LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Opdekelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2017 10:52

Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Opdekelder »

Ik ben al jaren bij Ziggo Heb een WiFi aansluiting die het goed deed tot ongeveer twee weken geleden. Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd hoe het plotseling kan die mijn verbinding zo tergend langzaam is.
Er werd me medegedeeld dat ik wel erg veel apparaten hierop heb aangesloten.Maar ik heb de laatste jaren helemaal geen nieuwe apparaten gekocht en ja U heeft ook al een verouderd pakket bij ons.We kunnen u wel een wifiversterker aanbieden.
Dus word ik ongewenst op kosten gejaagd,ik moet er 60€ voor betalen,terwijl ik tot twee weken geleden gewoon een normaal werkende internetverbinding had.
Ik woon in een appartement en ik weet dat een van mijn buren zich ook zo,n apparaat heeft laten aansmeren.
IIk voel me voor het blok gezet.Ziggo is bezig om nieuwe internetpakketten en wifiversterkers te slijten.
Ik ben niet de enige persoon die het is opgevallen dat onze verbinding zo traag is,mijn vriendin heeft de laatste weken hetzelfde probleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Vervelend om te lezen dat de internetverbinding trager is geworden! Het blijft soms lastig om een stabiele, snelle wifi-verbinding te realiseren, maar we gaan ons uiterste best voor je doen. Zou je een privébericht willen sturen met jouw klantnummer en adres?

Groet,
Ben - Ziggo Webcare

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door sjohie »

Opdekelder schreef:Ik ben al jaren bij Ziggo Heb een WiFi aansluiting die het goed deed tot ongeveer twee weken geleden. Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd hoe het plotseling kan die mijn verbinding zo tergend langzaam is.
Er werd me medegedeeld dat ik wel erg veel apparaten hierop heb aangesloten.Maar ik heb de laatste jaren helemaal geen nieuwe apparaten gekocht en ja U heeft ook al een verouderd pakket bij ons.We kunnen u wel een wifiversterker aanbieden.
Dus word ik ongewenst op kosten gejaagd,ik moet er 60€ voor betalen,terwijl ik tot twee weken geleden gewoon een normaal werkende internetverbinding had.
Ik woon in een appartement en ik weet dat een van mijn buren zich ook zo,n apparaat heeft laten aansmeren.
IIk voel me voor het blok gezet.Ziggo is bezig om nieuwe internetpakketten en wifiversterkers te slijten.
Ik ben niet de enige persoon die het is opgevallen dat onze verbinding zo traag is,mijn vriendin heeft de laatste weken hetzelfde probleem.
Er zijn natuurlijk veel redenen waardoor een WiFi signaal ineens minder wordt. Dat kunnen evenzogoed externe factoren zijn zoals de nieuwe router van de buren, een virus op 1 van je eigen apparaten binnen je WiFi netwerk, nieuwe firmware op 1 van die apparaten, zeg een update voor een smartTV, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan is de observatie van Ziggo, dat er erg veel (hoeveel precies?) apparaten aan het WiFi netwerk hangen nog niet eens zo'n gekke. Elke router heeft een max aantal devices wat deze kan bedienen namelijk, en de WiFi functionaliteit in het Ziggo modem is wat dat betreft geen top-of-the-bill spul. :wink:

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Opdekelder schreef:Dus word ik ongewenst op kosten gejaagd,ik moet er 60€ voor betalen,terwijl ik tot twee weken geleden gewoon een normaal werkende internetverbinding had.
Ik woon in een appartement en ik weet dat een van mijn buren zich ook zo,n apparaat heeft laten aansmeren.
Dan lijkt de veroorzaker van het probleem zich bloot te geven. Heel vervelend, maar Ziggo is niet verantwoordelijk voor een zwak signaal door storing van buitenaf.

Maar het is wel ironisch te zien dat jij nu een versterker nodig hebt, omdat je buren er ook een hebben. En schaf jij er een aan voor een betere verbinding, krijgen je buren weer last van storing door jouw versterker.

