LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet overal in huis wifi van Telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door GJS »

Dus wegens onkunde van die zogenaamde computerexpert van een collega van jou moet telfort maar voor de kosten opdraaien?
Als die collega echt verstand van zaken had gehad was hij er geen 8 uur mee bezig geweest.
En een switch die een onvindbaar ip-adres toont en daardoor niet geactiveerd kan worden is echt totale onzin.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zonnepanelen met wifi. Dat mag u me eens uitleggen. Hooguit dat enkele op afstand uitleesbare repeaters van convertors met een wifi-signaal werken. Tja, dat is hét probleem van wifi. Het is al geen sterk signaal vanuit uw modem, juist om te voorkomen dat u met uw signaal anderen met hun wifi weer wegdrukt, daarnaast maakt het ook nog gebruik van verschillende kanalen. Het kan zijn dat uw wifi net op een kanaal staat waar veel andere wifi-signalen ook op staan. Ja, dan wordt het dringen op zo'n kanaal. Er zijn diverse softwarematige programma's die het wifi-signaal in de directe omgeving kunnen opvangen (bijv. Via de wifi-antenne in de laptop), en vervolgens het gebruik op de diverse kanalen kan weergeven. Staat uw wifi op een kanaal waar het al erg druk is met overige signalen, dan kunt u uw wifi op een ander kanaal waar het minder druk is instellen, en uw wifi ontvangst zal verbeteren. Telfort speelt in deze dus geheel geen rol, want die levert gewoon een werkend wifi op een modem, afgesteld op een bepaald kanaal, wat u met enige kennis van zaken gewoon anders kunt instellen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door bprosman »

De medewerkster van Telfort vond het fijn om dit te horen, maar schrok toen ik vertelde dat ik van mijn collega een rekening had gekregen van 8 uur à 35 euro + BTW. Daardoor heb ik voor deze hele klus in totaal 391 euro uitgegeven
Fijne college en zo te lezen prutser, inderdaad een switch en een "onvindbaar" IP adres is onzin.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jitsnl schreef:maar schrok toen ik vertelde dat ik van mijn collega een rekening had gekregen van 8 uur à 35 euro + BTW.
35 euro per uur? En daar verwacht je iemand voor met kennis van zaken? Zelfs simpeler werk is al duurder per uur.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door absent »

Jitsnl schreef:Enkele jaren geleden werd mijn alles-in-1 provider XMS overgenomen door Telfort. Sindsdien heb ik diverse keren problemen gehad, die na veel gedoe uiteindelijk werden opgelost, waarbij ik steeds door Telfort financieel tegemoet werd gekomen, bijvoorbeeld door korting op mijn abonnement.
Doordat er in mijn naaste omgeving verschillende huizen zijn voorzien van zonnepanelen met een bijbehorende wifi, kan ik sinds een half jaar niet meer overal in mijn huis wifi krijgen, met name op de begane grond. Deze wordt klaarblijkelijk door de wifi van anderen verstoord. Daarom belde ik maar weer eens met Telfort en de medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat dit een herkenbaar probleem is en adviseerde me een wifi repeater aan te schaffen. Ik heb zo’n apparaat aangeschaft en vervolgens aan een collega, die verstand van computers heeft, gevraagd om deze te installeren. Helaas bleek dit niet mogelijk. Het apparaat reageerde niet zoals het volgens de instructie zou moeten doen. Mijn collega heeft vervolgens een aantal andere mogelijkheden uitgeprobeerd, maar iedere keer zonder het gewenste resultaat. Vorige week lukte het opnieuw niet om de boel aan de praat te krijgen en toen heb ik opnieuw contact met Telfort gezocht. (Overigens moet ik als vaste klant, iedere keer dat ik dit bedrijf bel, een 0900 nummer intoetsen). Ik liet weten dat de glasvezelkast bij de voordeur 4 poorten heeft, waarvan er slechts 2 functioneren en daardoor kan ik de wifi beneden niet aan de praat krijgen. De medewerker beaamde dit en zei dat dit kwam doordat het een (oud) apparaat was dat indertijd door XMS was geleverd. Telfort, zo zei hij, mocht daar niets aan doen, omdat XMS, een ander bedrijf dus, dit had geleverd. Om het probleem op te lossen adviseerde hij om een switch te kopen en deze te installeren. Dat heb ik meteen daarna gedaan. Eenmaal thuis gekomen heeft mijn collega de switch geprobeerd te installeren, maar helaas, ook nu weer tevergeefs. Er bleek een onvindbaar IP-adres te worden getoond, waardoor de switch niet kon worden geactiveerd. Daarom heb ik diezelfde middag opnieuw telefonisch contact met Telfort gezocht en kreeg weer een andere medewerker aan de lijn. Die herkende het probleem en sterker nog, toen hij hoorde van het verkeerde IP-adres zei hij meteen dat ik recht heb op een gratis nieuwe glasvezelkast met voldoende poorten, waarmee het probleem tot het verleden zal behoren. Hij zou het me toesturen met de mededeling dat er waarschijnlijk een installatiekaart bij was gevoegd. Ik vroeg of dat in mijn geval inderdaad zo zijn en hij zei er vanuit te gaan dat dit klopte. Toen ik 2 dagen later de router ontving, ontbrak de installatiekaart.
Inmiddels was ik zo boos geworden dat ik online een klacht heb ingediend bij Telfort over de gang van zaken. Daarop werd ik gebeld door de klantenservice en de desbetreffende medewerkster wilde nog eens precies van me horen wat er nu allemaal gebeurd was. Nadat ik haar dat had verteld en gezegd dat mijn collega enkele dagen later zou komen om de nieuwe router aan te sluiten, sprak ze met me af dat ze me daags daarna zou terugbellen om te horen of de aansluiting gelukt was en vervolgens te praten over de door mij gevraagde financiële schadeloosstelling. In eerste instantie was ik ervan uitgegaan dat ik behalve de kosten voor de 2 apparaten die ik op aanraden van Telfort voor niets had gekocht mijn collega zou moeten betalen voor de gemaakte uren à 25 euro per uur. De medewerkster van Telfort zei dat we daar wel uit zouden komen.
Mijn collega slaagde er uiteindelijk in om de nieuwe router aan te sluiten en daarmee was het probleem van wifi in de huiskamer opgelost. De medewerkster van Telfort vond het fijn om dit te horen, maar schrok toen ik vertelde dat ik van mijn collega een rekening had gekregen van 8 uur à 35 euro + BTW. Daardoor heb ik voor deze hele klus in totaal 391 euro uitgegeven, nog afgezien van de extra belkosten naar het 0900 nummer van Telfort. De medewerkster van de klantenservice zei dat Telfort dit bedrag beslist niet volledig zal vergoeden en dat ik alle rekeningen maar moet opsturen. Volgende week laat ze horen wat Telfort besloten heeft.
Mijn vraag na deze lange beschrijving is nu wat ik van Telfort kan vragen? Kan en mag ik het hele bedrag eisen, of bijvoorbeeld een gedeelte van het bedrag + een korting op mijn abonnement gedurende een aantal maanden, of moet ik maar genoegen nemen met wat Telfort gaat aanbieden?
Dank voor het meedenken.
Jaah, het is weer weekend!

