LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jolanda.blinksma
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2017 11:34
Contacteer:

19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door jolanda.blinksma »

[/ Goedendag,

Ik heb een vraag over opzegging van internet en bellen van Tele2
Wij hebben zijn in augustus 2015 overgestapt van Tele2 naar Telfort.
Wij hebben met de opzeggingkaart en modem op gestuurd naar Tele2.
Maar blijkt in ons administratie dat wij nog steef betalen voor de abonnement. En dat is nu 19 maanden. Uiteraard hebben we dat stop gezet.
Maar onze vraag is naar Tele2 dat wij bedrag terug willen hebben voor ingeleverde diensten.
Maar dat doen zij niet!!
Mijn vraag is; mag dat zomaar? Is er mogelijkheid om ons geld terug te krijgen?
Graag zie ik u reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Fam, Landolf / blinks

jolanda.blinksma
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2017 11:34
Contacteer:

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door jolanda.blinksma »

Het is voor ; niet geleverde diensten moet het zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door grun »

nvm, leesfoutje.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door Dirkie »

jolanda.blinksma schreef:[/ Goedendag,

Ik heb een vraag over opzegging van internet en bellen van Tele2
Wij hebben zijn in augustus 2015 overgestapt van Tele2 naar Telfort.
Wij hebben met de opzeggingkaart en modem op gestuurd naar Tele2.
Maar blijkt in ons administratie dat wij nog steef betalen voor de abonnement. En dat is nu 19 maanden. Uiteraard hebben we dat stop gezet.
Maar onze vraag is naar Tele2 dat wij bedrag terug willen hebben voor ingeleverde diensten.
Maar dat doen zij niet!!
Mijn vraag is; mag dat zomaar? Is er mogelijkheid om ons geld terug te krijgen?
Graag zie ik u reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Fam, Landolf / blinks
Blijkbaar heeft Tele2 uw diensten niet stop gezet en is zij blijven incasseren voor het abonnement. Ik neem aan dat U de opzegging van Tele2 aangetekend verstuurd heeft en dat U een bevestiging gehad heeft. En ook dat U middels de Track En trace code van het pakje met modem gezien heeft dat dit bij Tele2 aangekomen is. Als U die beide zaken heeft dan zou het geen enkel probleem moeten zijn om het geld wat ten onrechte geincasserd terug te krijgen.
Alleen denk ik wel dat als u zo slordig administratie voert dat U er pas na 19 maanden achterkomt het lastig zal worden om beide bewijstukken op te leveren. Ik controleer mijn adminstratie toch echt wel vaker.........

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt voor een x aantal maanden een automatische incasso storneren. Maar dat kan alleen als u bewijs van opzegging en retour sturen kan leveren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jolanda.blinksma schreef:[/ Goedendag,

Ik heb een vraag over opzegging van internet en bellen van Tele2
Wij hebben zijn in augustus 2015 overgestapt van Tele2 naar Telfort.
Wij hebben met de opzeggingkaart en modem op gestuurd naar Tele2.
Maar blijkt in ons administratie dat wij nog steef betalen voor de abonnement. En dat is nu 19 maanden. Uiteraard hebben we dat stop gezet.
Maar onze vraag is naar Tele2 dat wij bedrag terug willen hebben voor ingeleverde diensten.
Maar dat doen zij niet!!
Mijn vraag is; mag dat zomaar? Is er mogelijkheid om ons geld terug te krijgen?
Graag zie ik u reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Fam, Landolf / blinks


Het modem terug sturen heeft weinig effect als je hier een opzegkaart bij doet is dit geen opzegging.

Dit moet je wel via de weg doen die Tele 2 op hun website vermeldt en niet door het terug te sturen naar het distributiecentrum (vaak extern bedrijf) wat de modems toestuurt.

Maar als je kunt bewijzen dat je op de juiste wijze hebt opgezegd zal Tele 2 gewoon moeten terug betalen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:U kunt voor een x aantal maanden een automatische incasso storneren. Maar dat kan alleen als u bewijs van opzegging en retour sturen kan leveren.

Ik zou zeggen TS meteen doen en voor de rest eens juridisch advies inwinnen, zou toch bezopen zijn als je het geld niet terug krijgt?
Succes.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
NeoDutchio schreef:U kunt voor een x aantal maanden een automatische incasso storneren. Maar dat kan alleen als u bewijs van opzegging en retour sturen kan leveren.