Je zou ook een router op 5GHz kunnen aanschaffen. De meeste mensen hebben een modem of router op enkel 2,4 GHz en tevens veel apparaten op dezelfde frequentie zoals magnetrons, waardoor deze frequentie behoorlijk vervuild is geraakt. Op 5GHz heb je geen last van deze storing en tevens ook minder last van de storing van buren, doordat de frequentie minder makkelijk door muren gaat. Dan moet je er wel tegelijkertijd rekening mee houden dat je achter muren dus minder goed bereik hebt met deze router.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door bprosman »

en de WiFi functionaliteit in het Ziggo modem is wat dat betreft geen top-of-the-bill spul. :wink:
Valt mee hoor, die laatste Technicolor modems doen het hier prima, heb er mijn Linksys voor uitgezet.
Zowel op 2,4 als op 5Ghz.
Ik weet niet waar TS op connect, 2,4 of 5Ghz maakt qua snelheid nogal een verschil
Ook kan TS zelf inloggen om te kijken hoeveel devices er "meeliften" op zijn signaal.
Je zou ook een router op 5GHz kunnen aanschaffen
Ziggo modems / routers ondersteunen al een tijdje 5Ghz hoor.
Ziggo is bezig om nieuwe internetpakketten
Als je een verouderd modem hebt zou een nieuwe natuurlijk niet verkeerd zijn.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Jetsertje »

bprosman schreef:
Je zou ook een router op 5GHz kunnen aanschaffen
Ziggo modems / routers ondersteunen al een tijdje 5Ghz hoor.
De meesten kunnen alleen niet op beide frequenties ingesteld worden, slechts op een. Vaak heeft men wel minstens een apparaat dat niet met deze frequentie overweg kan en dan heb je er dus niets aan.

Het aanbod modems met beide frequenties is inderdaad wat groter geworden sinds de laatste keer dat ik heb gekeken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door bprosman »

De meesten kunnen alleen niet op beide frequenties ingesteld worden, slechts op een. Vaak heeft men wel minstens een apparaat dat niet met deze frequentie overweg kan en dan heb je er dus niets aan.
Jawel hoor, beide frequenties zijn gewoon gelijktijdig actief, sommige (oudere) apparaten kunnen soms inderdaad alleen maar met 2.4GHz overweg, mijn laptop kan beide, sterker nog.... schakelt automatisch tussen de beste frequentie.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... or-tc7210/
•gelijktijdig wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door john18 »

Zelfde gehad. Kwestie van modem resetten en het doet het weer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door bprosman »

Kwestie van modem resetten en het doet het weer.
Ging er van uit dat TS dit al gedaan had maar goed... "Assumptions are the mother..."

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Jetsertje »

bprosman schreef:https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... or-tc7210/
•gelijktijdig wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband
De Technicolor TC7200 bijvoorbeeld dan weer niet.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Dirkie »

De laatste keer dat ik problemen had met de Wifi van mijn modem zo'n 2 maanden geleden zag de medewerker van Ziggo dat ik een heel oud modem had staan. Hij heeft toen meteen een nieuw modem gestuurd en sindsdien weer gewoon wifi. Nu was het voor mij eigenlijk geen probleem omdat op mijn modem maar 1 apparaat via Wifi aangesloten is. Alle andere apparaten zijn op mijn eigen routers en accespoints aangesloten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jetsertje schreef:
bprosman schreef:
Je zou ook een router op 5GHz kunnen aanschaffen
Ziggo modems / routers ondersteunen al een tijdje 5Ghz hoor.
De meesten kunnen alleen niet op beide frequenties ingesteld worden, slechts op een. Vaak heeft men wel minstens een apparaat dat niet met deze frequentie overweg kan en dan heb je er dus niets aan.

Het aanbod modems met beide frequenties is inderdaad wat groter geworden sinds de laatste keer dat ik heb gekeken.
Ziggo biedt al een hele tijd modem routers met simultaan dual band functie aan. Dus je verhaal loopt mank.

