LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuizen verboden door Fiber

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ton.philipse
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2017 19:04
Contacteer:

verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door ton.philipse »

Ik ga binnenkort verhuizen. Daar is geen glasvezel (heb ik nu wel) wel DSL met een door Fiber gewaarmerkte internet snelheid van 7 mB.
Ik heb daar wel internet via het park waar ik ga wonen. daar betaal ik ook voor. Nu heb ik vorig jaar een aanbod gekregen (20-12-2016) van Fiber voor 12 maanden. toen wist ik nog niet dat ik nu wil verhuizen, maar dezelfde dag werd door Fiber mijn aanvraag opgezegd. toen ik daarover ging communiceren kreeg ik eerste 2 weken geen reactie. Toen werd een nieuw contract opgesteld (10-01-2017) en vanwege de naderende afsluitdatum (31-01-2017) werd mij een contract verplicht van 24 maanden vanwege de cooling down periode. telefonisch werd dit afgedaan als iets wat administratief zou moeten om hun fout te kunnen herstellen. Normaal zou je ook niet denken dat je dan verplicht bent bij een verhuizing, waarbij zij geen gelijkwaardige dienst te leveren dat je dan niet van ze af kan komen. Ik heb gevraagd wat het betekend en telefonisch kreeg ik te horen dat ik de komende 15 maanden gewoon mijn abonnement moest blijven doorbetalen zonder dat ik de dienst kan afnemen. Bij verhuizen van de dienst betaal ik hetzelfde en kan geen gebruik maken van HD tv en in plaats van 100 mB krijg ik dan 7mB met als advies vooral mijn pc naast de router te plaatsen met een kabeltje.

Ik vraag mij af of dit niet valt onder misleiding?
Daarnaast zijn ze onduidelijk wat ik exact moet gaan betalen als afkoopbedrag, maar ze doen het wel via een incasso op een door hun bepaald moment.

Wat kan ik doen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door olaf79 »

Absurd dat je moet betalen voor een dienst die niet bestaat op de plek waar je gaat wonen. Dat zij een andere dienst leveren van veel mindere kwaliteit op deze locatie is niet van belang. Het gaat erom dat de dienst waarvoor je betaalt niet geleverd kan worden.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door 16again »

Misschien kun je onder het 2e jaar van dat contract uit. Langere contractsperiode dan 1 jaar mag niet zomaar, daar moet tastbaar voordeel tov een-jarig contract tegenover hebben gestaan.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:Misschien kun je onder het 2e jaar van dat contract uit. Langere contractsperiode dan 1 jaar mag niet zomaar, daar moet tastbaar voordeel tov een-jarig contract tegenover hebben gestaan.
Grote kans dat bij een 2 jarig contract een korting zit, is in ieder geval niet ongewoon bij dit soort zaken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee hij kan onder het hele contract uit, tenzij Fiber razendsnel alsnog glasvezel aanlegt en TS daarop aansluit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ton.philipse schreef:Ik ga binnenkort verhuizen. Daar is geen glasvezel (heb ik nu wel) wel DSL met een door Fiber gewaarmerkte internet snelheid van 7 mB.
Ik heb daar wel internet via het park waar ik ga wonen. daar betaal ik ook voor. Nu heb ik vorig jaar een aanbod gekregen (20-12-2016) van Fiber voor 12 maanden. toen wist ik nog niet dat ik nu wil verhuizen, maar dezelfde dag werd door Fiber mijn aanvraag opgezegd. toen ik daarover ging communiceren kreeg ik eerste 2 weken geen reactie. Toen werd een nieuw contract opgesteld (10-01-2017) en vanwege de naderende afsluitdatum (31-01-2017) werd mij een contract verplicht van 24 maanden vanwege de cooling down periode. telefonisch werd dit afgedaan als iets wat administratief zou moeten om hun fout te kunnen herstellen. Normaal zou je ook niet denken dat je dan verplicht bent bij een verhuizing, waarbij zij geen gelijkwaardige dienst te leveren dat je dan niet van ze af kan komen. Ik heb gevraagd wat het betekend en telefonisch kreeg ik te horen dat ik de komende 15 maanden gewoon mijn abonnement moest blijven doorbetalen zonder dat ik de dienst kan afnemen. Bij verhuizen van de dienst betaal ik hetzelfde en kan geen gebruik maken van HD tv en in plaats van 100 mB krijg ik dan 7mB met als advies vooral mijn pc naast de router te plaatsen met een kabeltje.

Ik vraag mij af of dit niet valt onder misleiding?
Daarnaast zijn ze onduidelijk wat ik exact moet gaan betalen als afkoopbedrag, maar ze doen het wel via een incasso op een door hun bepaald moment.

