LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Joop1313
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2013 09:21

Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door Joop1313 »

Gisteren geen Internet via Ziggo dus dit bedrijf gebeld na 30 minuten aan de telefoon bleek dat we geen aansluiting hebben terwijl we er wel voor betalen (alles loopt via KPN). Wij betalen dus nu reeds 17 maanden aan Ziggo terwijl we geen aansluiting hebben. Vandaag nog eens 45 minuten aan de telefoon gezeten. Opzegtermijn 1 maand voor een dienst die ik al 17 maanden niet ontvang maar wel voor betaal. Kijk even goed je rekening na of Ziggo misschien iets afschrijft voor hetgeen ze niet leveren. En als je een alarminstallatie hebt kan dit bedrijf geen analoge lijn aanbieden die je er wel voor nodig hebt. Dit dienen ze wel te vermelden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door sjohie »

Joop1313 schreef:Gisteren geen Internet via Ziggo dus dit bedrijf gebeld na 30 minuten aan de telefoon bleek dat we geen aansluiting hebben terwijl we er wel voor betalen (alles loopt via KPN). Wij betalen dus nu reeds 17 maanden aan Ziggo terwijl we geen aansluiting hebben. Vandaag nog eens 45 minuten aan de telefoon gezeten. Opzegtermijn 1 maand voor een dienst die ik al 17 maanden niet ontvang maar wel voor betaal. Kijk even goed je rekening na of Ziggo misschien iets afschrijft voor hetgeen ze niet leveren. En als je een alarminstallatie hebt kan dit bedrijf geen analoge lijn aanbieden die je er wel voor nodig hebt. Dit dienen ze wel te vermelden.
KPN en Ziggo zijn 2 bedrijven die compleet anders werken, Ziggo via de (coax) TV kabel, en KPN via de telefoonlijn en recent via glasvezel. Die komen apart een woning binnen, en zijn technisch compleet verschillend. Hoe krijg jij het voor elkaar om voor een dienst (welke?) van Ziggo te betalen aan KPN als ik vragen mag?

Ziggo internet gaat via hun eigen modem op de tv-kabel, daar zit niks van KPN tussen. Het enige wat zou kunnen is mobiel internet van Ziggo, wat op het mobiele KPN netwerk draait, maar dat is heel wat anders.

En bij de veel gestelde vragen op de site van Ziggo staat duidelijk vermeld dat hun niet kunnen garanderen dat hun telefoonlijn het met met álle alarmcentrales doet, en je dit het beste even kan checken bij de fabrikant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door bprosman »

En als je een alarminstallatie hebt kan dit bedrijf geen analoge lijn aanbieden die je er wel voor nodig hebt. Dit dienen ze wel te vermelden.
Dat kan wel via het modem, nadeel van een VoIP lijn voor alarmsystemen is dat bij stroomuitval je modem en dus ook de telefoonlijn niet werkt.

Joop1313
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2013 09:21

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door Joop1313 »

Een goed jaar geleden van KPN compleet overgestapt naar Ziggo maar toen bleek dat Ziggo niet alle diensten compleet kon leveren dit teruggedraaid m.u.v. tv, dus ook telefonisch alles opgezegd. De betalingen werden automatisch afgeschreven dus nu blijkt dat we reeds 17 maanden betalen voor een dienst die we niet geleverd krijgen en dan ook nog een opzegtermijn van 1 maand, schandalig. We willen gewoon ons geld terug voor een dienst die we niet gekregen hebben maar wel betaald hebben. Overigens zijn ze verplicht te vermelden dat onze alarmcentrale bij hen niet werkt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... ik denk eerder dat je het wel geleverd kreeg, maar dat je het niet afgenomen hebt. Telefonisch opzeggen moet mogelijk zijn, maar heb je daar dan geen bericht van gehad per wanneer de opzegging een feit zou zijn? Dat zou wel het geval moeten zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door sjohie »

