LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 en contractbreuk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
chibucabrenotche1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2017 10:30

Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door chibucabrenotche1990 »

Na een jaar lang Tele2 klant te zijn geweest, en regelmatig s avonds zonder tv of internet te zijn geweest dacht ik, zodra ik verhuis neem ik een andere provider, nu nog maar niet had ik bedacht want weer dat gewissel met kastjes enzo laat maar even, die paar maanden kunnen er dan ook nog wel bij alleen mijn huistelefoon rekeningen werden wel erg hoog en bedacht dat ik daar zolang dan toch wat aan te doen en belde met de klantenservice; ja mevrouw ik zie het al, u belt niet meer dan 5uur per maand, dusse dat gaan we dan ff aanpassen!!!!!Niet in de gaten dat mevrouw mij weer een nieuw jaar abonnement door mijn strot had geduwd!

Een maand of anderhalf later krijg ik toch weer een hoge telefoonrekening, dus ik bel ze boos op en vraag of ik nog kan overstappen, ja hoor mevrouw zegt de jongen aan de andere kant vd lijn u heeft geluk, nog 2dgn voor een overstap, ik zeg tegen hem dat ik dat gelijk ga doen en bel 5min later kpn, ik zeg hem dat ik nog twee dgn heb en laat hem de overstap regelen, trots op mezelf dat ik dat toch maar gedaan heb na zoveel ergenis!

Ik hoor niks en lag om de waarschuwingen van mensen op mijn werk die problemen bij tele2 hebben ivbm overstappen en hoor bedragen van 400, tot 500,- eu, ik lag ze weg, nee ik heb de klantenservice nog gevraagd of ik weg kon en voorzie geen problemen....tot ik een mail van tele2 krijg, ik heb contract breuk gepleegd en of ik ff 388,- wil betalen, nee kan ook niet in termijnen, pas als de deurwaarder er aan te pas komt met een verhoging kan er een regeling getroffen worden!!

Super kwaad ben ik als ik met een juffrouw van de klantenservice bel, ik moet een klacht indienen en zal dan binnen 30dgn worden terug gebeld, zei ziet ook iets wat niet helemaal klopt, (wat...geen idee en doet er een begeleidend CC bij) ik dien 2 klachten in en ja.....u raadt het al, ik hoor helemaal niets. Ik voel nattigheid en ga naar een pro deoadvocaat want ik kom net uit de schuldsanering en ben niet van plan er zomaar weer in te zakken!!

Ook zei schrijft tele2 herhaaldelijk en ook haar laten zei het na te antwoordden, wel krijg ik na 2mnd ongeveer een brief van BOS incasso dat ik 400,- eu moet betalen! Nu krijgt mijn advocaat wel antwoord van BOS, zei gaan niet akkoord met mijn argumenten en ik moet nu 417,- per omgaande betalen anders startten zei een incasso procedure en aangezien wij (ik en advocate) niet thuis geven en niet communiceren!!!!!!!!!!! zeggen zei, is die incasso procedure nu ingezet!! Ik voel me zo in de kou gezet, het lijkt of niemand je kan helpen, terwijl ik me in mijn rug gestoken voel, belazerd en opgelicht door een bedrijf dat zich oppermatig en superieur voelt, zo superieur dat zei met bijna crimineel gedrag de wet op slinkse wijze weten te omzeilen, doorgronden en handhaven. Ondanks dat ik altijd elke maand mijn verplichting ben nagekomen schromen zei niet om je financieel uit te kleden en je respectloos te behandelen!

Ik ben super gefrustreerd boos en verdrietig dat er zo met je omgegaan kan worden, en wat ik fout deed, hoe ik het wel had aan moeten pakken......geen idee, er is niemand die mij dat verteld!
Ik roep iedereen op die met deze provider hetzelfde is overkomen, te schrijven, want in je totale onschuld en alle eerlijkheid mag er toch ook wel humaan met je om worden gegaan?!

ossenblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2010 16:44

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door ossenblok »

Geachte mevrouw
Hier wil ik graag op reageren om ook mijn frustraties ergens kwijt te kunnen. Allereerst hoorde ik van iemand op de Engelse les vanmorgen dat haar hetzelfde is overkomen wat de contractbreuk betreft en het na 1,5 jaar pas is geëindigd is na inschakeling van haar rechtsbijstandsverzekering. Ik heb haar gevraagd dit verhaal ook op dit forum te plaatsen.

