LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentie ellende bij Facebook

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ownedpuppymax
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 14:17
Contacteer:

Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door ownedpuppymax »

Sinds gisteren (5 december 2017) wordt mijn tijdlijn op facebook overspoeld met advertenties waar ik helemaal geen interesse in heb of kenbaar heb gemaakt. Van de posts op mijn tijdlijn is één op de drie nu een advertentie. Ik heb daar voorheen nooit last van gehad en ik heb ook niets gewijzigd in mijn settigs. Ik ben benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die dit is opgevallen en er last van hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik ben gestopt met facebook. Geen last dus van ongevraagde advertenties.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door renewouters »

Je kunt per advertentie aangeven dat je die niet meer wilt zien. Er zijn ook mogelijkheden om je profiel aan te passen (even googlen om te zien waar je dat precies kunt doen).

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door Brahms »

Gelukkig nog nooit aan gezichtsboek begonnen.
Compleet oninteressant en nog geen dag spijt van gehad.
Mijn werkgever wil dat ik op Jammer ga, dat gaat hem nooit lukken !

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ownedpuppymax schreef:Sinds gisteren (5 december 2017) wordt mijn tijdlijn op facebook overspoeld met advertenties waar ik helemaal geen interesse in heb of kenbaar heb gemaakt. Van de posts op mijn tijdlijn is één op de drie nu een advertentie. Ik heb daar voorheen nooit last van gehad en ik heb ook niets gewijzigd in mijn settigs. Ik ben benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die dit is opgevallen en er last van hebben.
Is bij mij altijd zo geweest, maar last heb ik er niet van is immers een gratis dienst en hun dienst zal toch ergens mee betaald moeten worden.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk let ik er niet zo op... gewoon doorheen scrollen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door moederslink »

Brahms schreef:Gelukkig nog nooit aan gezichtsboek begonnen.
Compleet oninteressant en nog geen dag spijt van gehad.......
Hier nog een.. :wink:
En bijna bij alles word je overspoeld door advertenties en reclames .
Ja wel irritant , maar het hoort er bij.

JHavermans
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:13

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door JHavermans »

Ik sluit me aan bij eerdere reacties dat Facebook nog steeds gratis is dankzij de reclame. De toename in de reclame is mij ook opgevallen, en ik verwacht dat er met de Black Friday, sinterklaas en kerst nu gewoon meer bedrijven zijn die willen adverteren.

Advertenties die je echt niet wilt zien moet je gewoon markeren, of andersom advertenties markeren als "nuttig" dat kan tegenwoordig ook. Op deze manier krijg je in ieder geval het leukere deel van de reclame te zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Advertentie ellende bij Facebook

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JHavermans schreef:Ik sluit me aan bij eerdere reacties dat Facebook nog steeds gratis is dankzij de reclame. De toename in de reclame is mij ook opgevallen, en ik verwacht dat er met de Black Friday, sinterklaas en kerst nu gewoon meer bedrijven zijn die willen adverteren.

Advertenties die je echt niet wilt zien moet je gewoon markeren, of andersom advertenties markeren als "nuttig" dat kan tegenwoordig ook. Op deze manier krijg je in ieder geval het leukere deel van de reclame te zijn.
Ik negeer de advertenties liever, door gebruik te maken van de knop krijgt Facebook meer en meer privacy gevoelige informatie over jezelf. Je weet nooit hoe deze gegevens in de toekomst worden gebruikt. Stel je markeert een advertentie voor een product wat slechter is voor je gezondheid en hierdoor gaat je verzekeringspremie omhoog.

Gesloten