LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

Beste lezers, let goed op als je een abonnement afsluit bij Tele2 voor je internet.
Ik ben vorig jaar overgestapt van 50MB naar een 100MB abonnement. Echter blijkt nu dat ik maximaal 60-70MB binnen haal. Tele2 heeft meerdere malen telefonisch aangeven dat 100MB haalbaar moet zijn vanaf mijn aansluitpunt in huis. KPN heeft hier meerdere malen naar gekeken en 100MB is niet mogelijk geeft KPN aan. Dit komt door de oudere woning icm afstand naar een centrale. Maar 30% minder snelheid dan waar ik voor betaal is te gortig vanzelfsprekend.


LET DUS GOED OP: DE DOOR TELE2 BELOOFDE SNELHEID WORDT NIET GELEVERD! BETALEN VOOR 100MB MAAR 60-70MB KRIJGEN.
(je kan dit zelf controleren door in te loggen in je router/modem).

Ondanks dat het aantoonbaar een niet nagekomen afspraak / toezegging is van Tele2 moet ik zelf een vergoedingsformulier invullen en hopen op enige vorm van financiele compensatie.

En ow ja, mijn TV geeft haperend beeld bij WIFI gebruik. Vanaf 11 maart al en Tele2 kan maar geen oplossing vinden. meerdere voorbeelden gestuurd (tijd, zender, dag), en nu moet ik dit wederom doen (omdat ze de vorige voorbeelden kwijt zijn!). Dit weiger ik en dus wordt er gezegd "de klant weigert mee te werken". Ik ben zelf ambtenaar maar zo bont maak ik het zelfs niet !!

KORTOM: PAS OP VOOR TELE2 SVP.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U krijgt TOT 100mb, dus niet 100mb gegarandeerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door berndv »

leonbaas schreef:Ik ben vorig jaar overgestapt van 50MB naar een 100MB abonnement.
Ik mis hier het woordje "tot". Dit geeft tele2 namelijk wel aan op hun website:
https://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-bellen-tv/
leonbaas schreef:LET DUS GOED OP: DE DOOR TELE2 BELOOFDE SNELHEID WORDT NIET GELEVERD! BETALEN VOOR 100MB MAAR 60-70MB KRIJGEN.
U betaalt niet voor 100 Mbps, u betaalt voor een abonnement met maximaal 100 Mbps. Schijnbaar is de combinatie van afstand tot centrale en misschien ook de kwaliteit van de koperkabels in de straat dusdanig dat het behalen van de maximale snelheid niet mogelijk is.
leonbaas schreef:Ondanks dat het aantoonbaar een niet nagekomen afspraak / toezegging is van Tele2 moet ik zelf een vergoedingsformulier invullen en hopen op enige vorm van financiele compensatie.
het enige dat aantoonbaar is, is dat u de overeenkomst en voorwaarden vermoedelijk niet geheel juist heeft gelezen.
leonbaas schreef:En ow ja, mijn TV geeft haperend beeld bij WIFI gebruik. Vanaf 11 maart al en Tele2 kan maar geen oplossing vinden. meerdere voorbeelden gestuurd (tijd, zender, dag)
dit is heel vreemd. Ook met een verbinding van 60 Mbps zou wifi niet direct een storing moeten geven op het tv beeld, in ieder geval geen problemen in de bandbreedte.
leonbaas schreef: Ik ben zelf ambtenaar maar zo bont maak ik het zelfs niet !!
dan bent u een van de weinige ambtenaren die het niet zo bont maken, maar dit forum lezende, kunnen de ambtenaren ook heel kunstig omgaan met aangeleverde bewijzen die kwijt raken, afspraken die niet nagekomen worden, of de burger keurig wijzen op hun rechten en plichten zonder zelf ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen. Maar goed, het werk dat u doet is totaal irrelevant voor deze discussie.

leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

Berndv is een duidelijke medewerker van Tele2. grappig om te lezen.
Net zoals op andere fora.. damage control van Tele2?! Wonderlijk als je dan deze teksten hanteert....


