LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 en studentmobiel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
fahra
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2015 20:14

tele 2 en studentmobiel

Ongelezen bericht door fahra »

Hallo radar 'volk'

Ik weet niet waar ik mijn klacht over tele2 en studentmobiel kan neerleggen dus doe ik het maar hier...
Ik heb vandaag een rekening van tele 2 gekregen en dat bedraagt 60 euro. Voor sommigen zal dit wel meevallen maar voor mij is dit een heel groot bedrag.
ik contact opgenomen met tele2 en die sturen mij naar studentmobiel en die stuurt mij weer naar tele2 enz....ik heb cker 2 uur over en weer gebeld totdat een vriendelijke meneer van tele2 mij wilde helpen.
Het komt hierop neer...
ik heb in dec2012 een 1jarig simonly abbo afgesloten bij tele2.
Op 21sept 2013 heb ik via studentmobiel een 2jarig abbonement met toestel afgesloten bij tele2.
Deze verloopt dus op 21sept 2015!!!!
Omdat ik problemen heb met mijn huidig toestel heb ik 8sept 2015 ruim voor het vervallen van mijn 2jarig abbonement een nieuw abbo afgesloten. 
Nou kreeg ik dus vandaag mijn factuur met 60 euro dat ik aan abbo kosten moet betalen. En wat blijkt nu mijn oude abbo van 2015 is verlopen maar tele2 of studentmobiel heeft het einddatum van mijn abbo van 2012 aangehouden. Dus mijn oude abbo verloopt in dec maar omdat er bij tele2 staat dat het abbo verloopt in sept word de korting die ik kreeg niet meer verrekend. Dat betekent dat ik tot dec 60 euro moet betalen voor mijn abbo..snappen jullie het nog?
Ik heb altijd mijn rekeningen netjes betaald. Heb hoge internetbundels dit omdat ik niet altijd in een wifi zone ben maar daar kies ik voor.
er is mij nooit en door niemand gezegd dat ik de komende maanden zoveel.geld zal moeten ophoesten.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en tele2 nog studentmobiel nemen hun verantwoordelijkheid hierin.
Ik wilde mijn verhaal kwijt omdat ik me enorm in de steek gelaten voel door beide partijen en ik geen poot heb om op te staan..

fahra
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2015 20:14

Re: tele 2 en studentmobiel

Ongelezen bericht door fahra »

Niet als je een 2jarig abbonement hebt afgesloten in sept 2013
Dan lijkt het mij logisch dat je toch de vervaldatum van het huidig abbonement aanhoudt...???

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: tele 2 en studentmobiel

Ongelezen bericht door BreejKC »

21 sept 2013 bent u volgens mij een nieuw, misschien wel duurder, contract aangegaan voor de duur van twee jaren. Dit zou, zoals u stelt, dan inderdaad per 21 sept 2015 aflopen. Kijkt u eens op uw oude afrekeningen van bijvoorbeeld oktober 2013 of u toen het bedrag van uw nieuwere of vorige abonnement betaald heeft. Als het bedrag van het nieuwere abonnement pas per januari 2014 is betaald, dan is uw nieuwere abonnement pas per 1 januari 2014 ingegaan en loopt dit tot 1 januari 2016. U heeft dan, zoals hiervoor in een antwoord, gebruik gemaakt van vervroegd verlengen. Dan staat Tele2 in haar recht.

Als u per oktober 2014 al uw nieuwere bedrag betaald, dan geldt dat dus voor het nieuwere contract. Dan mag Tele2 dit niet tot 1 januari 2015 door laten lopen. Maar, dat moet u eerst zelf goed nagaan. Eventueel kunt u hierover nog met ConsuWijzer in contact treden om er achter te komen wat met dit soort contractverlengingen en data precies wel en niet is toegestaan. In dit geval is kennis uw macht. Overigens, bij uw abonnement gegevens op 'Mijn Tele2' staan ook de juiste contractdata die Tele2 hanteert.

Verder raadt ik u aan dit soort zaken nooit meer telefonisch, maar schriftelijk te gaan regelen. Met telefonische gemaakte afspraken bewijst u achteraf niets. Ook niet als n.a.v. uw brief telefonisch wordt gereageerd. Altijd een reactie op schrift vragen zodat u altijd kunt bewijzen wat (schriftelijk) is afgesproken en vastgelegd.

Gesloten