LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Blijkbaar heeft Ziggo alleen maar tevreden klanten die nooit een klacht hebben. In het verleden stond op de site een klachtenformulier die gemaild kon worden. Blijkbaar werd hier onvoldoende gebruik van gemaakt, aangezien dit formulier van de site is gehaald.
Ziggo heeft blijkbaar alleen nog maar klanten die alleen maar technische vragen hebben of administratieve vragen.

Ik ben bij Ziggo al meer dan een halfjaar aan het proberen om mijn telefoonnummer aangemeld te krijgen bij de telefoongids en de online telefoongids. Ziggo slaagt er maar steeds niet in om dit te realiseren.
Vandaag weer geprobeerd waarbij ik te woord werd gestaan door een medewerker die blijkbaar alleen maar vragen en antwoorden van het scherm kan lezen. Na veel geharrewar was mijn verhaal duidelijk. Deze persoon verteld doodleuk dat het nu geregeld was en dat het nog 6 tot 8 weken gaat duren. Hier was ik het niet mee eens waarop 2 maal overleg werd gevoerd om dit probleem opgelost te krijgen. Maar een andere oplossing dan 6 tot 8 weken wachten was er niet.
Aan mijn verzoek om doorverbonden te worden met de baas kon niet worden voldaan omdat deze ergens anders was.

Geen wonder dat Ziggo in de reclames zoveel cadeautjes moet weggeven. Ze kunnen beter veel geld uitgeven aan het binnenhalen van nieuwe klanten dan bestaande klanten te behouden. Op deze manier wordt Ziggo een dure provider. Aan de voorkant komen klanten binnen met dure cadeaus en via de achterdeur lopen klanten weg die ontevreden zijn en in het verleden werden binnengehaald met dure cadeaus.

Gelukkig heb ik glasvezel en een ruime keuze aan andere aanbieders.

Zijn er nog meer mensen die negatieve ervaringen hebben met de klachtenafhandeling van Ziggo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Jekker schreef:Blijkbaar heeft Ziggo alleen maar tevreden klanten die nooit een klacht hebben. In het verleden stond op de site een klachtenformulier die gemaild kon worden. Blijkbaar werd hier onvoldoende gebruik van gemaakt, aangezien dit formulier van de site is gehaald.
Ziggo heeft blijkbaar alleen nog maar klanten die alleen maar technische vragen hebben of administratieve vragen.

Ik ben bij Ziggo al meer dan een halfjaar aan het proberen om mijn telefoonnummer aangemeld te krijgen bij de telefoongids en de online telefoongids. Ziggo slaagt er maar steeds niet in om dit te realiseren.
Vandaag weer geprobeerd waarbij ik te woord werd gestaan door een medewerker die blijkbaar alleen maar vragen en antwoorden van het scherm kan lezen. Na veel geharrewar was mijn verhaal duidelijk. Deze persoon verteld doodleuk dat het nu geregeld was en dat het nog 6 tot 8 weken gaat duren. Hier was ik het niet mee eens waarop 2 maal overleg werd gevoerd om dit probleem opgelost te krijgen. Maar een andere oplossing dan 6 tot 8 weken wachten was er niet.
Aan mijn verzoek om doorverbonden te worden met de baas kon niet worden voldaan omdat deze ergens anders was.

Geen wonder dat Ziggo in de reclames zoveel cadeautjes moet weggeven. Ze kunnen beter veel geld uitgeven aan het binnenhalen van nieuwe klanten dan bestaande klanten te behouden. Op deze manier wordt Ziggo een dure provider. Aan de voorkant komen klanten binnen met dure cadeaus en via de achterdeur lopen klanten weg die ontevreden zijn en in het verleden werden binnengehaald met dure cadeaus.

Gelukkig heb ik glasvezel en een ruime keuze aan andere aanbieders.

Zijn er nog meer mensen die negatieve ervaringen hebben met de klachtenafhandeling van Ziggo.
Bedoel je deze? https://www.ziggo.nl/#klantenservice/contactformulier ?

En wat gebeurd er als je je nummer hier https://www.mijnnummervermelding.nl/ aanmeld?

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door the_hurricane »

ik denk het wel, gewoon even googelen op klachtenformulier ziggo en dan vind je hem

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Dat is inderdaad het formulier. Als je op de site van Ziggo het formulier wilt zoeken is het niet meer te vinden. Mijn route is als volgt:
1) www.ziggo.nl
2) Klantenservice
3) Contact (daarna alleen maar technische problemen en links)

Ik ben benieuwd of deze formulier nog behandeld wordt, ik ga het wel proberen.

De 2e link is wel handig maar is alleen mogelijk voor het wijzigen van een vermelding. Dan moet er wel eerst een vermelding zijn en dat krijgt Ziggo juist niet voor elkaar.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Jekker schreef:Dat is inderdaad het formulier. Als je op de site van Ziggo het formulier wilt zoeken is het niet meer te vinden. Mijn route is als volgt:
1) http://www.ziggo.nl
2) Klantenservice
3) Contact (daarna alleen maar technische problemen en links)

Ik ben benieuwd of deze formulier nog behandeld wordt, ik ga het wel proberen.