Maar inderdaad, het is TOT 100MB. Maar ja, hoeveel mensen realiseren dat. Overigens heb ik telefonisch het nieuwe abonnement afgenomen en toen werd duidelijk gezegd: 100MB. En aangezien Tele2 alles opneemt zou u dat eenvoudig kunnen terugluisteren toch? ;-) Ik verneem graag uw reactie, wedden dat u hoort dat 100Mb is gezegd?


Inderdaad hoort het niet dat de TV hapert, zelfs niets bij de snelheid die ik haal. U geeft dat aan, Tele2 geeft dat aan (als zijn jullie hetzelfde;-)) en toch is er geen oplossing mogelijk. Ja, als ik wederom voorbeelden aandraag. terwijl ik die al zo vaak gedaan heb en 1,5 maand al wacht op een oplossing. En Tele2 heeft dan ook nog een de voorbeelden niet meegenomen, zijn kwijtgeraakt. Ja, dat geeft de burger moed...

16again
Berichten: 16083
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door 16again »

Laat je snelheid en abonnement terug zetten naar 50Mb/s. Mogelijk ben je dan ook van TV storing af.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Jetsertje »

leonbaas schreef:Berndv is een duidelijke medewerker van Tele2. grappig om te lezen.
Volgens mij was hij gisteren nog een medewerker van DHL. Althans, volgens de TS van een topic over DHL.
En nu is hij een Tele2 medewerker. Althans, volgens jou, de TS van dit topic.

Verder hoef je denk ik ook niet meer op enig hulp hier hopen. Dergelijke uitspraken zorgen meestal voor het doodlopen van een topic, want niemand heeft er überhaupt zin in om te reageren als ook maar enig tegenspraak leidt tot een beschuldiging zoals deze.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe was uw tv ontvangt met de TOT 50mb? Lijkt mij sterk dat u nu met een betere verbinding minder ontvangst zou hebben.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja mijnheer de ambtenaar leonbaas. Nu doet Tele2 precies datgene waar we als gewoon burger zo vaak tegenaan lopen bij uw ambtelijke collega's. In woord worden de mooiste dingen beloofd maar als het ergens fout gaat, of lijkt te gaan, gaat alles ineens volgens het boekje. Geen speld tussen te krijgen. Komt u dit niet bekend voor?

Dat woordje TOT in die beloofde snelheid, volgens het boekje, is cruciaal. Ik werk niet bij Tele2 of enige andere telecomprovider en electrotechniek was ook niet mijn favoriete vak. Maar zolang ik al gebruik maak van DSL-internet (internet via een telefoonkabel), en dat is een aantal jaren dat al uit twee cijfers bestaat, weet ik dat de aangeboden snelheid TOT een bepaalde snelheid is, niks meer, eerder minder afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale. In die zin heeft KPN u dus juist voorgelicht. Volgens het boekje heeft u daar niets tegen in te brengen en heeft ook Tele2 100% gelijk met de wat lagere snelheid die bij uw modem binnenkomt. De beloofde snelheid wordt wel geleverd, daar waar uw telefoonkabel aangesloten zit in de telefooncentrale. Het stuk tussen die centrale en uw modem kun je omschrijven als transportverlies. Helaas voor u, maar het is de ruwe werkelijkheid met internet over een telefoonkabel.

