LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TomBraam
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2017 15:21

Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door TomBraam »

Beste iedereen,

Sinds een paar maanden ben ik verhuist. In eerste instantie zou ik mijn provider, Telfort, mee verhuizen naar mijn nieuwe adres. Er is toen iets mis gegaan met het doorgeven van de verhuizing dus zou ik het opnieuw moeten invullen om te zorgen dat de diensten mee gingen. Precies op dat moment is er een verkoper van Ziggo aan de deur gekomen. Ik heb toen die avond met hem een contract afgesloten voor internet, tv en bellen. De overstap zou Ziggo regelen. Helaas kwam ik er achter dat Ziggo mijn diensten bij Telfort niet had opgezegd. Vervolgens heb ik hier contact over gehad met Ziggo. Zij zeiden dat er iets mis is gegaan bij het invullen van het overstap formulier. De verkoper had mijn achternaam verkeerd ingevuld op het contract formulier (dezelfde gegevens die Ziggo heeft gebruik voor mijn opzegging bij Telfort). Omdat mijn gegevens bij Ziggo niet overeenkwamen met de gegevens bij Telfort heeft Ziggo de opzegging niet in werking gezet. Hier heb ik geen bericht van ontvangen. Nu schijnt het zo te zijn dat Ziggo mijn oude abonnement niet meer mag opzeggen omdat het niet meer tijdens de overstap is. Nu heb ik contact opgenomen met Telfort. Die kennelijk de diensten toch had meeverhuisd. Waar ik nu weer stilzwijgend een jaar contract heb en deze niet meer op kan zeggen door de fout van Ziggo.

Ik betaal nu voor Ziggo én Telfort, maar maak alleen gebruik van Telfort. Wat kan ik hier aan doen? Telfort wil ik opzeggen en Ziggo behouden (Andersom mag trouwens ook, beide providers hebben me tot noch toe slecht geholpen dus het maakt me inmiddels niet meer uit welke weg gaat, zolang ik maar 1 provider heb)

Groeten!

Submarine
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2017 17:46

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door Submarine »

Bij Ziggo gaat van alles mis.
Sinds UPC (eigenaar: de Amerikaanse investeerder Liberty Global) vorig jaar 96 procent van de aandelen van Ziggo heeft overgenomen, gedraagt UPC onder de schuilnaam Ziggo (voorheen de Nederlandse kabelondernemer Casema) zich als een echte Amerikaanse monopolist. Belofte op beloften worden niet nagekomen, de klantenservice is bedroevend slecht, je wordt ongevraagd overladen met producten die je niet hebt besteld. Ik zou het niet vreemd vinden dat toezichthouder Consument en Markt Ziggo eens grondig doorlicht. Of misschein moeten we met een aantal gedupeerde klanten van Ziggo maar eens naar de Ondernemingkamer van de rechtbank Amsterdam. Bah, wat een naar bedrijf is dit!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door grun »

TomBraam schreef:Ik betaal nu voor Ziggo én Telfort, maar maak alleen gebruik van Telfort. Wat kan ik hier aan doen? Telfort wil ik opzeggen en Ziggo behouden (Andersom mag trouwens ook, beide providers hebben me tot noch toe slecht geholpen dus het maakt me inmiddels niet meer uit welke weg gaat, zolang ik maar 1 provider heb)
Telfort is goedkoper, dus zou ik Ziggo opzeggen. Ik dacht trouwens dat Ziggo maandelijks opzegbaar was, tenzij je meedeed aan een actie, daar heb je dan voordeel van gehad. Bij een voortijdse prijsverhoging kun je er ook eerder vanaf trouwens.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door Quark »

Submarine schreef:Bij Ziggo gaat van alles mis.
Sinds UPC (eigenaar: de Amerikaanse investeerder Liberty Global) vorig jaar 96 procent van de aandelen van Ziggo heeft overgenomen, gedraagt UPC onder de schuilnaam Ziggo (voorheen de Nederlandse kabelondernemer Casema) zich als een echte Amerikaanse monopolist. Belofte op beloften worden niet nagekomen, de klantenservice is bedroevend slecht, je wordt ongevraagd overladen met producten die je niet hebt besteld. Ik zou het niet vreemd vinden dat toezichthouder Consument en Markt Ziggo eens grondig doorlicht. Of misschein moeten we met een aantal gedupeerde klanten van Ziggo maar eens naar de Ondernemingkamer van de rechtbank Amsterdam. Bah, wat een naar bedrijf is dit!

Zit al heel wat jaren bij Ziggo en zijn voorgangers, heb deze ervaring totaal niet

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

TomBraam schreef:De verkoper had mijn achternaam verkeerd ingevuld op het contract formulier (dezelfde gegevens die Ziggo heeft gebruik voor mijn opzegging bij Telfort). Omdat mijn gegevens bij Ziggo niet overeenkwamen met de gegevens bij Telfort heeft Ziggo de opzegging niet in werking gezet.
Tja lastige situatie.

