LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel door de strot gedrukt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Moenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2015 14:12

Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door Moenen »

Ik zoek voor een thuiszorg toepassing (voor iemand van 94 met een AOW uitkering) een goedkope internet verbinding waar weinig data overheen zal gaan. Dus wil ik een ADSL verbinding.
Wat verbaast bij echter? alhoewel ADSL getoond wordt voor €20 euro kan ik deze niet kiezen en MOET ik kiezen voor een glasvezel verbinding van € 40.

Dan maar bellen met de provider. Deze geeft te kennen dat dat niet mogelijk is omdat er Glasvezel beschikbaar is. De verbinding zou te traag zijn ivm de afstand tot de centrale. enz. (dit terwijl een straat verder gewoon popcormtime gedraaid kan worden.)
Ook de netwerkbeheerder KPN geeft aan dat ADSL niet meer de voorkeur heeft. Bij KPN kan het nog wel, maar dan kost het net zo duur als Glasvezel.

Een jaar geleden is er met veel moeite (er was weinig animo voor glas) toch glas aangelegd. De jaren daarvoor heeft ADSL altijd gewerkt en nu kan het opeens niet meer?
Nu kan er alleen nog maar gekozen worden voor duur Glasvezel. Belachelijk

is daar wat tegen te doen?

Ik vind het *@%@$%@^!!! dat dit zomaar wordt gedaan door deze monopolisten.
Ze jagen de consument behoorlijk op kosten om hun eigen onnodig hoge kosten te kunnen dekken.
Bijlagen
1glasvezelpng.png
(225.63 KiB) 2317 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

stofzuigertje

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast KPN en Online is Telfort er ook nog....

De ADSL zal binnenkort overal op VDSL over gaan.
De 8 mb verbinding en enkele 4 Mb aanbieders zijn er nog maar uw postcode invoeren op internetten.nl en je ziet wat leverbaar is.

Wel zul je reclame telefoontjes voor meer krijgen maar gewoon de 8 Mb Telfort blijft leverbaar.
Zowel voor ADSL als VDSL en dat is afhankelijk van je woonplaats.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:De ADSL zal binnenkort overal op VDSL over gaan.
Waar komt die wijsheid vandaan?

In regios met grote afstanden tot centrale biedt VDSL geen voordeel. Dit zijn vaak dunbevolkte gebieden, investeren in vervanging DSL apparatuur wordt daar nooit terug verdiend.
En in regios met glas, geen VDSL: Waarom zou provider nog investeren in DSL techniek, als glas beschikbaar is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik wil de stoomtrein terug.... Oftewel: uiteindelijk ben je gewoon duurder uit als je aan verouderde technologie blijft vasthangen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:Oftewel: uiteindelijk ben je gewoon duurder uit als je aan verouderde technologie blijft vasthangen.
Duurder....voor wie?
In screenshot zie je dat ADSL verbinding gewoon de helft goedkoper is dan glas.
Maar provider wil ADSL niet meer leveren, investeringen in het glas network zullen wel terug verdiend moeten worden.

Moenen
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2015 14:12

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door Moenen »

renewouters schreef:Ik wil de stoomtrein terug.... Oftewel: uiteindelijk ben je gewoon duurder uit als je aan verouderde technologie blijft vasthangen.
Ik vat het niet... waarom een stoomtrein? en waarom duurder? Glasvezel in dit geval een snelweg aanleggen terwijl een fietspad genoeg is. en Duurder? glasvezel is 2x zo duur.

PS: andere aanbieders leveren ook geen ADSL meer
Bijlagen
glas2.jpg
(145.22 KiB) 2237 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door kss »

beetje een gat in de wet,providers hebben een aansluitplicht,maar er is niets afgesproken over de diensten. EU vindt dat elke burger recht heeft op internettoegang, daar was ooit de norm 10Mbit/voor 10 euro per maand de insteek, dus de prijzen die providers hanteren zijn redelijk, maarja, als je alleen snelle en dure Ferrari's kan kopen helpt dat weinig.

zouden ze in het gewone verkeer ook eens moeten proberen. :lol:

of kpn moet je willen tegemoet komen met een 20mbit, of je kan kijken of de gemeente het prijsverschil via de bijzondere bijstand wil dekken en dat deze met de providers naar oplossingen gaat zoeken.

stofzuigertje

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe zijn die buren?

