[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(
Pagina 1 van 2

Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 31 okt 2016 12:54
door djjr1982
Voor Opa een overstap geregeld van KPN naar Telfort voor internet en bellen.
Telfort zou KPN stopzetten. Nu is dit niet gebeurd.

Opa komt hier na 6 maanden achter dat hij al die tijd dubbel heeft betaald.
Telfort gebeld een medewerker zegt hem dat het een fout is van Telfort en dat hij de factuur van KPN moet sturen dan wordt het vergoed.
Na dat de factuur is verstuurd wordt ik gebeld dat er maar maximaal 1 maand vergoed kan worden.
Dit is echt belachelijk, ten eerste is het de fout van Telfort wat ze zelf toegeven.
Ten tweede is eerst telefonisch toegezegd dat het vergoed zou worden.
En het meest bizarre vind ik nog dat KPN en Telfort zusterbedrijven zijn..

Telefonisch heb ik aangeven niet akkoord te gaan en de dame heeft een klacht aangemaakt waarop ik binnen 48 uur gebeld zou worden. Dat is dus niet gebeurd we zijn weer een week verder nu..

Ik heb voor 3 mensen de overstap naar Telfort geregeld maar dit was de laatste.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 31 okt 2016 13:53
door alfatrion
Hoe komt het dat dit niet eerder is ontdekt?

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 31 okt 2016 19:58
door harkja
alfatrion schreef:Hoe komt het dat dit niet eerder is ontdekt?
Opa komt hier na 6 maanden achter dat hij al die tijd dubbel heeft betaald.
Waarschijnlijk heeft Opa pas na 6 maanden zijn rekeningoverzicht eens bekeken.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 01 nov 2016 08:46
door witte angora
Het niet opzeggen was inderdaad een fout van Telfort als ik het goed begrijp. Tot zover heeft Telfort inderdaad een bepaalde verantwoordelijkheid.

De vraag is tot hoever die verantwoordelijkheid reikt. Eén maand is wat kort, maar wat zou het maximum moeten zijn? We hebben hier elders een topic lopen van iemand die 10 jaar zijn meterstanden niet doorgegeven heeft en nu moet nabetalen. Zou het redelijk zijn om een periode van 10 jaar op het conto van een bedrijf te schuiven? Nee toch?

Is het redelijk dat Telfort 6 maanden lang een dubbele betaling moet compenseren? Je opa had eigenlijk na de eerste dubbele afschrijving al aan de bel moeten trekken, en anders na de tweede dubbele afschrijving. Lijkt mij tenminste. Dat je opa 6 maanden lang niet heeft gereageerd kun je niet Telfort in de schoenen schuiven, wat er aan de telefoon ook gezegd wordt.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 01 nov 2016 10:16
door djjr1982
Het zou inderdaad handiger zijn geweest als het eerder was ontdekt.

Maar het gaat over een paar tientjes per maand wat niet direct opvalt. En ik heb tegen opa gezegt dat kpn en telfort bijelkaar horen waardoor ook niet direct een belletje gaat rinkelen bij een afschrijving vna KPN.

Wat ik ook raar vind is dat ze bij telfort weten van het probleem maar niet even een mail sturen naar de klanten die mogelijk de dupe zijn.

Nummerbehoud hebben ze wel geregeld, hoe dat mogelijk is zonder KPN op te zeggen snap ik ook niet.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 01 nov 2016 14:11
door ciske
witte angora schreef:
Is het redelijk dat Telfort 6 maanden lang een dubbele betaling moet compenseren? Je opa had eigenlijk na de eerste dubbele afschrijving al aan de bel moeten trekken, en anders na de tweede dubbele afschrijving. Lijkt mij tenminste. Dat je opa 6 maanden lang niet heeft gereageerd kun je niet Telfort in de schoenen schuiven, wat er aan de telefoon ook gezegd wordt.

Ja dat zou zeker redelijk zijn, ook zou het wel zo "klantvriendelijk" zijn. Moet je het eens omdraaien als Telfort van TS zijn opa nog geld zou krijgen, dan is het toch ook redelijk als opa dan zou moeten betalen?

Dus Telfort laat zien dat je het waard bent om te nemen!!