Wat kan ik doen?
Fiber levert een internet dienst met TOT snelheden. U heeft een abonnement met een TOT 100Mbit/s snelheid, dat op uw nieuwe adres niet de snelheid beschikbaar is kan Fiber weinig aan doen en kunnen zij u dus het maximale leveren op dit adres.

Bij een 24 maanden abonnement, wat Fiber standaard invult op hun website, krijg je geen aansluitkosten (€ 49,95) maar het maandtarief blijft gelijk, uw 12 maanden contract blijft gewoon staan, immers kan Fiber zijn diensten aanbieden conform het abonnement. Uiteraard kunt u het HD pakket wel stopzetten, immers kunnen zij dit niet leveren, maar dit is een los abonnement.

Betreffende het punt van 16again over het "Onredelijk bezwarend" van een contract van 24 maanden, dit is altijd eenvoudig roepen vanaf de zij lijn. Je zou de kwestie kunnen voorleggen bij de geschillen commissie, maar anders zul je naar de rechtbank moeten en de vraag is of zij het voordeel van € 49,95 circa 7% van het contract van 2 jaar onredelijk vinden. Staat de rechter aan uw zijde dan wint u maar als u verliest ben u vele malen meer kwijt dan het contract afkopen of gewoon door laten lopen en 7Mbit/s accepteren. Deze afweging moet je zelf maken.

Je conclusie dat Fiber niet kan leveren is onjuist, Fiber kan gewoon 7Mbit/s internet leveren andere providers die via DSL (telefoonlijn) leveren kunnen ook niet sneller leveren.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door Cro »

olaf79 schreef:Nee hij kan onder het hele contract uit, tenzij Fiber razendsnel alsnog glasvezel aanlegt en TS daarop aansluit.
Ik ben erg geïnteresseerd op basis van welke wetgeving dit kan. Als ik als consument willens en wetens een abonnement aan ga voor periode X op adres Y zou het mij nogal makkelijk en vreemd overkomen wanneer ik na bijvoorbeeld 6 maand zou kunnen aangeven ik ga verhuizen, hierbij verscheur ik het contract.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

olaf79 schreef:Nee hij kan onder het hele contract uit, tenzij Fiber razendsnel alsnog glasvezel aanlegt en TS daarop aansluit.
Ik zou hier ook graag een wat diepere onderbouwing van willen horen. Ben benieuwd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door gemist »

Fiber kan niet leveren op het nieuwe adres. Daar is immers al internet. En dat mag niet zomaar worden gekaapt.
Verder...als in een totaal pakket 1 dienst niet geleverd kan worden, kan het helemaal worden opgezegd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gemist schreef:Fiber kan niet leveren op het nieuwe adres. Daar is immers al internet. En dat mag niet zomaar worden gekaapt.
Verder...als in een totaal pakket 1 dienst niet geleverd kan worden, kan het helemaal worden opgezegd.
Fiber kan 7Mbit/s leveren op het adres, dat is wat TS neerzet.
Dat er ook al internet is op het park betekend niet dat Fiber hiervoor een lijn moet kapen. dat is een aanname en lees ik ook nergens.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door Cro »

Ik kan ook nog steeds geen wetsartikel vinden dat zegt dat bij een verhuizing de levering mee moet verhuizen en wanneer dit niet kan het contract ontbonden kan worden. Mogelijk dat het artikel er wel is, maar ik kan het echt niet vinden. Wie heeft de link?

stofzuigertje

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze het in 2016 gesloten contract in januari 2017 zelf omzetten in 24 maanden...... zit je nog 1 jaar vast...
Maar als je bewijs hebt van 1 jaar contract uit 2016 dat blijkbaar in januari 2017 in is gegaan......
Gewoon aan afgesloten contract houden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:
gemist schreef:Fiber kan niet leveren op het nieuwe adres. Daar is immers al internet. En dat mag niet zomaar worden gekaapt.
Verder...als in een totaal pakket 1 dienst niet geleverd kan worden, kan het helemaal worden opgezegd.
Fiber kan 7Mbit/s leveren op het adres, dat is wat TS neerzet.
Dat er ook al internet is op het park betekend niet dat Fiber hiervoor een lijn moet kapen. dat is een aanname en lees ik ook nergens.
Fiber kan misschien ook pannenkoeken leveren op dat adres. Is niet relevant, want ts heeft geen pannenkoeken besteld, noch 7 mb internet.

Als Fiber klant aan het contract wil houden moeten zij zorgen dat ze de diensten op die locatie gaan leveren waarvoor klant heeft gekozen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Fiber kan misschien ook pannenkoeken leveren op dat adres. Is niet relevant, want ts heeft geen pannenkoeken besteld, noch 7 mb internet.