Mijn buurvrouw mag in ruil voor planten water geven en katten verzorgen en gras maaien hem er best bij mijn insteken!
Ja, officieel heb ik voor alleen mezelf maar als ik haar mijn Wifi code geef, niemand die het controleerde.....

Dat is goedkoopste en hoef je niets te regelen....>?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien kunt u toch ADSL geleverd krijgen. Kijk eens op een vergelijkingssite als http://www.internetten.nl of http://www.breedbandwinkel.nl

En er is ook nog www.dds.nl en misschien nog wel meer van dit soort kleine onbekende providers

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Ik denk dat ADSL status "afbouwen" heeft gekregen. Eigenlijk wel begrijpelijk als er al glas ligt.
De oplossing van stofzuigertje (wifi (desnoods een netwerkkabel) van de buren) kwam ook bij mij opborrelen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door Har06 »

ADSL is toch een achterhaalde toestand? gewoon via de kabel en sport gratis op channel 14

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:Daarom kan je optioneel ook de glasvezel snelheden bestellen.
ADSL snelheid op glasvezel is dus niet duurder dan ADSL op koper.
TS heeft geen problem met onderliggende techniek. Glas vs DSL.
Wel dat de DSL snelheid en bijbehorende prijs niet als optie geboden wordt via glas.
Technisch is er geen enkele beperking om bijvoorbeeld 10Mbit/s over glas aan te bieden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
MichielFRL schreef:Daarom kan je optioneel ook de glasvezel snelheden bestellen.
ADSL snelheid op glasvezel is dus niet duurder dan ADSL op koper.
TS heeft geen problem met onderliggende techniek. Glas vs DSL.
Wel dat de DSL snelheid en bijbehorende prijs niet als optie geboden wordt via glas.
Technisch is er geen enkele beperking om bijvoorbeeld 10Mbit/s over glas aan te bieden
Inderdaad, maar gezien de vele frustraties bij de providers over gebruikers die het woordje "tot" in de genoemde snelheden bij xDSL abonnementen niet lezen, en overal gaan piepen en mauwen dat ze genept worden etc. snap ik wel dat bedrijven nu een ondergrens hanteren. Anders voel je op je klompen wel aan dat klanten weer gaan blèren over haperend 4K beeld bij Netflix, terwijl ze maar een ieniemie abonnementje hebben met een te lage snelheid voor dat soort dingen. Voor het gros van de consumenten is glasvezel synoniem met snel internet, mede gevoed door reclames van de providers, en door lage (vergelijkbaar met xDSL) en dus goedkope abonnementen te bieden, halen ze zich weer allemaal gedoe op de hals.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:.... en door lage (vergelijkbaar met xDSL) en dus goedkope abonnementen te bieden, halen ze zich weer allemaal gedoe op de hals.
Volgens mij is het gewoon een simpele centen kwestie. Provider huurt onderliggend glas van partij als Reggefiber. Zonder triple play diensten het allergoedkoopste internet-only abonnementje op glas leveren maakt terugverdienen van de aanleg van glasvezel vrijwel onmogelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Glasvezel door de strot gedrukt

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
sjohie schreef:.... en door lage (vergelijkbaar met xDSL) en dus goedkope abonnementen te bieden, halen ze zich weer allemaal gedoe op de hals.
Volgens mij is het gewoon een simpele centen kwestie. Provider huurt onderliggend glas van partij als Reggefiber. Zonder triple play diensten het allergoedkoopste internet-only abonnementje op glas leveren maakt terugverdienen van de aanleg van glasvezel vrijwel onmogelijk.
De aanbieder van de dienst (tv, internet, telefoon of idd triple play met alles in een) is in het geval van glasvezel lang niet altijd de eigenaar van de fysieke glasvezelkabel. :wink:

En ja ik weet dat KPN grootaandeelhouder van reggefiber is, maar sinds KPN heeft aangekondigd dat de uitrol van glasvezel op een lager pitje komt ten faveure van hun xDSL producten, is bijvoorbeeld de Rabobank met een beleggingsvehikel in de aanleg en exploitatie van glasvezelkabels gestapt.

Gesloten