie met het alles in1 pakket 49 euro.
devious: en dat is 100% zeker?
devious: want je collega aan de telefoon zegt 199
devious: en de site zegt èn 199 èn 49
devious: dus ik hoop dat je de verwarring begrijpt
Joyce: Ik snap de verwarring, maar als u op de site aangeeft dat u gebruik maakt van tv en telefonie gaat hij verder met de bestelling en wordt hij 49 euro.

Gesloten