Bij Telfort heb je opdracht gegeven voor een verhuizing en een nieuw contract aangegaan voor 1 jaar, ze hebben hun fout netjes hersteld zonder dat je hiervoor nieuwe gegevens hebt moet invoeren. Daarnaast maak je nu gebruik van hun dienst. Telfort zal je dus niet laten gaan zonder dat je het contract afkoopt.

Bij Ziggo is ook wat fout gegaan, zij hebben de automatische melding van Telfort dat je gegevens niet knoppen genegeerd, en je overstap niet geregeld. Was dit wel gelukt dan had je een factuur van Telfort ontvangen omdat je net een nieuw jaarcontract was aangegaan voor de verhuizing.

Al met al een vervelende situatie maar de uitkomst was hetzelfde geweest. Ik zou proberen Telfort zover te krijgen dat het nieuwe jaarcontract ongedaan wordt gemaakt en dat je per einde maand kan opzeggen, hierna kun je de dubbel betaalde abonnementskosten bij Ziggo verhalen, immers hadden zij gewoon jouw abonnement moeten stopzetten.

Ik heb zelf bij een provider gewerkt waarbij de order stopte op het moment dat de overname van de lijn niet goed ging, dan moest de consument eerst de juiste gegevens verstrekken, daarna liep het proces verder tot de levering.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Conclusie voordat en als u overstapt.
1) Controleer eerst de opzegdatum (online op uw gebruikerspagina) van uw oude abonnement.
2) Laat een nieuw contract pas ingaan op de datum dat uw bestaande contract bij de huidige provider afloopt. Die weet u doordat u stap 1) gevolgd heeft.
3) Trap niet in praatjes en toezeggingen van gewiekste verkopers. Maak uw eigen afweging. Houdt alles zelf in de hand. Voldoende vergelijkingsmateriaal op internet.
4) Laat het opzeggen van uw oude contract niet alléén over aan uw nieuwe contractspartij. Gaat daar iets fout dan wordt uw contract bij uw huidige provider automatisch verlengd.
5) Ondanks de belofte dat uw nieuwe provider de overstap bij de oude provider regelt, dient u zelf schriftelijk en rekening houdend met de opzegtermijn het verzoek tot opzegging bij uw oude provider in.
6) Bewaar van alles kopieën, als het desondanks toch nog fout gaat.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door Boesta »

Submarine schreef:Bij Ziggo gaat van alles mis.
Sinds UPC (eigenaar: de Amerikaanse investeerder Liberty Global) vorig jaar 96 procent van de aandelen van Ziggo heeft overgenomen, gedraagt UPC onder de schuilnaam Ziggo (voorheen de Nederlandse kabelondernemer Casema) zich als een echte Amerikaanse monopolist. Belofte op beloften worden niet nagekomen, de klantenservice is bedroevend slecht, je wordt ongevraagd overladen met producten die je niet hebt besteld. Ik zou het niet vreemd vinden dat toezichthouder Consument en Markt Ziggo eens grondig doorlicht. Of misschein moeten we met een aantal gedupeerde klanten van Ziggo maar eens naar de Ondernemingkamer van de rechtbank Amsterdam. Bah, wat een naar bedrijf is dit!
Mijn ervaring is heel anders. Wij zitten al meer dan 15jr bij Ziggo. De klantenservice van Ziggo is TOP! Ze zijn tot 22:00uur bereikbaar zowel telefonisch als op Twitter, en wel 7dagen per week. Zij helpen altijd direct en komen zij er niet direct uit dan krijg je op zeer korte termijn (hooguit enkele uren) een telefoontje van een medewerker die je wel kan helpen. Alle beloftes worden door Ziggo wel waargemaakt. Ik help ook indien nodig een aantal buren en omwonende die wat op leeftijd zijn en soms moeite hebben met de nieuwe technieken. Juist deze mensen worden door Ziggo met veel extra aandacht behandeld.

Het is ook onzin dat je ongevraagd allerlei apparatuur toegezonden krijgt. U zult niets krijgen als u niets besteld heeft! Maar mocht dit onverhoopt toch gebeuren is er niets aan de hand want dan mag u het geleverde gewoon houden zonder er iets voor te betalen.

Enige jaren geleden was het inderdaad een zooitje bij Ziggo maar dat is al heel lang niet meer zo. Wel kan het zijn dat u niet goed geholpen wordt omdat u zich niet naar behoren gedraagt (aan de telefoon of bv op Twitter). Maar dan ligt de fout gewoon bij uzelf.

#ZiggoHelpt @ZiggoWebcare https://twitter.com/ZiggoWebcare

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door Boesta »

TomBraam schreef:. Waar ik nu weer stilzwijgend een jaar contract heb en deze niet meer op kan zeggen door de fout van Ziggo. Groeten!
Een contract stilzwijgend met 1 jaar verlengen is bij wet niet toegestaan. U kunt Telfort gewoon per maand opzeggen. Mits u natuurlijk niet voor uw daadwerkelijke verhuizing een nieuw abonnement heeft afgesloten waarbij u een actietarief e/o cadeau heeft ontvangen.