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 01 nov 2016 15:23
door alfatrion
Telfort had moeten opzeggen en dat heeft ze niet gedaan. Daarom is ze aansprakelijk voor de extra kosten. Maar je hebt ook een verplichting om schade te beperken (art. 6:101 BW). Er bestaat geen verplichting om te controleren of een ander zijn verplichtingen heeft uitgevoerd. Ook bestaat er geen verplichting om je eigen bankrekening te controleren. Ik neem aan dat de bedragen worden afgeschreven per automatische incasso. Ik neig er toch naar dat Telfort het volledige bedrag moet vergoeden.
witte angora schreef:De vraag is tot hoever die verantwoordelijkheid reikt. Eén maand is wat kort, maar wat zou het maximum moeten zijn? We hebben hier elders een topic lopen van iemand die 10 jaar zijn meterstanden niet doorgegeven heeft en nu moet nabetalen. Zou het redelijk zijn om een periode van 10 jaar op het conto van een bedrijf te schuiven? Nee toch?
De redelijkheid en billijkheid heeft weinig invloed als het gaat om de wet. Het bedrijf moet 50% zelf dragen, niet omdat dit redelijk zou zijn maar om de wet een verjaringstermijn van vijf jaar kent. Hier is de verjaringstermijn ook vijf jaar. En het lijkt er op dat de opa van TS geen eigen schuld heeft (en daarin zie ik TS en opa als één), dus kom ik dan uit op het vergoeden van de volledige rekening.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 01 nov 2016 16:52
door Telfort webcare
djjr1982 schreef:Voor Opa een overstap geregeld van KPN naar Telfort voor internet en bellen.
Telfort zou KPN stopzetten. Nu is dit niet gebeurd.

Opa komt hier na 6 maanden achter dat hij al die tijd dubbel heeft betaald.
Telfort gebeld een medewerker zegt hem dat het een fout is van Telfort en dat hij de factuur van KPN moet sturen dan wordt het vergoed.
Na dat de factuur is verstuurd wordt ik gebeld dat er maar maximaal 1 maand vergoed kan worden.
Dit is echt belachelijk, ten eerste is het de fout van Telfort wat ze zelf toegeven.
Ten tweede is eerst telefonisch toegezegd dat het vergoed zou worden.
En het meest bizarre vind ik nog dat KPN en Telfort zusterbedrijven zijn..

Telefonisch heb ik aangeven niet akkoord te gaan en de dame heeft een klacht aangemaakt waarop ik binnen 48 uur gebeld zou worden. Dat is dus niet gebeurd we zijn weer een week verder nu..

Ik heb voor 3 mensen de overstap naar Telfort geregeld maar dit was de laatste.
Hallo djjr1982,

Bedankt voor het regelen van de overstap voor je opa. Ik betreur het dat de overstapservice niet goed is verlopen en dat je opa nu met dubbele kosten zit. Ik wil hier graag naar kijken. Kun je ons forum bezoeken en de adresgegevens van je opa in een privébericht aan mij kenbaar maken? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen Telfort Forum Team

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 02 nov 2016 04:27
door absent
Als inderdaad blijkt dat Telfort maar een halve overstapservice heeft uitgevoerd, dan moeten(!) ze inderdaad de dubbele kosten vergoeden. Zouden ze idd blijven bij het vergoeden van maand dan is de Geschillencommissie de weg om te bewandelen.
Verder vind ik het wel vreemd dat er van provider wordt gewisseld omdat dat goedkoper is, terwijl de dubbele kosten van enkele tientjes dan niet opvallen....Als opa dan toch in de slappe was zit, waarom dan dat gedoe van overstappen?

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 02 nov 2016 09:19
door ciske
absent schreef: Verder vind ik het wel vreemd dat er van provider wordt gewisseld omdat dat goedkoper is, terwijl de dubbele kosten van enkele tientjes dan niet opvallen....Als opa dan toch in de slappe was zit, waarom dan dat gedoe van overstappen?

Waar maak jij uit op dat opa in de "slappe was " zit?

Niks vreemds aan hoor aan overstappen vanwege het goedkopere.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 02 nov 2016 10:07
door witte angora
Al zou opa in de slappe was zitten, dan nog kan hij ervoor kiezen erg zuinig te leven. Dan kun je er inderdaad voor kiezen over te stappen.

Vroeger zeiden mensen: 'zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen'. En zo is het ook nog een keer.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 03 nov 2016 13:04
door pedro714
Heel vervelend. Maar bij mijn gewenste overstap naar Telfort in september 2016, is mij uitdrukkelijk verteld en ook per mail bevestigd dat ik zelf KPN moest opzeggen. Duidelijke taal, zij vermelden zelfs tel.no. van KPN om op te zeggen. Medewerkster vertelde dat opzeggen KPN/Telfort V.v. altijd door de klant moest worden ingediend.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 04 nov 2016 15:49
door djjr1982
@ Pedro

In dit geval zou Telfort echt het abnnement stop zetten en Telfort geeft zelf ook aan dat dit mis is gegaan door een computerstoring.

