LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door jdevrie »

Ik ben vandaag geblokkeerd door Ziggo omdat zij dachten dat de inlog pagina van mijn webmail server een phishing pagina is. Dit is totaal ten onrechte.

Nu willen ze dat ik een virus scanner over mijn server haal wat ik al gedaan heb en dan een mail naar ze stuur maar ik kan geen mail sturen want ik heb geen Internet. Als ik ze daar op wijs dan moet ik maar een andere manier vinden om een email te sturen maar mijn uitgaande email server staat bij mij thuis en is geblokkeerd. Dus ook mijn webmail kan ik niet gebruiken.

Als ik dan boos wordt omdat ze mij in een hoek drukken en mij geen mogelijkheid bieden om er uit te komen dan willen ze mij niet meer helpen. Dus mij eerst in de hoek drukken vanwege hun eigen fout en als ik dan boos wordt daardoor mij niet meer helpen. Wat is dit voor bedrijf. Dit bedrijf is helemaal niets waard.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door Nijogeth »

jdevrie schreef:Ik ben vandaag geblokkeerd door Ziggo omdat zij dachten dat de inlog pagina van mijn webmail server een phishing pagina is. Dit is totaal ten onrechte.
Huh? Uw webmail server is dan toch een website van Ziggo zelf?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door renewouters »

Als een call center medewerker een klant "in de hoek drukt" ben ik toch wel benieuwd hoe die klant zich "gedragen" heeft. "In de hoek drukken" zit niet in het call center script.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moet zeggen dat ik altijd uitermate vriendelijk door Ziggo wordt geholpen, ook als ik door irritatie zelf soms niet zo vriendelijk ben (wel altijd netjes)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je hebt thuis een mailserver draaien en die biedt webmail functionaliteit? Is dat toegestaan in het Ziggo netwerk? Zo ja, dan nog onder de voorwaarden dat je die goed beveiligd want als er iets mis gaat, kan dat grote consequenties hebben voor de rest van ziggo en dus overige klanten. Natuurlijk kunt u wel een mail sturen als u dat wilt. U kunt ook online om uw ongerief te uiten op dit forum. Dan kunt u ook een mail sturen naar Ziggo.

Een blokkade is meestal niet onterecht en vaak is er echt wat aan de hand. Waarom zegt ziggo dat ze phishing hebben geconstateerd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een mail te versturen want er zijn mogelijkheden te over zoals uw smartphone, gebruik maken van een pc in de kennissenkring of de bibliotheek. Ik lees dat u een eigen server in huis heeft staan en die zal geblokkeerd zijn dus kunt ook nog proberen om de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten.
Ik vermoed dat zijn ip adres is geblokkeerd. Ofwel, alles wat achter zijn ziggo modem hangt. Jouw suggestie heeft dan geen enkele nut.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door newmikey »

jdevrie schreef:Ik ben vandaag geblokkeerd door Ziggo omdat zij dachten dat de inlog pagina van mijn webmail server een phishing pagina is. Dit is totaal ten onrechte.

Nu willen ze dat ik een virus scanner over mijn server haal wat ik al gedaan heb en dan een mail naar ze stuur maar ik kan geen mail sturen want ik heb geen Internet. Als ik ze daar op wijs dan moet ik maar een andere manier vinden om een email te sturen maar mijn uitgaande email server staat bij mij thuis en is geblokkeerd. Dus ook mijn webmail kan ik niet gebruiken.

Als ik dan boos wordt omdat ze mij in een hoek drukken en mij geen mogelijkheid bieden om er uit te komen dan willen ze mij niet meer helpen. Dus mij eerst in de hoek drukken vanwege hun eigen fout en als ik dan boos wordt daardoor mij niet meer helpen. Wat is dit voor bedrijf. Dit bedrijf is helemaal niets waard.
Laten we eens bij het begin beginnen: wat voor mailserver draait u en op wat voor OS? Als het Linux is (wat wel redelijk gebruikelijk is voor een eigen webserver) lijkt mij het uitvoeren van een virusscan een vreemde eis.

Voor het sturen van een email kunt u toch even tijdelijk de smtp instellingen van uw emailprogramma aanpassen zodat het de smtp server van Ziggo gebruikt ipv uw eigen server?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb het vermoeden dat u veel meer weet dan u hier schrijft. U host kennelijk iets wat door ziggo als phising risico wordt gezien. Dat zullen ze zeker hebben gespecificeerd. Wanneer het een inlogpagina betreft welke lijkt op een inlogpagina van een ander bedrijf, dan hebben ze terecht uw ip geblokkeerd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik durf eigenlijk wel te wedden dat TS op een zijspoor is gezet met een 550 melding. Dan krijg je maar 1 "startpagina" in beeld met daarop een klikbare link om een mail naar de Abuse afdeling te sturen. En niet via je eigen mailserver dus.
Het geblokkeerde netwerkje is aangemerkt als Abusive Usage Not Compliant to TOS. Teveel mail, teveel traffic, allerlei scenario's zijn denkbaar.
Het grappige is dat al die tijdelijk geblokkeerde klanten het "nooit" zelf hebben gedaan en hun internet nodig hebben om inkomsten te genereren. Vandaar ook het gewone consumenten abonnement. Want: geen SLA dus goedkoper...ofzo.
En soms zijn de WAN-IP's inderdaad geïnfecteerd door droidarmies of hack-aanvallen.
Uiteindelijk komt het wel goed, meewerken is vaak het probleem.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jdevrie schreef:Ik ben vandaag geblokkeerd door Ziggo omdat zij dachten dat de inlog pagina van mijn webmail server een phishing pagina is. Dit is totaal ten onrechte.
Ziggo blokkeert enkel na klachten of misbruik. Jouw aanname is dus totaal onterecht dat zij dat dachten. Jij zult moeten bewijzen dat je eigen mailserver niet besmet is en verklaren waarom er toch misbruik van is gemaakt.
jdevrie schreef:maar ik kan geen mail sturen want ik heb geen Internet.
En hoe heb je dit bericht dan geplaatst via een brief aan Tros Rader?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door Revoked »

Hij heeft wel internet, maar is gereroute. Komt dus op een speciale landingspagina. Of vangpagina. En vanaf daar niet verder, op dat luikje naar de Abuse-afdeling na.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:Hij heeft wel internet, maar is gereroute. Komt dus op een speciale landingspagina. Of vangpagina. En vanaf daar niet verder, op dat luikje naar de Abuse-afdeling na.
Wel gaaf van Ziggo dat je met een gerouteerde verbinding wel bij het Tros Radar forum kan komen 8)

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Ziggo helpdesk zet mensen totaal klem

Ongelezen bericht door wjpnl »

lijkt mij het uitvoeren van een virusscan een vreemde eis.
Hoezo? Er zijn voldoende Linux specifieke virussen, trojan horses en root kits om je serieus zorgen te maken over de veiligheid van een Linux server.

Gesloten