Ja, en dan nog uw tv kijken via het wifi-signaal. Ook weer zo'n probleem. Wifi is in zekere zin een zwak aftreksel van de werkelijke snelheid die u op uw modem binnenkrijgt. Als uw tv nog op enige afstand van uw modem staat wordt dat alleen maar minder. Daarnaast is het wifi-signaal nog onderhevig aan externe storingen, loopt het over bepaalde kanalen, waarbij sommige kanalen op bepaalde tijdstippen overbelast kunnen zijn door de meerdere gebruikers tegelijkertijd op zo'n kanaal. Dat zwakkere signaal moet u dus nog delen met anderen ook. Zo gek is het dus niet dat uw tv op wifi maar zeer matig werkt. De oplossing daarentegen getuigd van simpele eenvoud. Trek een UTP (internet) kabel tussen het modem dat u van Tele2 ontvangen heeft en de tv. Alle tv-problemen zullen zeer waarschijnlijk als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. Als u dan toch met UTP-kabels bezig bent, trek dan ook zo'n kabel naar uw pc en/of laptop. Uw modem heeft meerdere uitgaande poorten en even goed de handleiding raadplegen daarvan.. Ook op uw pc en/of laptop zal de snelheid daarna zienderogen vooruit gaan. Nog een kleine tip: goede, kant-en-klare UTP kabels, in diverse lengtes, koopt u redelijk voordelig bj de Action of in een bouwmarkt.

Tot slot, mocht u door bovenstaande uitleg vinden dat ik de toekomstig Minister van Telecomzaken ben. Nee, ze hebben me (nog) niet gevraagd (grapje). Ik wens u echter, zeer gemeend, na het trekken van de UTP kabels veel kijk- en internetplezier.

16again
Berichten: 16083
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Hoe was uw tv ontvangt met de TOT 50mb? Lijkt mij sterk dat u nu met een betere verbinding minder ontvangst zou hebben.
Wellicht is de verbinding is niet veranderd, maar is in de centrale een limiet aangepast, waardoor de apparatuur nu op een hogere snelheid probeert te werken.
Nu vliegt TS met 65Mb/s uit de bocht, terwijl 50Mb/s wel probleemloos kan werken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef:Uw tv zal al voor langere tijd gehaperd hebben want het internetsnelheidsverhaal van met name ADSL providers is uitgebreid in de media aan de orde gekomen. De ADSL snelheid kan door meerdere externe factoren niet gegarandeerd worden dus zijn de contracten zo opgesteld dat er in een ideale situatie de maximale snelheid behaald kan worden. In reclames wordt geadverteerd met een snelheid TOTxxx Mb en niet met een gegarandeerde snelheid. Tele2 uw provider gaat uit van de algemene informatie die KPN voor uw postcode en huisnummer verstrekt en in theorie is 100Mb haalbaar ware het niet dat uw huisaansluiting zo verouderd is dat er een groot verlies in snelheid is ontstaan. De wifiverbinding is de zwakste schakel qua snelheidsverlies want hoe groter de afstand tussen het wifimodem en de tv hoe lager de snelheid.
TV kijken via wifi en dan Tele2 (of welke ISP) de schuld geven dat het niet werkt. Wifi gaat via de lucht, los van de afstand, heb je vele factoren (waar Tele2 geen enkele invloed op heeft) die het signaal kunnen verstoren. Zo kunnen de buren een nieuw modem hebben gehad die jouw signaal verstoort.

Wat wel 100% zeker is is dat de wijziging van uw abonnement er compleet los van staat. Een abonnementswijziging van 50 naar 100Mbit/s is een wijziging aan de kant van de provider, deze laat jouw met meer snelheid downloaden, hierdoor kan je wifi niet gaan happeren.

Verwijderd

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Het probleem van het haperend tv-beeld over WIFI is iets wat waarschijnlijk niets te maken heeft met uw verbinding. Maak een afspraak met een Tele2-monteur of huur zelf een monteur in die met u kan kijken naar plekken waar je het modem beter neer kunt zetten, misschien ergens in de woonkamer een router neerzetten die als accesspoint kan dienen zodat het WIFI-signaal in de woonkamer versterkt wordt en u de router als switch kunt gebruiken (dan kunt u beter de TV bekabeld aan internet hangen) , misschien is de WIFI-ontvanger in de tv wel stuk en moet u de TV laten repareren of heeft u een aparte WIFI-dongel nodig. Misschien is de bekabeling in uw huis niet goed. Het kan van alles zijn en met dit alles heeft Tele2 niet zoveel te maken. Ze kunnen u wel helpen door een monteur te sturen. Let er dan wel op dat wanneer het probleem iets blijkt waarbij Tele2 niet verantwoordelijk is, u de monteur zult moeten betalen. Is het iets waar Tele2 wel verantwoordelijk voor is dan krijgt u dit vergoed. Er is namelijk ook een mogelijkheid dat het modem niet goed is, dat is bijvoorbeeld wél de verantwoordelijkheid voor Tele2.

leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

NeoDutchio en 16again : dat is een hele goede tip, dank u. Voorheen had ik nimmer problemen inderdaad en was ik zeer tevreden over tele2. Zowel TV kijken, WIFI als gamen. Dank jullie!

leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

@BreejKC: u stelt: Ja, en dan nog uw tv kijken via het wifi-signaal." Dat heb ik nooit gezegd hoor. Gewoon, via de meegeleverde UTP kabel rechtstreeks aan de router. WIFI gebruiken we voor mobiele telefoon/laptop. Dank voor uw tip, helaas (zou ik bijna zeggen) kijk ik dus al bekabeld TV.

leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

De overige reacties: fijn dat u allemaal meedenkt. Helaas is er al een monteur langsgeweest van Tele2 die alles (router, decoder , kabels) heeft vervangen. en een monteur van KPN om mijn contactpunten in de woonkamer te vernieuwen. Niets aan te doen dus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

leonbaas schreef:En ow ja, mijn TV geeft haperend beeld bij WIFI gebruik.
Je hebt niets gezegd maar het wel zo geschreven in je start topic.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
leonbaas schreef:En ow ja, mijn TV geeft haperend beeld bij WIFI gebruik.
Je hebt niets gezegd maar het wel zo geschreven in je start topic.
Dat betekent niet dat de tv aangesloten is via WiFi, maar dat het gebruik van WiFi met andere apparaten de bekabelde tv stoort.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb sinds 1.5 jr 100 Mbps,super snel,garanderen tot 100!! Dus. Kan idd 70/80 zijn,maar dat is nog snel.
Haperend tv beeld,heb je meer dingen op internet aan? Of je zit ver vd modem met deur dicht?

Wij hier goede verbinding,ook al xit ik ver vd tele 2 centrale nog zeeeer snel internet en wifi ook oke.
Alleen als ik vier dingen tegelijk doe wil de wifi iets trager zijn,maar doen we zelden dus dat scheelt..

Ervoor had ik 10 jr 29 Mbps en het is wereld van verschil ...al klaag ik niet nooit problemen

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BreejKC »

Een oplossing van Ziggo (internet via coax kabel). Of dit ook werkt voor het DSL-signaal (internet via telefoonkabel)van Tele2 weet ik niet, maar u zou het kunnen proberen.

Plaats een sperfilter (HPS 85/SHS) tussen de wandcontactdoos en de coax van de TV. Dit kan te maken hebben met een retour signaal van de TV. Dit heeft niet alleen Sony maar hebben ook andere merken.

Een andere oplossing is (coax)kabels te gebruiken met het "kabelkeur" kenmerk. Deze kabels pikken minder storing op van de omgeving. Mogelijk dat de storing op uw tv tijdens het gebruik van Wi-Fi (dus geen tv op Wi-Fi, zoals ik eerder begreep) dan is opgelost.

leonbaas
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:15

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door leonbaas »

sylvesterb schreef:
leonbaas schreef:En ow ja, mijn TV geeft haperend beeld bij WIFI gebruik.
Je hebt niets gezegd maar het wel zo geschreven in je start topic.
Bedoel hier: bij WIFI gebruik (middels mobiele telefoon bijvoorbeeld youtube kijken) gaat mijn tv haperende beeld geven ;-)

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Ik moet je geljik geven. Echter pakt het bij mij juist gunstig uit. Dwz ik betaal voor een 40Mbit maar krijg Down 47Mbps en Up 55Mbps (over glas).

Kwa TV kan ik alleen maar adviseren om te investeren in de aanleg van een netwerkkabel. Desnoods eventjes als testje over de vloer tussen TV en Router, om te kijken of eea verbetert.

Gesloten