LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lage Downloadsnelheid Online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Koos50
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2013 09:45

Lage Downloadsnelheid Online.nl

Ongelezen bericht door Koos50 »

Hallo allemaal,

Ik heb een pakket van Online.nl met Internet, Televisie en telefoon.

Internet is na mijn verhuizing een drama geworden. Het is een ADSL verbinding met een maximale downloadsnelheid van 30MB. Op mijn vorige adres haalde ik een downloadsnelheid van 12MB, in mijn nieuwe woning is dat nog maar maximaal 4MB. Inladen pagina's duurt lang. Ik heb Online.nl gebeld hierover en krijg als antwoord, had ik zelf ook kunnen geven: u zit verder van de wijkcentrale dan op het vorige adres. Ik kan mijn abonnement niet opzeggen.

Met televisie(digitenne) heb ik ook problemen veel storing en wegvallen beeld. Ook hiervoor heb ik contact met Online.nl gehad. Dit kan ik dus wel uit het pakket laten halen en mijn televisie elders afnemen. Nu heb ik zitten kijken en als ik los ergens anders televisie zou nemen wordt dit veel duurder dan het pakket wat ik nu heb. Klantenservice Online.nl(15 cent per minuut+belkosten!!!) stelde voor om over te stappen naar een pakket met interactieve tv. Aansluitkosten 110 euro. Dit is voor mij geen optie in verband met mijn financiële situatie.

Zou het mogelijk zijn om alsnog het hele pakket bij Online.nl zonder kosten op te zeggen?. Mocht dit kunnen stap ik over naar UPC dat kost iets meer maar is voor mij nog wel te doen.

Graag jullie suggesties.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Lage Downloadsnelheid Online.nl

Ongelezen bericht door sadfly »

Dat is dus ADSL / VDSL en mesnen vinden het toch oh zo fijn en andere brdrijven als ziggo en upc zijn naadje. Als er wel iets naadje is dan is het wel ADS: / VDSL: waar je vaak maar 50% van de max. snelheid haalt.

ALs je jara contract voorbij is zou je gewoon per maand moeten kunnen opzeggen.
Ik zou eens bij je online account inloggen en kijken wat er staat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lage Downloadsnelheid Online.nl

Ongelezen bericht door bprosman »

Ondanks dat ADSL contracten afsluit met een maximale en zeker geen gegarandeerde snelheid is het verschil tussen 30 en 4 toch wel veel. Ik zou in ieder geval schriftelijk een ingebrekestelling sturen , misschien kunnen ze qua prijs nog wat doen (lager abbo) of ontbinding. Doe het in ieder geval schriftelijk en niet via de helpdesk.

Gesloten