LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber beloftes die niet waargemaakt worden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Shelley89
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2017 22:15

Fiber beloftes die niet waargemaakt worden

Ongelezen bericht door Shelley89 »

Geen internet en tv al bijna 4 weken. Elke keer een andere smoes!
Begin maart overgestapt naar fiber. Hier eerder klant geweest en goede ervaringen mee. Helaas dit keer anders. Overstap zou zijn begin april. Helaas werd per 17 maart onze tv en internet van onze toen huidige provider afgesloten. Na veel rond gebeld te hebben naar fiber en onze toen huidige provider er achter gekomen dat fiber waarschijnlijk de lijn al overgenomen had.
Fiber ontkent Dit! Fiber vertelde dat wij nog in onze 14 dagen bedenktijd zaten en dat als wij deze direct zouden opzeggen en door zouden gaan met fiber dat alles in werking gezet kon worden en wij zeer spoedig internet zouden hebben. Op aanraden dit gedaan helaas...
Vervolgens na een week weer gebeld hoe het ervoor stond en boos geworden dat er geen actie ondernomen wordt. Bleek dat alles nog niet in werking werd gezet en werd mij doodleuk verteld dat het normaal is dat je een aantal weken zonder internet zit na een overstap!!!! Boos worden had geen zin, maar vast aan het contract zit ik wel. Nu zijn wij bijna een maand verder nadat wij de bedenktijd opgezegd hebben en nog steeds geen actie ondernomen. Na het zoveelste telefoontje is er nu een storing in ons 'lijntje'. Daarom kunnen ze niks doen en ook geen spullen opsturen. Uitgelegd dat wij extra kosten maken doordat wij geen internet hebben en dit wel nodig hebben voor oa ons werk.
Dan ook nog de gemaakte belkosten naar fiber en het vele in de wacht gezet worden voelen wij ons totaal niet serieus genomen door fiber. Het lijkt alsof ze het zichzelf zo makkelijk mogelijk maken en het niks boeit of de klant tevreden is en of er überhaupt service wordt geleverd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber beloftes die niet waargemaakt worden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Shelley89 schreef:Geen internet en tv al bijna 4 weken. Elke keer een andere smoes!
Begin maart overgestapt naar fiber. Hier eerder klant geweest en goede ervaringen mee. Helaas dit keer anders. Overstap zou zijn begin april. Helaas werd per 17 maart onze tv en internet van onze toen huidige provider afgesloten. Na veel rond gebeld te hebben naar fiber en onze toen huidige provider er achter gekomen dat fiber waarschijnlijk de lijn al overgenomen had.
Fiber ontkent Dit! Fiber vertelde dat wij nog in onze 14 dagen bedenktijd zaten en dat als wij deze direct zouden opzeggen en door zouden gaan met fiber dat alles in werking gezet kon worden en wij zeer spoedig internet zouden hebben. Op aanraden dit gedaan helaas...
Vervolgens na een week weer gebeld hoe het ervoor stond en boos geworden dat er geen actie ondernomen wordt. Bleek dat alles nog niet in werking werd gezet en werd mij doodleuk verteld dat het normaal is dat je een aantal weken zonder internet zit na een overstap!!!! Boos worden had geen zin, maar vast aan het contract zit ik wel. Nu zijn wij bijna een maand verder nadat wij de bedenktijd opgezegd hebben en nog steeds geen actie ondernomen. Na het zoveelste telefoontje is er nu een storing in ons 'lijntje'. Daarom kunnen ze niks doen en ook geen spullen opsturen. Uitgelegd dat wij extra kosten maken doordat wij geen internet hebben en dit wel nodig hebben voor oa ons werk.
Dan ook nog de gemaakte belkosten naar fiber en het vele in de wacht gezet worden voelen wij ons totaal niet serieus genomen door fiber. Het lijkt alsof ze het zichzelf zo makkelijk mogelijk maken en het niks boeit of de klant tevreden is en of er überhaupt service wordt geleverd.
Als fiber nog geen modem heeft toegestuurd dan is er nog geen lijn opgeleverd, dus ook geen storing in de lijn. Advies kun je hier vinden in de meerdere topics over Fiber.

Concreet:

1. Stel Fiber schriftelijk ingebreke om de lijn binnen 14 dagen te herstellen en je anders het contract beëindigd wegens het niet nakomen van de overeenkomst.

of

2. Stuur een e-mail en telefonische waarin je ze 14 dagen de tijd geeft om de lijn te herstellen en dat je anders naar de geschillen commissie stapt. Bij de geschillen commissie moet je wel duidelijk aangeven wat je verwacht (beëindigen van overeenkomst).

of

3. Stuur je klacht naar klachtkompas.nl (consumentenbond), dit heeft soms effect bij providers en werkt ook sneller.

Fiber is al enige tijd een provider met veel problemen. Dat je betaald voor het service nummer komt omdat het een low budget provider is, dat is een eigen keus die je maakt.

Gesloten