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door Snoodaard »

GJvdZ schreef:
Jitsnl schreef:maar schrok toen ik vertelde dat ik van mijn collega een rekening had gekregen van 8 uur à 35 euro + BTW.
35 euro per uur? En daar verwacht je iemand voor met kennis van zaken? Zelfs simpeler werk is al duurder per uur.
Ik vind het juist schokkend en belachelijk dat iemand het lef heeft überhaupt geld te vragen voor een klusje van 10 minuten bij een collega.


On Topic: Telfort is niet verantwoordelijk voor Wifi, was van te voren al bekend, dus vanwaar dit topic?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door newmikey »

Jitsnl schreef:Mijn vraag na deze lange beschrijving is nu wat ik van Telfort kan vragen?
Lang, nietszeggend en vol met onzin. U zit de boel gewoon te stangen hier met een kulverhaal. U kunt helemaal niets vragen, behalve dan misschien een betere en meer deskundige collega, àls er ook maar 1% van uw verhaal ècht waar is, wat ik overigens betwijfel.

stofzuigertje

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel andere Wifi modems als de Inverter van zonnepanelen hebben wifi dus word het erg druk.

Een ander kanaal zoeken met minder gebruikers en je ontvangt alles weer.
Vaak is het slim om niet beneden maar in trapgat boven je modem te hangen!

Dan gaat via trapgat dus geen beton er tussen zowel beneden als boven voldoende signaal door je huis.
De trap op 1e verdieping en daar met verlengsnoer je Wifi modem..... wedden dat je zelfs op dak nog signaal voldoende hebt tenzij je isolatie dekens monteerde met aluminium folie voor meer warmte!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Telfort gaat je niets vergoeden. Wifi is geen dienst die ze leveren maar je eigen verantwoordelijkheid.

Dat je een 0900 nummer moet bellen is niet vreemd bij een low budget aanbieder als telfort.

Zelfs erg netjes dat ze een nieuw modem leveren om de onkunde van je collega te verhelpen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door scontra »

Jitsnl schreef: Ik heb zo’n apparaat aangeschaft en vervolgens aan een collega, die verstand van computers heeft, gevraagd om deze te installeren. Helaas bleek dit niet mogelijk.
Mijn collega slaagde er uiteindelijk in om de nieuwe router aan te sluiten en daarmee was het probleem van wifi in de huiskamer opgelost. De medewerkster van Telfort vond het fijn om dit te horen, maar schrok toen ik vertelde dat ik van mijn collega een rekening had gekregen van 8 uur à 35 euro + BTW. Daardoor heb ik voor deze hele klus in totaal 391 euro uitgegeven, nog afgezien van de extra belkosten naar het 0900 nummer van Telfort.
Dank voor het meedenken.