Het is goed mogelijk dat een buurtbewoner een sterkere wifi aansluiting heeft gerealiseerd en daardoor nu voor de buren een extra stoorzender is. Ook kan er simpelweg een defect in het modem zitten (dus goed van Ziggo dat ze nieuwe opsturen).

Wifi versterker, nooit aan beginnen, dat versterkt het signaal maar halveert de snelheid. Daardoor wordt alles trager dus je hebt er niks aan. Beter is het indien gemakkelijk te realiseren zoveel mogelijk apparatuur bedraad aan te sluiten en alleen voor mobiel en laptop te kiezen voor wifi.

Verder kijk eens naar de snelheid als je bekabeld de boel aansluit, dat sluit eventueel storing in de internetlijn zelf uit. Je moet minimaal 95% van de snelheid halen dat bij je abbo hoort. Testen kan via speedtest.net.

Overschakelen op de modernere 5GHz band kan een optie zijn, maar ook hier komt sinds de uitrol van 4g mobiel internet, dat werkt op dezelfde frequentie, regelmatig storing voor er b.v. vlak voor je huis een gsm mast staat.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Overschakelen op de modernere 5GHz band kan een optie zijn, maar ook hier komt sinds de uitrol van 4g mobiel internet, dat werkt op dezelfde frequentie, regelmatig storing voor er b.v. vlak voor je huis een gsm mast staat.
4g ziet niet in de 5 GHz band

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door gemist »

16again schreef:
olaf79 schreef:Overschakelen op de modernere 5GHz band kan een optie zijn, maar ook hier komt sinds de uitrol van 4g mobiel internet, dat werkt op dezelfde frequentie, regelmatig storing voor er b.v. vlak voor je huis een gsm mast staat.
4g ziet niet in de 5 GHz band
Dat klopt, maar toch kan 4G voor problemen zorgen in signalen door kabels en in Wifiverkeer. Ruiswaardes, geen totale disconnect.
Maar of dat ook bij TS het geval is, weten we niet.

Seriefreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2017 20:14

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Seriefreak »

Wij hebben dit probleem ook al vaker gehad; uiterst langzaam internet. Na bellen met ZIggo werd de verbinding opeens sneller. Wat de reden was ?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het programma INSSIDer installeren op uw laptop. Wifi daarop aanzetten en dit programma starten. U ziet welk wifi-kanaal uw apparatuur gebruikt en welke apparatuur/gebruikers in uw omgeving ook van dit kanaal gebruik maken. Zijn er veel gebruikers op hetzelfde wifi-kanaaldat u gebruikt, stel uw wifi dan op het modem op een ander wifi-kanaal in dat minder gebruikers kent. Mogelijk dat uw wifi-problemen daarna tot het verleden behoren.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier recent nog een router van ziggo gekregen en ook die kan maar 1 frequentie tegelijk aan. Of 2.4 of 5.

Zou er zeker niet vanuit gaan dat TS er eentje heeft die beiden aan kan.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door lijfrente »

angel1978 schreef:Hier recent nog een router van ziggo gekregen en ook die kan maar 1 frequentie tegelijk aan. Of 2.4 of 5.

Zou er zeker niet vanuit gaan dat TS er eentje heeft die beiden aan kan.
Misschien toch een eigen router die beide frequenties aan kan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier recent nog een router van ziggo gekregen en ook die kan maar 1 frequentie tegelijk aan. Of 2.4 of 5.
Okkasionekke gekregen ? :wink:
Zijn er veel gebruikers op hetzelfde wifi-kanaaldat u gebruikt, stel uw wifi dan op het modem op een ander wifi-kanaal in dat minder gebruikers kent
Ook dat doen de nieuwe Ziggo modems automatisch.
Af en toe je contract oversluiten heeft voordelen :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jetsertje schreef: Je zou ook een router op 5GHz kunnen aanschaffen.
Een los WIFI AP is voldoende. Je hoeft niet de hele router te vervangen.

Gesloten