Wat mijn verhaal betreft. Ik had een bundel van 10 euro per maand bij Tele2. In januari jl ontving ik een incasso van 52,50 euro. Ik heb dit bedrag laten storneren omdat ik het hier niet mee eens was. Ik gebruik mijn mobiel alleen voor noodgevallen onderweg en niet voor internet. Ik heb vervolgens navraag gedaan bij Tele2 . Ik zou op 23-12-2016 voor 32,50 euro aan data hebben verbruikt. Het zou misschien een algehele update kunnen zijn volgens Tele2. Zij konden mij niet overtuigen. Na 2 dagen toch maar besloten het bedrag te betalen om er vanaf te zijn. Ik ben een nette burger en kan hier echt niet tegen en had er last van. Ik ben meteen overgestapt naar provider Ben. Dat is gelukkig goed gegaan. Ik heb Tele2 het betalingsbewijs opgestuurd. Zij hebben mij via de mail bevestigd dat zij het betalingsbewijs hebben ontvangen en verwerkt. Helaas ben ik door het opschonen van de laptop dit bericht kwijtgeraakt. Vervolgens heb ik dit jaar 3x een brief van incassobureau Bos ontvangen om dit bedrag te betalen. Heb wederom het betalingsbewijs van Tele2 opgestuurd naar Bos en uitgelegd dat ik Van tele2 een bevestiging van het betalingsbewijs en de verwerking heb ontvangen. Die mail heb ik nog. Heb hen verteld dat ik nergens meer op zal reageren en Radar zal inschakelen. Dacht nu zal het wel afgelopen zijn maar wat schetst mijn verbazing. Nu zijn we inmiddels bijna een jaar verder en komt er een brief van een deurwaarder om dit bedrag te betalen en zo niet dan 40 euro boete en incassokosten. Ik heb wederom het betalingsbewijs opgestuurd en zij hebben nu mijn verweer opgestuurd naar Tele2.
Ook ik ben teneinde raad. Heb geen rechtsbijstandsverzekering. Het inschakelen van een advocaat is te duur. Wat kan ik hieraan doen. Zou het zeer op prijs stellen als andere mensen die zoiets met Tele2 aan de hand hebben gehad hierop zouden reageren en dat Radar zal ingrijpen.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst verwijdert om persoonsgegevens te beschermen

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Radar ingrijpen? Jullie maken er zelf een potje van, dus wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door Dieke83 »

chibucabrenotche1990 schreef:Na een jaar lang Tele2 klant te zijn geweest, en regelmatig s avonds zonder tv of internet te zijn geweest dacht ik, zodra ik verhuis neem ik een andere provider, nu nog maar niet had ik bedacht want weer dat gewissel met kastjes enzo laat maar even, die paar maanden kunnen er dan ook nog wel bij alleen mijn huistelefoon rekeningen werden wel erg hoog en bedacht dat ik daar zolang dan toch wat aan te doen en belde met de klantenservice; ja mevrouw ik zie het al, u belt niet meer dan 5uur per maand, dusse dat gaan we dan ff aanpassen!!!!!Niet in de gaten dat mevrouw mij weer een nieuw jaar abonnement door mijn strot had geduwd!

Een maand of anderhalf later krijg ik toch weer een hoge telefoonrekening, dus ik bel ze boos op en vraag of ik nog kan overstappen, ja hoor mevrouw zegt de jongen aan de andere kant vd lijn u heeft geluk, nog 2dgn voor een overstap, ik zeg tegen hem dat ik dat gelijk ga doen en bel 5min later kpn, ik zeg hem dat ik nog twee dgn heb en laat hem de overstap regelen, trots op mezelf dat ik dat toch maar gedaan heb na zoveel ergenis!