"jitsnl",

Ik denk even niet met u mee, maar ben zeer verbaasd over de rekening welke uw "collega" u heeft gepresenteerd.
€ 35,00 per uur voor iets wat een collegiale 'vrienden' dienst had moeten zijn en dan ook nog de brutaliteit hebben om voor z'n zwartwerk klusje BTW in rekening te brengen.
Van die collega, die verstand heeft van computers !!!!!! moet u het overduidelijk niet hebben, dat blijkt maar weer .

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door absent »

stofzuigertje schreef:....
Vaak is het slim om niet beneden maar in trapgat boven je modem te hangen!

...
Dat is je beste advies ooit.

stofzuigertje

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja met de dikke vloeren van beton was zowel meterkast als slaapkamer zware problemen en toen had niet ik maar kleinkind van 5 een helder idee....
Zal complimentje doorgeven.

Ja, dit gat in huis laat naast alle warmte uit woonkamer ook Wifi ongestoord door...
De deuren zijn niet 100% luchtdicht namelijk.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door harkja »

stofzuigertje schreef:Ja met de dikke vloeren van beton was zowel meterkast als slaapkamer zware problemen en toen had niet ik maar kleinkind van 5 een helder idee....
Zal complimentje doorgeven.

Ja, dit gat in huis laat naast alle warmte uit woonkamer ook Wifi ongestoord door...
De deuren zijn niet 100% luchtdicht namelijk.
:D

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

breien schreef:Het praktische probleem bij het trapgat is dat er geen stopcontacten zitten voor het modem en ik mogelijk ooit eens in een slaapdronken bui op het modem zou kunnen gaan staan. Het modem is dan kapot en misschien duikel ik dan van de trap af.

laat me raden, u bent spiderman/women???

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

TS heeft nog nooit van een bekabeld netwerk gehoord ?
Dat is nog vele malen sneller ook.
Maar als ze er in trappen om die rekening te betalen dan heeft TS wel bijna een jaar gratis internet.

Even off topic, waarom zoals nu ook weer iemand dat gehele kul verhaal als quote weer gebruiken.
Een enkele zin of een paar, maar zo'n heel verhaal wat een onzin, het wat toch al te lezen.
Inderdaad het is weer weekend.

angel1978
Berichten: 10943
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door angel1978 »

Even off topic, waarom zoals nu ook weer iemand dat gehele kul verhaal als quote weer gebruiken.


Als je net nieuw bent hier, zou ik gewoon eerst even rustig aankijken waarom sommige dingen gedaan worden zoals ze worden gedaan.

stofzuigertje

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, ook ik moest zowel Belkabel 0,6 mm trekken van ISRA naar trapgat, dit is beter dan 0,5 die ze normaal gebruiken...
En ook de stroom, gewoon via muur naar slaapkamer getrokken.

En erop staan, dat word moeilijk want ik heb het relatief hoog geplaatst dus net aan bereikbaar dus zelfs slaapwandelend nauwelijks te raken.
Bewust hoog gedaan want ook een matras via trapgat gedaan..... en dan alles van muur afhalen en dan blijken de schroefjes het matras.......

Ja, modem hangt veilig en het is werk maar bedraad netwerk wat nog beter is moet ik wel 14 kabels trekken........
Bovendien minder flexibel.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik begrijp nooi goed waarom mensen het wifi netwerk in huis tot de verantwoordelijkheid van de provider rekenen of waarom met gewoon het modem van de provider voor het wifi netwerk blijven gebruiken. Schakel er gewoon een goeie wifi router van Netgear, Linksys, Asus etc. achter en neem zèlf de verantwoordelijkheid voor een solide netwerk in huis. De provider mag tot in de meterkast, de rest regel ik zelf wel.

angel1978
Berichten: 10943
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door angel1978 »

newmikey schreef:Ik begrijp nooi goed waarom mensen het wifi netwerk in huis tot de verantwoordelijkheid van de provider rekenen of waarom met gewoon het modem van de provider voor het wifi netwerk blijven gebruiken. Schakel er gewoon een goeie wifi router van Netgear, Linksys, Asus etc. achter en neem zèlf de verantwoordelijkheid voor een solide netwerk in huis. De provider mag tot in de meterkast, de rest regel ik zelf wel.
Belangrijkste reden hiervoor is natuurlijk dat mensen geen flauw idee hebben wat er kan, wat er nodig is en wat er vooral niet kan. Daarnaast hebben velen niet het geld ( of de prioriteit ) om dit door een professional te laten regelen en hopen dat het gratis door de provider opgelost wordt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Niet overal in huis wifi van Telfort

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarnaast hebben velen niet het geld ( of de prioriteit ) om dit door een professional te laten regelen en hopen dat het gratis door de provider opgelost wordt.
Maar mensen moeten zich ook eens gaan realiseren wat voor een contract ze afsluiten , en dat binnenshuis je Eigen verantwoordelijkheid is en niet van de provider. Als het geen prioriteit voor je heeft moet je ook niet piepen, geen geld... in iedere familie is wel een handige zoon of neef die dit kan regelen. Bovendien zijn er in veel steden groepen vrijwilligers die je hiermee kunnen helpen.

Gesloten