Ik zou zeggen TS meteen doen en voor de rest eens juridisch advies inwinnen, zou toch bezopen zijn als je het geld niet terug krijgt?
Succes.
Absoluut niet doen, als TS niet netjes heeft opgezegd (bericht is erg onduidelijk) is storneren het slechtste advies. Tele2 heeft immers gewoon de dienst Internet gewoon geleverd (modem is geen onderdeel van de dienst, is puur iets wat je in bruikleen krijgt).

TS zal dus moeten bewijzen dat ze heeft opgezegd op de juiste wijze, anders is ze helaas 19 maanden abonnement geld kwijt. Storneren veranderd de situatie niet zal enkel zorgen dat Tele2 via een incasso bureau het bedrag zal terugeisen met de daarbij komende kosten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als je het modem hebt opgestuurd, krijg je een bewijs. Lijkt mij sterk dat TS 2 providers blijft houden. Als TS zeker weet dat hij/zij heeft opgezegd, gewoon storneren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door berndv »

reggie2 schreef:Als je het modem hebt opgestuurd, krijg je een bewijs. Lijkt mij sterk dat TS 2 providers blijft houden. Als TS zeker weet dat hij/zij heeft opgezegd, gewoon storneren.
alleen het modem opsturen is geen opzegging. Indien ts via een andere weg heeft opgezegd, wat ik wel hoop voor ts, zal tele2 dit hebben bevestigd aan ts, met dit bewijs in de hand staat ts sterk, alleen een verzendbewijs van een modem is geen erg sterke opzegging. Tuurlijk kan je gaan storneren, dat is een keuze die je hierin kunt maken, maar bedenk wel dat incassoprocessen geautomatiseerd zijn, hier komt geen mensenhand aan te pas. Als in hun systemen een betaling gestorneerd wordt, terwijl zij van mening zijn dat hier een actief contract onder hangt, zal er een incassoproces in werking worden gezet welke zal resulteren in een incassobureau. Natuurlijk is de betaling onverschuldigd indien er via de normale weg opgezegd is en dit ook aantoonbaar is, maar als je eenmaal in de mallemolen zit, kom je er maar lastig weer uit, met alle gevolgen van dien. En ja, je staat volledig in je recht. Maar hiermee zal de fout niet direct hersteld worden. Die zal wel hersteld worden als je tele2 hier schriftelijk van op de hoogte brengt, bewijs aanlevert dat je opgezegd hebt én bewijs dat je het modem hebt teruggestuurd, en aangeeft dat je alle onverschuldigde bedragen binnen 14 dagen retour wenst te ontvangen.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door alfatrion »

jolanda.blinksma schreef:Wij hebben zijn in augustus 2015 overgestapt van Tele2 naar Telfort.
Wij hebben met de opzeggingkaart en modem op gestuurd naar Tele2.
Erkennen ze dat? Zo niet, heb je daar bewijs van?
jolanda.blinksma schreef:Maar blijkt in ons administratie dat wij nog steef betalen voor de abonnement. En dat is nu 19 maanden. Uiteraard hebben we dat stop gezet.
Maar onze vraag is naar Tele2 dat wij bedrag terug willen hebben voor ingeleverde diensten.
Maar dat doen zij niet!!
Mijn vraag is; mag dat zomaar? Is er mogelijkheid om ons geld terug te krijgen?
Ja, je hebt onverschuldig betaald. De verjaringstermijn daarop is 5 jaar. Je kunt naar de rechter of de gemisschillencommissie en die zal dan Tele2 veroordelen tot terugbetaling.
sylvesterb schreef:modem is geen onderdeel van de dienst, is puur iets wat je in bruikleen krijgt
De modem wordt links om of rechtsom gewoon verrekend in de kosten; dus die is gewoon onderdeel van het pakket.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door Appie83 »