Ik hoor niks en lag om de waarschuwingen van mensen op mijn werk die problemen bij tele2 hebben ivbm overstappen en hoor bedragen van 400, tot 500,- eu, ik lag ze weg, nee ik heb de klantenservice nog gevraagd of ik weg kon en voorzie geen problemen....tot ik een mail van tele2 krijg, ik heb contract breuk gepleegd en of ik ff 388,- wil betalen, nee kan ook niet in termijnen, pas als de deurwaarder er aan te pas komt met een verhoging kan er een regeling getroffen worden!!

Super kwaad ben ik als ik met een juffrouw van de klantenservice bel, ik moet een klacht indienen en zal dan binnen 30dgn worden terug gebeld, zei ziet ook iets wat niet helemaal klopt, (wat...geen idee en doet er een begeleidend CC bij) ik dien 2 klachten in en ja.....u raadt het al, ik hoor helemaal niets. Ik voel nattigheid en ga naar een pro deoadvocaat want ik kom net uit de schuldsanering en ben niet van plan er zomaar weer in te zakken!!

Ook zei schrijft tele2 herhaaldelijk en ook haar laten zei het na te antwoordden, wel krijg ik na 2mnd ongeveer een brief van BOS incasso dat ik 400,- eu moet betalen! Nu krijgt mijn advocaat wel antwoord van BOS, zei gaan niet akkoord met mijn argumenten en ik moet nu 417,- per omgaande betalen anders startten zei een incasso procedure en aangezien wij (ik en advocate) niet thuis geven en niet communiceren!!!!!!!!!!! zeggen zei, is die incasso procedure nu ingezet!! Ik voel me zo in de kou gezet, het lijkt of niemand je kan helpen, terwijl ik me in mijn rug gestoken voel, belazerd en opgelicht door een bedrijf dat zich oppermatig en superieur voelt, zo superieur dat zei met bijna crimineel gedrag de wet op slinkse wijze weten te omzeilen, doorgronden en handhaven. Ondanks dat ik altijd elke maand mijn verplichting ben nagekomen schromen zei niet om je financieel uit te kleden en je respectloos te behandelen!

Ik ben super gefrustreerd boos en verdrietig dat er zo met je omgegaan kan worden, en wat ik fout deed, hoe ik het wel had aan moeten pakken......geen idee, er is niemand die mij dat verteld!
Ik roep iedereen op die met deze provider hetzelfde is overkomen, te schrijven, want in je totale onschuld en alle eerlijkheid mag er toch ook wel humaan met je om worden gegaan?!
Heeft u toen u de overstap maakte ook maar iets op papier gekregen of gevraagd? of alles op het woord van een klantenservice rep gelooft? heeft u na de aanpassing een bevestiging per mail ontvangen dat er een verandering in uw pakket was gemaakt?

chibucabrenotche1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2017 10:30

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door chibucabrenotche1990 »

