LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
overstappen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013 21:01

Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Ongelezen bericht door overstappen »

Hallo,

Sinds een paar jaar neem ik KPN glasvezel af in Almere. Vorig jaar wou ik overstappen naar Lijbrandt maar tot mijn verbazing kreeg ik het antwoord terug dat ik 4-5 weken downtime zou hebben wegens allerlei maatregelen die genomen moesten worden.

Bij Vodafone kreeg ik ook hetzelfde te horen. Ik was echt verbaasd. Dit klonk als vroeger toen ik een ADSL verbinding had en ook te maken kreeg met lange wachttijden. Tegenwoordig kan je zo direct overstappen zonder problemen.

Tijdens mijn speurwerk ben ik erachter gekomen waarom dit zo lang duurt. De werkelijke reden is is dat reggefiber maar 1 keer per maand langs gaat om lijnen te activeren of te ontzetten van een signaal.

1 keer per maand dat kan toch niet ? Ik weet dit nu omdat ik via mijn werk mensen ken die bij KPN werken en mij vertelde dat ook zij gebonden zijn aan reggefiber en hun kuren.

Het schijnt dat veel mensen die bij KPN werken hierover een klacht hebben ingediend wegens dit feit.
Je kan als klant van een glasvezel provider dus zodra je klant bent niet gemakkelijk overstappen wegens deze fratsen.

Misschien moet tros radar maar dit is gaan onderzoeken bij de grote providers want ze maken veel reclame over hun product via glasvezel maar er word geen woord gerept over hoe het verder moet indien je wilt overstappen naar een andere glasvezel provider.

Vraag maar is aan een willekeurig promo team voor glasvezel hoe dit werkelijk zit en men weet je niet goed te antwoorden hoe dit werkt...lees dat mogen ze dus niet....

In iedergeval weet ik nu waar het probleem ligt en dat is reggefiber.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Ongelezen bericht door kraaienest »

Alle glasvezelproviders die per 1 juli 2013 opgekocht zijn door KPN gaan over naar Telfort en die hoeven geen dag te wachten. Kwestie van stekkertje van de ene provider stoppen in het stekkertje van Telfort. Als je dat niet wilt dan moet je idd heel lang wachten om weer een glasvezel verbinding te krijgen.

overstappen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013 21:01

Re: Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Ongelezen bericht door overstappen »

kraaienest schreef:Alle glasvezelproviders die per 1 juli 2013 opgekocht zijn door KPN gaan over naar Telfort en die hoeven geen dag te wachten. Kwestie van stekkertje van de ene provider stoppen in het stekkertje van Telfort. Als je dat niet wilt dan moet je idd heel lang wachten om weer een glasvezel verbinding te krijgen.
Deze actie lukt omdat reggefiber hier in 1 keer de boel gaat fixen. Als reguliere klant ben je overgeleverd aan het rondje van reggefiber die ze eens in de maand maken..

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Ongelezen bericht door Prolix »

wel verbazingwekkend. Het prehistorische MX-stream/ADSL-probleem blijkt toch een futuristisch probleem bij glasvezel. Te debiel dat dan weer de overheid moet ingrijpen en er dan pas onderlinge afspraken gemaakt kunnen worden over het gelijktijdig af- en (her)aan-sluiten zoals dat nu ook bij xDSL gaat. Stelletje kleuters zijn het, alhoewel...dat zouden echte kleuters als een belediging kunnen opvatten :mrgreen:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Overstappen van glasvezel naar glasvezel |downtime 4-5 weken

Ongelezen bericht door sadfly »

Volgens mij doen ze het er ook gewoon om. als je lange downtime hebt ben je mogelijk minder snel geneigt over te stappen, net als met mxstream ja. ik ken het..

Gesloten