Een opzeggingskaart? U bedoelt toch niet de kaart om de machtiging in te trekken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Tele2 van een opzegkaart gebruik zou maken omdat ze graag willen dat je telefonisch opzegt of via 'mijn tele2'.
Maar hebt u een bevestiging van opzeggen? En dan bedoel ik niet de bevestiging die u heeft gehad bij het terugsturen van een modem want dit is geen opzegging van het abonnement. Je kan namelijk ook gebruik maken van een andere modem zoals de Fritzbox. Zo niet, dan wordt het lastig om te bewijzen dat je hebt opgezegd. Kan u wel bewijzen dat u hebt opgezegd dan kan u de 19 maanden terugvorderen op grond van onverschuldigde betaling.
jolanda.blinksma schreef:Maar blijkt in ons administratie dat wij nog steef betalen voor de abonnement. En dat is nu 19 maanden. Uiteraard hebben we dat stop gezet.
Tip: check wat vaker u afschrijvingen.
U hebt toch wel opnieuw opgezegd (op de juiste wijze), evt onder vermelding dat u al eerder hebt opgezegd. Hebt u alleen de incasso geweigerd en u kan niet bewijzen dat u eerder hebt opgezegd dan blijft er een overeenkomst bestaan en heeft u de verplichting om te betalen.

Karin303
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2017 12:50

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door Karin303 »

BIJ TELE2 is het zo dat je telefonisch moet opzeggen. Je krijgt dan een bevestiging per mail. Ik heb nog niets gehoord over een opzeggingskaart.
Ik vind het vreemd dat je nu pas merkt dat de opzegging niet goed is gegaan. Als je geen bevestiging hebt ontvangen van je opzegging met daarin vermeld de einddatum van je contract is het ja tegen nee........

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: De modem wordt links om of rechtsom gewoon verrekend in de kosten; dus die is gewoon onderdeel van het pakket.
Het modem is in bruikleen en die mag je gebruiken, of je dit wel of niet doet staat er los van de dienst internet die je afneemt. Je kunt bijvoorbeeld ook niet het abonnement opzeggen als je een nieuw modem krijgt in bruikleen die nodig is om de dienst te kunnen blijven gebruiken.

Dat je links om of rechtsom gewoon betaald hiervoor hoor je mij niet over, gratis bestaat niet, maar het is geen onderdeel van de overeenkomst en retour sturen is geen opzegging.

Je bent vrij om een eigen modem te gebruiken of een internet verbinding 19 maanden niet te gebruiken. Als je geen bewijs hebt van de opzegging dan zit je er gewoon aan vast en moet je leren om je rekeningafschrift vaker te controleren.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Het modem is in bruikleen (...)
Dat riep je eerder ook al, maar de modem wordt toch echt gehuurd. De modem is onderdeel van het pakket. Voor het pakket moet per maand betaald worden. En na verloop van tijd moet het modem weer teruggegeven worden.
sylvesterb schreef:(...) het is geen onderdeel van de overeenkomst (...).
Als dat waar is, dan is het geen bruikleen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door Student90 »

alfatrion schreef:
sylvesterb schreef:Het modem is in bruikleen (...)
Dat riep je eerder ook al, maar de modem wordt toch echt gehuurd. De modem is onderdeel van het pakket. Voor het pakket moet per maand betaald worden. En na verloop van tijd moet het modem weer teruggegeven worden.
Voorbeeld: bezorgers kunnen een fietstas in bruikleen krijgen om reclamefolders/kranten in te bezorgen. Als zij de fietstas retourneren vervalt hun verplichting om te bezorgen niet. Er is namelijk een voorgeschreven manier van opzeggen. Idem dito voor Tele2. Ik vermoed dat TS niet op de juiste wijze heeft opgezegd. Wellicht dat Tele2 hem/haar uit coulance tegenmoet wil komen. @TS als je dat nog niet hebt gedaan, bij deze direct op de juiste wijze gaan opzeggen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: 19 maanden doorbetaling na opzegging Tele2

Ongelezen bericht door Appie83 »

Hoe heeft u nu opgezegd?
Want alleen terugsturen modem is niet voldoende. Dat u alleen telefonisch kan opzeggen is trouwens niet juist. Dit kan ook per brief en dus ook per evt opzeggingskaart. Ik bedenk me opeens dat deze kaart ook afkomstig kan zijn van Telfort.
Uit algemene voorwaarden van Tele2 https://www.tele2.nl/wp-content/uploads ... r-2016.pdf
6.3
Indien je een opzegging wil doen dien je jouw opzeggings-
brief te richten aan de Klantenservice, onder vermelding van:
Opzegging Overeenkomst. Indien de Overeenkomst telefo-
nisch of online is aangegaan, kan de Overeenkomst op
dezelfde manier (dus telefonisch of via de Website) worden
opgezegd. Tele2 stelt je schriftelijk of elektronisch op de
hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum
waarop de Dienst wordt beëindigd.
Probleem blijft alleen dan wel het bewijs van opzeggen.

Gesloten