Joop1313 schreef:Een goed jaar geleden van KPN compleet overgestapt naar Ziggo maar toen bleek dat Ziggo niet alle diensten compleet kon leveren dit teruggedraaid m.u.v. tv, dus ook telefonisch alles opgezegd. De betalingen werden automatisch afgeschreven dus nu blijkt dat we reeds 17 maanden betalen voor een dienst die we niet geleverd krijgen en dan ook nog een opzegtermijn van 1 maand, schandalig. We willen gewoon ons geld terug voor een dienst die we niet gekregen hebben maar wel betaald hebben. Overigens zijn ze verplicht te vermelden dat onze alarmcentrale bij hen niet werkt.
Het is je/jullie niet opgevallen dat er zoveel maanden geld is afschreven? :shock:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Joop1313 schreef:Een goed jaar geleden van KPN compleet overgestapt naar Ziggo maar toen bleek dat Ziggo niet alle diensten compleet kon leveren dit teruggedraaid m.u.v. tv, dus ook telefonisch alles opgezegd. De betalingen werden automatisch afgeschreven dus nu blijkt dat we reeds 17 maanden betalen voor een dienst die we niet geleverd krijgen en dan ook nog een opzegtermijn van 1 maand, schandalig. We willen gewoon ons geld terug voor een dienst die we niet gekregen hebben maar wel betaald hebben. Overigens zijn ze verplicht te vermelden dat onze alarmcentrale bij hen niet werkt.
Je laat dus eerst omzetten van KPN naar Ziggo, maar omdat dit niet goed werkt laat je alles m.u.v. tv terugzetten naar KPN. Je hebt dus vanaf dat moment alleen TV van Ziggo en de rest weer gewoon van KPN.

Nu heb je een storing met internet en ga je toch Ziggo bellen voor deze storing ? Maar daar zat je toch helemaal niet met internet. Waarom bel je die dan ?

Dan blijkt dat je helemaal niet bij Ziggo zit met internet ( maar dat wist je toch al ? ) maar er wel voor betaalt ? Heb je in al die 17 maanden nooit je bankafschriften ( op papier of digitaal ) nagekeken ? Of wordt er alleen voor tv afgeschreven ?
Vandaag nog eens 45 minuten aan de telefoon gezeten. Opzegtermijn 1 maand voor een dienst die ik al 17 maanden niet ontvang maar wel voor betaal.
Hoezo, ziggo vertelde toch dat er helemaal geen contract is ( voor internet ). Wat wil je dan opzeggen ?

Nogal een vaag verhaal met veel tegenstrijdigheden..

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door the_hurricane »

hoeveel betaal je dan aan Ziggo per maand voor je "internet" ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door sjohie »

the_hurricane schreef:hoeveel betaal je dan aan Ziggo per maand voor je "internet" ?
Dat kan ook de ~17 euro voor het analoge TV-signaal zijn natuurlijk. Er wordt zoveel door elkaar gehusseld, dat me dat ook niet zou verbazen.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door the_hurricane »

sjohie schreef:
the_hurricane schreef:hoeveel betaal je dan aan Ziggo per maand voor je "internet" ?
Dat kan ook de ~17 euro voor het analoge TV-signaal zijn natuurlijk. Er wordt zoveel door elkaar gehusseld, dat me dat ook niet zou verbazen.
daarom vraag ik het ook even

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo laat je betalen voor diensten die je niet afneemt.

Ongelezen bericht door Har06 »

Joop1313 schreef:Een goed jaar geleden van KPN compleet overgestapt naar Ziggo maar toen bleek dat Ziggo niet alle diensten compleet kon leveren dit teruggedraaid m.u.v. tv, dus ook telefonisch alles opgezegd. De betalingen werden automatisch afgeschreven dus nu blijkt dat we reeds 17 maanden betalen voor een dienst die we niet geleverd krijgen en dan ook nog een opzegtermijn van 1 maand, schandalig. We willen gewoon ons geld terug voor een dienst die we niet gekregen hebben maar wel betaald hebben. Overigens zijn ze verplicht te vermelden dat onze alarmcentrale bij hen niet werkt.
is 17 maanden geen lange termijn om achter de Niet levering te komen ??????

Gesloten