Maar de fout ligt toch geheel bij uzelf. U had het zelf in de gaten moeten houden. Ook had u de verkeerde naam moeten zien toen u het contract (aan de deur) tekende. De aanmeldingsbrief van Ziggo zou dan ook een verkeerde naam moeten laten zien.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

TomBraam schreef:Vervolgens heb ik hier contact over gehad met Ziggo. Zij zeiden dat er iets mis is gegaan bij het invullen van het overstap formulier. De verkoper had mijn achternaam verkeerd ingevuld op het contract formulier (dezelfde gegevens die Ziggo heeft gebruik voor mijn opzegging bij Telfort). Omdat mijn gegevens bij Ziggo niet overeenkwamen met de gegevens bij Telfort heeft Ziggo de opzegging niet in werking gezet.
Je hebt een handtekening gezet, neem ik aan?
TomBraam schreef:Nu heb ik contact opgenomen met Telfort. Die kennelijk de diensten toch had meeverhuisd. Waar ik nu weer stilzwijgend een jaar contract heb en deze niet meer op kan zeggen door de fout van Ziggo.
Daarmee handelt Telfort in strijd met de wet, met als gevolg dat er nooit stilzwijgend is verlengt.
Boesta schreef:U kunt Telfort gewoon per maand opzeggen.
Ter verduidelijk: je kunt op ieder moment opzeggen en moet dan een opzegtermijn van een maand aanhouden. Ik heb per maand vertaald zien naar per de eerste van de maand (en terecht overigens).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Boesta schreef: Zij helpen altijd direct en komen zij er niet direct uit dan krijg je op zeer korte termijn (hooguit enkele uren) een telefoontje van een medewerker die je wel kan helpen. Alle beloftes worden door Ziggo wel waargemaakt.
Ik heb meerdere recente ervaringen met Ziggo en helaas zijn die erg negatief. Onlangs belde ik voor een klant die een zakelijke verbinding afnam. Na 30 minuten wachten bij de zakelijke helpdesk werd de verbinding na opnemen verbroken, de 2de maal kreeg ik na 30 minuten iemand aan de lijn, die was erg vriendelijk, maar kon mij niet helpen, ik moest doorverbonden worden met een "speciale zakelijke helpdesk". Helaas duurde dit nogmaals 30 minuten, hierna wel vriendelijk geholpen (was ook simpele vraag).

Voor een andere klant was er sprake van een routeringsprobleem binnen Ziggo. De medewerkster van de klantenservice zij na overleg met een "expert" dat op consumenten verbindingen geen ondersteuning is voor routering.

Op Twitter, Klacht Kompas e.d. zie je dat Ziggo erg slecht scoort en er veel problemen zijn met de bereikbaarheid. Het verbaast mij dan ook dat jij altijd direct antwoord krijgt, terwijl klachten op Twitter gewoon genegeerd worden.

Dit betekend niet dat het bij andere providers veel beter is.
Boesta schreef:Het is ook onzin dat je ongevraagd allerlei apparatuur toegezonden krijgt. U zult niets krijgen als u niets besteld heeft! Maar mocht dit onverhoopt toch gebeuren is er niets aan de hand want dan mag u het geleverde gewoon houden zonder er iets voor te betalen.
Dit is inderdaad onzin, geen enkele ISP stuurt je ongevraagd apparatuur die niet onder de overeenkomst vallen, ze zijn geen sinterklaas.
Boesta schreef: Enige jaren geleden was het inderdaad een zooitje bij Ziggo maar dat is al heel lang niet meer zo. Wel kan het zijn dat u niet goed geholpen wordt omdat u zich niet naar behoren gedraagt (aan de telefoon of bv op Twitter). Maar dan ligt de fout gewoon bij uzelf.
Erg vreemde conclusie dat het dan aan de klant ligt. Ziggo ging een tijdje beter, maar bij UPC was het altijd al een puinzooi. En wat veel mensen vergeten is het niet Ziggo is die UPC heeft overgenomen maar UPC die Ziggo overnam maar de naam behield. Na de overname wijzigde zij zaken en klachten die hieruit ontstonden werden ontkent.

De DNS server werd gehacked en Ziggo/UPC besloot hun DNS verkeer via Ierland te laten verlopen (en zo gaat het nog steeds). HIermee heeft Ierland dus inzicht in welke websites alle Ziggo klanten bezoeken. En Ierland staat nou niet bekend om zijn privacy regels.

Het is dus nog steeds een puinhoop bij Ziggo en het wordt iets minder, maar zo concreet als jij het stelt dat het prima is wordt duidelijk tegen gesproken op dit forum maar ook alle andere klachten websites.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ziggo én Telfort Abonnement. Kan geen een opzeggen.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo TomBraam,

Wat vervelend dat je slecht geholpen bent en nu wenst op te zeggen. Wij willen graag kijken of wij het vertrouwen wellicht kunnen herstellen.
Hierbij wil ik je vriendelijk verzoeken om ons forum te bezoeken waar je je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht kenbaar kunt maken. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

Gesloten