LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge aanlegkosten Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nick1073
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2016 19:23
Locatie: Amsterdam

hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door nick1073 »

Ik ben onlangs verhuisd en heb geprobeerd mijn Ziggo abonnement mee te nemen. Na dit een maand geleden te hebben doorgegeven heb ik te horen gekregen dat het op mijn nieuwe adres (woonwijk in Amsterdam) ook mogelijk is om Ziggo te hebben. Kosten hiervoor zijn echter een paar duizend euro. Ik viel steil achterover van dit bedrag en vind het geen optie. Gek genoeg hebben een hoop van mijn buren (appartement boven me en naast me) Ziggo en zij hebben hier nooit voor betaald. Andere buren kunnen ook kosteloos naar Ziggo overstappen (zojuist postcodecheck gedaan), behalve ik.
:?

Hoe kan dit?

stofzuigertje

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de eerste bewoner geen UPC wilde en geen aansluiting liet maken moeten ze nu achteraf kabels trekken.

Het komt vaker voor dus is er geen UPC/ziggo aansluiting in muur dan is het inderdaad dit hoge tarief.
Als er wel ADSL of nu VDSL aanwezig is moet je die telefoon kabel maar gebruiken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

nick1073 schreef:Ik ben onlangs verhuisd en heb geprobeerd mijn Ziggo abonnement mee te nemen. Na dit een maand geleden te hebben doorgegeven heb ik te horen gekregen dat het op mijn nieuwe adres (woonwijk in Amsterdam) ook mogelijk is om Ziggo te hebben. Kosten hiervoor zijn echter een paar duizend euro. Ik viel steil achterover van dit bedrag en vind het geen optie. Gek genoeg hebben een hoop van mijn buren (appartement boven me en naast me) Ziggo en zij hebben hier nooit voor betaald. Andere buren kunnen ook kosteloos naar Ziggo overstappen (zojuist postcodecheck gedaan), behalve ik.
:?

Hoe kan dit?
Dit kan omdat er geen fysieke aansluiting aanwezig is, en ze die dan dus vanaf de straat (of centrale ingang in het appartementencomplex) moeten maken. Dat kost tijd om te regelen, zo moeten ze eea afstemmen met de eigenaar van het pand (je verhuurder of de VvE als je het appartement koopt) enzovoorts, ook gebruiken ze iets betere materialen dan wat jij en ik kopen bij de bouwmarkt, en moet eea worden aangelegd door opgeleide medewerkers. En het is een bedrijf, dus ze zullen er vast ook nog wel wat op willen verdienen.

Vaak is het zo dat bij een eerste ronde aanleg, bijvoorbeeld bij glasvezel, dán meedoen gratis is, maar als je naderhand dat alsnog wil, je moet betalen. Dat kan in het verleden hier ook gebeurd zijn. Idem als je een huis laat bouwen in een nieuwbouwplan. Als je de eerste ronde niet meedoet, kan je later ook fors betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dus (mosterd-na-de-maaltijd) tip: voor je gaat verhuizen eerst de meterkast (of waar de boel binnenkomt) controleren. Dan kom je later niet voor verrassingen te staan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik heb hetzelfde een paar maanden geleden meegemaakt.

Het heeft echter wel zin om hierover bij Ziggo te reclameren.

Ze willen de kosten dan wel eens laten vallen en alsnog gratis de kabelaansluiting naar binnen brengen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:De vorige bewoner moet de aansluiting van Ziggo of toenmalig UPC wel geweigerd hebben want iedereen in het verzorgingsgebied kreeg een kabel aansluiting omdat zeker Amsterdam van het oerwoud aan antennes af wilde maar dat is al jaren geleden. Het is wel zo dat u nu van Ziggo af kan omdat zij op uw woonadres hun diensten niet kunnen leveren. Een adsl verbinding blijft nu als enige over want glasvezel zal in het verzorgingsgebied van Ziggo nooit aangelegd worden omdat glasvezel aanleggen voor die providers niet lonend is.
Dat is hier anders wel gedaan? Wij hebben zowel Ziggo, als een glasvezelaansluiting in ons huis. En in het algemeen heeft Ziggo geen klap te zeggen over het wel of niet aanleggen van een glasvezelnet. Als de Rabobank met hun glasvezelinvesteringsvehikel besluit om zo'n net aan te leggen in gemeente X of Y, dan heeft alleen de grondeigenaar, lees de gemeente, daar iets van te vinden, niet Ziggo of welke provider dan ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is dit een eigendoms appartement? Wat staat er in de splitsingsakte of het modelrecht? Vaak staat hier iets in over het aanleggen c.q. in stand houden van de nutsvoorzieningen als kabel, gas, electra, etc. Als dat daar in staat kun je mogelijk de vorige eigenaar aansprakelijk stellen en de kosten op hem verhalen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="olaf79"]Is dit een eigendoms appartement? Wat staat er in de splitsingsakte of het modelrecht? Vaak staat hier iets in over het aanleggen c.q. in stand houden van de nutsvoorzieningen als kabel, gas, electra, etc. Als dat daar in staat kun je mogelijk de vorige eigenaar aansprakelijk stellen en de kosten op hem verhalen.[/quote]


of de eigenaar voor de vorige eigenaar !!!!.

splitsingsakte heeft niets te maken met energieaansluitingen of je moet een gemeenschappelijke meter hebben met tussenmeters

ali-osram
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2016 11:05

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door ali-osram »

Een adsl verbinding blijft nu als enige over want glasvezel zal in het verzorgingsgebied van Ziggo nooit aangelegd worden omdat glasvezel aanleggen voor die providers niet lonend is.
Nog nooit zoveel onzin gelezen als in bovenstaande regel.
Ook in Ziggo gebieden word glasvezel aangelegd en jawel door 1 partij das Reggefiber en voor 99% in handen KPN 100 mocht niet i.v.m. monopoly positie.

Er zijn zelfs wijken waar in de kast van RF zelf ook al Ziggo apparatuur staat dus praat aub niet over iets waar je geen benul van hebt.
RF beheert het en elke provider kan er aan mee doen tegen een bepaalde fee.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

ali-osram schreef:
Een adsl verbinding blijft nu als enige over want glasvezel zal in het verzorgingsgebied van Ziggo nooit aangelegd worden omdat glasvezel aanleggen voor die providers niet lonend is.
Nog nooit zoveel onzin gelezen als in bovenstaande regel.
Ook in Ziggo gebieden word glasvezel aangelegd en jawel door 1 partij das Reggefiber en voor 99% in handen KPN 100 mocht niet i.v.m. monopoly positie.

Er zijn zelfs wijken waar in de kast van RF zelf ook al Ziggo apparatuur staat dus praat aub niet over iets waar je geen benul van hebt.
RF beheert het en elke provider kan er aan mee doen tegen een bepaalde fee.
Ali slecht geslapen ???????

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:Ali slecht geslapen ???????
Zo ja, dan is dat standaard :wink:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: hoge aanlegkosten Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef: want glasvezel zal in het verzorgingsgebied van Ziggo nooit aangelegd worden omdat glasvezel aanleggen voor die providers niet lonend is.
Wat een onzin en nergens op gebaseerd. Glasvezel wordt in grote steden niet aangelegd door de complexiteit van de aanleg bij oudere woningen, dit staat helemaal los van Ziggo. In vele gebieden is glasvezel naast Ziggo (kabel) gewoon beschikbaar en dit worden er nog steeds meer. Ziggo verliest ook steeds meer klanten door de aanleg van Glasvezel.

Gesloten