Dit was de laaste mail van Telfort:


Geachte heer of mevrouw van .... ,

Wij vinden het vervelend dat onze start zo moeizaam verloopt.
De overstapservice is door een fout in het systeem niet goed doorgevoerd.
U heeft een keurig overzicht verstuurd van de gemaakte extra kosten, waarvoor dank.
Om een hogere vergoeding aan te kunnen maken dan onze standaard vergoeding verzoeken wij u om de facturen van KPN als bijlage naar ons te mailen.
Voor de goede orde vermelden wij dat wij een beprekte periode zullen vergoeden.
Uw Telfort abonnement is op 10 maart opgeleverd, het doorlopen van het KPN abonnement had redelijke wijs in april of mei al aan ons doorgegeven kunnen worden.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


Opa heeft de bankafschriften al opgestuurd om dat hij geen facturen heeft.
Dat zou worden betaald heeft de medewerker van Telfort gezegd maar nu toch niet dus.


Ik op verzoek van Sthepen van Telfort de gegevens doorgegeven en ze hebben er nog maals naar gekeken en willen nog niet meer als 1 maand vergoeden.

Mij zijn ze kwijt als klant ik ga opzeggen.
Ik heb 2 mensen aan Telfort geholpen en altijd positief over Telfort geweest maar dat is nu over.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 04 nov 2016 17:19
door witte angora
Het is een hoop geld, en ik kan je teleurstelling wel begrijpen. Dat je besluit om bij Telfort weg te gaan snap ik ook wel.

Aan de andere kant snap ik ook dat Telfort een limiet stelt aan het aantal termijnen. Waarbij een vergoeding één termijn m.i. te weinig is. Immers, na de eerste of tweede termijn ga je een keer reageren, maar dan heb je nog altijd te maken met een opzegtermijn van een maand. Dus een vergoeding zou minimaal twee, en eigenlijk mag het best wel drie termijnen zijn. Maar dat is mijn mening.

Hoe dan ook, ik denk niet dat jullie nog tot elkaar zullen komen. Daar zal weinig aan te veranderen zijn.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 04 nov 2016 17:33
door ciske
Ik ben het gedeeltelijk met WA eens, maar ik vind dat Telfort zich wel erg laat kennen.

Goed dat je daar weggaat, op die manier is er geen basis van vertrouwen.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 19 dec 2016 10:54
door djjr1982
Bij deze wil ik toch even laten weten dat ik er toch met Telfort uit ben gekomen.

Na dat ik de facturen heb verzonden naar Telfort en alles is bestudeerd door de
mensen die mogen beslissen is er uit gekomen dat een groot deel van de kosten wordt vergoed.
Dit is toegezegd door de telefoon.

Stephen bedankt voor de moeite.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 19 dec 2016 19:17
door Telfort webcare
djjr1982 schreef:Bij deze wil ik toch even laten weten dat ik er toch met Telfort uit ben gekomen.

Na dat ik de facturen heb verzonden naar Telfort en alles is bestudeerd door de
mensen die mogen beslissen is er uit gekomen dat een groot deel van de kosten wordt vergoed.
Dit is toegezegd door de telefoon.

Stephen bedankt voor de moeite.
Graag gedaan en bedankt voor het melden. :D

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 19 dec 2016 19:32
door crazyme
ciske schreef:Ik ben het gedeeltelijk met WA eens, maar ik vind dat Telfort zich wel erg laat kennen.

Goed dat je daar weggaat, op die manier is er geen basis van vertrouwen.
Hoewel het opgelost is, is het nog maar de vraag of Telfort de schuldige is. Grote kans dat er wel een opzeggingsbericht naar KPN is gegaan, maar dat KPN daar niets of maar half iets mee heeft gedaan.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 19 dec 2016 20:14
door alfatrion
Dan moet Telfort wel aannemelijk kunnen maken dat dit bericht bij KPN is binnengekomen.

Re: Telfort heeft KPN niet stopgezet door fout. 200 euro weg :(

Geplaatst: 19 dec 2016 23:24
door GJvdZ
crazyme schreef: Hoewel het opgelost is, is het nog maar de vraag of Telfort de schuldige is. Grote kans dat er wel een opzeggingsbericht naar KPN is gegaan, maar dat KPN daar niets of maar half iets mee heeft gedaan.
Want? Je hebt inside information die wij niet hebben?