Ja, heb de overstap op mail mogen ontvangen met de mededeling dat ik 388,- aan hen verschuldigd ben ivbm contract breuk. In de correspondentie met Tele2 gaven zei aan, mij en de zaak niet te kennen!!!! En van Boss incasso heb ik van de week een 2e laatste aanmaning tot betalen gekregen anders sluiten zei per direct mijn mobiele telefoon (die ik dus niet van hun heb en de zaak over internet gaat, maar goed) abonnement af en zal ik de rest van de lopende maanden gewoon moeten betalen!!!!!!! Wat dus bewijst dat mijn verweer ingediend bij Boss gewoon met een automatisch mailtje wordt afgedaan en zei geen enkel idee hebben waar mijn inhoudelijke zaak over gaat!!!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chibucabrenotche1990 schreef: Super kwaad ben ik als ik met een juffrouw van de klantenservice bel.
Super kwaad bellen is compleet zinloos. De juffrouw van de klantenservice gaat u echt niet beter helpen als u super kwaad bent.
chibucabrenotche1990 schreef:Nu krijgt mijn advocaat wel antwoord van BOS, zei gaan niet akkoord met mijn argumenten en ik moet nu 417,- per omgaande betalen anders startten zei een incasso procedure en aangezien wij (ik en advocate) niet thuis geven en niet communiceren!!!!!!!!!!!
Neem aan dat u deze communicatie bewaard heeft en dit dus kan weerleggen, samen met uw advocate?
chibucabrenotche1990 schreef: Ik voel me zo in de kou gezet, het lijkt of niemand je kan helpen, terwijl ik me in mijn rug gestoken voel, belazerd en opgelicht door een bedrijf dat zich oppermatig en superieur voelt, zo superieur dat zei met bijna crimineel gedrag de wet op slinkse wijze weten te omzeilen, doorgronden en handhaven. Ondanks dat ik altijd elke maand mijn verplichting ben nagekomen schromen zei niet om je financieel uit te kleden en je respectloos te behandelen!
U trekt het zo persoonlijk en dit werkt in uw nadeel. Tele2 is van mening dat u nog een contract heeft en u heeft deze mening niet. Tele2 zal moeten aantonen in een juridische procedure dat u een nieuwe overeenkomst bent aangegaan. Hier is niets crimineels of superieur voelen aan, maar gewoon hoe het in het leven werkt. Wanneer u netjes schriftelijk een klacht heeft ingediend dan moet u zich niet zo druk maken om een eventueel juridische procedure.
chibucabrenotche1990 schreef: Ik roep iedereen op die met deze provider hetzelfde is overkomen, te schrijven, want in je totale onschuld en alle eerlijkheid mag er toch ook wel humaan met je om worden gegaan?!
En wat heb je hieraan? Voorbeelden gaan jouw situatie niet helpen en Tros Radar behandeld dit soort individuele zaken amper.
ossenblok schreef:In januari jl ontving ik een incasso van 52,50 euro. Ik heb dit bedrag laten storneren omdat ik het hier niet mee eens was.
Fout 1: Je moet nooit storneren, dit ontslaat je niet van je betalingsverplichting.
ossenblok schreef: Heb hen verteld dat ik nergens meer op zal reageren en Radar zal inschakelen.
Fout 2: Radar is een televisie programma, geen enkel bedrijf is onder de indruk van een consument die dreigt haar klacht bij Radar bekend te maken.
ossenblok schreef: Ook ik ben teneinde raad. Heb geen rechtsbijstandsverzekering. Het inschakelen van een advocaat is te duur. Wat kan ik hieraan doen.
Heel simpel u heeft een betalingsbewijs dus waar bent u bang voor. Stuurt BOS incasso een brief waarin je nogmaals het bewijs stuurt, als zij dan alsnog naar de rechtbank willen dan laat je ze toch lekker gaan en dat legt u persoonlijk aan de rechter uit wat de situatie is, stuur een CC hiervan ook naar Tele2. Geef ze 14 dagen de tijd om de situatie op te lossen en als ze dit niet doen leg een klacht neer bij de geschillencommissie Telecom, dit kost je € 50,00 maar krijg je terug als je wint. Vergeet hierbij niet een vergoeding te vragen voor de tijd/energie die je in de behandeling hebt gestoken.

Als BOS Incasso toch naar de rechtbank gaat dan is het toch prima, u heeft een betaalbewijs en die kunt u dan gewoon tonen bij de rechtbank. Alle die emoties werken enkel tegen u. Tele2 doet dit niet uit persoonlijke motief, ze denken dat zij gelijk hebben.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