Als Fiber klant aan het contract wil houden moeten zij zorgen dat ze de diensten op die locatie gaan leveren waarvoor klant heeft gekozen.
TS heeft een abonnement welke loopt TOT 100Mbit/s. Helaas voor TS valt 7Mbit/s ook binnen dit abonnement. Fiber heeft geen losse glasvezel abonnementen maar verkoopt dit als extra module naast het abonnement, hierop is de termijn van 12/24 maanden niet van toepassing.

Het is dus niet zo simpel als je stelt. Helaas voor TS is Fiber ook een low budget aanbieder en gedraagt zich ook zo. Volgens mij zijn ze ook redelijk uniek met hun standaard aanbod van 24 maanden.

Concreet is wel Fiber moet diensten leveren, kunnen zij geen 7Mbit/s leveren op het adres/aansluiting behorende bij die woning dan hoeft TS uiteraard niet te betalen, dit is veelal ook in de algemene voorwaarden geregeld (geen idee of dit bij Fiber ook zo is).

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door Appie83 »

Wat een vreemde titel heeft TS gekozen.
sylvesterb schreef: Concreet is wel Fiber moet diensten leveren, kunnen zij geen 7Mbit/s leveren op het adres/aansluiting behorende bij die woning dan hoeft TS uiteraard niet te betalen, dit is veelal ook in de algemene voorwaarden geregeld (geen idee of dit bij Fiber ook zo is).
Ik vermoed dat Fiber dan zegt dat je het contract zal moeten afkopen. Zie onderstaande voorwaarden.
13.5.d Indien Fiber Nederland niet dezelfde Dienst op de nieuwe locatie levert, dan komt dit voor risico
van de Klant. De Klant kan het Abonnement afkopen. De Klant, alsmede Fiber Nederland, is in dit geval
gerechtigd het abonnement op te zeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.
En hoe zuur dit ook is, je hebt een contract afgesloten van 24 maanden. Als je vervolgens gaat verhuizen komt dat voor je eigen rekening. Hebben ze geen glasvezel dan zal je een DSL dienst moeten afnemen. Kan dat ook niet dan heb je blijkbaar pech en zal je de overeenkomst moeten afkopen. Vermoedelijke is dit bedrag de resterende 15 maanden * maandbedrag. Misschien biedt Fiber enige coulance.

Overigens kost het je ook nog eens 50,- om het pakket te verhuizen en blijkbaar gaat er opnieuw een minimale contractsduur in... het lijkt me dat dit dan ook 12 maanden kan zijn.

ton.philipse
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2017 19:04
Contacteer:

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door ton.philipse »

breien schreef:De titel begrijp ik niet. In het relaas lees ik nergens dat Fiber u verbiedt te verhuizen.
Dat was de reactie van de servicedesk. "dan had U niet moeten gaan verhuizen"

ton.philipse
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2017 19:04
Contacteer:

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door ton.philipse »

16again schreef:Misschien kun je onder het 2e jaar van dat contract uit. Langere contractsperiode dan 1 jaar mag niet zomaar, daar moet tastbaar voordeel tov een-jarig contract tegenover hebben gestaan.
Er was een voordeel van 3 maanden 10 Euro korting op het pakket. Echter zij boden mij een contract aan van 12 maanden met dat voordeel, maar dezelfde dag is dat door hun geannuleerd. Toen ik later informeerde wanneer de dienst zou worden opgeleverd kwamen we erachter dat het was geannuleerd. De enige mogelijkheid om toch snel internet te verkrijgen was te accepteren dat het een 24 maanden contract werd vanwege de cooling down periode die most worden overgeslagen

ton.philipse
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2017 19:04
Contacteer:

Re: verhuizen verboden door Fiber

Ongelezen bericht door ton.philipse »

Cro schreef: Als ik als consument willens en wetens een abonnement aan ga voor periode X op adres Y zou het mij nogal makkelijk en vreemd overkomen wanneer ik na bijvoorbeeld 6 maand zou kunnen aangeven ik ga verhuizen, hierbij verscheur ik het contract.
Klopt, alleen had ik in eerste instantie een jaarcontract en zou het reëel vinden als zij mij hier aan houden. eventuele voordelen zoals aansluitkosten en maand korting zou ik ook kunnen accepteren als ik dat moest inleveren. Maar zij stellen gewoon dat ik verhuiskosten moet betalen en dan nog 12 maanden aan het contract vast zit. Tellen ze die tijd erbij op of niet dat hoor ik hun niet zeggen. Daarnaast krijg ik van de een te horen dat het abonnement aangepast wordt naar beneden voor wat ik wel krijg en van de ander krijg ik te horen van niet.

Gesloten