De 2e link is wel handig maar is alleen mogelijk voor het wijzigen van een vermelding. Dan moet er wel eerst een vermelding zijn en dat krijgt Ziggo juist niet voor elkaar.
Dat is een platform-probleem. En nu wordt het lastig voor je :lol: Je moet eigenlijk even bellen naar de Klantenservice en daar duidelijk maken dat ze een ticket moeten maken om de technische dienst handmatig het nummer aan de nederlandse telefoonnummerdatabase moet toevoegen. Ze gaan dan een mailtje sturen naar iemand bij de KPN ( die afdeling is officieel geen KPN meer ) en die zet het nummer er dan in. KPN gebruikt sinds een hele tijd een andere format en dat kan bij een aantal providers voor problemen zorgen. Lastig voor je dus. Maar ook lastig voor degeen die jij belt. Want die mensen hebben meestal geen idee.

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Het probleem is dat al diverse malen heb gemaild naar Ziggo en dat het probleem zou worden opgelost. Niet dus.
Vandaag wederom gebeld met de klantenservice (waarom er service in de naam staat is mij een raadsel) en het enige wat de medewerkster kon doen was mijn nummer opnieuw aanmelden en dat het wederom 6 tot 8 weken zou duren. Verder was het gesprek zinloos omdat de medewerkster niet meer kon (of mocht) doen. Kwestie van vragen en antwoorden doorlopen die op het scherm staan.

In het verleden al diverse keren contact gehad met medewerkers van de klantenservice (naar aanleiding van mijn klachten). De medewerkers zijn wel vriendelijk maar ik heb liever een oplossing.
Vandaag maar weer een klacht gestuurd en mijn abonnement opgezegd (in mijn regio zijn aanbieders genoeg met glasvezel). Ik ben benieuwd of ze nu wel handelend kunnen optreden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Jekker schreef:...
Vandaag maar weer een klacht gestuurd en mijn abonnement opgezegd (in mijn regio zijn aanbieders genoeg met glasvezel). Ik ben benieuwd of ze nu wel handelend kunnen optreden.
Als je opzegt doen ze absoluut niets meer aan je klacht. Want die kosten kunnen ze dan niet terugverdienen. Klinkt bijzonder lullig, maar zo is het helaas. Veel plezier met je glasvezel, neem nu maar vast een abo, bij Ziggo heb je een kalendermaand opzegtermijn, dat heeft de glasvezelboer wel nodig om te gaan leveren.

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Vandaag telefonisch reactie gehad van Ziggo. Volgens Ziggo waren ze vergeten een taak aan te maken (3 keer vergeten?). Dit hebben ze alsnog gedaan Nu zou het met 1 tot 2 weken geregeld moeten zijn.
Ik ben benieuwd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Je had toch opgezegd ?

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Ik heb opgezegd per 1-1-2014. Daardoor zijn ze nog verplicht om het contract na te komen. Tevens geeft dat mij de ruimte om de andere aanbieders te vergelijken.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Jekker schreef:.. Nu zou het met 1 tot 2 weken geregeld moeten zijn.
Ik ben benieuwd.
Kan niet. De Databank zelf ververst eens per 6 weken. En dan....
Overigens vind ik het een vreemde reden om op te zeggen, alsof je niks beter wist en niet wilde zeggen dat je ze te duur vond oid.

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Jekker »

Uiteraard is dat niet de enige reden van opzeggen. Er zijn meer klachten maar daarmee ben ik nog in overleg met Ziggo.

Vandaag onderstaande reactie ontvangen
"De vermelding in de telefoongids is intussen voor de zoveelste maal doorgestuurd naar de Telefoongids voor de bedrukte versie van de telefoongids. De vermelding in de online gids geschiedt wel binnen 8 weken. Echter is het niet mogelijk een hogere vergoeding aan te bieden dan €20 als coulance."

Ziggo maakt een fout en de consument mag hemel en aarde bewegen om Ziggo haar fout te laten herstellen. Ziggo probeert zich te verschuilen achter de Telefoongids terwijl ze zelf aansprakelijk en verantwoordelijk zijn.

Als over 2 weken de aanmelding bij de online telefoondienst niet is geregeld ga ik naar de geschillencommissie.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Jekker schreef:...Als over 2 weken de aanmelding bij de online telefoondienst niet is geregeld ga ik naar de geschillencommissie.
Jaja, en wat moet de Geschillencommissie doen aan dit probleem dan? Overigens betaal je niet voor een vermelding in een gids en ja, dat heeft verrassende effecten als het niet lukt. Het is geen legitieme reden om over te gaan op ontbinding.

Maar goed, ik vind 20 euri coulance nog wel netjes. Ik begrijp ook niet zo goed wat je probleem nou is. Of wat je er mee wil bewerkstelligen. Want je werkt duidelijk met een plan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
Jekker schreef:...Als over 2 weken de aanmelding bij de online telefoondienst niet is geregeld ga ik naar de geschillencommissie.
Jaja, en wat moet de Geschillencommissie doen aan dit probleem dan? Overigens betaal je niet voor een vermelding in een gids en ja, dat heeft verrassende effecten als het niet lukt. Het is geen legitieme reden om over te gaan op ontbinding.

Maar goed, ik vind 20 euri coulance nog wel netjes. Ik begrijp ook niet zo goed wat je probleem nou is. Of wat je er mee wil bewerkstelligen. Want je werkt duidelijk met een plan.
En wat zou dat :PLAN: dan inhouden ????????

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Jekker schreef:Ik heb opgezegd per 1-1-2014. Daardoor zijn ze nog verplicht om het contract na te komen. Tevens geeft dat mij de ruimte om de andere aanbieders te vergelijken.

Precies, en tot die tijd horen ze te zorgen dat alles draait zoals het moet.

Ziggo maakt er wel een zootje van zoveel topics.

Gesloten