sylvesterb schreef:
Fout 1: Je moet nooit storneren, dit ontslaat je niet van je betalingsverplichting.
TS gaf aan dat hij het niet eens was, maw: hij bestrijdt dat er een betalingsverplichting is.
Laat het incassoburo dat eerst maar aantonen.
Als ik zeker weet dat de rekening niet deugt zou ik ook storneren.
Wordt men het niet eens dan kan het incassoburo over de ingebrachte argumenten in een procedure laten beslissen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Geip Suusje schreef: TS gaf aan dat hij het niet eens was, maw: hij bestrijdt dat er een betalingsverplichting is.
Laat het incassoburo dat eerst maar aantonen.
Maar dan moet je niet zeuren over de € 40,00 incasso kosten.
Geip Suusje schreef:Als ik zeker weet dat de rekening niet deugt zou ik ook storneren.
Wordt men het niet eens dan kan het incassoburo over de ingebrachte argumenten in een procedure laten beslissen.
Een incasso besluit niets zelf, dit doet de opdrachtgever. Ik zou het bedrag betalen en het geschil voorleggen bij de geschillen commissie als ik denk dat ze ongelijk hebben. Via een incasso bureau gaat het uiteindelijk naar de kantonrechter en als dan blijkt dat ze toch gelijk hebben heb je meteen honderden euro's extra kosten. Bij de geschillencommissie blijft dit maximaal € 50,00.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
sylvesterb schreef:
Fout 1: Je moet nooit storneren, dit ontslaat je niet van je betalingsverplichting.
TS gaf aan dat hij het niet eens was, maw: hij bestrijdt dat er een betalingsverplichting is.
Laat het incassoburo dat eerst maar aantonen.
Als ik zeker weet dat de rekening niet deugt zou ik ook storneren.
Wordt men het niet eens dan kan het incassoburo over de ingebrachte argumenten in een procedure laten beslissen.
Hm. Tele2 heeft aangetoond dat er data is verbruikt. Alleen “vindt TS dat niet overtuigend”. Tsja. Op die dunne basis zou ik het risico van hoge kosten niet nemen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tele2 heeft niks aangetoond maar heeft gesteld. Laten zij eerst bewijzen dat hun registratiesysteem in orde. Daarvoor zijn onafhankelijke certificeringstrajecten, dus laten ze het rapport van die certificering maar eens zien. Tele2 is niet de eerste noch de laatste telco die van zijn systemen een potje maakt.
Storneren is je recht bij een automatische incasso. Het is jouw geld en jij bent de baas over jouw rekening en wat daar gebeurd. Een incasso storneren is helemaal niet onverstandig mits je het bedrag dat je volgens jou wel verschuldigd bent overmaakt en daarmee je wens om gewoon te betalen laat blijken.

Het verlengen van een contract met 1 jaar mag niet zonder dit te bevestigen en zonder dat de klant hiermee schriftelijk akkoord gaat. Het aangaan van een nieuw contract omdat je in het huidige wat wijzigt is niet toegestaan. Ook hier geldt het schriftelijkheidsbeginsel.

Het herhaaldelijk blijven dreigen met deurwaardes etc, terwijl de klant al bewezen heeft dat hij heeft betaald is niet toegestaan. Het incassobureau gaat daarmee ver zijn boekje te buiten. Dit riekt zelfs naar incassofraude.

chibucabrenotche1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2017 10:30

Re: Tele2 en contractbreuk

Ongelezen bericht door chibucabrenotche1990 »

Olaf,

ik dank u voor deze reactie, hier kan ik tenminste wat mee, mijn advocate stelde dat ookal, en idd ik heb niets getekend of toegezegd!!! De mevrouw die meent dat het leven zo is, via slinkse wijze een klant een nieuw jaar contract door de neus boren, daar zitten ze voor, gaat u mij nou niets vertellen pfffff, en de klanten service netjes aanschrijven en dan verwachtten dat er door Tele2 gereageerd wordt.....is een utopie Mevrouw, dat is het eerste waar mee begonnen is....we zijn nu bijna een half jaar verder en het antwoord op mijn klachten mail moet nog steeds komen! Aan uw schrijven zou ik bijna denken dat u aandelen in deze onderneming heeft, en als de klantenservice van Tele2 zelf beaamt dat het klachten regent, mag u wel eens onder uw steen vandaan komen! En ik moet het niet persoonlijk nemen hahah wie betaald dacht u....de buurman!

Gesloten